Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:24

Reken eens uit €55 x het aantal asielzoekers, kan je toch aardig wat verpleging en zorgcentra voor openhouden en demensen goed betalen. Ik ben het zat dat mijn kinderen jaren moeten wachten op een huisje en dat die mensen overal mee geholpen worden, wij ons scheel betalen aan de zorgkosten en belastingen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:47

Fiffill schreef:
Ik vatte Pluizebolpums reactie sarcastisch op (dat hoopte ik iig :+ )

Ik ook. Vooral omdat ik me niet voor kan stellen dat zo'n reactie serieus bedoeld kan zijn.

gohya

Re: Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:57

Je kan een vluchteling niet vergelijken met de arme mensen in Nederland.Hier in Nederland is er hulp,je hebt altijd een dak boven je hoofd,je hebt altijd te eten en drinken én je bent hier veel veiliger dan in het land van de vluchteling.
Natuurlijk zijn er veel Nederlanders die het moeilijk hebben,die niet leven, maar overleven.
Maar dan nóg heb je het beter dan een vluchteling,die heeft n.l. helemaal NIETS meer.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:38

verootjoo schreef:
Ben blij dat de hulptroepen er in de tweede wereldoorloog niet zo over dachten.

Inderdaad!

Maar evengoed waren er landen die de grenzen toen potdicht hielden voor vluchtelingen omdat hun land "vol" was.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:53

Een groot deel van de ellende in de wereld is ontstaan en bestaat nog steeds door Westers imperialisme. Door ons dus. Een goot deel, zoniet alle, armoede in de wereld komt door de manier waarop onze wereldeconomie is ingericht, waar wij van profiteren, en andere mensen door doodgaan. De enige reden dat jij het beter hebt dan een ander is dat je het geluk hebt hier geboren te zijn, that's it. Denk hier eens over na: er is genoeg voedsel op de wereld om iedereen van een voedzaam, vullend dieet te voorzien, maar wij eten te veel en gooien voedsel weg, en in andere landen is er hongersnood. Wiens schuld is het dan dat er mensen hierheen vluchten?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:57

naomipjeX schreef:
Ja ik snap hun situatie wel maar Nederland is wel iets te lief. Vind ik! En ik snap dat ze bang zijn maar ze hebben het nog best wel goed in een asielzoekerscentrum. Wij hebben het hier thuis ook niet zo makkelijk. Ik vind dat Nederland de grenzen moet dicht doen en eerst andere dingen moet oplossen

Edit:
En anders vind ik dat ze wel Nederlands moeten leren en een beetje hebben aangepast.

Gelukkig... je bent nog maar 15... Ik hoop dat je hersens en empathie nog een beetje ontwikkelen :(:)

Misschien heb jij het thuis niet zo makkelijk, maar je hebt tenminste een thuis en een huis. En ik neem aan ook elke dag een boterham en een broek om je kont. Die mensen hebben NIKS. Geen huis, geen familie, geen vrijheid, geen eten. Hun enige hoop is met gevaar voor eigen leven te vertrekken uit het land. (als ze blijven gaan ze sowieso dood)

En jouw Marokkaanse buren... dat zijn niet de mensen waar dit topic over gaat. Dat zijn geen vluchtelingen.

Wij hebben het hier zo goed dat we ons niet kunnen voorstellen dat het maar op een klein deel van de wereld zo goed is. Op een heel groot deel hebben mensen het gewoon echt slecht. De helft van de mensen hier heeft overgewicht, er is dus meer dan zat te eten. Iedereen heeft kleren aan. Onze zorgen zijn van een heel ander kaliber dan de ellende van vluchtelingen. Het is gewoon niet voor te stellen als je het niet zelf gezien hebt.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:03

Ragdollcat schreef:
TammyVN schreef:
Wauw wat zijn mensen hier hard zeg. Asielzoekers komen hier echt niet voor de lol. Vaak zitten ze jaren in een mini woning in een asielzoekerscentrum, kinderen kunnen/mogen niet naar school (studeren), jongeren en ouderen mogen niet werken. En ze zitten daar maar 24/7, kunnen bijna niets doen en elke dag de angst dat je terug gestuurd word naar het land van herkomst, angst en zorgen voor achtergebleven vrienden en familie. Nederland heeft echt een rot beleid.

