Op jonge leeftijd trouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:13

Selka schreef:
Maar Shenavallie, niet om banketstaaf te doen hoor. Maar heb jij een carriere of een goede baan?

Ik zie het bij mijn beste vriendin, die is nu gewoon met pensioen. Ook 24 jaar oud. Maar als vriendlief de benen neemt heeft ze niks... Als vriend mij dumpt ga ik ergens anders wonen en door met mijn leven. :)

Ik heb altijd gewerkt, zij het parttime. Eerst jarenlang op kantoor (financieel gezien moest ik toen wel werken, maar wilde ik liever thuis zijn. Ik was tenslotte niet voor niets moeder geworden), maar nu heb ik van mijn hobby mijn werk kunnen maken: ik werk buiten met de paarden. Mijn moeder paste indertijd op mijn zoon (dus hij kreeg op die dagen dezelfde opvoeding als ik heb gehad en geef) en inmiddels is hij 14 jaar. Ik werk wanneer mijn man vrij is en de rest ben ik vrij. Zo is onze zoon nooit een hele dag alleen en krijgt hij van ons allebei evenveel aandacht. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:15

Blue_Eyes schreef:
Ik was net zo oud als Shenavallie toen ik mijn oudste kreeg. Vandaag is ze 11 geworden en ik ben 35, dus tel maar uit. En ik heb inderdaad een goede baan, namelijk een goedlopend bedrijf. Als er iets met mijn man gebeurt zal het iets moeilijker worden - want die heeft een heel behoorlijk inkomen, dus daar leef je ook op - maar ik zal me prima kunnen redden. Wat dat betreft hoeft het echt niet uit te maken hoe oud je een kind krijgt, hoor.

Van harte gefeliciteerd met je dochter! *\o/* De tijd vliegt, hè? :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:18

imd schreef:
Wat ik me dan afvraag, als je niet van plan bent om binnen 2 jaar (noem eens 'n termijn..) te gaan trouwen, wat is dan het nut van verloven? Waarom doen mensen dat? Wellicht iemand hier die dat ook heeft gedaan en mij het uit kan leggen?

Daar kan ik helaas geen antwoord op geven, omdat verloven voor iedereen een andere betekenis heeft. Zelf ben ik niet verloofd, we zijn zonder verloving indertijd getrouwd. Ook zijn we niet in ondertrouw gegaan, wat ook nog mogelijk is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:48

Shenavallie schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik was net zo oud als Shenavallie toen ik mijn oudste kreeg. Vandaag is ze 11 geworden en ik ben 35, dus tel maar uit. En ik heb inderdaad een goede baan, namelijk een goedlopend bedrijf. Als er iets met mijn man gebeurt zal het iets moeilijker worden - want die heeft een heel behoorlijk inkomen, dus daar leef je ook op - maar ik zal me prima kunnen redden. Wat dat betreft hoeft het echt niet uit te maken hoe oud je een kind krijgt, hoor.

Van harte gefeliciteerd met je dochter! *\o/* De tijd vliegt, hè? :j

Zeker! Mijn kleine baby van 5 pond is gewoon een puber van 1.54 geworden :D Thanks!

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:51

BaileyMix schreef:
Onder de 24 is imo echt te jong, daarna eigenlijk ook nog

op welke leeftijd wil jij dan trouwen.. 80? :')

ik wil graag op 19/20 trouwen :) mooie leeftijd toch.. als je een vriend hebt waar je heel veel van houd zie ik geen probleem hoor... ;)

misschien wordt het meisje wel zodanig onder druk gezet dat ze het op het laatst zelf ook gaat willen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 01:20

verloofd zijn is naar mijn idee veel meer het idee om iemand vast te houden voor een bruiloft. Het is immers de droom van de meeste meisjes om te trouwen met hun Prince Charming. Het moment dat hij de 'belofte' al heeft gemaakt om te trouwen zullen ze niet snel bij hem weglopen.

