Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chimello schreef:Ik vind dat ieder mens dat snapt dat er leven in hun groeit en geboren wordt een kind niet ontzegd mag worden. Tot zekere hoogte zullen zij dit ook snappen. Mocht dit gebeuren. Om mensen zomaar te steriliseren.. Tsjah, moeilijk. Zou er niet concreet antwoord op kunnen geven als ik eerlijk ben.
_San87_ schreef:De mensen waar de man van mijn vriendin voor zorgt, kosten ongeveer 1 miljoen per jaar. Om een indicatie te geven. De zorg die deze mensen krijgen is vergelijkbaar met de zorg die jij opperde, Geryon.
En raad eens wie dat betaalt?
Geryon schreef:Jeetje wat een bedrag. Maar die mensen hun misschien wel ontzettend grote kinderdroom afnemen in het enige leven dat ze hebben, vind ik ook zo banketstaaf..
Cassidy schreef:Geryon schreef:Jeetje wat een bedrag. Maar die mensen hun misschien wel ontzettend grote kinderdroom afnemen in het enige leven dat ze hebben, vind ik ook zo banketstaaf..
Iedereen heeft maar een leven, en iedereen heeft dromen die niet realiseerbaar zijn. Mag iedereen dan bij je aankloppen voor de realisatie van hun droom of beperk je je tot de minder validen?
Geryon schreef:_San87_ schreef:De mensen waar de man van mijn vriendin voor zorgt, kosten ongeveer 1 miljoen per jaar. Om een indicatie te geven. De zorg die deze mensen krijgen is vergelijkbaar met de zorg die jij opperde, Geryon.
En raad eens wie dat betaalt?
Jeetje wat een bedrag. Maar die mensen hun misschien wel ontzettend grote kinderdroom afnemen in het enige leven dat ze hebben, vind ik ook zo banketstaaf..
Geryon schreef:Vind ik niet vergelijkbaar met het nemen van een kind.
xSlvna schreef:Serieus? Ga je ook al je geld doneren aan 3e wereld landen omdat je ze niet hun eetdroom (nog erger, honger) wilt afnemen?
Alsof iemands kinderdroom het belangrijkste is wat er is. Mensen die geen kinderen kunnen krijgen, krijgen ook niet van 'ons' geld een kind (IVF, adoptie)...
Geryon schreef:Bij die mensen is het hebben van een kind sowieso al geen optie. Het is niet zo dat je die droom van ze afneemt, dat is een groot verschil.
Cassidy schreef:Geryon schreef:Vind ik niet vergelijkbaar met het nemen van een kind.
Dan gaan we dat even beperken tot het "nemen" van een kind (ik val over de opmerking dat je een kind "neemt, een kind neem je namelijk in mijn ogen niet, die krijg je en ook dat is niet vanzelfsprekend)
Mag iedereen die niet op de natuurlijke weg in verwachten kan raken, bij jouw aankloppen voor de financiering van een IVF traject en indien dat niet lukt, voor het vergoeden van de kosten voor een adoptietraject?
_San87_ schreef:Het is misschien banketstaaf voor ze. Maar je moet ook in het belang van het (nog niet bestaande) kind denken, natuurlijk.
Cassidy schreef:Geryon schreef:Bij die mensen is het hebben van een kind sowieso al geen optie. Het is niet zo dat je die droom van ze afneemt, dat is een groot verschil.
Waarom is het hebben van een kind voor iemand die moeilijk in verwachting kunnen raken geen optie?
_San87_ schreef:Puur economisch gezien is het overigens wel goedkoper verstandelijk gehandicapte mensen geen kinderen te laten krijgen.
Shadow0 schreef:_San87_ schreef:Puur economisch gezien is het overigens wel goedkoper verstandelijk gehandicapte mensen geen kinderen te laten krijgen.
Puur economisch gezien is het verstandig om elke gehandicapte of bejaarde of anderszins onwenselijke persoon zo snel mogelijk te vernietigen. Laten we die kant maar niet opgaanDat economische denken heeft al meer menselijkheid kapot gemaakt dan ons lief is.
(En de economie is iets wat we als mensen hebben gecreeerd. De mensen zijn het belangrijkst, niet de economie! Laten we dat niet uit het oog verliezen.)
Geryon schreef:Door mij bedoel je san87?
Dat zal best inderdaad! Het lijkt me ook goedkoper om al die mensen die hier komen leven van een uitkering eruit te zetten/er niet in te laten, maar het maakt het geen beter idee