Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
naomipjeX schreef:Ja ik snap hun situatie wel maar Nederland is wel iets te lief. Vind ik! En ik snap dat ze bang zijn maar ze hebben het nog best wel goed in een asielzoekerscentrum. Wij hebben het hier thuis ook niet zo makkelijk. Ik vind dat Nederland de grenzen moet dicht doen en eerst andere dingen moet oplossen
Edit:
En anders vind ik dat ze wel Nederlands moeten leren en een beetje hebben aangepast.
Ragdollcat schreef:TammyVN schreef:Wauw wat zijn mensen hier hard zeg. Asielzoekers komen hier echt niet voor de lol. Vaak zitten ze jaren in een mini woning in een asielzoekerscentrum, kinderen kunnen/mogen niet naar school (studeren), jongeren en ouderen mogen niet werken. En ze zitten daar maar 24/7, kunnen bijna niets doen en elke dag de angst dat je terug gestuurd word naar het land van herkomst, angst en zorgen voor achtergebleven vrienden en familie. Nederland heeft echt een rot beleid.
Dat er iets moet veranderen is wel duidelijk, maar je kan de grenzen toch niet dichtgooien voor mensen die hun eigen land ontvluchten uit pure doodsangst??
Dat snap ik en ik vind het ook heel erg voor ze, absoluut en hadden de asielzoekers ook naast ons met van alles en nog wat geholpen en zie ze nog wel eens als ze langslopen en weet het echt heus wel hoe en wat.....
Het is gewoon niet eerlijk. kijk naar de mensen in NL. Bejaarden moeten uit bejaardenhuizen gaan etc. etc.
Maar eens houdt t op, het is te erg geworden met al die Roemenen, Bulgaren en poolse mensen die hier komen werken en de boel verzieken, en er wordt een hoop ingebroken door dit soort mensen op klaarlichte dagen en dan al die horden nieuwe asielzoekers er ook nog eens bij.
Van mij mogen ze echt wegblijven, weg dr mee, dat zorgt alleen maar voor ellende hier in NL en waarom altijd in NL, als het nou alle europalanden dat deden en samen werken met elkaar..........misschien dat het al een hoop zou schelen en het verdelen over al die landen.......... en als het weer goed gaat in land van afkomst hup terug erheen.
unihorses schreef:we kunnen niet maar blijven aannemen maar dat kan lampedusa of hoe je het ook maar schrijftook niet.
we zijn lid van de eu dan moet de eu er ook maar samen een oplossing voor bedenken.
Toch vind ik het van de zotte dat ik in een winkel in het engels wordt geholpen omdat de medewerker de taal niet spreekt of in het ziekenhuis ( amsterdam) dat ik 9/10 verpleegsters niet kan verstaan omdat ze zo gebrekkig nederlands spreken. dan denk ik toch we wonen wel in nederland hoor en nederland moeten we ook verdedigen.
chimello schreef:Dus laten we liever mensen maar verhongeren of met 15 jaar het leger in gaan in een ader land omdat we garm zelf wat veel belasting moeten betalen? Beetje medeleven mag wel hoor...
unihorses schreef:we kunnen niet maar blijven aannemen maar dat kan lampedusa of hoe je het ook maar schrijftook niet.
we zijn lid van de eu dan moet de eu er ook maar samen een oplossing voor bedenken.
Toch vind ik het van de zotte dat ik in een winkel in het engels wordt geholpen omdat de medewerker de taal niet spreekt of in het ziekenhuis ( amsterdam) dat ik 9/10 verpleegsters niet kan verstaan omdat ze zo gebrekkig nederlands spreken. dan denk ik toch we wonen wel in nederland hoor en nederland moeten we ook verdedigen.
ElineS schreef:De taal leren spreken, uitzicht hebben op een opleiding of baan (al is het maar als vuilnisman, een baan is een baan).
chimello schreef:In Limburg heb ik nog geen Engels sprekende winkelmedewerkers gevonden
Dani verwoordt het helemaal goed.
Alsof ze eventjes het vliegtuig pakken!
chanicha schreef:Reken eens uit €55 x het aantal asielzoekers, kan je toch aardig wat verpleging en zorgcentra voor openhouden en demensen goed betalen. Ik ben het zat dat mijn kinderen jaren moeten wachten op een huisje en dat die mensen overal mee geholpen worden, wij ons scheel betalen aan de zorgkosten en belastingen.
Ragdollcat schreef:Mee eens, daar doel ik dan ook op. Het is gewoon van de zotte.
De mensen hier die alles goedpraten hebben ze helaas niet van dichtbij meegemaakt en of gezien....die zijn te naif en te goedgelovig.
Prima hoor.
TammyVN schreef:Fiffill schreef:Ik vatte Pluizebolpums reactie sarcastisch op (dat hoopte ik iig)
Ik hoopte exact hetzelfde.
Dani schreef:Het zijn vaak mensen die fysieke of emotionele littekens dragen. Die zelf zijn mishandeld of gemarteld, wier gezin daar misschien slachtoffer van is geworden, die dagelijks hele serieuze doodsbedreigingen aan hun adres kregen, mensen die de lijken op straat hebben zien liggen. Dat staat op geen enkele wijze in verhouding met 'ja wij hebben het ook wel eens zwaar.' Bovendien heeft het één niets met het ander te maken - de grenzen sluiten lost de binnenlandse problemen helemaal niet op. .