Muziek en videoclip tegen Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Muziek en videoclip tegen Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:58

Ik blijf pvv stemmen.. randstad gaat echt kapot en hij heeft gewoon gelijk. Dit soort mensen mogen wat mij betreft gelijk enkeltje over de grens. TOedeledokie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:01

Dit soort mensen? wilders zegt minstens zulke erge dingen als hij? := wat een kortzichtig geneuzel

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:09

Frederieke_ schreef:
Dit soort mensen? wilders zegt minstens zulke erge dingen als hij? := wat een kortzichtig geneuzel

Gaat mij vooral om de beelden. Beetje met pistolen lopen zwaaien.. bah. Niet in dit land.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:14

Als meelezende Belg vind ik het allemaal geweldig. Jammer dat onze politiekers het zo netjes houden, er gebeurt ook nooit wat in ons apenland :')
Het enige wat ik niet snap is dat Wilders zo op "Marokkanen" doelt in plaats van gewoon op "allochtonen", want daar gaat het toch over? Als ik het juist begrepen heb.. Ik vind niet dat ie alle Marokkanen over één kam moet scheren. Ze maken misschien het meeste kabaal, maar ik zou zéker niet de allochtonen van de Oostbloklanden onderschatten, daar zitten pas echt de grootste criminelen tussen.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:34

Snollygoster schreef:
Als meelezende Belg vind ik het allemaal geweldig. Jammer dat onze politiekers het zo netjes houden, er gebeurt ook nooit wat in ons apenland :')
Het enige wat ik niet snap is dat Wilders zo op "Marokkanen" doelt in plaats van gewoon op "allochtonen", want daar gaat het toch over? Als ik het juist begrepen heb.. Ik vind niet dat ie alle Marokkanen over één kam moet scheren. Ze maken misschien het meeste kabaal, maar ik zou zéker niet de allochtonen van de Oostbloklanden onderschatten, daar zitten pas echt de grootste criminelen tussen.

Zeg me alsjeblieft dat dit druipt van het sarcasme?!

Zo kan ik het ook.. Namelijk toen ik deze zomer aan het backpacken was ben ik zowel in IJsland als in het Oostblok zelf, alleen door vriendelijke, behulpzame Polen, Slowaken en Bosniërs, (in mijn vaak nogal miserabele situaties à la een nacht moeten lopen in de regen) geholpen. En de Nederlandsers die ik tegen kwam waren helaas meestal onbehulpzaam en onvriendelijk.
Maar ik ga toch ook nu niet zeggen 'De Oostblokkers, dáár zitten de liefste mensen tussen, en die Nederlanders, dat is een vervelend volk' ? Want zo werkt het nou eenmaal niet!

Wat betreft 'allochtonen' - ik heb het Wilders een tikje gemakkelijker gemaakt en ben vast uit Nederland weg verhuisd. Want hij heeft het toch al zo druk..

Met vriendelijke groet,

Een allochtoon :)F

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:45

Neen, ik ben doodserieus. Ik scheer ze ook niet allemaal over één kam, maar ik weet dat de maffia in de Oostblok niet te onderschatten is. Ik ken zelfs meerdere mensen, waaronder mijn beste vriendin, die van verscheidene Oostbloklanden naar hier geëmigreerd zijn om aan de criminaliteit te ontsnappen.

Ik heb wederom zelf al twee keer een gewapende overval meegemaakt, de daders waren allemaal van Marokkaanse, Italiaanse en Albanese afkomst, de politie heeft toen zelf gezegd "je hebt geluk gehad dat ze niet van de Oostblok waren, want zij aarzelen niet om te schieten".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 01:12

ik ben in polen geweest, super leuk land, spraken allemaal netjes engels en heel beleefd allemaal, ik vind het echt enorm jammer dat veel nederlanders zoveel hekel hebben aan allochtonen. Dat er problemen in het land zijn met criminele mensen, dat is duidelijk. Maar straf die mensen gewoon als individu en pak het probleem aan. En ga niet alle Marokkanen/"buitenlanders" bestempelen als criminelen en maar zeggen dat ze het land uit moeten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 01:18

