Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:37

De shock is groter met 6 maanden tot een jaar. Een kind van 3 maanden kent nog geen verlegenheid en is heel makkelijk te integreren als je daar de tijd voor neemt. Hoe ouder hoe moeilijker in het begin.

Je moet ook goed selecteren. Sommige kdv's hebben hun 'schema's' terwijl andere aan de ouders vragen wat het ritme van het kind is en dit overnemen. Gastouder klinkt vaak ideaal, maar als die gastouder ondertussen gewoon lekker betaald het eigen huishouden aan het doen is ben je kwa aandacht beter af of de kdv.

Iris82

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:50

Tja, dat is dus lood om oud ijzer.

Jij noemt nu een gastouder die het eigen huishouden doet en geen aandacht heeft voor het kind, ik heb een kdv meegemaakt dat totaal niet keek naar de individuele behoeftes van het kind.

Persoonlijk vind ik voor mijn kind dat er meer voordelen aan een gastouder zitten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:10

Wij hebben ook altijd voor een gastouder gekozen. Maar wel met meerdere kinderen erbij.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:18

Wij vaccineren ook niet, maar mijn kinderen gaan ook niet naar een KDV of school.
Veel kdv weigeren trouwens al kinderen die niet gevaccineerd worden, mijn vriendin had daar al problemen mee, uiteindelijk heb ik haar kind opgevangen als zij moest werken omdat er geen kdv in de buurt was waar ze terecht kon.

Ik ben van mening dat een kdv moet kunnen weigeren, het is een prive instelling, en als zij geen ongevaccineerde kinderen willen is dat hun keuze. Nu zijn er ook kinderen die allergisch zijn voor de vaccins, en er dus echt heel ziek van worden. Deze worden dan op doktersadvies niet gevaccineerd. Ik vraag me dus af wat je dan met die kinderen wil doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:30

Hoe vaak komt dat in de praktijk eigenlijk voordat het niet mag op doktersadvies?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:13

Tsja, doktersadvies. Ik heb hier een jongetje van 6 maanden met verschillende allergieën. Hij krijgt over een paar maanden zijn eerste vaccinaties pas, in de hoop dat hij dan over de ergste allergieën heen is. Maar voor zijn allergieën heeft hij geen arts gezien hoor!

Het immuunsysteem van een baby werkt nog helemaal niet. Een baby krijgt in de laatste weken voor de geboorte en via de borstvoeding antistoffen van de moeder. Als de baby 3 mnd oud is, zijn de antistoffen in zijn bloed op het dieptepunt. Daarna zie je het immuunsysteem van de baby zelf aan de gang gaan. Starten met vaccineren op de leeftijd van 8 weken voelde voor ons sowieso helemaal niet juist.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:21

Dat is juist niet zo slecht (vroeg enten) want dan krijg je geen hyper-reactie. Er komt niet voor niets een booster achteraan. Je wilt ook niet enten op het moment dat het immuunsysteem pas net op top snelheid is want dan kun je weer andere problemen krijgen. Dat ging ook fout bij de enting tegen de laatste variensgriep-paniek daar werden veel tieners geent en omdat er een immuunopwekkende component inzat was dat te veel voor een groep die al een extreem actief systeem hebben. Dat geeft kans op auto-immuun reacties.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 01:08

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 4016_n.jpg
In linkje ivm nare plaatjes
"These numbers represent disease decline in the United States only. Because they have not been eradicated globally, diseases like measles, mumps, rubella, and pertussis are making a comeback in the U.S., primarily in areas when large groups of people have chosen not to vaccinate their children."

Verder: http://www.immunize.org/catg.d/p4037.pdf

Ik heb trouwens vaccinvrij nog eens bekeken. Er wordt een grafiekje getoond waarin wel degelijk te zien is dat de morbiditeit met iets van 80% daalt na het invoeren van vaccins. Ja sorry, daarvoor was het ook al sterk gedaald, maar die 80% maakt dan verder niets uit zeker? Ook niet als het je eigen kind betreft dat bij de 80% zit die het wel gered had met vaccin?

Een kennis van me heeft een moeder in de kinderverpleegkunde die recent (~5jaar terug) een moeder op de afdeling had die op het punt stond voor de derde(!!!!) keer een kind te verliezen aan de mazelen omdat ze weigerde te vaccineren. Was een gelovige vrouw. Moeder van kennis was op van frustratie, dat ze een leuk, lief kind aan het behandelen was die dood zou gaan vanwege de koppigheid van de moeder :n

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 06:51

Dan is het de wil van God dus het zal wel goed zijn dan :roll:

Ongelooflijk... Ik kan daar echt niet bij..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:00

In de VS worden dergelijke ouders toch tijdelijk uit de ouderlijke macht ontzet? (ook bij Jehovahs die bloedtransfusies weigeren) Ook wel erg heftig, maar toch.
Ongelooflijk als je je godsdienst boven het leven van je kind stelt, maar ik denk ook dat zoiets voor een ongelovige nooit te begrijpen zal zijn.

Margatrea, de info dat vooral in gebieden waar om religieuze gronden niet gevaccineerd wordt, al die nare ziekten de kop opsteken, is in mijn ogen het beste bewijs dat we niet voor niets vaccineren.

