zwakbegaafde mensen/mensen met downsyndroom zwanger worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: zwakbegaafde mensen/mensen met downsyndroom zwanger worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:00

Ja dat is wat minder :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:02

De mensen waar de man van mijn vriendin voor zorgt, kosten ongeveer 1 miljoen per jaar :). Om een indicatie te geven. De zorg die deze mensen krijgen is vergelijkbaar met de zorg die jij opperde, Geryon.

En raad eens wie dat betaalt :D?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:06

Wij |(

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:09

http://www.gooddrama.net/japanese-drama/daisuki

Dit was echt een heftige serie, zelfde onderwerp. Niet waargebeurd geloof ik maar geeft je dus wel een echte inleving in de wereld van een zwangere zwakbegaafde.

Ik vind dat ieder mens dat snapt dat er leven in hun groeit en geboren wordt een kind niet ontzegd mag worden. Tot zekere hoogte zullen zij dit ook snappen. Mocht dit gebeuren. Om mensen zomaar te steriliseren.. Tsjah, moeilijk. Zou er niet concreet antwoord op kunnen geven als ik eerlijk ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:14

chimello schreef:
Ik vind dat ieder mens dat snapt dat er leven in hun groeit en geboren wordt een kind niet ontzegd mag worden. Tot zekere hoogte zullen zij dit ook snappen. Mocht dit gebeuren. Om mensen zomaar te steriliseren.. Tsjah, moeilijk. Zou er niet concreet antwoord op kunnen geven als ik eerlijk ben.

Zolang er mensen zijn die lang over dit onderwerp nadenken en veel wikken en wegen, zal er hoop ik op grote schaal, zover wij weten dit soort praktijken niet voorkomen.
Sommige regimes daargelaten. }:)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:16

Nee, dat lijkt me zelf eerlijk gezegd ook niet mogelijk. Mensen rechten schendend. Ik las het alleen ergens, heb niet alle berichtjes gelezen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:22

_San87_ schreef:
De mensen waar de man van mijn vriendin voor zorgt, kosten ongeveer 1 miljoen per jaar :). Om een indicatie te geven. De zorg die deze mensen krijgen is vergelijkbaar met de zorg die jij opperde, Geryon.

Jeetje wat een bedrag. Maar die mensen hun misschien wel ontzettend grote kinderdroom afnemen in het enige leven dat ze hebben, vind ik ook zo banketstaaf..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:23

Ik weet niet of we hetzelfde filmpje hebben gezien... Maar ooit ook zo'n filmpje gelezen en ik vind het heel afhankelijk van de situatie.

De mensen in het filmpje dat ik heb gezien kregen heel veel begeleiding, maar zo vaak hoorde je de baby huilen en werd er niets mee gedaan. (Ik twijfel zelfs of het kind niet ondervoed is geweest of wat dan ook)... Wat al die begeleiding kost, wil ik niet eens weten....

Als mensen niet zelfstandig voor zichzelf kunnen zorgen, vind ik dat ze ook niet aan kinderen moeten beginnen. Maarja, dat is dan mijn mening ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:23

Geryon schreef:
Jeetje wat een bedrag. Maar die mensen hun misschien wel ontzettend grote kinderdroom afnemen in het enige leven dat ze hebben, vind ik ook zo banketstaaf..

Iedereen heeft maar een leven, en iedereen heeft dromen die niet realiseerbaar zijn. Mag iedereen dan bij je aankloppen voor de realisatie van hun droom of beperk je je tot de minder validen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:25

Serieus? Ga je ook al je geld doneren aan 3e wereld landen omdat je ze niet hun eetdroom (nog erger, honger) wilt afnemen?

Alsof iemands kinderdroom het belangrijkste is wat er is. Mensen die geen kinderen kunnen krijgen, krijgen ook niet van 'ons' geld een kind (IVF, adoptie)...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:25

Cassidy schreef:
Geryon schreef:

Iedereen heeft maar een leven, en iedereen heeft dromen die niet realiseerbaar zijn. Mag iedereen dan bij je aankloppen voor de realisatie van hun droom of beperk je je tot de minder validen?

Vind ik niet vergelijkbaar met het nemen van een kind.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:26

Geryon schreef:
_San87_ schreef:

Zo werkt dat natuurlijk niet, hé :+. Mijn ultieme droom is een Aston Martin Vanquish S, doneer jij :))?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:27

Geryon schreef:

Dan gaan we dat even beperken tot het "nemen" van een kind (ik val over de opmerking dat je een kind "neemt, een kind neem je namelijk in mijn ogen niet, die krijg je en ook dat is niet vanzelfsprekend)

Mag iedereen die niet op de natuurlijke weg in verwachting kan raken, bij jouw aankloppen voor de financiering van een IVF traject nadat de zorgverzekeraar de kosten niet meer vergoed, en indien dat niet lukt, voor het vergoeden van de kosten voor een adoptietraject?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 24-04-14 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:27

xSlvna schreef:
Serieus? Ga je ook al je geld doneren aan 3e wereld landen omdat je ze niet hun eetdroom (nog erger, honger) wilt afnemen?

Alsof iemands kinderdroom het belangrijkste is wat er is. Mensen die geen kinderen kunnen krijgen, krijgen ook niet van 'ons' geld een kind (IVF, adoptie)...

Nee ik ga niet betalen voor wat hun deels zelf doen :')

Bij die mensen is het hebben van een kind sowieso al geen optie. Het is niet zo dat je die droom van ze afneemt, dat is een groot verschil.