Ik denk dat heel veel Nederlanders vergeten dat wij zelf al die allochtonen die we toch oh zo verschrikkelijk vinden naar Nederland gehaald hebben. Ons land is ontwikkeld geraakt, en daar hoort beter onderwijs bij. En ineens, uit het niets, waren wij allemaal te goed om in de fabrieken te werken, en om alle baantjes te doen die nu bezet worden door precies die allochtonen. Die allochtonen hebben ook kinderen gekregen, en die mogen nu net zo hard van ons onderwijs genieten. Natuurlijk zit er een criminele uitschieter bij, maar in welke cultuur komt geen criminele uitschieter voor? Onder de Nederlanders zit ook ongelofelijk uitschot, en ik spreek uit ervaring. Ik kom dan wel uit Almere maar ik heb meer ervaring met slechte Nederlanders dan met slechte allochtonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 01:29

En pak dan het probleem aan, extra zorg aan de achterstandswijken, beter onderwijs, beter integreren, extra hulp. dan gaan er ook minder jongeren in de fout, beter onderwijs, betere baan en dan word er ook goed bijgedragen aan de nederlandse economie.. op hun beurt zullen de kinderen van die personen ook een betere toekomst hebben! Mensen het land uit sturen is alleen maar symptoom bestrijding.. En er is inderdaad ook héel veel verschrikkelijk nederlands tuig, wat dacht je van al die voetbal hooligans, dat zijn allemaal Nederlanders hoor! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 01:33

Ik denk dat we midden in die ontwikkeling zitten. Ik woon zelf in een wijk die tot kort geleden beschouwd werd als een achterstandswijk, en ze zijn hier ontzettend druk bezig met niet alleen renovatie, maar ook het verbeteren van het wijkbeeld. De 2e of ondertussen zelfs 3e generatie allochtonen (mensen die op dit moment leeftijdsgenoten van mij zijn) gaan gewoon naar school. Die hebben gewoon net zo goed een leerplicht als dat ik het heb. Zij zijn echt zo geïntegreerd als je ze maar krijgen kan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 07:36

Ik woon in een klein dorp aan de grenstreek, midden tussen de aspergevelden. Er zijn hier weinig allochtonen.. maar wel een hoop gastarbeiders uit Polen. In de tijd dat die hier zijn wordt er zo'n beetje dagelijks ingebroken. De politie waarschuwt mensen om in die tijd van het jaar de deuren goed op slot te doen en lichten 's avonds aan te doen en zo mogelijk altijd het alarm aan te zetten.. Er worden mensen opgepakt maar de inbraken gaan gewoon verder.
Ik werk tijdelijk als productiemedewerker, een baantje waar de meeste nederlanders te lui voor lijken te zijn en waar dus een hoop polen werken. De meeste zijn hartstikke aardig! Maar ik weet ook hoe sommige poolse werknemers over nederlanders praten; och die hebben het goed, die hebben toch te veel, die krijgen alles verzekerd van de staat, daar kun je best wat van stelen..
Dus ja, als de politiek daar nu eens wat aan deed.. Geen gastarbeiders meer, maar de mensen met een uitkering gewoon verplicht productiewerk of werk op het veld laten doen in plaats van op hun luie kont uitkering trekken! En daar horen ook de (nederlandse en marrokaanse) hangjongeren bij.. als ze eens goed moeten werken hebben ze ook minder tijd om herrie te schoppen en dit soort filmpjes te maken..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:03

Zeker met het laatste gedeelte ben ik het eens Annemiek!

Maar weet je wat het erge is? Dat ik zat Nederlandse en allochtone jongeren ken met een uitkering die nog te lui zijn om van de bank af te komen om ook maar iets te doen, maar dat mijn moeder van 61 in de bijstand verplicht moet gaan solliciteren en werk aan nemen, terwijl ze bot ontkalking heeft en andere problemen met haar gezondheid. Wiens uitkering ze 6 weken lang hebben ingehouden omdat het UWV zelf een fout gemaakt heeft. Godzijdank heeft ze 5 kinderen waarvan 2 met wat meer vermogen die haar ondersteund hebben in die weken.