Dat er iets moet veranderen is wel duidelijk, maar je kan de grenzen toch niet dichtgooien voor mensen die hun eigen land ontvluchten uit pure doodsangst??

Dat snap ik en ik vind het ook heel erg voor ze, absoluut en hadden de asielzoekers ook naast ons met van alles en nog wat geholpen en zie ze nog wel eens als ze langslopen en weet het echt heus wel hoe en wat.....

Het is gewoon niet eerlijk. kijk naar de mensen in NL. Bejaarden moeten uit bejaardenhuizen gaan etc. etc.

Maar eens houdt t op, het is te erg geworden met al die Roemenen, Bulgaren en poolse mensen die hier komen werken en de boel verzieken, en er wordt een hoop ingebroken door dit soort mensen op klaarlichte dagen en dan al die horden nieuwe asielzoekers er ook nog eens bij.

Van mij mogen ze echt wegblijven, weg dr mee, dat zorgt alleen maar voor ellende hier in NL en waarom altijd in NL, als het nou alle europalanden dat deden en samen werken met elkaar..........misschien dat het al een hoop zou schelen en het verdelen over al die landen.......... en als het weer goed gaat in land van afkomst hup terug erheen.

En daar kunnen deze asielzoekers wat aan doen? Dat de bejaarden hun huis uit moeten is hun schuld??? Nee, dat komt door de regering die verkeerde keuzes maakt. Imo kun je daar de asielzoekers niet de schuld van geven.

Roemenen, Bulgaren, Polen, nou net de doelgroep waar deze discussie NIET over gaat. Zoals al meerdere malen aangegeven in dit topic. Je kunt deze 2 groepen niet eens met elkaar vergelijken. Dat de regels moeten worden aangepast hierin is duidelijk. De werkgevers moeten op hun vingers getikt worden. Want ook de meeste Polen, Roemenen en Bulgaren zijn niet gelukkig in ons land, die worden vaak onder valse voorwendselen naar ons land gelokt en krijgen dan nog minder uitbetaald dan het minimum loon. De Nederlanders zelf willen graag meer uitbetaald krijgen (om rond te komen, meer dan logisch) dus kiezen de werkgevers voor goedkope krachten uit het buitenland. Dus wie moet hier aangepakt worden? De werkgevers imo.

ASIELZOEKERS echter mogen helemaal niet werken, dus wederom, oost blokkers hierbij betrekken is gewoon niet relevant.

Alleen maar in NL? :') Het is ik weet niet hoe vaak op het nieuws dat Italië de toestroom niet meer aan kan, nu heeft Italië gezegd dat ze het niet meer alleen gaan oplossen, en daar merken wij NU PAS de gevolgen van. Niemand heeft tot nu toe een poot uitgestoken om Italië te helpen.
Verdelen over alle landen in Europa is een goed punt, en ik vrees dat een flink deel van de vluchtelingen de komende tijd nog niet terug zal kunnen naar het land van afkomst. (En geloof me, ik denk dat een flink deel dat wel zal willen zodra het veilig is).

