'Sytze van der V. moet binnen een week vertrekken'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:14

Dus omdat jij niet begrijpt waar deze man nog plezier uit kan halen (anders dan kinderen), moet hij maar dood?

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:15

Ik vind de doodstraf, of levenslang opsluiten een goede oplossing voor dit soort zaken.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:15

ElineCath schreef:
Ik zou zo'n man niet in mijn buurt willen hebben, en zo blijkt, velen andere ook niet. Wat zal hij dan nog voor plezier in zijn leven hebben?

Dus als een heterosexuele geen sex meer mag hebben moet ie ook maar dood, want dan heeft het leven volgens jou geen zin meer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:16

Gelukkig denkt de wetgever daar heel anders over, ElineCath.

ElineCath

Re: 'Sytze van der V. moet binnen een week vertrekken'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:17

Nee zeker niet R12312, maar een mens die schuldig is van zulke zaken, zal geen leuk leven meer krijgen lijkt mij. Lijkt me niet dat van der V. nu een erg fijn leven heeft met iedereen die hem wegjaagd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:18

ElineCath schreef:
Nee zeker niet R12312, maar een mens die schuldig is van zulke zaken, zal geen leuk leven meer krijgen lijkt mij. Lijkt me niet dat van der V. nu een erg fijn leven heeft met iedereen die hem wegjaagd

Leuke aannames. Maar aannames zijn geen feiten.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:19

ElineCath schreef:

Lijkt jou? Weet je dus helemaal niet.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:19

Ik heb net ook niet over feiten. Ik geef mijn mening

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:22

Dat je je mening geeft is prima. Het zou alleen wel beter zijn wanneer die mening gebaseerd zou zijn op feiten, niet op onderbuikgevoelens en aannames.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:23

Ik denk dat dit hele topic word gebaseerd op meningen die niet onderbouwd zijn met feiten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:24

ruitje schreef:
Misschien kan hij in die homowijk die ze willen gaan bouwen gaan wonen, lijkt mij de enige plek waar hij geen kinderen tegen komt.....

Hele vreemde opmerking :?
Homoseksuele mensen hebben net zo goed soms een gezin, en dus kinderen.
Bovendien was die homowijk een Hoax.

Hij heeft z'n straf uitgezeten, maar om 'm dan direct boven een kinderdagverblijf te laten wonen is ook weer zo wat..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:25

ElineCath schreef:
Ik denk dat dit hele topic word gebaseerd op meningen die niet onderbouwd zijn met feiten.

Dan heb je dit topic wel erg slecht gelezen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:30

Als moeder van twee jonge dochters zou ik er niet aan moeten denken een pedofiel of pedoseksueel vlak in de buurt te hebben wonen. Ook al heeft hij zijn straf uitgezeten.
Sytze van der V zou ik zo niet herkennen denk ik als ik hem op straat tegen zou komen.

Ook al hebben ze hun straf uitgezeten, de gevoelens zullen hier niet zomaar mee verdwijnen. Het is gewoon een ziekte. Garanties dat iemand niet meer terugvalt kunnen ze ook niet geven. Ik vind dat dit soort mensen twee keuzes zouden moeten krijgen. Of zich chemisch laten castreren en streng onder controle blijven staan óf naar een inrichting. En dan wel een inrichting waar ze voor hun kost en inwoning moeten werken (inpakwerk, sorteerwerk o.i.d.) zodat het de maatschappij zo min mogelijk geld kost.

Aan de zieke gevoelens kunnen ze helaas niets doen, maar WAT ze ermee doen is hun eigen keuze. En daarmee verspelen pedoseksuelen in mijn ogen de kans om ooit weer normaal terug de maatschappij in te keren. Juist omdat de groep slachtoffers zo kwetsbaar zijn, niet voor zichzelf op kunnen komen en soms zelfs niet in staat te vertellen wat er gebeurt is (zeer jonge leeftijd, verstandelijk beperkten)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:35

Wist je dat pedoseksuelen niet snel recidiveren en dat mensen zoals Sytze een uitzondering zijn :)?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:48

_San87_ schreef:
Wist je dat pedoseksuelen niet snel recidiveren en dat mensen zoals Sytze een uitzondering zijn :)?

Dat zal best, maar het zal je buurman maar zijn. Of hij zal maar boven het KDV wonen waar je kind zit. Leuk als ze bijv. in de zomer een zwembadjesdag houden o.i.d.
Maar zijn daar werkelijke cijfers over bekend? Sorry maar ik zou die gok niet willen nemen. Net als Benno L (zo heet hij toch?) die zeer veel slachtoffers gemaakt heeft. Zodra ze meerdere slachtoffers maken en het niet bij één keer blijft vraag ik me af of de kans op herhaling na het uitzitten van de staf (of 2/3) miniem is.
Daarbij zijn kinderen vaak niet mondig of soms zelfs niet in staat om te praten als ze erg jong zijn of een beperking hebben. Ik mag hopen dat de mogelijkheid dat zo iemand ooit nog met kinderen in aanraking komt zo goed als 0,0% is. Maar stel dat hij die mogelijkheid heeft is het de vraag of zijn 'doelgroep' in staat is te vertellen wat er is gebeurt of dat ouders het opmerken. Of hij dus niet weer ongemerkt en wellicht voorzichtiger te werk zou kunnen gaan.

