GGD start onderzoek naar krijsende peuters zonder toezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:12

8nnemiek schreef:
Mijn zusje had vroeger regelmatig dit soort drifbuien. Mijn moeder gaf haar dan uiteindelijk maar haar zin omdat ze bang was wat de buren wel niet moesten denken.. Nou, mijn zusje is 20 jaar verder nog net zo verwend.. En zo wordt de slechte jeugd dus gevormd in mijn ogen. Geef ze allemaal hun zin maar. En dan idd ook nog schelden waar je kind bij is := dat maakt het helemaal af..

Die driftbuien heb ik nooit begrepen. Ik heb drie meiden en echt waar, geen van drie hebben ze, als ukkie, ooit een driftbui gehad. Ze waren natuurlijk wel eens boos, maar een driftbui heb ik werkelijk waar nooit bij ze gezien.

chanicha

Re: GGD start onderzoek naar krijsende peuters zonder toezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:15

Nouik wel hoor bij de dochter van mijn zus, die v rat zowat de trapteeden op en liep helemaal blauw aan en ja als je ze dan hun zin geeft gaan ze de volgende keer nog langer door. Ze is nu een prachtmeid met een dochter van drie maanden.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:24

Echt, in zo'n post haal ik er dsn uit dat het kind totaal niet begrepen is en super gefrustreerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:16

Chanicha het gaat toch ook niet om 'de zin geven'? Je hebt nog tig andere manieren tussen de zin geven en knuffelen, en een kind op te sluiten.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:16

gohya schreef:
8nnemiek schreef:
Wij hebben gisteravond echt met open mond zitten kijken naar het nieuws waar ze het filmpje lieten zien.. Is dit nu echt groot nieuws?! Man man man wat een ophef over een paar huilende kindjes die buiten staan! Vroeger werd je gewoon op de gang gezet totdat je rustig was.. heb ik helemaal niks aan over gehouden. Ja geef die kinderen teenwoordig allemaal maar lekker hun zin, krijg je dezelfde verwende nesten met 16 als wat je nu in Amerika ziet.
Maar vooral; wat een ophef over zoiets kleins.. er gaan tig kinderen per dag dood in afrika, in china, en er gebeuren nog veel ergere dingen in de wereld.. En dan is DIT nationaal nieuws? We hebben het gewoon veel te goed in Nederland..

Ben ik helemaal met je eens!
Typisch Nederland,ze maken er een groot Drama van.
En die vrouw die het heeft gefilmt is geen haar beter.Ze staat daar te schelden tegen die begeleidster waar haar eigen kind bij is.Nee das een goed voorbeeld voor je kind.
Er is nog nooit een kind getraumatiseerd door hysterisch gejank omdat ze hun zin niet kreeg.
Ik hoor echt geen paniek in dat gekrijs.En ja ik heb 4 kinderen in me eentje opgevoed,en alle 4 hebben ze respect voor mij en andere mensen.

Vraag het aan een moeder en iedereen zal beweren dat zij haar kinderen respect hebben bijgebracht. Maar iedereen doet het op een geheel andere manier. De discussie gaat nu even niet over de kinderen in Afrika/China/Amerika, maar of wij het goed vinden dat op een kinderdagverblijf 2 kinderen buiten staan te brullen van verdriet, terwijl de leidsters gewoon een spelletje zitten te spelen op de telefoon. Ik ben het er mee eens dat de kinderen best een keer mogen huilen, als zij hun zin niet krijgen. Maar vaak is troosten een beter optie. Ik heb het filmpje is Hart van Nederland gezien. Tja, daar gaat het over zaken in Nederland die ons beroeren. Geen groot nieuws, maar zaken waar we best bij stil mogen staan.
Nee, een groot drama is het niet, maar moeten we alles maar ongevoelig over onze kant laten gaan, omdat er altijd kinderen zijn die het slechter treffen?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:15

8nnemiek schreef:
Mijn zusje had vroeger regelmatig dit soort drifbuien. Mijn moeder gaf haar dan uiteindelijk maar haar zin omdat ze bang was wat de buren wel niet moesten denken.. Nou, mijn zusje is 20 jaar verder nog net zo verwend.. En zo wordt de slechte jeugd dus gevormd in mijn ogen. Geef ze allemaal hun zin maar. En dan idd ook nog schelden waar je kind bij is := dat maakt het helemaal af..