Als je als leek al die anti-sites leest krijg je de neiging om te denken dat er toch wel iets in zal zitten. Maar gewoon zon kaartje met waar die ziekten vooral slachtoffers eisen, was voor mij genoeg bewijs dat het toch maar goed is dat mijn kind volledig is gevaccineerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:51

Ik vraag me altijd af waarom bepaalde gelovigen vinden dat infectieziekten een keus van god is terwijl ze voor bijv een gebroken been wel naar het zh gaan. Dan kan god dat been ook wel even spalken als dat de bedoeling was.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:47

Het is al eerder in dit topic gezegd: die zgn. normale kinderziektes en aanverwante vreselijke ziektes zijn dankzij en niet vanwege de vaccinaties tot een minimum gereduceerd. Ik heb in een groep op FB een stevige discussie gehad en de anti mensen vinden dat dus niet. En als argument gooien ze gewoon een heleboel onwaarheden op tafel, zoals kwik in de kindervaccinaties wat niet waar is en schermen o.a. met dr. Wakefield, die willens en wetens onderzoeken heeft vervalst, en ook uit het ambt is gezet. Maar als je met wetenschappelijk bewijs komt dan spoor je niet en krijg je opmerkingen naar je hoofd als me reet, sodermieter op, kom je wel zelf effe enten, en nog erger. Zelfs wordt er daar beweerd dat er varkensmest in de vaccinaties zit tegen cholera, en dat kleine kinderen daar erg ziek van worden. Dank denk ik echt, OMG wat verzinnen jullie allemaal.
Probleem met vaccineren is dat dat meestal gebeurt in een periode dat kinderen zich meer gaan ontwikkelingen, dingen gaan opmerkingen bv. en ook lichamelijk opeens dingen gaan doen. En als dat dan niet gaat zoals het zou moeten gaan dan ligt het dus aan de vaccinatie.
Er is nooit of te nimmer enig wetenschappelijk bewijs gevonden dat bv. autisme aan vaccinaties gelinkt wordt, wel kan het zo zijn dat men het gaat opmerken op een bepaalde leeftijd en dat is dan meestal de leeftijd dat de eerste vaccinaties gegeven worden.
Ik ben niet tegen vaccinaties maar ik pleit er wel voor dat men kritisch gaat kijken, zoals bv. naar de Bof voor meisje of de HPV vaccinatie.
En ik pleit ervoor dat kinderen -waar het vermoeden bestaat dat die iets onder de leden hebben- niet of later gevaccineerd worden.
En ook dat men gaan kijken of er bepaalde hulpstoffen vervangen kunnen worden.

In de FB groep heb ik gevraagd of zij mij 1 iemand konden aanwijzen die én tegen vaccineren is én een kindje verloren is aan die zgn. gezonde kinderziekten. Die zijn er niet te vinden.
Wat er wel te vinden is, en dat komt helaas staat meer voor, dat er op meer en meer plekken in de wereld weer "verdwenen" ziektes de kop op steken, vanwege de niet-vaccinerende mensen.
Ik heb in die groep gevraagd of men het voor zichzelf kon verantwoorden om -als men het wel opliep- een kind te krijgen dat verlamd werd door polio, reactie: dat zien we dan wel weer.
Het zal altijd een voor en tegen verhaal blijven, maar ik vraag me echt wel een af waar sommigen mee bezig zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:55

Ik wil er nog 1 ding over kwijt:

Het feit dat de vaccins werken is de enige reden dat sommige ouders nu überhaupt de vrijheid hebben om te kiezen. Als die ziektes nog zo'n enorm probleem zouden zijn, waren er waarschijnlijk GEEN ouders zijn geweest die niet wilden vaccineren. Dan zouden ze allemaal staan springen.

Kortom: mijn kleintje krijgt gewoon de vaccins.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:25

"Dat zien we dan wel weer?" Serieus? Dus die mensen kunnen hun kinderen onder ogen komen als hun kindje verlamd raakt en daardoor beperkt wordt in zijn leven, alleen maar omdat de ouder per se niet wilde vaccineren? :n

Afbeelding

Hieraan wil ik toevoegen dat ik sterk betwijfel dat alle anti-vaccin-ers al het eten dat hun kinderen eten tot op het ingrediënt nauwkeurig uitpluizen, voor ze het hun kind voorzetten. Kwik? Ik mag hopen dat je dan ook geen vis eet :n Jammer joh.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:52

In VS is een kwikverbinding als conservering middel gebruikt. Overigens een andere kwikverbinding dan de zeer giftige variant. Vis is daarmee bijna gevaarlijker dan dat vaccin.

In Nederland is er geen kwik gebruikt in de kindervaccinaties.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:06

Kwik zou je ook niet in een injectie in de bloedbaan moeten spuiten in welke variant dan ook... Aangezien het ook zonder kan, waarom zou je het risico nemen?

Het is waar dat kwik in sommige verbindingen in het spijsverteringsgestel minder schadelijk zal zijn, door de afbraaksnelheid... Maar rechtstreeks in het bloed is een andere zaak.

