Het zal me een Würst wezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:27

Dat het politiek is; tja logisch. Politiek leeft nu eenmaal bij mensen, ook bij juryleden of thuisstemmers. Zo zal Duitsland nooit erg veel stemmen van Nederland krijgen omdat. Maar als je bedenkt dat Nederland met een beter liedje toch ineens veel meer stemmen kreeg zit er heus ook wel een component liedkwaliteit in. En laten we eerlijk zijn; dat liedje van de Toppers en die met dat straatorgel waren gewoon slecht, daar was niets politieks aan. Het beste songfestival liedje daarvóór stamt wat mij betreft uit 2003 toen Boris (die later zon talentenshow won) meedeed met She Would; prachtig nummer en prachtig gezongen. Maar toen won Esther Hart en dat was ook puur politiek (binnen Nederland kunnen ze er dus ook wat van)

https://www.youtube.com/watch?v=Mw_R4QafMk4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:37

Shadow het valt mij op dat jij altijd berichten moet quoten en dan onder de microscoop legt om voorts te ontkrachten...

Is makkelijke manier van communiceren, de woorden van een ander gebruiken...is veilig...

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:57

Shadow0 schreef:
chamion schreef:
Al jaren (vanaf het moment dat stemmen via sms/bellen gaat) wordt er heel erg op de buurlanden gestemd. Ik zeg vakjury laten terug komen, dan gaat het pas echt weer op de song en niet om de hele act.

In de tijden van de vakjury's werd er ook, zo niet meer, op elkaar gestemd.

Nee, want toen beoordeelde ze echt het nummer en niet de act of uit welk land het nummer kwam, en dan heb ik het hier vooral over 1956 tot ongeveer 1980 ;) Mama & oma hadden alles opgenomen en toen ik het overzette voor hun naar dvd heb ik ze allemaal gekeken.

Daarna moest het aangepast worden omdat er ondertussen meer dan 30 landen wilden meedoen en werd stemmen opeens bepalend. Toen is het langzaamaan slechter geworden

Shadow0

Re: Het zal me een Würst wezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:02

Voor 1980 kan ik niet beoordelen idd :)
Maar goed jureren is ook niet makkelijk, dat is ook al steeds een issue bij sporten met jurybeoordelingen. En dan heb je nog vrij afgebakende heldere punten om op te jureren en is er een redelijk eenvormig beeld over wat 'goed' is. Dat is bij muziek, zeker bij vrije inzendingen, nog veel lastiger.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:22

Ik vind het wel best. Het is 100000000x beter als de winnaars uit 2006.. Vind dr/m best goed kunnen zingen. Maarja.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:15

Er worden toch ook punten gegeven door de vakjury? Sander Lantinga van 3FM zat toch echt in een vakjury dit jaar, volgens mij tellen die punten voor 50% van de score van het land. (Sander had Conchita ook op 1 overigens)

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:30

Depende schreef:
Er worden toch ook punten gegeven door de vakjury? Sander Lantinga van 3FM zat toch echt in een vakjury dit jaar, volgens mij tellen die punten voor 50% van de score van het land. (Sander had Conchita ook op 1 overigens)

Klopt inderdaad :j

De vakjury heeft namens Nederland de punten verdeeld voor de finale van het Eurovisie Songfestival.
Voor Nederland zitten Tony van de Berkt, Freek Bartels, Marlayne Sahupala, Ruth Jacott en Sander Lantinga in de jury. Ze hebben gisteravond tijdens de generale repetitie de punten namens Nederland uitgedeeld. Het oordeel van de jury telt voor 50% mee in het eindresultaat, de andere 50% komt van televoting.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:52

Wij vinden het een draak van een nummer, een drama(queen) qua looks en reactie. :r
Voor ons niet de terechte winnaar.
Ilse en Waylon waren heel goed, maar Zwitserland had een catchy song met dat fluitje, Spanje werd ook zwaar ondergewaardeerd.

Een statement: leuk.
Maar waarom dan zo hysterisch erover doen?
Er waren meer nummers met een statement...
En soms gewoon hitnummers.

