Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EskeGirl schreef:Dat klopt, maar dat kan ook bij zoveel moordenaars. Dan zouden we ophef moeten maken bij iedere vervroegd vrijgelaten moordenaar, niet alleen omdat deze toevallig een bekend iemand heeft vermoord, niet?
jesito schreef:Diegene wat de vrijlating allemaal best vinden wil ik wel eens horen piepen als ze familie waren van pim fortuin.
En ik vind 12 jaar cel niet echt veel hij heeft immers iemand van zijn leven beroofd.
russel schreef:Maar hij is nog niet vrij....hij heeft een enkelband, zijn gezicht kennen velen en vele wraaklustigen rond hem. Pim heeft veel mensen boos gemaakt....een risico als je politiek bezig bent.
Meer gekken buiten dan binnen gestichten en gevangenissen...
Volkert is in mijn ogen ook een gestoorde, we zullen zien...maar vrij is hij niet..
Vraag mij wel af wat duurder is...want hij heeft nu een uitkering en leeft nog steeds van de staat, inclusief zijn huisarrest met dito controles, kost volgens mij toch minstens hetzelfde als in de bak zitten? Maar zijn cel kan weer ingenomen worden door een type die anders wellicht ook heengestuurd was bij gebrek aan cellen...
EskeGirl schreef:Dat klopt, maar een pedofiel is iets anders dan een moordenaar. Een pedofiel (of andere benaming) is een soort geaardheid, net als een homo, hetero e.d., dus kan je dat wel 'genezen'?
Een moordenaar als Volkert van der G had het op deze persoon gemunt en moordde (gok ik) niet omdat hij er een kick van krijgt.Mede om die reden lijkt mij dat herhaling geen grote kans heeft.
Dat is iig wat ik denk, voor mij logisch, maar ook ik kan ernaast zitten.
jesito schreef:Diegene wat de vrijlating allemaal best vinden wil ik wel eens horen piepen als ze familie waren van pim fortuin.
En ik vind 12 jaar cel niet echt veel hij heeft immers iemand van zijn leven beroofd.
geerke schreef:Nou...ik weet niet wanneer er een moordenaar vrij komt.Het komt ook geregelt voor dat iemand op proefverlof iemand verkracht of vermoord.Dat noem ik inschattingsfouten,die je ook niet kunt voorkomen.Ja,niet meer vrijlaten
russel schreef:Hoeveel moordenaars zitten er momenteel vast? Procentueel bv, ben ik wel benieuwd naar. Niet de moorden die bv door jarenlange mishandelingen partner, ouder, dat is meer een wanhoopsdaad in kin ogen, maar gewoon willekeurig.
Ik leef in de intentie dat er maar erg weinig dergelijk gestoorde types zijn die vastzitten.
Citaat:Verder: twaalf jaar is heel, héél erg lang. Zelfs voor 10 miljoen zou ik geen 12 jaar in onze gevangenis willen zitten, met de spelletjes en therapie en wat al niet meer. Mijn vrijheid is me toch een stuk meer waard. Ik begrijp ook niet dat daar zo lacherig over gedaan wordt, alsof een playstation en een sportruimte opwegen tegen je relatie, werk, vakanties, uitjes, vrienden, zelfs gewoon lekker in de zon zitten met een goed boek? Het is toch afschuwelijk als dat je allemaal wordt afgenomen? Daar kan geen therapie tegenop, hoor.