Hetgeen wat ik wel steeds meer zie is de generatie voor mij(ben 27) nog echt geloofde in een huwelijk voor het leven, door dik en door dun. Mijn ouders zijn na 5 weken getrouwd en inmiddel uh,mmm even rekenen, eind dit jaar 38 jaar getrouwd. De ouders van vrienden en vriendinnen zijn ook hun leven lang samen dat je denkt 'hoe houden jullie dat uit samen'. Relaties werden veel minder snel opgegeven en er werd gevochten voor wat het waard was. Vind het jammer dat je dat nu zo weinig meer ziet

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 03:19

HarriesHorse schreef:
BaileyMix schreef:
Onder de 24 is imo echt te jong, daarna eigenlijk ook nog

op welke leeftijd wil jij dan trouwen.. 80? :')

ik wil graag op 19/20 trouwen :) mooie leeftijd toch.. als je een vriend hebt waar je heel veel van houd zie ik geen probleem hoor... ;)

misschien wordt het meisje wel zodanig onder druk gezet dat ze het op het laatst zelf ook gaat willen?

Gelukkig zit er tussen de 18 en de 80 nog heel veel.

Ik was 36 en mijn man 40 toen we gingen trouwen.

Overigens,..trouwen ach...tis maar een contract he.
Kinderen krijgen....das veel heftiger en bepalender.

Van een huwelijkscontract ben je zo weer af. Kinderen dat is een heel ander ding. Ben blij dat ik daar niet aan begonnen ben toen ik jong was. Om te beginnen omdat ik dan nu vast zou zitten aan een partner die ik nu niet meer wil zien(je kan scheiden maar als er kinderen zijn kom je nooit meer van elkaar af)
Anderzijds omdat ik er zelf echt pas op latere leeftijd aan toe was.

Anoniem

Re: Op jonge leeftijd trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:34

Ik heb het idee dat wanneer je trouwt een beetje van je levensloop afhangt.
Er zijn niet veel universitaire studenten die trouwen als ze nog met de studie bezig zijn. Dus die categorie trouwt vaak pas na hun 23ste zo'n beetje, of nog later.
Mbo studenten zijn daarentegen een stuk eerder klaar met de studie en zullen daardoor ook sneller in een andere levensfase zitten.

Wat ik me wel afvraag, wat is het nut van relatief jong trouwen? (Zeg 21 of jonger)
Je zou je natuurlijk ook af kunnen vragen wat het nut is van wachten. Eerlijk gezegd heb ik daar niet echt een antwoord op ;)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:42

Voordeel van jong trouwen is dat je nog zonder rimpels in een jurk kan :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:49

Rowdine schreef:
Ik heb het idee dat wanneer je trouwt een beetje van je levensloop afhangt.
Er zijn niet veel universitaire studenten die trouwen als ze nog met de studie bezig zijn. Dus die categorie trouwt vaak pas na hun 23ste zo'n beetje, of nog later.
Mbo studenten zijn daarentegen een stuk eerder klaar met de studie en zullen daardoor ook sneller in een andere levensfase zitten.

Dit inderdaad :j
Ik zit in een vriendengroepje van 4, en daarin heeft nog niemand een langere relatie gehad. Sterker nog, er is er maar een die überhaupt ooit een relatie gehad heeft. Wij zijn allemaal rond de 25/26 en (op mij na, wegens ziekte) naar de universiteit gegaan en net goed en wel klaar met studeren.

Mijn klasgenootjes van de basisschool, die bijna allemaal naar het VMBO en daarna MBO gegaan zijn, zij werken allemaal al een paar jaar en zijn (voor zover ik weet) bijna allemaal getrouwd en er zijn er ook al een aantal met kinderen.