Nogmaals pedofielen kiezen niet voor hun zieke gevoelens. Maar zodra ze er iets mee doen, mogen ze van mij niet meer zomaar terugkeren in de maatschappij. Juist om die zeer kwetsbare groep te beschermen. Dan maar chemisch castreren en strenge controles.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:53

Ik denk niet dat chemisch castreren een oplossing is. Seksueel misbruik is heeft niets te maken met de vruchtbaarheid van de dader. Er zijn heel wat andere manieren om een kind te misbruiken.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 19:58

Voor de echt verknipte gevallen zal het niet helpen, daar zit het nl. veel dieper dan een gevoel, maar voor oprecht, eerlijke pedofielen zal het wel een oplossing zijn, omdat je de hormoonhuishouding veranderd.
Ik ken een verhaal uit zeer betrouwbare bron wat er op wijst dat de hormoonhuishouding veranderen wel degelijk werkt! Ik kan dit hier alleen niet neerzetten, sorry,..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:05

xSwanHeart schreef:
Ik denk niet dat chemisch castreren een oplossing is. Seksueel misbruik is heeft niets te maken met de vruchtbaarheid van de dader. Er zijn heel wat andere manieren om een kind te misbruiken.

De hormoonproductie echter wel ;)

Er zijn trouwens verschillende gevallen hè. Gevallen die een makkelijk slachtoffer zoeken of die een ander soort stoornis hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:12

Magrathea schreef:
xSwanHeart schreef:

De hormoonproductie echter wel ;)

Er zijn trouwens verschillende gevallen hè. Gevallen die een makkelijk slachtoffer zoeken of die een ander soort stoornis hebben.

Je hebt inderdaad verschillende soorten van misbruik. Belangrijk is ook daar het verschil in te kunnen zien. Een pedoseksueel is bijvoorbeeld absoluut geen anti-sociale pleger, en ook geen gelegenheidspleger.

Delphi schreef:
_San87_ schreef:

Dat zal best, maar het zal je buurman maar zijn. Of hij zal maar boven het KDV wonen waar je kind zit. Leuk als ze bijv. in de zomer een zwembadjesdag houden o.i.d.
Maar zijn daar werkelijke cijfers over bekend? Sorry maar ik zou die gok niet willen nemen. Net als Benno L (zo heet hij toch?) die zeer veel slachtoffers gemaakt heeft. Zodra ze meerdere slachtoffers maken en het niet bij één keer blijft vraag ik me af of de kans op herhaling na het uitzitten van de staf (of 2/3) miniem is.
Daarbij zijn kinderen vaak niet mondig of soms zelfs niet in staat om te praten als ze erg jong zijn of een beperking hebben. Ik mag hopen dat de mogelijkheid dat zo iemand ooit nog met kinderen in aanraking komt zo goed als 0,0% is. Maar stel dat hij die mogelijkheid heeft is het de vraag of zijn 'doelgroep' in staat is te vertellen wat er is gebeurt of dat ouders het opmerken. Of hij dus niet weer ongemerkt en wellicht voorzichtiger te werk zou kunnen gaan.

Nogmaals pedofielen kiezen niet voor hun zieke gevoelens. Maar zodra ze er iets mee doen, mogen ze van mij niet meer zomaar terugkeren in de maatschappij. Juist om die zeer kwetsbare groep te beschermen. Dan maar chemisch castreren en strenge controles.

Daar zijn wel cijfers van ja, ook onderzoeken naar gedaan.

Zoals ik zei, mensen als Benno L., Sytze van der V. en die Robert M. zijn wel echt uitzonderingen. Vooral Sytze, want hij vindt dat hij niet verkeerd is, hij vindt de wet verkeerd. Terwijl de meeste pedofielen (en ook pedoseksuelen) wel door hebben dat wat zij doen verkeerd is en hebben ook spijt. Daardoor is recidive wanneer het fout gaat vrij klein.

Het is wel erg lastig om in een land als Nederland iemand volledig bij kinderen uit de buurt te houden, bijna onmogelijk, zou ik haast zeggen. En het kan inderdaad zijn dat de pedoseksueel opnieuw gaat vergrijpen, je kunt nooit voor 100% zeggen dat die persoon het nooit meer zal doen.

En in principe mag een pedoseksueel ook niet 'zomaar' terugkeren in de maatschappij :). Chemisch castreren vind ik een goed idee. Echter alleen wanneer de pedoseksueel/pedofiel daar zelf mee instemt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:31

_San87_ schreef:
Het is wel erg lastig om in een land als Nederland iemand volledig bij kinderen uit de buurt te houden, bijna onmogelijk, zou ik haast zeggen. En het kan inderdaad zijn dat de pedoseksueel opnieuw gaat vergrijpen, je kunt nooit voor 100% zeggen dat die persoon het nooit meer zal doen.