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:04

Fiffill schreef:

Ik hoopte exact hetzelfde :=.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:07

we kunnen niet maar blijven aannemen maar dat kan lampedusa of hoe je het ook maar schrijft :+ ook niet.
we zijn lid van de eu dan moet de eu er ook maar samen een oplossing voor bedenken.
Toch vind ik het van de zotte dat ik in een winkel in het engels wordt geholpen omdat de medewerker de taal niet spreekt of in het ziekenhuis ( amsterdam) dat ik 9/10 verpleegsters niet kan verstaan omdat ze zo gebrekkig nederlands spreken. dan denk ik toch we wonen wel in nederland hoor en nederland moeten we ook verdedigen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:11

Dus laten we liever mensen maar verhongeren of met 15 jaar het leger in gaan in een ader land omdat we garm zelf wat veel belasting moeten betalen? Beetje medeleven mag wel hoor...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:15

unihorses schreef:
we kunnen niet maar blijven aannemen maar dat kan lampedusa of hoe je het ook maar schrijft :+ ook niet.
we zijn lid van de eu dan moet de eu er ook maar samen een oplossing voor bedenken.
Toch vind ik het van de zotte dat ik in een winkel in het engels wordt geholpen omdat de medewerker de taal niet spreekt of in het ziekenhuis ( amsterdam) dat ik 9/10 verpleegsters niet kan verstaan omdat ze zo gebrekkig nederlands spreken. dan denk ik toch we wonen wel in nederland hoor en nederland moeten we ook verdedigen.

Gelukkig is Nederland een flink stuk groter dan Amsterdam (ja echt waar!) en is het eigenlijk alleen in Amsterdam mogelijk dat je in een Nederlandse winkel in het Engels wordt aangesproken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:19

Niet elke vluchteling kiest bewust een land. Ten eerste worden ze nogal eens (tegen betaling) meegenomen door mensensmokkelaars die ze ergens droppen, en pas ter plaatse ontdekken ze dan waar ze zijn. Of ze kiezen simpelweg het land wat als eerste bereikbaar is, zoals Italië met Lampedusa. Het is daarbij ook nogal nuttig om te weten dat asielzoekers in ons land het nog relatief goed hebben, ondanks de slechte omstandigheden. In Lampedusa zitten ze in een veel te klein kamp met nauwelijks voorzieningen. In Bulgarije staat een groot vluchtelingenkamp waar ze niet zelf in en uit mogen en de voorzieningen zijn om te huilen. Ze zitten er min of meer gevangen, soms jarenlang. Journalisten worden met geweld geweerd. Vluchtelingen die Spanje proberen te bereiken via Marokko worden regelmatig hardhandig weggewerkt. Ze worden letterlijk van de prikkeldraadmuren afgeslagen, met flinke verwonding tot gevolg, en als de Marokkaanse politie ze te pakken krijgt worden ze midden in de Algerijnse woestijn gedumpt. Dit alles in overleg met de Europese Unie, want in ruil hiervoor mogen Marokkaanse immigranten makkelijker in de EU gaan wonen. Dit gaat lijnrecht in tegen de Conventies van Genève en is een regelrechte schending van de mensenrechten. Onze asielprocedures mogen dan zo goed zijn - voordat een asielzoeker hier überhaupt arriveert hebben ze vaak al een helse tocht moeten ondernemen.

Verder kiezen vluchtelingen Europa niet omdat ze hopen op zakken met geld maar omdat ze hopen op vrijheid. Ze komen namelijk, vrijwel zonder uitzondering, uit situaties waarin die vrijheid op de meest afschuwelijke manieren is beperkt. Omdat ze bij een verkeerde bevolkingsgroep horen die doelwit is van moorden en mishandelingen. Of omdat ze homoseksueel zijn en daar in hun geboorteland de doodstraf op staat. Of omdat ze de fout hebben gemaakt zich ooit uit te spreken tegen hun dictator, en nu hun leven niet meer zeker zijn. Of omdat er oorlog woedt in hun thuisland en ze niet meer veilig over straat kunnen. En als je uit zo'n situatie vlucht ga je niet asiel aanvragen in een land waar je een vergelijkbaar risico loopt, of waar je zo goed als zeker teruggestuurd zal worden naar je thuisland. Dan kies je een land waar je, zo hoop je, een eerlijke kans krijgt.