We zijn dan wel even oud, maar de fase van je leven is gewoon nog heel anders :j
Kan me daarom best voorstellen dat er mensen zijn die rond hun 20e trouwen, maar zelf denk ik eerder aan eens een keer een vriendje dan aan trouwen :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:52

Er zijn diverse onderzoeken gedaan en daaruit blijkt dat schoolopleiding e.d wel degelijk van invloed zijn op trouwen en kids. Niet zo zeer dat je perse dan later een vriend of vriendin krijgt, maar vrouwen willen eerst carrière maken e.d. eer zij aan kinderen beginnen en als je nog op school zit geef je ook niet snel een groot feest. Soms worden vriendjes ed wel degelijk uitgesteld ivm studie :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:55

BaileyMix schreef:
Nee bah, wordt daar gewoon een beetje ziek van :\ Hier ook een meisje van net 18 die eind v/d zomer gaat trouwen... Belachelijk vind ik het. Onder de 24 is imo echt te jong, daarna eigenlijk ook nog maar dat kan dan weer wel :o

Verloven trouwens net zo erg, als je je op je 16e al zo vast legt dan gaat er iets niet goed hoor 8)7 Doei leven!

Jij wordt er ziek van? Stel je niet zo aan, jij hoeft er toch niet mee te leven? Als het meisje van 18 haar keuze heeft gemaakt, wie ben jij om te oordelen? ;) En 24 te jong om te trouwen? Je meest vruchtbare leeftijd is 22-25, dus ik vind 24 een prima leeftijd. Ieder moet doen waar hij of zij zich gelukkig bij voelt. Als je ziet hoe veel mensen scheiden die op latere leeftijd zijn getrouwd (die zouden beter moeten weten toch?) denk ik dat het niet veel uit maakt of je 24 of 34 bent.. Ieder zijn ding, trouw als je er zelf aan toe bent. De een wilt carrière maken, de ander een gezin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:28

Eight schreef:
BaileyMix schreef:
Nee bah, wordt daar gewoon een beetje ziek van :\ Hier ook een meisje van net 18 die eind v/d zomer gaat trouwen... Belachelijk vind ik het. Onder de 24 is imo echt te jong, daarna eigenlijk ook nog maar dat kan dan weer wel :o

Verloven trouwens net zo erg, als je je op je 16e al zo vast legt dan gaat er iets niet goed hoor 8)7 Doei leven!

Jij wordt er ziek van? Stel je niet zo aan, jij hoeft er toch niet mee te leven? Als het meisje van 18 haar keuze heeft gemaakt, wie ben jij om te oordelen? ;) En 24 te jong om te trouwen? Je meest vruchtbare leeftijd is 22-25, dus ik vind 24 een prima leeftijd. Ieder moet doen waar hij of zij zich gelukkig bij voelt. Als je ziet hoe veel mensen scheiden die op latere leeftijd zijn getrouwd (die zouden beter moeten weten toch?) denk ik dat het niet veel uit maakt of je 24 of 34 bent.. Ieder zijn ding, trouw als je er zelf aan toe bent. De een wilt carrière maken, de ander een gezin.

Ik hoop toch dat dit beide kan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:30

Sammie schreef:
Er zijn diverse onderzoeken gedaan en daaruit blijkt dat schoolopleiding e.d wel degelijk van invloed zijn op trouwen en kids. Niet zo zeer dat je perse dan later een vriend of vriendin krijgt, maar vrouwen willen eerst carrière maken e.d. eer zij aan kinderen beginnen en als je nog op school zit geef je ook niet snel een groot feest. Soms worden vriendjes ed wel degelijk uitgesteld ivm studie :)

Vanwaar zeg jij wel degelijk? Blijheid en ik zijn het daarover toch eens? :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:01

Rowdine schreef:

Ligt eraan. Er zijn carrières/banen waarbij het vrijwel onmogelijk is om kinderen te hebben.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:17

Ik vind dat iedereen lekker moet doen wat hij of zij wil qua trouwen en kinderen krijgen.
Wat betreft jong en dat zo'n relatie dan niet blijvend is, dat kan... maar dat hoeft niet. Mijn vriend en ik zijn ook vanaf ons 17e bij elkaar. Universitaire en HBO studie gedaan en ook gewoon het studentenleven meegemaakt. Samen op kamers gewoond in een studentenhuis. Nu alle twee 30 en gewoon nog bij elkaar. Niet getrouwd en geen kinderen. Maar als iemand jong wil trouwen of kinderen krijgen omdat hij of zij zeker weet dat dit blijvend is, waarom niet.