Vind dit er totaal niet mee te maken hebben. Wel een kleine overeenkomst dan...
Kind de zin geven of het nog erg jonge kind zo lang buiten zetten is beide niet goed opvoeden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:16

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:08

Mooi om eigenlijk enorm veel tegenstrijdigheden te lezen in de posts van mensen 'die er niets aan over hebben gehouden'.
Ik heb de allerliefste mama van de hele wereld maar die heeft mij direct na de geboorte altijd al laten huilen, dat werd namelijk toen altijd als advies gegeven. Wanneer ik gestopt ben met om haar roepen als ik verdriet had? Toen ik 17 was. Ik ben emotioneel gesloten, weet niet naar wie ik toe moet wanneer ik verdriet heb en als ik voel dat ik moet huilen sluit ik mezelf op in de slaapkamer. Waarom? Dat heb ik zo geleerd.
Dat is niet om zielig te doen maar wel om de andere 'appels met peren vergelijken' kant eens te belichten.

Ik laat mijn zoontje nooit huilen of 'afkoelen'. Ik ben er voor hem als hij verdriet heeft of wanneer hij boos wordt omdat hij iets niet kan wat hij graag wil. Verwen ik hem daarmee? Nee waarom? Omdat ik hem leer dat hij zijn emoties mag laten zien?
Je kinderen opsluiten zegt eigenlijk letterlijk 'zoek jij het maar even uit met je emoties, ik heb er nu geen zin in'.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:41

Dit is geen driftbui, dit is paniek! Ik vind het verkeerd om een kind af te zonderen als straf, in een onveilige omgeving. Voor zo'n kindje vergaat de wereld als ze zolang buiten staat te huilen. Het is geen volwassene die heeft geleerd dat er altijd wel een oplossing is en op zichzelf terug kan vallen!

En nee ik ben niet van het type geitenwollensokkenmoeder (sterker nog, ben geen moeder maar wel kdv-juf geweest) ik hou van consequent en grenzen, kinderen mogen echt niet alles en mogen ook best weten dat de wereld niet alleen om hen draait. Maar dit is niet de manier waarop je met mensen om gaat van welke leeftijd dan ook.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:48

Ooit was ik oppas moeder en heb een meisje buiten gezet, ik was er klaar mee en zei ga maar even afkoelen. Ik zei kom maar binnen als je weer denkt dat je je weer kan gedragen. En wat gebeurde er ze schreeuwde moord en brand buiten, ik liet ze gewoon staan. Ik ging kijken en zei kan je je weer gedragen. Schreeuwt ze heel hard nee naar mij, jij ben stom. Oke goed, dus ik weer de deur dicht gedaan, en weer moord en brand schreeuwen.

Mensen zien een filmpje en horen iets maar wat gebeurd er echt, dat weet niemand toch?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:04

Volgens mij er was niemand in dit topic bij.Dit is allemaal van horen zeggen en zien.
En de media kennende?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:20

Wat ben ik blij dat mijn kind niet naar jullie toe hoeft :x

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:52

Dit KDV zit om de hoek van VL zijn werk, en hij maar ook zijn collega' s hebben al vaker gezien dat het er daar niet helemaal pluis is, ze hebben regelmatig mensen daar naar binnen zien gaan wat erop leek op een inspectie en/of controle.

En wat betreft ''vroeger'' dat was ''vroeger'' we leven nu in het heden. Als mijn kinderen daar hadden gezeten zou ik echt niet blij geweest zijn, en waren ze lang niet klaar met mij.

Wij doen ook echt niet aan strafhoek, gang, stoel, tuin of whatever...

Ik zelf heb geen fijne/leuke jeugd gehad na lang daar tegen gevochten te hebben, heb ik sinds najaar 2013 contact gezocht met een psycholoog en daar loop ik nu nog steeds bij. En waarom? Omdat ik juist niet zo wil zijn naar mijn kinderen als hoe ik ben opgegroeid.

