Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SuzanH schreef:Dat mensen beter op hun voedsel letten als ze vegetarisch zijn is onzin. Dat hangt af van het persoon zelf hoe hygiënisch ze met eten om gaan.
Het lijkt alsof mensen niet afhankelijk willen zijn aan vlees. We zijn ook afhankelijk van groenten en fruit. Wat als we alles eten wat er in zit, want we moeten de voedingstoffen wel binnen krijgen, maar we eten geen vlees(het product waar zelf alles in zit), want dat is schadelijk( tis anders als je het niet uit vanwege medelijden voor de dieren). Laten we dan ipv fruit vitamine C pillen slikken of ipv van groente eten we shakes waar alleen die voedingstoffen in zitten.
Ik snap het niet, wie kan mij uit leggen wat er zo slecht/schadelijk is aan vlees? Mensen zijn toch niet voor niets een omnivoor?
Niks aan vallend bedoeld, maar ben wel benieuwd!
SuzanH schreef:Waarom mij vlees nuttig lijkt is door het voedingstoffen die er in zitten. Waarom het vervangend eten als je het puur natuur kan krijgen. Ook omdat we anders dieren overschotten hebben en zo ook ecosysteem in de war brengen. Ook voor verandering in je eetstyle, afwisselen met groente en fruit enz.
Ben het absoluut met je eens wat betreft euroknallers enzo. Wij halen alles bij de goedgekeurde slager.
Snoevie schreef:Alleen wat ik denk,dat vegetariers misschien wat vaker bewuster met hun voedselkeuze bezig zijn?
Snoevie schreef:Nee,maar dat wordt het van vegetarisch zijn ook niet
Magrathea schreef:Snoevie schreef:Nee,maar dat wordt het van vegetarisch zijn ook niet
Was ook maar een grapjeOmdat ik op facebook echt niet meer zulke discussies voer, waarin de meest waardevolle argumenten bestaan uit "maar we hebben hoektanden", "voor soja worden regenwouden gekapt", "maar ik vind planten zielig" en "nomnom vleesch". Zo INTENS vermoeiend
Esmeej333 schreef:Ik impliciet niet dat jij dat zegt hoor, ik vraag het me gewoon serieus af.
Hebben kinderen het nodig?
Stel je voor dat het zou betekenen als je jouw kind gezond kan laten opgroeien zonder ze vlees te laten eten, en ze gevarieerd eten geeft, waardoor het geen moeilijke eters worden maar ze lusten alleen geen vlees.
Is dat erg?
SuzanH schreef:Er zijn meer vlees eters dan niet vlees eter onder de mensen. Oorspronkelijk zijn we ook zo opgevoed. Wij allemaalIk persoonlijk vind gewoon dat een kind alles hoort te eten van af jongs af aan. Zo hebben ze een brede smaak, tuurlijk heb je ze er tussen zitten die dan alsnog niks lusten, wat overigens niet ergs is maar tis wel zo makkelijk als je bijna alles lust
. Als jij geen spruitjes lust dan geef je ze toch wel aan je kind? Waarom altijd al die kinderen al gelijk zo laten vormen door hun ouders?Maar in ieder geval als je ze wild vreemd houd van vlees, zullen ze het snel niet lusten. Tis mijn mening, ik ben zelf opgevoed, wat de pot schaft eet je en al zien dat sommige zien zonder vlees is dat ook hun keuze.
mick75 schreef:Ik vind ook dat een kind alles moet leren eten, of ik het nou lekker vind of niet. Alleen wat ik niet lekker vind zal ongetwijfeld minder vaak op tafel staan. Vlees moet een kind ook leren eten. Niet alleen omdat ik wel van mening ben dat vlees noodzakelijk is voor een compleet menu en dat in elk geval in onze maatschappij het makkelijkste te bereiken is door middel van het eten van vlees, ook omdat kinderen wel eens bij vriendjes blijven eten en daar vlees voorgeschoteld kunnen krijgen. En ouders van andere kinderen wel eens weigeren kinderen die vegetarisch opgevoed worden mee te laten eten. Mijn zusje weigert een vegetarisch vriendinnetje van haar dochter (6 jaar) mee te laten eten omdat het zo lastig is. Lijkt me dus gewoon niet goed voor de sociale ontwikkeling van een kind en dat je lichaam went aan het vleesgebrek, en dat (iets oudere) kinderen ziek kunnen worden als ze dan per ongeluk wel eens vlees krijgen ergens.
Plus dat een kind later het recht heeft zelf zoveel mogelijk keuzes te maken. Of het nou over religie gaat of over voedingsgewoonten. Ik ben atheist en vleeseter, mijn eventueel toekomstige kind krijgt voorlichting over zowel verschillende religies als over andere levensstijlen en mag daar zelf een keuze in maken. Of ik die nou leuk vind of niet.
Wel krijgt het kind van jongs af aan te weten waar het vlees vandaan komt. Omdat dingen gewoon zijn zoals ze zijn, het leven niet altijd mooi is en zowel eten als de dood, als eten en gegeten worden, onlosmakelijk bij het leven horen. Als ik een kind had gehad had ik het zo meegenomen naar die Deense dierentuin die een chiraffe publiekelijk slachtten, ongeacht de leeftijd. Is alleen maar leerzaam. Zo kunnen ze later als ze groot zijn tenminste een zo objectief mogelijk oordeel vormen en zelf beslissen.