IVF moet verboden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:41

liedje89 schreef:
Gillbo schreef:
Liedje dus eigenlijk vind jij dat de mensheid uberhaupt moet stoppen met kinderen krijgen

Helemaal stoppen met voorplanten lijkt me wat overdreven, we hoeven echt niet uit te sterven. Maar er zijn meer dan genoeg mensen en het worden er ook maar steeds. Als je kiest voor kinderen lijkt het me toch wel het overwegen waard of ze nog wel iets te eten hebben als ze een jaar of 40 zijn?

IVF is vast geen hoofdveroorzaker van overbevolking maar ik zie er het nut niet van in om noodgrepen te gaan doen om iets te krijgen waarvan je al veel te veel hebt.

Het worden meer mensen omdat het sterfteijfer steeds lager wordt niet zo zeer door een toename van geboortes.
Vanuit dat oogpunt zou je beter kunnen stoppen met mensen beter maken en levensbedriegende ziekten niet meer behandelen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:42

Daar word ik stil van. Sterkte meis. en gelijk heb je!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:43

fransje23 schreef:
Het worden meer mensen omdat het sterfteijfer steeds lager wordt niet zo zeer door een toename van geboortes.
Vanuit dat oogpunt zou je beter kunnen stoppen met mensen beter maken en levensbedriegende ziekten niet meer behandelen.

Ik denk toch dat het ethisch minder verantwoord is om mensen tegen hun wil "onnodig" te laten sterven dan om gewoon iets minder mensen te verwekken, maar dat kan aan mij liggen :Y) .

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:46

En waarom moeten mensen die hulp nodig hebben om een kind te maken benadeeld moeten worden, zouden ze geen kinderen mogen hebben?

Waarom niet aan mensen die wel via de natuurlijke weg kinderen kunnen krijgen, verplicht de pil geven om aan beperking te doen?

Waarom hebben die meer recht op een kind dan een ander?

Als dat een punt is om geen ivf te mogen doen?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:51

liedje89 schreef:
fransje23 schreef:

Ik denk toch dat het ethisch minder verantwoord is om mensen tegen hun wil "onnodig" te laten sterven dan om gewoon iets minder mensen te verwekken, maar dat kan aan mij liggen :Y) .

Dan zou je aan geboortebeperking moeten doen zoals ze dat in China deden. 1 kind per gezin.
Dus niet de een 4 en de ander 1. Wel zo eerlijk

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:52

Iedereen heeft het recht om een kind te krijgen uitzonderingen daar gelaten. Of dat nou natuurlijk is of via IVF, ik zie liever iemand dol gelukkig zwanger via IVF als iemand die er maar oplos gaat en weer van de zoveelste zwanger is.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:52

geerke schreef:
Gillbo schreef:
Bij een IVF traject is dat geen lichte en eenvoudige beslissing.
Dan ga je zeke rniet over 1 nacht ijs.

dan wil je niet weten wat een impact het heeft als het eenmaal geboren is :+

Omg daar kom je nu mee, nog even en ik heb er 2!! :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:03

Gillbo schreef:
liedje89 schreef:

Dan zou je aan geboortebeperking moeten doen zoals ze dat in China deden. 1 kind per gezin.
Dus niet de een 4 en de ander 1. Wel zo eerlijk

Dat lijkt mij ook eerlijker maar omdat dat in China nu niet heel goed ging zijn daar misschien weinig mensen voor te porren.

Ach als we niets meer te vreten hebben neemt de natuur ook zijn wel beloop lijkt me alleen iets minder confortabel :Y) .

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:04

Bij een spoed ivf door kanker dus wel.. dan heb je de tijd niet en moet je dus echt in een week tijd hier je beslissing over nemen..

Heel raar en onwerkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:21

Annem84 schreef:
Bij een spoed ivf door kanker dus wel.. dan heb je de tijd niet en moet je dus echt in een week tijd hier je beslissing over nemen..

Spoed ivf ivm kanker? Hoe kunnen ze nou iemand zwanger willen maken terwijl je weet dat 1 van de ouders van het kindje het misschien niet haalt? :?

SophievdV

Re: IVF moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:22

Dan kunnen ze de embryo's invriezen ;)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:22

Liedje maar als we over een tijd niks meer te eten zouden hebben dan heeft dat toch nog veel meer te maken met hoe we er NU mee omgaan en niet over het aantal kinderen wat erbij komt.
Er komen zo ongeveer 3000 ivf kinderen ter wereld per jaar hier in NL tegenover 150 duizend normaal verwekte kinderen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:23

Relaxed schreef:
Annem84 schreef:

Spoed ivf ivm kanker? Hoe kunnen ze nou iemand zwanger willen maken terwijl je weet dat 1 van de ouders van het kindje het misschien niet haalt? :?

Even de vorige blz lezen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:23

chanel1985 schreef:
En waarom moeten mensen die hulp nodig hebben om een kind te maken benadeeld moeten worden, zouden ze geen kinderen mogen hebben?

Waarom niet aan mensen die wel via de natuurlijke weg kinderen kunnen krijgen, verplicht de pil geven om aan beperking te doen?

Waarom hebben die meer recht op een kind dan een ander?

Als dat een punt is om geen ivf te mogen doen?

