Douce schreef:Wat Wakker Dier wil (imo) is bewustwording. Als bij wijze van 90 % van de boeren stopt/staakt, dan zal dat heus de media wel halen en komt er dus bewust wording. Maar dat was eigenlijk niet wat ik wilde vertellen.
Ik ken toevallig boeren die zijn gestopt met de veeteelt toen het allemaal massaler werd. En die zitten niet in de WWNet alsof boeren alleen maar kunnen wat ze huidig doen, vind het bijna denigrerend overkomen
(begrijp wel dat het niet zo bedoeld is).
Maar goed, de boeren die gestopt zijn toen het erg massaal werd doen nu:
- Pensionstal
- ZZP'er
- Landbouw
- Kaasboerderij
en zo zijn er nog tal van mogelijkheden. Ik zeg niet dat ze het allemaal moeten doen, maar het is niet dat ze niet anders konden. Er zijn/waren mogelijkheden.
Ik kan even niet meer vinden wie het zei, maar iemand zei dat boeren vroeger inderdaad echt niet zo lief/begaan waren met hun dieren. Wakker Dier kan de boeren misschien in jullie ogen zwart maken, maar ook echt niet alle boeren zijn lieve koeknuffelaars.
maar goed, dan nog wil de nederlandse consument goedkope melk, eieren en vlees, dat moet toch ergens vandaan komen.. wakker dier krijgt het niet voor elkaar om iedereen veganist te maken wat ze misschien graag zouden willen.
dus dan moet er toch worden uitgeweken naar het buitenland waar het dierenwelzijn een stuk minder hoge prioriteit heeft.