Het zijn vaak mensen die fysieke of emotionele littekens dragen. Die zelf zijn mishandeld of gemarteld, wier gezin daar misschien slachtoffer van is geworden, die dagelijks hele serieuze doodsbedreigingen aan hun adres kregen, mensen die de lijken op straat hebben zien liggen. Dat staat op geen enkele wijze in verhouding met 'ja wij hebben het ook wel eens zwaar.' Bovendien heeft het één niets met het ander te maken - de grenzen sluiten lost de binnenlandse problemen helemaal niet op. Die los je op met een ander beleid omtrent die specifieke zaken. Je kan de grenzen wel dichtgooien maar als je vervolgens niet méér investeert in de ouderenzorg, onderwijs, werkgelegenheid, etc., bereik je helemaal niets. Een regering die daar echt in wil investeren doet dat toch wel -er wordt namelijk heel veel geld verkwist en door de regels drastisch te veranderen kan je enorm veel meer met hetzelfde geld bereiken-, een regering die dat niet wil, zoals de huidige, gaat dat beleid niet ineens aanpassen als de grenzen dicht zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:19

chimello schreef:
Dus laten we liever mensen maar verhongeren of met 15 jaar het leger in gaan in een ader land omdat we garm zelf wat veel belasting moeten betalen? Beetje medeleven mag wel hoor...

Temeer daar NL (net als de rest van het rijke westen) inderdaad de rijkdom aan onderdrukking/uitbuiting en slinkse handelspolitiek te danken heeft. Ten koste van die arme landen waarvan de bewoners uiteindelijk de weg hiernaartoe gevonden hebben.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:21

In Limburg heb ik nog geen Engels sprekende winkelmedewerkers gevonden :+

Dani verwoordt het helemaal goed.
Alsof ze eventjes het vliegtuig pakken!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:24

unihorses schreef:

Ik stoor me echt niet aan mensen die gebrekkig Nederlands praten. Ze proberen het in ieder geval.
Ik versta mijn tandarts ook niet altijd, die komt uit Azië. Mijn dokter komt uit Suriname maar die spreekt perfect ABN. Mijn huisgenoot komt uit Zimbabwe, spreekt behoorlijk goed Nederlands maar over het algemeen spreken wij meer Engels met elkaar. Ik vind het allemaal prima :j.

In Amsterdam stoor ik me eerlijk gezegd nog meer aan de toeristen... %)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:28

ElineS schreef:
De taal leren spreken, uitzicht hebben op een opleiding of baan (al is het maar als vuilnisman, een baan is een baan).

Dit is voor mensen in eigen land al niet eens fatsoenlijk te regelen... Hoe moet dat dan in hemelsnaam mogelijk zijn voor asielzoekers...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet per se voor (maar ook niet per se tegen) het sluiten van de grenzen voor asielzoekers, maar in de huidige situatie kan de regering eigen volk al niet eens helpen, hoe moeten ze dan in staat zijn asielzoekers te helpen?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:21

chimello schreef:
In Limburg heb ik nog geen Engels sprekende winkelmedewerkers gevonden :+

Dani verwoordt het helemaal goed.
Alsof ze eventjes het vliegtuig pakken!

In Antwerpen (België) heb je dat enorm vaak.
Gisteren had ik een ijsjesboer die geen woord Nederlands sprak..

Op mijn werk kom ik diverse mensen tegen die na 10 jaar net hallo en dag kunnen zeggen.
Diep triest.. Maar het wordt ook niet gestimuleerd, dus verbaas ik me er ook niet over.
Maar dat gaat meestal over migranten, en geen asielzoekers.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:26

chanicha schreef:
Reken eens uit €55 x het aantal asielzoekers, kan je toch aardig wat verpleging en zorgcentra voor openhouden en demensen goed betalen. Ik ben het zat dat mijn kinderen jaren moeten wachten op een huisje en dat die mensen overal mee geholpen worden, wij ons scheel betalen aan de zorgkosten en belastingen.

Mee eens, daar doel ik dan ook op. Het is gewoon van de zotte.