Dan vind ik persoonlijk dat er beter gekeken moet worden naar de financiële situatie van de paren die kids willen. Want er zijn genoeg mensen die een kind niet kunnen betalen en wel 1 op de wereld helpen. Terwijl ze van bijstand leven of iets. Kortinkje hier kortinkje op dat.. bijdrage voor dit of voor dat... Nee je mag niet gaan bepalen wie wel en wie geen kindje mogen... we zijn de heer H.itler niet zeg.. kom op! Wij mogen niet bepalen wat en hoe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:24

Pletje123 schreef:
Dan kunnen ze de embryo's invriezen ;)

Ahh zo, ik snapte hem al niet helemaal :+

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:25

Relaxed schreef:
Annem84 schreef:

Dank je dat je er vanuit gaat dat ik dood ga ;) Op de vorige bladzijde staat mijn verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:28

Annem84 schreef:
Relaxed schreef:

Dank je dat je er vanuit gaat dat ik dood ga ;) Op de vorige bladzijde staat mijn verhaal.

Er staat misschien en ik had al aangegeven dat ik niet bij heb gelezen :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:29

De reactie van Relaxed was ook niet persoonlijk bedoeld denk ik.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:32

Nee snap ik, ik had er al een knipoogje bijgezet. Ik vat het ook niet persoonlijk op hoor, sorry als het zo overkwam.
Die hormoon spuiten van de ivf, maken je toch wat labiel he haha :+

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:35

Jeetje, ik schrik ervan. Heeeeeel veel sterkte meis! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt, al zal dat wel maanden kosten. En natuurlijk dat je over een paar jaar (gelukkig ben je nog geen 40) je eigen kindje in je gezonde armen houdt!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:42

Dank je! T zure is dat als ik 40 zou zijn, ik niet eens chemo zou krijgen. Das puur omdat ik jong ben en mijn celdeling nog zo snel is ze willen geen risico lopen. Dan zou ook de ivf niet nodig zijn geweest.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:46

chanel1985 schreef:
Woogy schreef:
waar denken jullie dat overbevolking vandaan komt? Mensen die voorheen gene kinderen konden krijgen die nu dankzij allerlei medische toestanden alsnog kinderen kunnen krijgen en dan nog alle niet levensvatbare mensen en kinderen die we in leven houden...Zou weleens de cijfers willen horen van de hoeveelheid mentale en lichamelijke aandoeningen van kinderen die niet op natuurlijke wijze zijn verwekt, tegenover die van natuurlijk verwekte kinderen

Dus jij denkt echt dat kinderen die door ivf verwekt zijn, meer kans hebben op mentale of lichamelijke problemen?
Van waar heb jij die kennis, waar kan jij dat bewijzen?

Ik heb binnen 2 weken een eerste afspraak voor ivf, ik word het zo beu dat wij altijd maar ons moeten verdedigen, terwijl andere kinderen aan de lopende band maken en die telkens door de rechter worden geplaatst.
HEt centra waar wij naartoe gaat, onderzoekt of ivf kinderen meer problemen hebben of niet. En ze zijn tot de conclusie gekomen dat ivf kinderen evenveel kans maken op problemen als kinderen die op de "normale" manier verwekt zijn. Wel kunnen ze niet in een glazen bol kijken over 20 jaar bv, maar dat kunnen ze bij de "normaal" verwekte kinderen ook niet.

Ivf is trouwens juist een hulpmiddel om tot een embryo te komen, de genetica komt nog altijd van de man en de vrouw en het is niet zo dat de reden van onvruchtbaarheid ligt aan lichamelijke of mentale problemen die over gedraagt kunnen worden aan de baby.

hoe oud is ivf nou werkelijk? hoe weten we nu al wat alle gevolgen zijn? ik ben een ivf... net als de rest van mij als drieling maar gezond? neah... tuurlijk kan ook komen omdat we onder een spanningsmast woonden of gewoon toeval. Maar ik heb wel genetische afwijkingen ...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:47

Gillbo schreef:
Liedje maar als we over een tijd niks meer te eten zouden hebben dan heeft dat toch nog veel meer te maken met hoe we er NU mee omgaan en niet over het aantal kinderen wat erbij komt.
Er komen zo ongeveer 3000 ivf kinderen ter wereld per jaar hier in NL tegenover 150 duizend normaal verwekte kinderen

Je loopt op een gegeven moment gewoon tegen limieten aan van de beschikbare landbouwgrond. Omdat je op een gegeven moment alle beschikbare grond in gebruik hebt en het een veel grotere efficiëntie niet in het zicht is heb je gewoon geen ruimte om voldoende voedsel voor iedereen te produceren, dat heeft dus wel gewoon met landoppervlak te maken en het aantal mensen, niet zo zeer met hoe we nu met voedselbronnen omgaan. Je kan wel wat sprongen maken in efficiëntie (bij insecten als eiwitbron ipv vee) en misschien beter onderhoud van bestaande landbouwgrond maar er zit wel gewoon een limiet op wat geproduceerd kan worden, bij het seminar waar ik laatst was beweerde men dat we rond 2050 in de problemen komen (wel eerder als we echt ruzie gaan maken met de russen trouwens :Y) )
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 13-05-14 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:47

volgens mij komt overbevolking niet door IVF...maar ik kan mij vergissen natuurlijk :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:50

geerke schreef:
volgens mij komt overbevolking niet door IVF...maar ik kan mij vergissen natuurlijk :+

5 miljoen mensen zijn anders nog best veel mensen, ik wil er niet voor koken in ieder geval :P .