Ik zou er zelf ook niet voor willen betalen, maar dat neemt niet weg dat ik het heel banketstaaf vind voor die zwakbegaafde mensen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:29

Het is misschien banketstaaf voor ze. Maar je moet ook in het belang van het (nog niet bestaande) kind denken, natuurlijk :).

Cassidy

Geryon schreef:
Bij die mensen is het hebben van een kind sowieso al geen optie. Het is niet zo dat je die droom van ze afneemt, dat is een groot verschil.

Waarom is het hebben van een kind voor iemand die moeilijk in verwachting kunnen raken geen optie? En neem je de droom niet van hun af als er mogelijkheden zijn en ze daar de middelen niet voor hebben?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 24-04-14 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Best oneerlijk, dus als je ze fysiek niet kan krijgen, moet je het maar zelf financieren, maar als je het mentaal niet kan (opvoeden) en niet in staat bent om je eigen geld te verdienen moeten 'wij' er maar voor betalen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:30

xSlvna schreef:
Best oneerlijk, dus als je ze fysiek niet kan krijgen, moet je het maar zelf financieren, maar als je het mentaal niet kan (opvoeden) en niet in staat bent om je eigen geld te verdienen moeten 'wij' er maar voor betalen?

Je verwoord wat ik dacht. Heel kromme manier van denken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:32

Cassidy schreef:
Geryon schreef:

Dan gaan we dat even beperken tot het "nemen" van een kind (ik val over de opmerking dat je een kind "neemt, een kind neem je namelijk in mijn ogen niet, die krijg je en ook dat is niet vanzelfsprekend)

Mag iedereen die niet op de natuurlijke weg in verwachten kan raken, bij jouw aankloppen voor de financiering van een IVF traject en indien dat niet lukt, voor het vergoeden van de kosten voor een adoptietraject?

Als het een bewuste keuze is, kan je gewoon spreken over een kind nemen. Maar het krijgen is natuurlijk niet vanzelfsprekend.

Waarom de vragen of ik ervoor wil betalen? Ik heb enkel gezegd dat het erg is voor die mensen.

_San87_ schreef:
Het is misschien banketstaaf voor ze. Maar je moet ook in het belang van het (nog niet bestaande) kind denken, natuurlijk :).

Natuurlijk, vandaar ook de (onrealistische) 24/7 begeleiding waar ik aan dacht.

Cassidy schreef:
Geryon schreef:

Waarom is het hebben van een kind voor iemand die moeilijk in verwachting kunnen raken geen optie?

xSlvna had het over mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Lezen :)

En nogmaals, ik zeg helemaal niet dat wij ervoor willen betalen. Jullie denken ervan wat jullie denken om er dan op deze manier op te kunnen reageren.

Het is juist heel krom om 'geen optie' te vergelijken met 'wel een optie maar onverstandig/duur/whatever'.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:33

Ik denk dat het allemaal zwaarder opgenomen wordt dan bedoeld, eigenlijk :).

Puur economisch gezien is het overigens wel goedkoper verstandelijk gehandicapte mensen geen kinderen te laten krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:37

_San87_ schreef:
Puur economisch gezien is het overigens wel goedkoper verstandelijk gehandicapte mensen geen kinderen te laten krijgen.

Puur economisch gezien is het verstandig om elke gehandicapte of bejaarde of anderszins onwenselijke persoon zo snel mogelijk te vernietigen. Laten we die kant maar niet opgaan :) Dat economische denken heeft al meer menselijkheid kapot gemaakt dan ons lief is.

(En de economie is iets wat we als mensen hebben gecreeerd. De mensen zijn het belangrijkst, niet de economie! Laten we dat niet uit het oog verliezen.)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:38

Door mij bedoel je san87?

Dat zal best inderdaad! Het lijkt me ook goedkoper om al die mensen die hier komen leven van een uitkering eruit te zetten/er niet in te laten, maar het maakt het geen beter idee :D

edit: bedoelde er hetzelfde mee als shadow0 maar mijn voorbeeld zal vast weer over gevallen worden :+

Of was het puur informatief bedoelt san?
Laatst bijgewerkt door Geryon op 24-04-14 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:38

Shadow0 schreef:
_San87_ schreef:

Puur economisch gezien is het verstandig om elke gehandicapte of bejaarde of anderszins onwenselijke persoon zo snel mogelijk te vernietigen. Laten we die kant maar niet opgaan :) Dat economische denken heeft al meer menselijkheid kapot gemaakt dan ons lief is.

(En de economie is iets wat we als mensen hebben gecreeerd. De mensen zijn het belangrijkst, niet de economie! Laten we dat niet uit het oog verliezen.)

Ik weet dat het ethisch totaal niet verantwoord is, hoor!

Geryon schreef:
Door mij bedoel je san87?

Dat zal best inderdaad! Het lijkt me ook goedkoper om al die mensen die hier komen leven van een uitkering eruit te zetten/er niet in te laten, maar het maakt het geen beter idee :D

Nee, dat wat jij zei wordt door ons zwaarder opgevat dan jij bedoelde.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:39

Ja, want als de economie enorm slecht gaat door het vermeerderen van 'dure' mensen, hebben straks alle mensen het slecht.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:39

Dat zou goed kunnen :P Was puur emotie wat ik uitsprak, geen ideeen die ik later aan de overheid voor wil stellen :+