De mensen hier die alles goedpraten hebben ze helaas niet van dichtbij meegemaakt en of gezien....die zijn te naif en te goedgelovig.

Prima hoor.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:27

Ragdollcat schreef:
Mee eens, daar doel ik dan ook op. Het is gewoon van de zotte.

De mensen hier die alles goedpraten hebben ze helaas niet van dichtbij meegemaakt en of gezien....die zijn te naif en te goedgelovig.

Prima hoor.

[sarcasm]Sure :') Echt, nog nooit een asielzoeker of een AZC van dichtbij gezien :') [/sarcasm]

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:39

Iedereen roept hier wel dat we de asielzoekers moeten opvangen maar hoe ??? willen diegenen dan vrijwillig hun pensioen, huurtoeslag of zorgtoeslag teruggeven om het probleem mee te betalen? Zolang het een ver-van-mijn-bed-show is, is het makkelijk te roepen hoe het zou moeten.

Hier komen binnen enkele weken 800 asielzoekers in het dorp, er is helemaal geen infrastructuur daarvoor, alleen wat lege gebouwen. Op een bevolking van 3600 is 800 gigantisch veel. Als daarvan 60% alleenstaand is, wordt het problematisch voor een gemeenschap. Je mag en wil asielzoekers niet opsluiten want ze hebben niets misdaan maar waar blijven deze mensen de hele dag, avond en nacht ???

Het is geen oplossing om een dergelijke opvang in een kleine gemeenschap te situeren en het lokaal op te laten lossen. Tot er een goede oplossing is om deze mensen op te vangen, zouden de grenzen volgens mij dicht moeten blijven. Een snelle procedure, mensen terug (laten) brengen waar ze vandaan komen wanneer ze geen verblijfsvergunning krijgen en dan weer net zoveel asielzoekers toelaten om de plekken in de AZC's weer te kunnen vullen. Nederland is dan misschien rijk maar niet het land van goud en honing anders was het hier voor onze gehandicapten, zieken en ouderen wel beter geregeld...

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:44

Heel lastig onderwerp, ik vind niet dat we de grenzen moeten of kunnen sluiten, de mensen die hier aankomen zijn waarschijnlijk in doodsangst hun land uitgevlucht, als ze al aankomen want ik denk dat het zomaar zou kunnen dat de helft de erbarmelijke reis niet overleefd! Kijk maar wat in Lampedusa is gebeurd!

Maar door dat ze hier terecht kunnen houd dit wel het 'werk' van de mensensmokkelaars in stand. Deze verdienen volgens mij enorm veel geld aan deze 'business', zij laten de vluchtelingen duizenden dollars betalen voor een vreselijke reis met onbekende bestemming en onbekend of je levend aankomt. Maar doordat het velen lukt 'succesvol' hier aan te komen blijft deze business wel in stand, dat vind ik een groter probleem dan de hoeveelheid mensen die hier aankomt.

Rotte appels heb je overal tussen, dat is vooral een kwestie van het veranderen van beleid en regels hoe hier mee om gegaan moet worden. Ik vind dat asielzoekers ook kansen moeten krijgen om te kunnen gaan werken, zo kunnen ze voorzien in hun eigen onderhoud en hebben ze een 'dagbesteding' wat ook natuurlijk weer 'overlast' vermindert. Stel je voor dat je jarenlang zit te wachten mag je in dit land blijven of niet? wat moet je in vredesnaam doen de hele dag? Zeker als je hier net bent, je spreekt de taal niet heb vaak geen/weinig vrienden/familie/bekenden en ik denk niet dat zij een paard hebben of op bokt zitten zoals wij om hun tijd hieraan te kunnen besteden :+

En wat betreft 'ze' (de buitenlanders) pikken 'onze' banen in, sorry probeert maar eens een nederlander te vinden voor aardbeien te plukken of asperges te steken, die zijn er niet! Hier staan wekelijks advertenties in de krantjes werknemers/scholieren gezocht voor in de (glas)tuinbouw, vaak wekenlang dezelfde advertenties, veel mensen halen hun neus op voor zulke banen.

