Op de koffie bij: Autistische gothic nazi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:33

parador schreef:
na dat alles hier is gezegd vraag ik me nog 1 ding af.....Hoezo hoeft een autist niet te werken....? Niets ten nadelen van autisten hoor...maar ik ken er genoeg die werken( zijn heel slim hoor)

Mijn neef is een autist. Een hele lieve jongen. Super slim ook. Had vwo kunnen halen. Maar hij wou 1 boek niet lezen. Dus hij is gestopt. En had alleen maar negens en tienen. Dus als hij iets niet wil, dan doet hij dat gewoon niet.

Zo kan 1 dag werken. Maar er hoeft maar iets te gebeuren. En hij stopt alweer. En je krijgt hem echt niet meer aan de gang.

Zelfde als met kleding. Hij krijgt elke week een bepaald gedrag. Koopt er kleding voor. Draagt het 1 x. Maar vind het dan niet meer mooi. En gooit het dan weg. Tegenwoordig geeft hij het aan mijn vader.

femo

Re: Op de koffie bij: Autistische gothic nazi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:36

ja, maar deze jongen moet zich dan ook niet gaan uiten over mensen die niet werken in dit land. ik wil ook niet werken, maarja.. ik zal wel moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:56

femo schreef:
ja, maar deze jongen moet zich dan ook niet gaan uiten over mensen die niet werken in dit land. ik wil ook niet werken, maarja.. ik zal wel moeten.

Makkelijk gezegd als je zelf niet autistisch ben. Autisten (niet allemaal) kunnen een andere denkwijze hebben.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:58

Ja maar jij kan goed beredeneren autisten niet altijd. Die zien '' vaak '' alles zwart wit (niet allemaal, er zijn verschillende vormen), er is geen grijs tussenin.

Ik zou als ik ouder was van zo een ook niet goedkeuren dat hij op tv zou komen. Ik denk ook zeker dat het bij zijn ouders voor een gedeelte wegkomt die mening van hem.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:58

of je nou autistisch bent of niet. oordelen over andere terwijl je zelf niets beters bent, is fout. een autist is slim genoeg om dat te leren hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:54

femo schreef:
of je nou autistisch bent of niet. oordelen over andere terwijl je zelf niets beters bent, is fout. een autist is slim genoeg om dat te leren hoor.

Dan moet die autist wel de middelen hebben om dat te leren. Heb je de vader van deze jongen meegekregen?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:03

ja, dat is zo inderdaad. ;( die vader werkt er natuurlijk neit aan mee. maar als je zo ontzettend sterk denkend ben mag je daar ook de verantwoording voor opnemen hoor. niet verschuilen achter pesters, je opvoeding etc etc.

(als ik op dit moment te kort door de bocht ben, hoor ik het heel graag, normaal ben ik erg ruimdenkend, maar ik hou niet van dit soort mensen)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:22

Ik vind echt, echt misselijk hoe gedacht word over deze jongen. Steekjes los, ziek... Waarom? Omdat hij niet zo een achterlijk schaap is wat achter de kudde aan loopt? Omdat hij geen gevoel heeft voor mensen die iets écht fouts doen? Omdat hij niet denkt als jullie denken?

Ik zie pesten als 'moord', je verziekt er iemand zijn hele leven mee (als hij zich al niet zelf vermoord). Met moord verziek je niks, diegene beseft er niks van. Met pesten denkt diegene er (meestal) nog dagelijks aan, veranderd het zijn hele manier van kijken, denken... Angst, wantrouwen, onzekerheid... Nee fijn leven heb je nadat je gepest word omdat je niet als die kudde schapen bent. +:)+

Jullie zitten naar mijn mening te veel in de rooskleurige gedachte dat moordenaars, verkrachters etc. best leren van een paar jaartjes in de cel of een taakstraf.

Ik keur alsnog niks goed van de autist (sorry, weet zijn naam niet, anders noemde ik die wel gewoon) maar ik vind dat de daders wat te onschuldig worden gezien. "Het is niet de schuld van de maatschappij en pesters dus daar moet die zich niet achter verstoppen" :r
Nee die psychische problemen die mensen tegenwoordig hebben worden ze mee geboren zeker.

En dan ook nog te misselijk zijn om het hele interview te bekijken, nee hem wel lekker afzeiken op 5 minuutjes, toppie, echt top! +:)+ Hou dan ook gewoon je mond en reageer niet over die 5 minuten als je niet over die 2 uur wilt (kunnen) praten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:25

Ik vind het vreemd dat je het woord "misselijk" zo veel in de mond neemt. Praktisch iedereen reageert hier toch vrij netjes hoor. Het lijkt eerder alsof jij een te rooskleurig beeld hebt over deze jongen en de mogelijke gevaren van zijn denken en doen of invloed op anderen. Als hier gediscussieerd werd over celstraffen, heb ik dat trouwens precies niet gelezen :?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:25

