Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:24

:)* Niet aan gedacht, maar dat is een slimme inderdaad!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:27

Maar of je bereik hebt midden op de oceaan (mocht het vliegtuig niet onder water terecht zijn gekomen).

Er kunnen best veel redenen zijn waarom die telefoons niet doorsturen naar voicemail.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:27

_San87_ schreef:
Smee__ schreef:
Ik vind het een zeer interessant verhaal. Ik hoop van de nabestaanden dat er snel duidelijkheid komt over wat er precies gebeurd is, dat lijkt me toch iets "makkelijker" om het verlies van je dierbare te verwerken als je dat weet..

Wat die telefoons betreft, ik heb überhaupt nooit service gehad zo hoog in de lucht :=

Ik ook niet. Maar als telefoons aan mogen staan en het vliegtuig stort neer, heb je wel weer signaal en is je telefoon in theorie ook traceerbaar.

Niet als de telefoon op in de zee ligt, lijkt mij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:42

Het lijkt mij dat een telefoon in t water stuk gaat (en dus uit staat) en dat je de voicemail krijgt of niet bereikbaar signaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:49

Zeker nog nooit een Nokia 3310 gehad :)).

Nee, zonder gekheid. Ik zeg niet voor niks in theorie. Op de bodem van de oceaan zal een telefoon niet meer werken, nee.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:52

Het blijft allemaal erg vreemd. Hopelijk is er morgenvroeg meer duidelijkheid en weten ze meer over de drijvende wrakstukken. Heb net even de beelden terug gekeken van de airfrance crash. Hopelijk gaat dit niet zo'n lang verhaal worden. Ze geven nu ook aan dat de mogelijkheid bestaat dat het vliegtuig in een andere zee gestort is (na de omkeer). En dat er contact werd opgenomen met het vliegtuig tijdens de vlucht en dat er vlak voor er geen signaal meer was, alleen wat gemompeld werd door de co-piloot. Brr, krijg er helemaal de kriebels van. Hopelijk hebben de mensen aan boord niet veel meegekregen van de crash als dat gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 00:04

Zie nu t topic pas..

De kans dat er nog mensen van die vlucht leven is nihil.. Hopen dat ze het vliegtuig snel vinden, das ook fijner voor de nabestaanden, voor zover je t fijn kunt noemen..

Hopen dat ze niet veel mee hebben gekregen van t ongeluk! (of iets anders, bijvoorbeeld terroristische aanslag, maar dan ist toch nog een 'ongeluk'

Sterkte voor familie en vrienden!!

En dit verhaal helpt ook niet mee :') nog nooit gevlogen, maar lijkt me doodeng..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 00:35

elke dag verongelukken er mensen in de auto.. en iedereen stapt gewoon weer in..

soms gaat er een vliegtuig neer met meer passagiers dan in een auto..
(en de meesten stappen ook gewoon weer in..)

in een auto is ook doodeng als het verkeerd gaat.. nadeel van een vliegtuig is dat je niet op de grond bent en uit de lucht valt.

vreselijk zon ongeluk, vooral ook voor de nabestaanden die toch nog ergens hoop hebben zolang er geen bewijs is van een crash..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:03

Christiene schreef:
nadeel van een vliegtuig is dat je niet op de grond bent en uit de lucht valt.
.

Het is maar wat je een nadeel noemt.. Als dat vliegtuig in de lucht uit elkaar spat, mag je eigenlijk flink bidden dat je direct dood bent, want 10 km uit de lucht naar beneden vallen en bijna alle lichaamsdelen breken door rondvliegend puin om vervallens de rest te breken door de val op t water. Dat door de snelheid zich gedraagt als beton. Eigenlijk hopen dat je dan bent overleden en dus vervolgens niet verdrinkt..

Bij een auto heb je nog een kans als t verkeerd gaat, bij een vliegtuig crash gaat t meestal onomkeerbaar fout. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:11

Als je 10km uit de lucht valt ga je wel dood door alle krachten als je omlaag gaat toch? En de luchtdruk speelt ook mee..

Heb gehoord dat de springers bij de twintowers al dood waren voor ze beneden waren.. Dus als dat waar is, overleven ze een val van 10km ook niet :)

Geen idee of t waar is, maar dan zouden ze niet veel gebroken hebben voor ze dood zijn..

Althans, mag ik hopen! Liever snel en minder pijnlijk, dan eerst alles breken en meemaken!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:26

Sammie schreef:
Christiene schreef:
nadeel van een vliegtuig is dat je niet op de grond bent en uit de lucht valt.
.

Het is maar wat je een nadeel noemt.. Als dat vliegtuig in de lucht uit elkaar spat, mag je eigenlijk flink bidden dat je direct dood bent, want 10 km uit de lucht naar beneden vallen en bijna alle lichaamsdelen breken door rondvliegend puin om vervallens de rest te breken door de val op t water. Dat door de snelheid zich gedraagt als beton. Eigenlijk hopen dat je dan bent overleden en dus vervolgens niet verdrinkt..