Mijn moeder komt oorspronkelijk uit Servie, 38 jaar geleden als 18-jarige arbeidsmigrant hier terecht gekomen (in de glastuinbouw!) met als doel hier een jaar te werken en terug te keren, dit verliep wat anders want ze kwam m'n pa tegen :D toen waren er geen inburgeringscursussen etc, toch spreekt mijn moeder nagenoeg perfect nederlands (ze woon immers langer hier als dat ze daar heeft gewoond) en heeft zich op eigen kosten geschoold tot verpleegkundige naast haar baan en gezin.
Nu wil het geval dat op dit moment in Servie enorme overstroming zijn, ook daar zijn vluchtelingen uit Syrie en Eritrea, zij steken enorm flink de handen uit de mouwen doen wat ze kunnen en werken als bulldozers (niet mijn woorden, die van mijn tante :Y) ) Ik denk ook niet dat deze mensen niet willen, komen profiteren of wat dan ook. Ik denk dat onze regels wetten en systemen het deze groep MENSEN onmogelijk maakt het beste van zichzelf te laten zien.

Buiten dit alles is het natuurlijk wel zo dat wij niet ALLE mensen kunnen helpen, de situatie in sommige landen is gewoon erbarmelijk en de mensen die naar hier komen hebben op de een of andere manier de mogelijkheid gehad/gecreerd deze oversteek te maken, maar wat met de mensen die daar nog zijn en niet kunnen vluchten? Voor hun denk ik dat andere landen druk zouden moeten uitoefenen dat de situatie in het land zelf verbeterd, hoe en of dat helpt? geen idee maar ik vind dat er snel word gedacht 'ver van mijn bed show' dus laat maar zitten. In de tweede wereldoorlog zijn wij inderdaad ook niet met zn allen Nederland ontvlucht, maar andere landen hebben ons wel geholpen gered en bevrijd, daarom denk ik dat wij dit ook moeten doen voor andere landen als daar dingen gebeuren die echt niet kunnen, en dan hoeven we daar niet met al onze bommenwerpers heen, mogelijk zou economische sancties oid al een verschil kunnen maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:57

Ik moet er toch wel even bij gniffelen dat sommigen Polen als asielzoekers bestempelen. Mensen, Polen behoort gewoon tot de eu en tot het Schengen verdrag he. Polen mogen gewoon overal in de eu wonen/werken.

Nu even naar het asielzoekersbeleid: tja, als deze mensen hulp nodig hebben en zij echt niet veilig kunnen wonen in hun eigen land, dan mogen ze wat mij betreft prima in Nederland de tijd overbruggen totdat hun eigen land weer veilig is. Wordt dat niet veilig dat moet worden gekeken of Nederland hen een permanente verblijfplaats kan bieden.

Dat gedoe over kosten/te weinig werk: er zijn genoeg Nederlands te lam om te gaan werken en om banen aan te nemen waarvoor ze misschien niet zijn opgeleid.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:00

TammyVN schreef:
Fiffill schreef:

Ik hoopte exact hetzelfde :=.

Zal ik iedereen maar geruststellen, was inderdaad ook sarcastisch bedoelt.
Aan de andere kant dacht ik dat het vast niet op zou vallen. Per slot van rekening is het blijkbaar ook al not done om als Marokkaan je kliko schoon te maken.

Ik word er altijd zo verdrietig en boos van als mensen die het zó goed hebben als dat je het hier hebt een ander niet eens ook een beetje die vrijheid gunnen dat ik soms gewoon even zo sarcastisch word. Ik denk dat een heleboel mensen echt geen flauw idee hebben wat voor een leven vluchtelingen hebben (gehad). Dani beschrijft dat wel heel goed in haar post. Als het je broer of zus zou zijn, je oom, je moeder, je beste vriend of jezelf was...Zou je het dan ook niet fijn vinden als ze ergens terecht kunnen waar ze niet de hele dag voor hun leven hoeven te vrezen?