In mijn vriendengroep zijn mensen met verschillende opleiding en ik zie daar juist helemaal geen patroon. Een 'mbo' vriendin van mij heeft pas sinds kort een vriend (28) en woont nog helemaal niet samen etc. Terwijl een andere vriendin van mij (HBO en uni) net als ik al heel lang samen is met haar vriend en kind heeft en getrouwd is.

Ik denk dat het erom gaat wie je tegen komt in je leven.
Ik heb van het begin van de relatie met mijn vriend gezegd dit is hem. Iedereen verklaarde mij voor gek toen ik 17 was, maar ik bleek toch mooi gelijk te hebben na 13 jaar :P

En daarbij huwelijken van 30 jaar gaan ook nog stuk en overleven het soms ook niet.
Wat dat betreft heb ik dan misschien een beetje de (verschrikkelijke term trouwens haha) YOLO instelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:04

Eulogy schreef:
Rowdine schreef:

Ligt eraan. Er zijn carrières/banen waarbij het vrijwel onmogelijk is om kinderen te hebben.

Zoals?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:07

Ik zou denk ik zelf na mijn studie willen trouwen..Verloven daarentegen zou ik wel eerder willen doen.

Trouwen dus rond de 24/25? Verder vind ik vanaf 20 best redelijk om te trouwen echter vind ik 16-19 wel jong dan zit je toch nog een beetje in je pubertijd.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:03

Rowdine schreef:
Zoals?

Nou ja, er zijn bepaalde banen in bijvoorbeeld de advocatuur (of sales, management e.d.) waarbij je gewoon dagen van meer dan 12 uur maakt en ook als je thuis komt nog door moet werken. Tenzij je een nanny oid hebt en je het oke vindt om je kinderen vrijwel nooit te zien, lijkt me dat wel ontzettend lastig te combineren. En met zo'n baan zal je baas er ook niet al te blij mee zijn als jij met zwangerschapsverlof gaat.
Maar goed, dat gaat over kinderen en dat gaat hier misschien een beetje offtopic :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:07

Ik zou heel graag willen trouwen. Het liefst rond mijn 25e/26e. Dat vind ik een heel mooie leeftijd :)

Maar goed, ik ben net 2 maanden samen met mijn vriend.. Dus ik heb nog wel even geduld :=
En het duurt nog 4/5 jaar voor ik de leeftijd bereik dat ik zou willen trouwen, dus we hebben nog even te gaan :D

Klasgenoot, die inmiddels gestopt is, is ook verloofd met 21..
Tja, het is maar net wat je wilt he :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 00:07

Waarom wordt trouwen hier bijna vast aan kinderen gelinkt? Je kan ook trouwen zonder kinderen te nemen. Hoe staat dat dan een cariere in de weg?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 06:39

Tsjah, het hóeft natuurlijk niet nee, maar ik denk dat in veel gevallen 'kinderen' een soort logisch gevolg is van 'trouwen'. Helaas, want ik vind dat het wel wat minder vanzelfsprekend en n gewoonte mag zijn, en iets beter doordacht worden, in sommige gevallen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:18

Ik ben op mijn 20e getrouwd, mijn vriend was toen 26. Dat is nu 4 jaar geleden en er zijn (bewust) nog geen kinderen. Ik studeerde deeltijd en werkte 32 uur en heb nu dus ook mijn HBO diploma op zak.

Dus kinderen krijgen en trouwen hoeft niet per se gelinkt te zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:20

imd schreef:
Tsjah, het hóeft natuurlijk niet nee, maar ik denk dat in veel gevallen 'kinderen' een soort logisch gevolg is van 'trouwen'. Helaas, want ik vind dat het wel wat minder vanzelfsprekend en n gewoonte mag zijn, en iets beter doordacht worden, in sommige gevallen.

Volgens mij is dat veel minder vaak gelinkt dan je denkt. Het enige kind dat wij verwachten is een paarden kind. :D

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:28

ik vind dat trouwen niet zomaar iets is er word echt te makkelijk over gedacht vind ik..
je kan pas trouwens als je samen woont en alles op de rit heb gemiddelde nederlander denk ik dan aan een jaar of 24tot27