Er zit heel veel fout in de politiek op dit moment, en ik ben blij dat er iemand als Wilders is die de boel opruit en losmaakt. Dan zijn we tenminste nog ergens mee bezig. En als ik de taal zie die gebruikt wordt op FB door allochtonen die Wilders aanspreken, dan vraag ik mij toch af of hij niet ergens een punt heeft.

Oh, en de FB groep ik doe aangifte tegen Wilders? Als dat serieus je grootste probleem is dan wil ik graag met je ruilen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:18

Heel herkenbaar, dat verhaal van je moeder.
Zo heeft mijn oma afgelopen jaar elke maand een paar duizend euro moeten betalen om in het bejaardenhuis te verblijven, omdat ze te veel vermogen had volgens de regering (ze had in februari al haar geld weg gegeven waar ze dus ook nog eens enorm veel belasting over moesten betalen, maar er werd alleen gerekend met wat er in het begin van het jaar op de rekening stond) en ze heeft dus in 11 maanden tijd al haar spaargeld eraan uitgegeven en ook nog eens een flinke schuld bij haar twee zoons die moesten bijspringen omdat ze het niet kon betalen _-:( dat is toch van de zotte?!

Zo veel nederlanders die niks hebben, en op hetzelfde moment zitten er buitenlanders in marokko en in die burgeroorlog-landen die gewoon nog lekker bijstand krijgen.. het wordt echt tijd dat daar eens iets aan gedaan wordt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:06

Amandavd schreef:

Maar weet je wat het erge is? Dat ik zat Nederlandse en allochtone jongeren ken met een uitkering die nog te lui zijn om van de bank af te komen om ook maar iets te doen, maar dat mijn moeder van 61 in de bijstand verplicht moet gaan solliciteren en werk aan nemen, terwijl ze bot ontkalking heeft en andere problemen met haar gezondheid. Wiens uitkering ze 6 weken lang hebben ingehouden omdat het UWV zelf een fout gemaakt heeft. Godzijdank heeft ze5 kinderen waarvan 2 met wat meer vermogen die haar ondersteund hebben in die weken.

Er zit heel veel fout in de politiek op dit moment, en ik ben blij dat er iemand als Wilders is die de boel opruit en losmaakt. Dan zijn we tenminste nog ergens mee bezig. En als ik de taal zie die gebruikt wordt op FB door allochtonen die Wilders aanspreken, dan vraag ik mij toch af of hij niet ergens een punt heeft.

Oh, en de FB groep ik doe aangifte tegen Wilders? Als dat serieus je grootste probleem is dan wil ik graag met je ruilen.

De taal op FB en andere media van de PVV-aanhangers is gelukkig altijd beschaafd en foutloos??

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:12

De taal is over het algemeen om van te janken, dus dat lijkt mij geen sterk argument. Verder kan ik me wel vinden in de punten van Amanda en Annemiek.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:22

Electra63 schreef:
Amandavd schreef:

Maar weet je wat het erge is? Dat ik zat Nederlandse en allochtone jongeren ken met een uitkering die nog te lui zijn om van de bank af te komen om ook maar iets te doen, maar dat mijn moeder van 61 in de bijstand verplicht moet gaan solliciteren en werk aan nemen, terwijl ze bot ontkalking heeft en andere problemen met haar gezondheid. Wiens uitkering ze 6 weken lang hebben ingehouden omdat het UWV zelf een fout gemaakt heeft. Godzijdank heeft ze5 kinderen waarvan 2 met wat meer vermogen die haar ondersteund hebben in die weken.

De taal op FB en andere media van de PVV-aanhangers is gelukkig altijd beschaafd en foutloos??