En wanneer stopt dat buurlandenpuntengeeffestijn nou eens?
Ook om doodziek van te worden. :roll:
En waarom doet Rusland oa mee? Het is het EUROVISIE SONGFESTIVAL?

Maar toch: ieder jaar weer kijken. :D
Heerlijk...
Het was een mooie locatie, mooi lichtwerk, leuke opening per land met de 'gemaakte' vlag. :j

Volgend jaar Wenen toch? :D

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:08

Ik vond het nummer op zich helemaal niet slecht, maar ik vind dan ook niet snel iets slecht.

Vond de big 5 zoals gewoonlijk weer jammer. Die eindigen nooit erg hoog. Vond het vooral jammer van Italië, maar dat was gewoon pech. Voor iemand die geen achtergrondinfo heeft lijkt het gewoon of ze niet kan zingen. Maar ik moet toch zeggen dat haar CD niet slecht klinkt hier hoor _O-

Eurovisie draait toch altijd om andere dingen dat het liedje. Ik kijk gewoon voor om al het drama en ook een beetje om de liedjes. Er zitten ieder jaar toch wel hele mooie tussen. Maar vooral dat gedoe en gezeur vind ik vermakelijk, aan het einde van de avond kan iedereen er toch wel om lachen.

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:32

Weet je wat ik me serieus afvraag van alle mensen die zeggen dat we hadden moeten winnen,, wat dachten jullie van het liedje voor de halve finale..

Ik heb niemand iets positief erover horen zeggen, het was alleen maar een slecht lied bla bla bla. Misschien moeten we dan nou ook niet keer op keer de discussie beginnen dat we hadden moeten winnen..

Ik gun het Oostenrijk zeker, en nog meer vanwege dit soort topics ;)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:36

Ik vond het een goed liedje, heel mooi gezongen en hele mooie performance.
Nederland hoeft zich niet te schamen dat ze achter Conchita 2e zijn geworden, het was gewoon een heel goed nummer! En dat hij/zij over 'transformatie' zong, gaf er gewoon een extra tintje aan. Maar dat mag toch ook?

Ik vond trouwens ook de act 'vrouw met de baard' heel mooi gestyled.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:24

Ik snap die neiging om mensen in hokjes te plaatsen nooit zo. Het moet of een man zijn of een vrouw, of een transgender of een travestiet, waarom? laat iemand zijn zoals hij/zij is. Er zit veel grijs tussen zwart en wit, je hebt echt supervrouwelijke vrouwen, en tomboys, en daar zit nog heel veel tussen, net als dat je heel mannelijke mannen hebt, en heel vrouwelijke mannen. Na und? Iemand is wat hij/zij is, laat het zijn......

Ik vind Conchita cool. Ik vind het stoer, ik vind het gedurfd, ik vind het een geweldige song en ik vind het super gezongen. Vind ook een beetje jammer dat het dan weer naar beneden gehaald moet worden met "als Ilse een baard had gehad had Nederland gewonnen" in mijn ogen bullshit. De songs zijn totaal niet te vergelijken met elkaar, de acts ook niet.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:28

Onder alle liedjes staat ook minstens tien keer 'Would have been better with a beard!'. Naar mijn idee heb je dit soort dingen ieder jaar. Er is altijd wel iemand die heel erg opvalt. En die mensen winnen ook écht niet altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:30

really?? wat idioot :')

vind het vooral heel kinderachtig, eigenlijk, Nederlanders zijn echt slechte verliezers :j

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:46

Yamcha schreef:
vind het vooral heel kinderachtig, eigenlijk, Nederlanders zijn echt slechte verliezers :j

Welnee.
Smaken verschillen. Dat is het, mag dat ook? ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:48

Smaken mogen best verschillen, maar de manier waarop vind ik toch af en toe behoorlijk onsportief hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:25

MarvanTom schreef:
Yamcha schreef:

Welnee.
Smaken verschillen. Dat is het, mag dat ook? ;)

Dat mag. Maar ik trap niet iemand de grond in omdat iets mijn smaak niet is, en bij Conchita wordt dat wel vrij veel gedaan..... met name door vrouwen trouwens.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:16

Niet allen bij vrouwen bij Carlo en Irene ook, werd ze nog even nagedaan en uitgelachen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:44

Ja, ik vind dat echt belachelijk, alsof ze de basisschoolleeftijd nooit zijn ontgroeid.....

hoe zielig kun je zijn zeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:53

Het is maar hoe je het ziet....

