Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Misschien kan hij in die homowijk die ze willen gaan bouwen gaan wonen, lijkt mij de enige plek waar hij geen kinderen tegen komt.....
_San87_ schreef:Wist je dat pedoseksuelen niet snel recidiveren en dat mensen zoals Sytze een uitzondering zijn?
xSwanHeart schreef:Ik denk niet dat chemisch castreren een oplossing is. Seksueel misbruik is heeft niets te maken met de vruchtbaarheid van de dader. Er zijn heel wat andere manieren om een kind te misbruiken.
Magrathea schreef:xSwanHeart schreef:Ik denk niet dat chemisch castreren een oplossing is. Seksueel misbruik is heeft niets te maken met de vruchtbaarheid van de dader. Er zijn heel wat andere manieren om een kind te misbruiken.
De hormoonproductie echter wel![]()
Er zijn trouwens verschillende gevallen hè. Gevallen die een makkelijk slachtoffer zoeken of die een ander soort stoornis hebben.
Delphi schreef:_San87_ schreef:Wist je dat pedoseksuelen niet snel recidiveren en dat mensen zoals Sytze een uitzondering zijn?
Dat zal best, maar het zal je buurman maar zijn. Of hij zal maar boven het KDV wonen waar je kind zit. Leuk als ze bijv. in de zomer een zwembadjesdag houden o.i.d.
Maar zijn daar werkelijke cijfers over bekend? Sorry maar ik zou die gok niet willen nemen. Net als Benno L (zo heet hij toch?) die zeer veel slachtoffers gemaakt heeft. Zodra ze meerdere slachtoffers maken en het niet bij één keer blijft vraag ik me af of de kans op herhaling na het uitzitten van de staf (of 2/3) miniem is.
Daarbij zijn kinderen vaak niet mondig of soms zelfs niet in staat om te praten als ze erg jong zijn of een beperking hebben. Ik mag hopen dat de mogelijkheid dat zo iemand ooit nog met kinderen in aanraking komt zo goed als 0,0% is. Maar stel dat hij die mogelijkheid heeft is het de vraag of zijn 'doelgroep' in staat is te vertellen wat er is gebeurt of dat ouders het opmerken. Of hij dus niet weer ongemerkt en wellicht voorzichtiger te werk zou kunnen gaan.
Nogmaals pedofielen kiezen niet voor hun zieke gevoelens. Maar zodra ze er iets mee doen, mogen ze van mij niet meer zomaar terugkeren in de maatschappij. Juist om die zeer kwetsbare groep te beschermen. Dan maar chemisch castreren en strenge controles.
_San87_ schreef:Het is wel erg lastig om in een land als Nederland iemand volledig bij kinderen uit de buurt te houden, bijna onmogelijk, zou ik haast zeggen. En het kan inderdaad zijn dat de pedoseksueel opnieuw gaat vergrijpen, je kunt nooit voor 100% zeggen dat die persoon het nooit meer zal doen.
En in principe mag een pedoseksueel ook niet 'zomaar' terugkeren in de maatschappij. Chemisch castreren vind ik een goed idee. Echter alleen wanneer de pedoseksueel/pedofiel daar zelf mee instemt.
Natsuki schreef:Ik zie het altijd een beetje zo: Het is toch iig beter dat je weet waar die man woont en dat je je kinderen vertelt op te letten ofzo, dan dat je het niet weet?
StillAngel schreef:Ja mensen, het is rot en weet ik veel allemaal, maar je WEET het tenminste van deze man.. Wie weet wat je onbekende onderbuurman uitspookt.. er zijn meer mensen met dit soort gekke verlangens dan enkel eentje waarvan het al bekend is, helaas.