Deze leidsters van dit KDV heel goed dat ze op non-actief zijn gezet, hoop dat ze goed bestraft worden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:58

marleen_usar schreef:
Ooit was ik oppas moeder en heb een meisje buiten gezet, ik was er klaar mee en zei ga maar even afkoelen. Ik zei kom maar binnen als je weer denkt dat je je weer kan gedragen. En wat gebeurde er ze schreeuwde moord en brand buiten, ik liet ze gewoon staan. Ik ging kijken en zei kan je je weer gedragen. Schreeuwt ze heel hard nee naar mij, jij ben stom. Oke goed, dus ik weer de deur dicht gedaan, en weer moord en brand schreeuwen.

Mensen zien een filmpje en horen iets maar wat gebeurd er echt, dat weet niemand toch?

Natuurlijk ben je stom, want ze begrijpt geen hout van wat je verwacht. ..

blij dat jij niet op mijn kinderen past

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:08

Ik denk dat iedereen die hier de ramp niet van inzien ook heel blij zijn dat ze niet op jullie kinderen hoeven te passen... Volledig wederzijds gevoel.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:12

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat iedereen die hier de ramp niet van inzien ook heel blij zijn dat ze niet op jullie kinderen hoeven te passen... Volledig wederzijds gevoel.

Je doet nu net of "onze" kinderen enorme monsters zijn. Dat zijn ze niet, wij hebben ook echt wel regels en grenzen. Je doet nu net onze kinderen vreselijk verwend worden omdat we ze niet alleen laten huilen of een strafplek gebruiken. Er is echt een enorm grijs gebied tussen niet laten huilen/geen strafplek en ze altijd maar hun zin geven.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:19

Vjestagirl schreef:

Ik vind dat nogal een grote aannamen, dat mensen dit niet vinden kunnen wil niet zeggen dat hun kinderen zich verschrikkelijk gedragen.
Daarnaast mag het gewoon niet wat er hier gebeurd, het is namelijk een vrijheidsbeperkende maatregel om kinderen buiten te sluiten en dat mag niet zomaar.
Dus als die leidsters een beetje pech hebben komt er nog een leuk onderzoekje.
Ik vind het echt diep en diep triest wat hier gebeurd is en echt niet kunnen. Het is absoluut niet pedagogisch verantwoord.
Laatst bijgewerkt door milou123 op 05-04-14 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:19

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat iedereen die hier de ramp niet van inzien ook heel blij zijn dat ze niet op jullie kinderen hoeven te passen...

... of uberhaupt op kinderen. Sommige mensen lijken weinig empathie voor kinderen in het algemeen op te kunnen brengen.

(Maar goed: zelfs voor die groep geldt dat het uit puur eigenbelang nog altijd het handigst is om kinderen wel te waarderen en ze een zo goed mogelijke jeugd te gunnen, aangezien het ook die kinderen zijn die op een bepaald moment de zorg op zich moeten nemen, de nieuwe werkkrachten zijn, etc. En gelukkige, gezonde, creatieve en empathische kinderen zijn dan heel handig.)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:20

Anoeska27 schreef:
Vjestagirl schreef:

Je doet nu net of "onze" kinderen enorme monsters zijn. Dat zijn ze niet, wij hebben ook echt wel regels en grenzen. Je doet nu net onze kinderen vreselijk verwend worden omdat we ze niet alleen laten huilen of een strafplek gebruiken. Er is echt een enorm grijs gebied tussen niet laten huilen/geen strafplek en ze altijd maar hun zin geven.

En mensen die hier zeggen "blij dat je niet op mijn kinderen past" (oid) doen net alsof 'wij' enorme monster zijn. Zijn we niet, we zijn ook echt wel lief en vriendelijk. Ze doen net alsof wij alle kinderen geestelijk mishandelen door een strafplek te gebruiken of ze af en te te laten huilen. Er is echt een enorm grijs gebied tussen een strafplek gebruiken/een kind laten huilen en slecht zijn voor kinderen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:51

Shadow0 schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik denk dat iedereen die hier de ramp niet van inzien ook heel blij zijn dat ze niet op jullie kinderen hoeven te passen...

