Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Hoe op Urielle gereageerd wordt is niet kinderachtig; is gewoon een constatering dat iemand het niet kan schelen dat dieren onnodig lijden want ikke ikke ikke MOET vlees op mijn bord en het mag vooral niet te veel kosten.
En vlees eten omdat je niet weet wat de alternatieven zijn is ook een beetje suf, vindt je niet? Als je anders zou willen zou je die alternatieven zo gevonden hebben. Doe dan mee met Urielle en zeg gewoon dat t je geen flikker interesseert.
Nikass schreef:Je moet wel een beetje goed lezen... ik heb niet gezegd dat ik jou suf vind, wel de redenering.
En jij concludeert zelf dat je een zondebok bent, zijn niet mijn woorden.
Ik geef gewoon mijn mening, net als iedereen hier. Tuurlijk moet je zelf weten of je vlees eet van dieren die een verschrikkelijk "leven" hebben gehad. Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht, toch?
Magrathea schreef:Laten we dit vooral niet in het zoveelste topic over wel of geen vlees laten verzanden...
Wat vinden jullie bijvoorbeeld van het andere onderdeel dat ik noem in de OP, dat er groenten en fruit voor bodemprijzen bij de Jumbo liggen? Daar zijn arme boeren in Afrika de dupe van. Dat vind ik best wel een beetje jammer.
takkie_muis schreef:Ja maar dieren leven he , we zijn ego want we eten plof en what ever. Boeie ik eet wat ik eet en ik ga niet als een konijn leven , ik kan net zo goed gaan jagen net als vroegah maar dan in de stijl van nu dan kan ik zomaar jou huisdier aan mijn speer hebben lekkah lekkah poes-hond-pony of paard. Maar ook dat is niet goed , want me moeten bio eten en vleesvervanger je bent niet lekker daarboven mijn portemonnee reikt niet zover en ik weet wat ik wil , dus dan is er 1 optie plof kip plof varken en plof koe ja dan maar ego
Magrathea schreef:Laten we dit vooral niet in het zoveelste topic over wel of geen vlees laten verzanden...
Wat vinden jullie bijvoorbeeld van het andere onderdeel dat ik noem in de OP, dat er groenten en fruit voor bodemprijzen bij de Jumbo liggen? Daar zijn arme boeren in Afrika de dupe van. Dat vind ik best wel een beetje jammer.
Blue_Eyes schreef:Inderdaad. Nu lijkt het net een beetje alsof Jumbo de enige is die dit 'soort' prijsknallers verkoopt.Magrathea schreef:Wat vinden jullie bijvoorbeeld van het andere onderdeel dat ik noem in de OP, dat er groenten en fruit voor bodemprijzen bij de Jumbo liggen? Daar zijn arme boeren in Afrika de dupe van. Dat vind ik best wel een beetje jammer.
Die liggen er elders ook. Tegelijk heeft Jumbo ook een enorm assortiment biologische en fair trade producten.
Anthea schreef:Goh, als iedereen nou gewoon eet wat diegene lekker/acceptabel/betaalbaar vindt.
Het maakt mij echt geen bal uit als iemand plofkip not done vindt, en niks is zo irritant als je mening opdringen. Dat werkt echt niet hoor.
dees_daan schreef:Die groenteburgers vind ik dan weer niet lekker maar je hebt van valess ook vegetarische satéschnitzels, gewone schnitzels, die vind ik zelf wel lekker, maar goed dat is ook een kwestie van smaak.
lieveli schreef:Dat hangt ervan af welk merk je gebruikt. Ik eet geen genetisch gemodificeerd eng spul en ook geen E-nummers. Ik haal vaak iets van de vegetarische slager.
kohtje schreef:Ik denk dat het grotendeel van de Nederlanders zoekt naar zo goedkoop mogelijk eten in kopen en daar werken de supermarkten aan mee want dat is hun inkomen.
Urielle schreef:lieveli schreef:Dat hangt ervan af welk merk je gebruikt. Ik eet geen genetisch gemodificeerd eng spul en ook geen E-nummers. Ik haal vaak iets van de vegetarische slager.
Sorry dat ik een beetje moet lachen om deze reactie, jij woont zeker in een grote stad?
Ik wens degenen die in een klein durp in Zeeland wonen bijvoorbeeld veel succes met een vegetarische slager. Maar: het ligt wel in het vriesvak van de Jumbo.