En in principe mag een pedoseksueel ook niet 'zomaar' terugkeren in de maatschappij :). Chemisch castreren vind ik een goed idee. Echter alleen wanneer de pedoseksueel/pedofiel daar zelf mee instemt.

Dat is inderdaad erg lastig om zo iemand weg te houden uit de buurt van kinderen. Daarom zouden ze ook niet zo makkelijk terug moeten kunnen keren, zoals Sytze nu. Ik vind het niet normaal dat zo iemand als Sytze, gelukkig inderdaad een grote uitzondering, met zo'n zieke gedachtegang terug kan keren. Hij vindt dat hij niets fout heeft gedaan. Dan hoort hij niet meer thuis in deze maatschappij vind ik. En dan gaat hij nota bene ook nog een boven een KDV wonen 8)7

Chemisch castreren moet inderdaad een optie zijn die ze sterk aanbevelen en niet gedwongen. Maar als een pedoseksueel hier niet voor kiest vind ik dat het gevolg daar van moet zijn dat hij naar een gesloten leefgroep/inrichting moet.
Door in te stemmen met chemische castratie nemen ze verantwoording voor hun daden, in mijn ogen zijn ze dat verplicht aan het/de slachtoffer(s). En daarnaast zullen ze goed in de gaten gehouden moeten worden.
Natuurlijk zorgt chemische castratie er niet altijd voor dat alle lusten en driften verdwijnen, maar meer zal het in ieder geval niet worden.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:34

Ik zie het altijd een beetje zo: Het is toch iig beter dat je weet waar die man woont en dat je je kinderen vertelt op te letten ofzo, dan dat je het niet weet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:38

Ik vind niet dat je mensen die hun straf hebben uitgezeten kunt dwingen te kiezen tussen enerzijds chemisch castreren en anderzijds gesloten leefgroep/inrichting, dan wordt iemand nogmaals gestraft voor iets waarvoor hij of zij al gestraft is, dat is in ons rechtssysteem niet mogelijk, terecht ook :). Ons rechtssysteem is erop gemaakt mensen op zo'n manier te straffen dat de straf wel een boetedoening is, maar anderzijds ook een leermoment met goede kans op terugkeren in de maatschappij. En dat moet imo ook.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:40

Ja mensen, het is rot en weet ik veel allemaal, maar je WEET het tenminste van deze man.. Wie weet wat je onbekende onderbuurman uitspookt.. er zijn meer mensen met dit soort gekke verlangens dan enkel eentje waarvan het al bekend is, helaas.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:42

Natsuki schreef:
Ik zie het altijd een beetje zo: Het is toch iig beter dat je weet waar die man woont en dat je je kinderen vertelt op te letten ofzo, dan dat je het niet weet?

Dat vind ik de omgekeerde wereld. Kinderen en ouders moeten niet uitkijken voor hem, maar hij moet streng gecontroleerd worden en ik vind dat er ALLES aan gedaan moet worden om de kans zo klein mogelijk te maken dat hij ooit nog met kinderen in aanraking kan komen.

Daarbij is dit in het nieuws geweest. Door dit topic hebben hem gegoogled en zag ik net pas voor het eerst zijn gezicht. Ik vraag me af of ik hem zo zou herkennen als ik hem op straat tegen zou komen, laat staan dat kinderen dat onthouden en er de ernst van in zien. Natuurlijk ben je meer gealarmeerd en er bedacht op als je weet dat hij bij je in de buurt woont.

Maar er zijn ook veroordeelde pedoseksuelen die na hun straf terugkeren en niet zo bekend zijn. Waarvan mensen dan niet weten dat hun buurman/dorpsgenoot een pedoseksueel is.

StillAngel schreef:
Ja mensen, het is rot en weet ik veel allemaal, maar je WEET het tenminste van deze man.. Wie weet wat je onbekende onderbuurman uitspookt.. er zijn meer mensen met dit soort gekke verlangens dan enkel eentje waarvan het al bekend is, helaas.

Ik vraag me af hoe de ouders van de slachtoffers hier over denken!?

En natuurlijk weet je niet wat je onderbuurman voor gekke verlangens heeft. Maar een pedoseksueel heeft daadwerkelijk iets met zijn verlangens gedaan. En in het geval van Sytze vindt hij dat hij niets verkeerds heeft gedaan en heeft hij zelfs gestreden voor acceptatie van seks met kinderen jonger dan 16 jaar. Kindermisbruik vind ik een zeer ernstig vergrijp.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:01

In het topic over Benno L was er iemand die vertelde over dat er bij haar in de flat ook een (veroordeelde?) pedo woonde. Reken maar dat die goed in de smiezen werd gehouden en dat de kinderen wisten absoluut geen snoepjes van hem aan te nemen of bij hem naar binnen te gaan.
En inderdaad, hij heeft nooit een kind uit de buurt gepakt. Gewoon omdat iedereen ervan wist dus als er wat zou gebeuren zouden alle ogen direct op hem gericht zijn. Hij zou er met geen mogelijkheid mee weg komen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat het echt wel kan, de sociale controle. Het is niet dat als er ergens een pedo rondloopt dat geen enkel kind per definitie meer veilig is.