Kritiek op bedrijfsvoering Jumbo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Re: Kritiek op bedrijfsvoering Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:12

Maar vlees eten omdat iemand vlees wil eten moet die gene toch zelf weten? Ik eet ook graag vlees en ik hou helemaal niet van peulvruchten etc. Dat het vlees eten niet noodzakelijk hoeft te zijn zou mij een spreekwoordelijke worst wezen ;) Ieder zn eigen keus toch? En ja ik heb niet het budget om biologisch te kopen en ja ik eet dus best wel eens een kiloknaller kip. Ik probeer als de maanden beter zijn vaker beter vlees te kopen, maar komt dat niet uit en wil ik toch mijn vlees, ja dan gebeurt dat ook gewoon. Ik probeer daarentegen wel al zoveel mogelijk biologische zuivel en eieren te kopen, omdat dit in verhouding kleine prijsverschillen zijn met de 'normale' variant en ik die in mn budget nog wel kan wegwerken. :)

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:00

Nikass schreef:
Hoe op Urielle gereageerd wordt is niet kinderachtig; is gewoon een constatering dat iemand het niet kan schelen dat dieren onnodig lijden want ikke ikke ikke MOET vlees op mijn bord en het mag vooral niet te veel kosten.

En vlees eten omdat je niet weet wat de alternatieven zijn is ook een beetje suf, vindt je niet? Als je anders zou willen zou je die alternatieven zo gevonden hebben. Doe dan mee met Urielle en zeg gewoon dat t je geen flikker interesseert.

Wil je even fatsoenlijk reageren? Doe ik ook. Ik weet wel alternatieven, maar niet iets wat mij aantrekt. En omdat ik dit zeg ben ik de zondebok? En suf? Lekker respectvol ben jij! Het was meer de bedoeling dat hier misschien mensen zijn die mij wat lekkere alternatieven aan kunnen dragen, want hier zitten blijkbaar de mensen die tegen vlees eten zijn..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:53

Je moet wel een beetje goed lezen... ik heb niet gezegd dat ik jou suf vind, wel de redenering.
En jij concludeert zelf dat je een zondebok bent, zijn niet mijn woorden.
Ik geef gewoon mijn mening, net als iedereen hier. Tuurlijk moet je zelf weten of je vlees eet van dieren die een verschrikkelijk "leven" hebben gehad. Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht, toch?

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:59

Nikass schreef:
Je moet wel een beetje goed lezen... ik heb niet gezegd dat ik jou suf vind, wel de redenering.
En jij concludeert zelf dat je een zondebok bent, zijn niet mijn woorden.
Ik geef gewoon mijn mening, net als iedereen hier. Tuurlijk moet je zelf weten of je vlees eet van dieren die een verschrikkelijk "leven" hebben gehad. Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht, toch?

Nee, iedereen heeft z'n eigen prioriteiten. Als jij het belangrijk vind dat de koe van jou vlees een leuk leven heeft gehad is dat prima, maar als iemand anders andere dingen belangrijker vind is dat echt niet meteen omdat je alleen maar aan jezelf denkt.. Ze zeggen toch altijd; een betere wereld begint bij jezelf... Dus doe wat jij belangrijk vind, dan doe ik dat ook, maar noem mij daarom niet egoïstisch.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:14

Dus als jij -in algemene zin gesteld- bio industrie vlees eet omdat het welzijn van die dieren geen prioriteit voor je heeft is dat niet egoïstisch?
(wtf is het dan wel?)

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:33

Nee inderdaad, jij kan mij op basis hiervan niet van egoïsme beschuldigen? Er is meer op de wereld dan alleen dieren.. Nu komt het misschien over alsof het me geen reet interesseert, maar het interessert me wel en daarom ook mijn vraag wat geschikte en smakelijke vervangers kunnen zijn. En dat vraag ik niet omdat ik suf ben maar omdat ik in de supermarkten niet verder kom dan een groenteburger. Vooroordelen over mijn persoonlijkheid via bokt stel ik niet echt op prijs zoals je merkt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:10

Je trekt allerlei conclusies en betrekt dingen op jezelf die in het algemeen gesteld zijn. Ik beschuldig je nergens van en heb geen mening over jouw persoonlijkheid. Ik heb nergens zoiets gezegd. Dus misschien moet je goed lezen wat er staat in plaats van er je eigen interpretatie aan te geven.