Ik zou zeggen geef een link naar die 2 uur dan?
Je schijnt het goed te praten, maar mensen die zo trots praten over iemand verminken die zijn voor mij harstikke gestoord. (maakt niet uit wat hij gedaan heeft, het is gewoon verboden)

Ik ik kom veel in aanraking met mensen met autisme en die kunnen ook echt wel bedenken dat deze manier van denken niet normaal is, dat die jongen dat niet ziet vind ik ZIEKELIJK. (ik heb autistische kinderen in mijn klas, mijn beste vriendin die ik al 18 jaar ken heeft ook PDD-nos)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:32

Dus omdat je een autist bent mag je iemand in zijn porem steken met een mes en maar zeggen wat je wil??? schiet op zeg!!
Klap voor zijn harses moet ie krijgen van die achterlijke vader van hem!!! back to the real world!!

Echt, dit is volk waar je je als Nederlander rot voor schaamt!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:34

Laat ik er bij zeggen dat ik zelf een schurfthekel heb aan mensen die hun gedrag afschuiven op een stoornis. :r :r

"Ja sorry dat ik een onvoldoende heb, door mijn adhd kon ik echt niet leren. :r " En dan mogen herkansen.

En ja ik heb zelf ook ADHD.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:35

Ben ik het mee eens! gepest zijn of autisme hebben is geen excuus om een ander te mishandelen met een mes.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:35

MarlindeRooz schreef:
Laat ik er bij zeggen dat ik zelf een schurfthekel heb aan mensen die hun gedrag afschuiven op een stoornis. :r :r

"Ja sorry dat ik een onvoldoende heb, door mijn adhd kon ik echt niet leren. :r " En dan mogen herkansen.

En ja ik heb zelf ook ADHD.
xSlvna schreef:
Ik vind echt, echt misselijk hoe gedacht word over deze jongen. Steekjes los, ziek... Waarom? Omdat hij niet zo een achterlijk schaap is wat achter de kudde aan loopt? Omdat hij geen gevoel heeft voor mensen die iets écht fouts doen? Omdat hij niet denkt als jullie denken?

Ik zie pesten als 'moord', je verziekt er iemand zijn hele leven mee (als hij zich al niet zelf vermoord). Met moord verziek je niks, diegene beseft er niks van. Met pesten denkt diegene er (meestal) nog dagelijks aan, veranderd het zijn hele manier van kijken, denken... Angst, wantrouwen, onzekerheid... Nee fijn leven heb je nadat je gepest word omdat je niet als die kudde schapen bent. +:)+

Jullie zitten naar mijn mening te veel in de rooskleurige gedachte dat moordenaars, verkrachters etc. best leren van een paar jaartjes in de cel of een taakstraf.

Ik keur alsnog niks goed van de autist (sorry, weet zijn naam niet, anders noemde ik die wel gewoon) maar ik vind dat de daders wat te onschuldig worden gezien. "Het is niet de schuld van de maatschappij en pesters dus daar moet die zich niet achter verstoppen" :r
Nee die psychische problemen die mensen tegenwoordig hebben worden ze mee geboren zeker.

En dan ook nog te misselijk zijn om het hele interview te bekijken, nee hem wel lekker afzeiken op 5 minuutjes, toppie, echt top! +:)+ Hou dan ook gewoon je mond en reageer niet over die 5 minuten als je niet over die 2 uur wilt (kunnen) praten.

Heb je wel eens gedacht aan de familie van degene die vermoord word? En hoezo, de persoon die vermoord word krijgt er niets van mee..beetje jammer dat als er een paar neuzen dezelfde kant op wijzen, wij gelijk met de kudde schapen meegaan. Hoe zielig het joch ook is, een beetje leip issie wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:37

xSlvna schreef:

Met moord verziek je niets? Weet je wel wat je zegt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:39

Pearlx schreef:
Ben ik het mee eens! gepest zijn of autisme hebben is geen excuus om een ander te mishandelen met een mes.

Ik ben en gepest (jaar of 8 gok ik) en ik heb adhd? Dus nu mag ik mensen verminken? :')
En roepen dat ik het met hitler eens ben?

Sorry maar dat is te gek voor woorden. :o?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:43

Oh wat erg, ik ken deze jongen. :')

Althans, 'ken'... ik ken een ex van hem, en heb hem ook een paar keer gezien. Dat is jaren terug inmiddels. Toen had hij overigens al die nazi tatoeages nog niet. :+ Kreeg toen ook niet de indruk dat hij daar zo weg van was.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:44

Na het zien van het filmpje dacht ik: Die jongen heeft het niet van een vreemde. Zo vader, zo zoon. Ik vind het nogal gruwelijk dat hij geen spijt heeft dat hij het gezicht van een jongen open heeft gesneden. Bizar. En zijn vader keurt het nog goed ook... :roll:

Zijn extreme gedachten over allochtonen, dat vind ik ook veel te ver gaan trouwens. Autistisch of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:46