We doen nu alsof hij een zij is....het is gewoon een rete goede act...maar gaan met zijn allen in de verdediging alsof er een fragiel vrouwtje dwars gezeten wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:29

waarom moet het óf een hij óf een zij zijn? Het is iemand die ergens tussen de beide seksen inhangt, laat het zijn........ laat iemand gewoon zijn wat hij of zij is.....

gender is niet binair, je kan heel mannelijk zijn, heel vrouwelijk, en dan is er nog ontzettend veel daar tussenin..... en daar ergens zit Conchita/Tom.

fragiel vrouwtje.... mwah..... denk dat je behoorlijk guts hebt als jij met een jurk, een baard en valse wimpers een show durft neer te zetten..... ik hoef Conchita niet te verdedigen. Ik sta alleen wel achter het statement, accepteer mensen voor wat ze zijn, ga niet iemand in een hokje stoppen.

Het is een mens. Gewoon dat, een mens met gevoel, een mens die alleen omdat het een mens is met empathie moet worden behandeld, en dat mis ik, o.a. in dit topic, geldt niet voor iedereen btw.
Ik word altijd een beetje misselijk van het gender-bashing. Ik heb problemen met de aanname dat als het een vrouw was ze verdedigd moest worden want dan is ze weerloos..... of zo.....? en een kerel kun je gewoon de grond intrappen, die moet het maar kunnen handelen?

Los van gender, zijn mensen in de eerste plaats mensen, met een heel scala aan emoties en cognitieve vaardigheden, en hoewel ieder zijn specifieke talenten en aanleg heeft, kun je onmogelijk een standaard neerzetten voor bepaalde geslachten. Mannen zijn niet minder kwetsbaar als vrouwen, mannen krijgen alleen van jongs af aan geleerd dat ze niet mogen huilen "man up" terwijl vrouwen wel emotioneel mogen zijn. Dat verandert geen reet aan emotionele opmaak van iemand, het maakt wel dat vrouwen leren dealen met emoties, en mannen niet, omdat ze daar de ruimte niet voor krijgen. Dat leidt dan weer tot de aanname dat vrouwen kwetsbaarder zijn enzo, en hulpelozer, wat emotie = zwakte.

krijg je allerlei genderongelijkheid van, die er in de eerste plaats helemaal niet was, maar als jij voortdurend hoort dat je toch niet goed bent in exacte vakken (vrouwen)/talen (voor mannen) geloof je dat en ontwikkel je je navenant. Ik heb ouders die in die zin nogal feministisch waren (thanks lieverds) en ik kan heel goed kaartlezen, ben heel goed in wiskunde en scheikunde, en voor talen heb ik geen aanleg. Mijn lief gaat naar Italië met 4 woorden of zo, en komt terug, en kan zich prima redden en allerlei dagelijkse dingen doen in het Italiaans, ik heb dat nooit gekund.
Ideaal, ik plot de route en lees de kaart en mijn lief regelt daar allerlei zaken......

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:30

russel schreef:
Het is maar hoe je het ziet....

We doen nu alsof hij een zij is....het is gewoon een rete goede act...maar gaan met zijn allen in de verdediging alsof er een fragiel vrouwtje dwars gezeten wordt...

Nee hoor alsof er een mens belachelijk gemaakt wordt.

Conchita was gister te gast bij Graham Norton, echt een leuk interview en ik wou dat ik er zo uit zag in een little black dress, zou de baard erbij te koop nemen. Damn. ;)

Edit: Yamcha: helemaal mee eens
Laatst bijgewerkt door Depende op 17-05-14 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:32

Het mes en de naald is geduldig hoor....dan de laagjes op laagjes ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:34

Yamca, die show zet hij al jaren neer, een rot in het vak hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:34

ja, zo'n taille wil ik ook <3

russel schreef:
Yamca, die show zet hij al jaren neer, een rot in het vak hoor....

en het punt?