Bij een auto heb je nog een kans als t verkeerd gaat, bij een vliegtuig crash gaat t meestal onomkeerbaar fout. :(

Verdrinken doe je dan niet meer hoor. De klap op het water zal genoeg zijn om waarschijnlijk niks meer van je over te laten.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:33

Douraque schreef:
De controle in Kuala Lumpur is schijnbaar niet helemaal waterdicht dat iemand met een ander paspoort kan reizen. En het zal je verbazen, maar dat komt vaker voor dan je denkt

True! Afgelopen week vloog ik met mijn tante en oom een binnenlandse vlucht in Amerika. Pakte de vrouw bij de douane mijn tantes paspoort, keek naar mij en legde hem weer weg. Vervolgens pakte ze mijn paspoort, keek naar mijn tante en zei nog 'Mm, Laura', en lachte naar mijn tante. Wait whut?
Zit maar zo'n 30 jaar tussen, daarnaast lijken we echt niet zoveel op elkaar :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:37

Joaltijd schreef:
Als je 10km uit de lucht valt ga je wel dood door alle krachten als je omlaag gaat toch? En de luchtdruk speelt ook mee..

Heb gehoord dat de springers bij de twintowers al dood waren voor ze beneden waren.. Dus als dat waar is, overleven ze een val van 10km ook niet :)

Geen idee of t waar is, maar dan zouden ze niet veel gebroken hebben voor ze dood zijn..

Althans, mag ik hopen! Liever snel en minder pijnlijk, dan eerst alles breken en meemaken!

Nope. De springer waren nog bij volle bewustzijn tot moment van impact met de straat. De snelheid was niet hoog genoeg om buiten bewustzijn al te zijn.
In het geval van een vliegtuig ongeluk heb je al een veel grotere snelheid, daarnaast is de atmosfeer op die hoogte ook niet zo ideaal voor een mens. Je bent al lang buiten bewustzijn tegen de tijd dat je open water raakt, wat zowieso zo'n klap geeft dat moch je nog "leven" je toch in 1 klap dood ben.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:51

Het is wel raar. Als het vliegtuig in de lucht ontploft was hadden ze al lang brokstukken gevonden moeten hebben. Zoals ze zelf aangeven: we kunnen zelfs een basketbal op de zee zien drijven. Waarom vinden ze dan maar niks?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:56

N0a schreef:
Het is wel raar. Als het vliegtuig in de lucht ontploft was hadden ze al lang brokstukken gevonden moeten hebben. Zoals ze zelf aangeven: we kunnen zelfs een basketbal op de zee zien drijven. Waarom vinden ze dan maar niks?

En dat vind ik dus ook heel raar. Ze hebben weet ik hoeveel satellieten in de lucht en alles word gezien. Maar van dat vliegtuig is geen 'spoor' te bekennen. Ik denk dat dat ding gewoon ergens op de bodem van de zee ligt.
Een aanslag kan altijd nog, ondankss dat niemand het claimt. Misschien niet een grote groepering maar een eenmansbeweging kan ook nog.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:01

@danique_G Maar als die de zee in was gedoken hadden er bepaalde sensors af moeten gaan bij de luchthaven. Of zoals toen bij air france hadden ze foutmeldingen binnen moeten krijgen.

Ze zien nu wel iets geels drijven. Waarschijnlijk een reddingsboot van het vliegtuig denken ze. Hopen dat er ook nog mensen in zitten.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:02

Ik hoorde net op het nieuws dat er wel degelijk aan een kaping word gedacht. het vliegtuig is mogelijk omgedraaid. maar dat zijn speculatie's. de gedachte is niet heel gek! ;)

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:06

Ik denk zelf ook aan een eventuele kaping, waarom zou hij anders willen draaien? Misschien hadden de piloten al door dat er iets mis was, maar er kunnen natuurlijk zoveel redenen zijn geweest.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:13

Lees net ook dat er vijf mensen zijn ingecheckt, bagage hebben afgegeven maar niet aan boord van vliegtuig waren. Bagage is er wel uitgehaald als het goed is, maar je weet maar nooit.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:21

N0a schreef:

Misschien is het zoiets als een basketbal vinden op honderden voetbalvelden? Het is gewoon enorm gebied dat ze moeten bestrijken..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:27

Met satteliet kunnen ze al snel hele grote gebieden scannen. Ik vraag mij af in hoeverre het mogelijk is om alle signalen van een vliegtuig uit te zetten. Ik vind het maar eng, bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:29

Niet altijd gaat mayday af toch? Al is dat wel vreemd :P een storing in't systeem kan ook nog altijd..

Het enigste wat ik kan hopen is dat de personen in t vliegtuig niet in veel angst hebben gezeten, maar dat het snel over was.. De kans dat er toch (bijna) geen overlevenden zijn.. Als ze het vliegtuig nog niet grvonden hebben..

Terroristische aanslag of een ongeluk, zolang ze er maar niet teveel van meegekregen hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:31

N0a schreef:
Met satteliet kunnen ze al snel hele grote gebieden scannen. Ik vraag mij af in hoeverre het mogelijk is om alle signalen van een vliegtuig uit te zetten. Ik vind het maar eng, bah.

Als het vliegtuig op de bodum ligt, zwarte doos in een wrak, ergens in een guil.. Dan wordt het signaal ook minder

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:37

Cowgirl schreef:
Verdrinken doe je dan niet meer hoor. De klap op het water zal genoeg zijn om waarschijnlijk niks meer van je over te laten.
Dat haalde ik zelf ook al aan. Maar er zijn wel gevallen bekend waarbij men lichamen heeft gevonden met water in de longen. (naast de gebroken ledematen). Als je erg veel pech heb maak je het gewoon 'mee'.

Joaltijd schreef:
Nee dat hoeft niet :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:43

Hopen dat er straks goed nieuws komt over de mogelijke reddingsboot die ze nu gaan bekijken.