En nee, ik heb ook niet het zaligmakende antwoord, alleen maar een beetje empathie. En ja, als ik daarvoor ook iets zou moeten inleveren, prima. Ik geef liever aan mensen die het écht nodig hebben dan aan over de top getilde bonzen die maar ergens achter een kersennotenhoutenbureau baasje spelen.
Bovendien, vrije tijd kost niets, vrijwilligerswerk voor bijvoorbeeld vluchtelingenwerk is ook al wat.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:04

Ik heb ook asielzoekers van dichtbij meegemaakt. In de tijd van vluchtelingen uit het voormalig Joegoslavië, de criminelen mochten blijven en de gewone burger werd teruggestuurd. De criminelen hadden tenslotte geld... >;). Later de vluchtelingen uit Somalië enz... de meeste waren en zijn economische vluchtelingen. Hoe komen ze anders aan het geld om hier te komen?? Ze zijn daar toch zo arm?? Bij een groot aantal moest je echt als vrouw zijnde uit de buurt blijven... Dat zei mij destijds al genoeg. Ook hierbij was het vaak dat de rotte appels mochten blijven en de rest niet. Er zijn zelfs een aantal getrouwd met Nederlandse dames of heren vanwege een verblijfsvergunning...

Ik zeg dus ook de grenzen dicht. Niet alleen voor asielzoekers, maar ook voor arbeidsimmigranten. Er was iemand die zei dat Nederlanders hun neus ophalen voor aardbeienplukken, appelplukken enz... Ik heb beide gedaan, verdiende het minimumloon. Nu wil er bijna geen enkele fruitboer meer Nederlanders aannemen vanwege de arbeidskosten...

Asielzoekers kunnen ook in een buurland terecht... Wel eens gezien hoe het er in een vluchtelingenkamp aan toe gaat?? Er is daar gewoon een supermarkt enz. Voormalig kennis van me heeft bij zo'n organisatie gewerkt. Een andere voormalig kennis van me heeft met vluchtelingen hier in Nederland gewerkt. Ze kregen een huis, de inrichting werd volledig betaald enz. Denk maar niet dat ze genoegen namen met kringloopartikelen. Nee, alles moest het nieuwste van het nieuwste zijn. Dus ze hebben wel degelijk een streepje voor op de Nederlanders. Ik heb toch ook niet het duurste en het nieuwste, haal toch ook regelmatig spullen van MP of bij de kringloop vandaan...

Het komt er in het kort op neer, dat het hele asielbeleid op de schop moet en ze niet eindeloos kunnen door procederen. Andere landen krijgen ze ook geen uitkering. Er zijn ook Europese landen die je er ook als Europeaan gewoon uitgooien als je geen werk hebt. Wat zeg ik, je komt er niet eens binnen als je geen werk hebt...

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:20

Dani schreef:
Het zijn vaak mensen die fysieke of emotionele littekens dragen. Die zelf zijn mishandeld of gemarteld, wier gezin daar misschien slachtoffer van is geworden, die dagelijks hele serieuze doodsbedreigingen aan hun adres kregen, mensen die de lijken op straat hebben zien liggen. Dat staat op geen enkele wijze in verhouding met 'ja wij hebben het ook wel eens zwaar.' Bovendien heeft het één niets met het ander te maken - de grenzen sluiten lost de binnenlandse problemen helemaal niet op. .

Dit punt was nog wat onderbelicht in het geheel dacht ik......

Je zou hieruit de conclusie kunnen trekken dat je dus mensen binnen je grenzen hebt met grote problemen die tegelijk ook gevaarlijk gedrag kunnen vertonen door trauma's. Begrijp ik dat goed?

Nu begrijp ik de stelling van de mensen die naast deze nieuwe bewoners komen te wonen wellicht beter.