Ik vind de vergelijking hieronder nogal lam eigenlijk....

De overheid hoort zorg te dragen dat constructies in de openbare ruimte veilig zijn (wat meestal ook gewoon goed gaat.)

De overheid hoort ook zorg te dragen voor regulering wat betreft giftige stoffen in ons eten, in producten, en voor veilige medicatie.

En jammer genoeg laten overheden zich SOMS leiden door andere belangen, dan de volksgezondheid. Voorbeeldje: asbest, waarvan al veel eerder bekend was dat dat gevaarlijk was in stof, maar waarvan de regulering vele jaren later pas volgde. Toen ons land er al mee was volgeplempt.

Ander voorbeeldje: toen de normen voor fijnstof in Rotterdam overschreden dreigden te worden, waardoor industrie stilgelegd moest worden, werden door de overheid deze normen flink verhoogd.
Economisch belang, boven volksgezondheidsbelang.

Het is niet gezegd dat rondom de ingrediënten in vaccinaties dergelijke zaken spelen, maar juist omdat de overheid zich regelmatig onbetrouwbaar lijkt op te stellen, wekt dat wantrouwen. En dat op een vlak waar dat echt heel schadelijke gevolgen kan hebben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:13

Maar injecties worden ook niet direct in de bloedbaan gespoten. Vacinaties zijn altijd intra musculair...dwz in de spier. Dat word dus langzamer in het bloed opgenomen dan rechtsstreeks in de bloedbaan.
Het spijsverteeringsstelsel breekt het kwik voor zover ik weet ook niet af.

Ben het met je eens dat als het zonder kan je het ook zonder moet doen. Maar dat ligt dus ook aan de entstof. In Nederland zijn altijd verzwakte virusstammen gebruikt.

In de VS niet. Dan heb je een ander conserveringsmiddel nodig. Tegenwoordig gebruikt men in de VS ook geen kwik verbindingen meer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:44

DKTP is een dood vaccin toch?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:49

Sizzle schreef:
DKTP is een dood vaccin toch?

Die vraag zoeken we op.... :)

Ik heb ergens gelezen dat NL werkt met verzwakte stammen. Heb het niet zo goed op me in laten werken dat ik weet of dat voor alle vaccinaties geld.

Ik weet alleen dat er in NL voor de kinder vaccins nooit kwik is gebruikt als conserverings midel.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:53

Opgezocht....had het verkeerd gelezen. VS gebruikte levend verzwakte stammen Nederland niet. Je hebt inderdaad gelijk Sizzle :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:02

BMR is wel levend dacht ik.
Er is ook een reden dat BMR pas later gegeven wordt. Het schijnt namelijk dat de antistoffen die het kind over de placenta meekrijgt de BMR zou afbreken. Dat kan dus pas na dat die moeder- contributie verdwenen is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:02

Sizzle schreef:
BMR is wel levend dacht ik.
Er is ook een reden dat BMR pas later gegeven wordt. Het schijnt namelijk dat de antistoffen die het kind over de placenta meekrijgt de BMR zou afbreken. Dat kan dus pas na dat die moeder- contributie verdwenen is.

Ja klopt.

Mag ook niet aan zwangere vrouwen gegeven worden.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:11

ik twijfel om de jongste de 4 jaar prik te laten halen, waarom weet ik eingelijk niet precies het is een gevoel.
hij heeft alle entings verder gehad, de oudste twee kids hebben alles gehad (9 jaar komt nog)alleen heeft de middelste astma gekregen, en dat maakt me aan het twijfelen op 1 of andere manier.

ik denk eraan om te stoppen met enten voor nu
tja waar doe je goed aan

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:44

missanita84 schreef:
ik twijfel om de jongste de 4 jaar prik te laten halen, waarom weet ik eingelijk niet precies het is een gevoel.
hij heeft alle entings verder gehad, de oudste twee kids hebben alles gehad (9 jaar komt nog)alleen heeft de middelste astma gekregen, en dat maakt me aan het twijfelen op 1 of andere manier.

ik denk eraan om te stoppen met enten voor nu
tja waar doe je goed aan

Maar de ander heeft geen astma gekregen, dus je kunt net zo goed zeggen dat de vaccins astma in 50% van de gevallen voorkomt dan dat je nu stelt dat het voor de vaccins zou komen :=

Ik heb trouwens ook astma maar ben er zo goed als overheen gegroeid. Tip, laat je kind zo veel mogelijk sporten, dat helpt echt! :)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:42

Denk niet dat die enting de oorzaak is van de astma, maar misschien een trigger om het tot uiting te laten komen.
Mijn kinderen worden "gewoon" geent. Maar ik heb ook getwijfelt.
Ik heb zelf na mijn hepatitis B enting een eerste schub gehad, waaruit later bleek dat ik ms heb. Ik heb nooit gedacht dat die enting de oorzaak is van mijn ms, maar het is misschien wel een trigger geweest voor mijn eerste schub. Geen hard bewijs hoor! Maar er gebeurd natuurlijk het één en ander in het immuunsysteem na een vaccinatie, dus misschien niet zo'n gekke gedachten?