Wat betreft vervangers van vlees: zilvervlies rijst en peulvruchten is een goede vervanger voor aardappelen en vlees. Volkorenpasta met paddestoelen is ook een alternatief.
Ik denk dat er veel gezonde vegetarische recepten te vinden moeten zijn?
Overigens heb ik ook niet gezegd dat ik tegen het eten van verantwoord vlees ben. Wel denk ik dat het goed zou zijn als er minder vlees gegeten zou worden, aangezien de productie van vlees slecht is voor het milieu en de armoede in de wereld in stand houdt. Het gaat iets verder dan dierenleed alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:57

Die groenteburgers vind ik dan weer niet lekker maar je hebt van valess ook vegetarische satéschnitzels, gewone schnitzels, die vind ik zelf wel lekker, maar goed dat is ook een kwestie van smaak.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 23:20

Laten we dit vooral niet in het zoveelste topic over wel of geen vlees laten verzanden...

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van het andere onderdeel dat ik noem in de OP, dat er groenten en fruit voor bodemprijzen bij de Jumbo liggen? Daar zijn arme boeren in Afrika de dupe van. Dat vind ik best wel een beetje jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:24

Ja maar dieren leven he , we zijn ego want we eten plof en what ever. Boeie ik eet wat ik eet en ik ga niet als een konijn leven , ik kan net zo goed gaan jagen net als vroegah maar dan in de stijl van nu dan kan ik zomaar jou huisdier aan mijn speer hebben lekkah lekkah poes-hond-pony of paard :9 . Maar ook dat is niet goed , want me moeten bio eten en vleesvervanger je bent niet lekker daarboven mijn portemonnee reikt niet zover en ik weet wat ik wil , dus dan is er 1 optie plof kip plof varken en plof koe ja dan maar ego

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:28

Magrathea schreef:
Laten we dit vooral niet in het zoveelste topic over wel of geen vlees laten verzanden...

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van het andere onderdeel dat ik noem in de OP, dat er groenten en fruit voor bodemprijzen bij de Jumbo liggen? Daar zijn arme boeren in Afrika de dupe van. Dat vind ik best wel een beetje jammer.

Is daar ook niet een of ander keurmerk voor? Daar is Max havelaar koffie etc toch ook voor??

Ik heb wat tips per pb gekregen, meer is welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:30

takkie_muis schreef:
Ja maar dieren leven he , we zijn ego want we eten plof en what ever. Boeie ik eet wat ik eet en ik ga niet als een konijn leven , ik kan net zo goed gaan jagen net als vroegah maar dan in de stijl van nu dan kan ik zomaar jou huisdier aan mijn speer hebben lekkah lekkah poes-hond-pony of paard :9 . Maar ook dat is niet goed , want me moeten bio eten en vleesvervanger je bent niet lekker daarboven mijn portemonnee reikt niet zover en ik weet wat ik wil , dus dan is er 1 optie plof kip plof varken en plof koe ja dan maar ego

Pardon? Je bent niet lekker daar boven? En jij zegt dat anderen niet normaal reageren?

Ik zeg niet dat je vega of bio moet eten, dat zijn niet de enige opties, minder vaak vlees eten, vlees bij een goede boer halen, af en toe een alternatief, het kan allemaal maar niks moet.
Ik snap alleen niet dat het lekker smaakt als je weet waar je plofkip weg komt en hoe de kip geleefd heeft, dat is mijn mening.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:38

Magrathea schreef:

Die liggen er elders ook. Tegelijk heeft Jumbo ook een enorm assortiment biologische en fair trade producten.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:05

Blue_Eyes schreef:
Magrathea schreef:

Die liggen er elders ook. Tegelijk heeft Jumbo ook een enorm assortiment biologische en fair trade producten.
Inderdaad. Nu lijkt het net een beetje alsof Jumbo de enige is die dit 'soort' prijsknallers verkoopt.
Jumbo kan volgens mij juist dusdanig onder de prijs gaan zitten (laagste prijsgarantie) omdat het bedrijfskundige hier op af is gesteld; een dusdanige omzet per jaar kan voorkomen dat het bedrijf lijdt onder de lage verkoopprijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:48

Goh, als iedereen nou gewoon eet wat diegene lekker/acceptabel/betaalbaar vindt.