... of uberhaupt op kinderen. Sommige mensen lijken weinig empathie voor kinderen in het algemeen op te kunnen brengen.

(Maar goed: zelfs voor die groep geldt dat het uit puur eigenbelang nog altijd het handigst is om kinderen wel te waarderen en ze een zo goed mogelijke jeugd te gunnen, aangezien het ook die kinderen zijn die op een bepaald moment de zorg op zich moeten nemen, de nieuwe werkkrachten zijn, etc. En gelukkige, gezonde, creatieve en empathische kinderen zijn dan heel handig.)

je hebt mensen die niet van honden houden of van katten of van paarden....dat mag allemaal,maar als ik niet gecharmeerd ben van kinderen mag dat niet?(ik heb geen hekel aan ze maar ben er absoluut niet gek op)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:56

imo vind de persoon die aan het filmen is net zo slecht, in die 8 min had ze er heen kunnen lopen en loopt ze als een viswijf op het einde te schreeuwen dat de leidsters zonder baan komen te zitten.

Dit had ook nooit mogen gebeuren maar iedereen ziet deze filmende dame nu als held op FB :n in mijn ogen is ze zelf net zo erg bezig.

Ik vind voor nu het een goede oplossing dat de leidsters op nonactief zijn gezet, ik ben ook benieuwd wat voor staartje dit verder gaat krijgen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:03

geerke schreef:
je hebt mensen die niet van honden houden of van katten of van paarden....dat mag allemaal,maar als ik niet gecharmeerd ben van kinderen mag dat niet?(ik heb geen hekel aan ze maar ben er absoluut niet gek op)

Het mag natuurlijk :j Alleen... ik zou iemand die niet van katten houdt ook niet erg betrouwbaar achten als het gaat om omstandigheden in een asiel. En ik zou ook liever niet willen dat die al te veel invloed krijgen op het beleid tav het houden van katten. Ik heb liever dat kinderen goed worden opgevoed en de kans krijgen zich goed te ontwikkelen.

Kirri: er is ook iemand naartoe gegaan. Dus de ene persoon heeft gefilmd en iemand anders is aan de deur geweest.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:30

Shadow0 schreef:
geerke schreef:

Het mag natuurlijk :j Alleen... ik zou iemand die niet van katten houdt ook niet erg betrouwbaar achten als het gaat om omstandigheden in een asiel. En ik zou ook liever niet willen dat die al te veel invloed krijgen op het beleid tav het houden van katten. Ik heb liever dat kinderen goed worden opgevoed en de kans krijgen zich goed te ontwikkelen.

Kirri: er is ook iemand naartoe gegaan. Dus de ene persoon heeft gefilmd en iemand anders is aan de deur geweest.

Kinderen kunnen ook goed worden opgevoed door iemand die er andere ideeën op nahoudt. Dat het niet jouw manier is om een kind af en toe te laten huilen, af te laten koelen of een strafplekje te gebruiken wil niet zeggen dat het een slechte manier is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:35

de meeste opvoed- goeroe's in t.v programma's hebben zelf geen kinderen.Niet gehindert door hormonen tijden het opvoeden :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:41

Vjestagirl schreef:
Kinderen kunnen ook goed worden opgevoed door iemand die er andere ideeën op nahoudt.

Mwah, er is toch wel aardig wat eenduidigheid over wat werkt en wat past bij de ontwikkeling van het kind. En ze buiten laten in een voor hun gevoel onveilige situatie wordt in geen van die methoden aangeraden.

Citaat:
Dat het niet jouw manier is om een kind af en toe te laten huilen, af te laten koelen of een strafplekje te gebruiken wil niet zeggen dat het een slechte manier is.

Ik ben nog neutraal over strafplekjes. Maar zelfs als er hier al sprake zou zijn van een straf, dan is die gewoon verkeerd uitgevoerd, op een manier die volstrekt nutteloos is, en schadelijk bij zulke jonge kinderen.
(Zoals je ook voor of tegen het gebruik van een zweep kunt zijn tijdens het rijden, maar een zweep gebruiken met verkeerde timing is gewoon altijd fout en doet echt alleen maar schade omdat het verwarrend is.)