Zeg ik dat? Nee, dat zeg ik niet. Maar als ik zie dat er allochtonen reageren met, ik geniet lekker van mijn uitkering jij met hiv besmette ezel en dat soort dingen, tsja, dan gaat er bij mij toch een vlammetje van woede ontbranden, zeker i.v.m. met het verhaal van mijn moeder.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:27

Gatver, dit filmpje vind ik echt te ver gaan. Deze man schilderd zich nu net af zoals Wilders marokanen afschilderd. Vind ik persoonlijk niet zo slim, nu kan Geert zeggen "zie je wel! ze dragen haat uit naar alles wat niet moslim is en dat is gevaarlijk".
Ik geef eerlijk toe dat ik echt de kriebels krijg van dit filmpje. Nou hoeft Wilders niet alle marokanen over 1 kam te scheren, de hardwerkende marokanen die zorgen over het al gemeen niet voor de problemen. Maar dit soort "extreme" mensen zoals in het filmpje zie ik persoonlijk ook liever gaan dan blijven.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:28

Amandavd schreef:
Electra63 schreef:

Zeg ik dat? Nee, dat zeg ik niet. Maar als ik zie dat er allochtonen reageren met, ik geniet lekker van mijn uitkering jij met hiv besmette ezel en dat soort dingen, tsja, dan gaat er bij mij toch een vlammetje van woede ontbranden, zeker i.v.m. met het verhaal van mijn moeder.
Gelijk uitkering stopzetten als je het mij vraagt.

Het geval van jouw moeder is inderdaad te belachelijk voor woorden. Ken ook meerdere mensen van half de 60 die nog omscholing ed krijgen, als ze er mee klaar zijn zijn ze 65 en met pensioen. Als je het over geld- en tijdverspilling hebt.. :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:47

Amandavd schreef:

idd! ik lees het ook al mee vanaf gisterenavond en de nederlanders die het er niet mee eens zijn reageren met ' geert je bent fout bezig, bied je excuses aan'

de allochtoon reageert met: ' vuile kk lijer, kogel door je kop, ne*k je moeder (ect ect ect)

tja, het verschil moet er wezen he :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:55

Het filmpje gaat idd iets te ver, maar toch kan ik hun begrijpen (maar niet de pistolen etc!).
Wilders heeft uitspraken gedaan die hij gewoon weg niet kan maken!
En de reactie's die erop komen geniet hij alleen maar van.....Maar owee als er iets tegen hem gezegd of gedaan word... nee dan is het boehoe
Maar vervolgens zelf nog meer walgelijke uitspraken gaan doen 8)7 En dan zeggen dat hij zich van kwaad bewust is en niets verkeerds heeft gezegd.

Je moet niet alle buitenlanders over 1 kam scheren vind ik. Tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar ach tussen de Nederlanders ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:01

Volgensmij is niet G.eert W.ilders het grootste probleem maar de media...
Die halen steeds de uitspraken als deze eruit laten de rest van het context weg en vegroten dit.

Waar hij het steeds over heeft is de criminele buitenlanders het land uitzetten. Hij zegt nergens dat alle buitenlanders maar direct het land uitmoeten. Nee dat maakt de media ervan!

Voor wie het nog niet doorhad de media vormt onze mening en de media zorgt voor dit soort ophef door berichten precies zo te brengn dat je er over valt. Hups veel mensen kijken naar de berichten, kopen een krant, kijken het bericht op tv. Kassa!! En dat is precies wat de media hiermee wil bereiken.

Nu zeg ik niet dat ik het met de uitspraken van W.ilders eens ben dat is een ander verhaal. Maar het feit dat media het zo uitvergroot is er wel...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:05

Yvank, dat is al meerdere keren aangehaald, maar wordt (zoals altijd) genegeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:08

Nies_ schreef:
Yvank, dat is al meerdere keren aangehaald, maar wordt (zoals altijd) genegeerd.

Idd... meeste mensen zijn net zulke roeptoeters als de media en lopen er als een kip zonder kop achteraan zonder verder te kijken dan hun neus lang is :+

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:09

Het filmpje heb ik niet bekeken, maar de tekst vind ik wel ijzersterk. En het gaat misschien ook te ver, maar dat gaat Wilders ook. Het is ook een verhaal van baas - bovenbaas. Als de een een grens overschrijd dan moet de volgende weer een andere grens over.

Het beeld vind ik te ver gaan, maar de tekst vind ik echt ijzersterk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:57

Nies_ schreef:

Ach, dan zou ik toch eens een blik werpen op de site van de PVV zelf. En dat meldpunt Oost-Europeanen was ook verzonnen door de media natuurlijk, dat ik daar nooit eerder achtergekomen ben.