Het maakt mij echt geen bal uit als iemand plofkip not done vindt, en niks is zo irritant als je mening opdringen. Dat werkt echt niet hoor. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 01:02

Anthea schreef:
Goh, als iedereen nou gewoon eet wat diegene lekker/acceptabel/betaalbaar vindt.

Het maakt mij echt geen bal uit als iemand plofkip not done vindt, en niks is zo irritant als je mening opdringen. Dat werkt echt niet hoor. :')

Dude, je bent mijn BFF en ily maar serieus, als iedereen nou gewoon iets bewuster leeft, fijn voor de aarde, fijn voor onszelf.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 01:03

Hoeveel e-nummers en andere toevoegingen zitten er eigenlijk in vleesvervangers. Die kunnen nooit gezond zijn :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 01:06

belle_boef schreef:
Hoeveel e-nummers en andere toevoegingen zitten er eigenlijk in vleesvervangers. Die kunnen nooit gezond zijn :n

Dat hangt ervan af welk merk je gebruikt. Ik eet geen genetisch gemodificeerd eng spul en ook geen E-nummers. Ik haal vaak iets van de vegetarische slager.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 01:08

400 gr free range kip filet is in Canada $16.43. Of 3 hele organic gala appels voor $4. No thank you. Maar je mag het best voor me kopen Lee. :*

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:18

Ik ben een echte vleeseter. Dus peulvruchten met rijst. No thank you. :( wel hoor ik graag normale bio prijzen op voorne putten/omgeving Rotterdam.

Ik ben sowieso al geen groente eter en wil vlees hiervoor dus ook niet vervangen door nog meer groentes.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:25

dees_daan schreef:
Die groenteburgers vind ik dan weer niet lekker maar je hebt van valess ook vegetarische satéschnitzels, gewone schnitzels, die vind ik zelf wel lekker, maar goed dat is ook een kwestie van smaak.

In die staat weer stijf van natrium. Dus voor iemand die zoutarm eet niet te doen. Ik las hier ook ergens volkorenpasta, nou sorry maar die krijg ik echt niet weg bbbbrrrrrr.

Ja ik eet elke dag vis of vlees en nee ik eet geen biologisch (daar geloof ik niet in)
Ik denk dat het grotendeel van de Nederlanders zoekt naar zo goedkoop mogelijk eten in kopen en daar werken de supermarkten aan mee want dat is hun inkomen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:40

lieveli schreef:
Dat hangt ervan af welk merk je gebruikt. Ik eet geen genetisch gemodificeerd eng spul en ook geen E-nummers. Ik haal vaak iets van de vegetarische slager.

Sorry dat ik een beetje moet lachen om deze reactie, jij woont zeker in een grote stad?
Ik wens degenen die in een klein durp in Zeeland wonen bijvoorbeeld veel succes met een vegetarische slager. Maar: het ligt wel in het vriesvak van de Jumbo. :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:42

Sterker nog urielle. Ik woon in een kleine stad en ook daar geen Vega slager

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 10:46

kohtje schreef:
Ik denk dat het grotendeel van de Nederlanders zoekt naar zo goedkoop mogelijk eten in kopen en daar werken de supermarkten aan mee want dat is hun inkomen.

En als ze er dus mee zouden stoppen stoppen zaken als de plofkip ook vanzelf :)
1 ster beter leven is al een stuk beter dan plof, en scheelt 10 cent op een bakje geloof ik... Bovendien, als meer mensen dit gaan kopen, wordt het vanzelf goedkoper :)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:28

Urielle schreef:
lieveli schreef:

Sorry dat ik een beetje moet lachen om deze reactie, jij woont zeker in een grote stad?
Ik wens degenen die in een klein durp in Zeeland wonen bijvoorbeeld veel succes met een vegetarische slager. Maar: het ligt wel in het vriesvak van de Jumbo. :')

Jouw opmerking over de grote stad deed mij denken aan stadshippies en aan deze meme :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:P