Ik ben ook gepest en had een vader die losse handjes had (meer losse voeten) en die al soms al begon te tieren als ik nog niet eens binnen was, dat je omdat je gepest word of zo opgevoed word maar geweld mag gebruiken zou echt belachelijk zijn, ik ben er juist ontzettend tegen, mensen hoeven ook niet tegen mij te gaan schreeuwen of agressief te doen want dan zeg ik gewoon dat ik daar niet van gediend ben en geef ze een kans om of rustig te praten of ik loop weg, ok ik ben dan niet autistisch maar ook dat is geen excuus.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:46

Adamootje schreef:
Na het zien van het filmpje dacht ik: Die jongen heeft het niet van een vreemde. Zo vader, zo zoon. Ik vind het nogal gruwelijk dat hij geen spijt heeft dat hij het gezicht van een jongen open heeft gesneden. Bizar. En zijn vader keurt het nog goed ook... :roll:

Zijn extreme gedachten over allochtonen, dat vind ik ook veel te ver gaan trouwens. Autistisch of niet.

Ik snap sowieso niet wat dit allemaal met autisme te maken zou hebben, wat een onzin. Wat bestaan er toch bizarre mensen. 8)7

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:47

MarlindeRooz schreef:
Je schijnt het goed te praten, maar mensen die zo trots praten over iemand verminken die zijn voor mij harstikke gestoord. (maakt niet uit wat hij gedaan heeft, het is gewoon verboden)

Wow wow, trots verteld? Mensen die lachen zijn niet direct vrolijk, een lach is vaak een blik van schaamte, twijfels. Misschien verwoordde hij het wat verkeerd, hij zal wel gewoon blij zijn dat het getreiter afgelopen is na al die maanden, en geef hem eens ongelijk.

Ik bedoelde overigens dat je degene die je doodt niks aandoet, DIEGENE beseft dit niet, die is wel. Althans, hier geloof ik in. Heb het dus puur over die persoon die niet meer leeft.

De jongen is het nieteens eens met Hitler, maar ach, hier heb ik het dus over, net die éne zin constant maakt verkeerde gedachtes. Leuk boek lezen op die manier, van ieder hoofdstuk één zin lezen.

Gestoord vind ik persoonlijk mensen die geboren zijn als moordenaar, als verkrachter en het dus echt doen om de drang in hun, niet als reactie op een situatie. :n

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:48

Oh nou handig om te weten, ik zit nu al vier maanden thuis door pesten en er komen nog heel wat dingen bij kijken die ik niet openbaar ga zetten maar nu weet ik in ieder geval dat ik iemand mag verminken omdat ik word gepest. :j :')

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:53

xSlvna schreef:
Wow wow, trots verteld? Mensen die lachen zijn niet direct vrolijk, een lach is vaak een blik van schaamte, twijfels. Misschien verwoordde hij het wat verkeerd, hij zal wel gewoon blij zijn dat het getreiter afgelopen is na al die maanden, en geef hem eens ongelijk.

Schaamte? Twijfels? Hij zegt dat hij het zo weer gedaan zou hebben. Hij had zeker geen spijt van zijn daden. Dat vind ik gevaarlijk als je zo denkt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:58

Nog even nagekeken, kon me alles precies nog herinneren behalve dat kleine stukje.

Je kunt het gevaarlijk vinden, ik vind hem persoonlijk eerlijk naar zichzelf toe, heeft zijn grens en je hebt een probleem als je te ver gaat.
Het is maar net hoe je naar pesten/mishandelen en 'straffen' kijkt, maar gevaarlijk vind ik hem niet direct. Gevaarlijk zijn mensen die het altijd oké vinden om te verminken, paarden die naar iedereen trappen, leeuwen die naar iedereen bijten. Maar dat hij niet, als ik hem goed begrijp.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:01

xSlvna schreef:

Pesten is niet goed te praten, maar iemand met een mes steken al helemaal niet. Kijk dat je iemand een tik geeft omdat hij blijft treiteren prima. Maar waarom ga je überhaupt met een mes op zak rondlopen? Dan zoek je het wel op hoor.

Met moord verziek je niets? Wat denk je dat dat met de nabestaanden van de vermoorden doet? Of met de omgeving? Reken maar dat mensen in de buurt flink angstig kunnen worden als er een moord bij hen in de omgeving gepleegd wordt.

Ik zie jou wel vaker in mijn ogen boute uitspraken doen, maar dit slaat toch alles :')

En dat mensen geen zin hebben om 2 uur naar deze onzin te luisteren snap ik heel goed. Ik word onpasselijk van zulke ideeën, daar ga ik niet vrijwilliger langer naar luisteren. Ik snap ook niet dat een omroep zulke figuren een podium geeft. En als we geen mening over hem mogen hebben na aanleiding van deze 5 minuten waarom doet hij dan mee aan zo'n programma? Je kunt op je vingers aftellen dat mensen dan een mening over je hebben. Dat merkt hij in het dagelijkse leven al, dus laat staan als duizenden mensen dit zien.