Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Dat klopt deels, ninia, maar vergeet niet dat de kosten van zorg nog ieder jaar groeien. De zogenaamde bezuinigingem betekenen niets meer als dat we minder hard mogen groeien als we willen.
KarmaWitch schreef:Ja ik heb leasepaard, hoef niet te betalen omdat ik hun help...
DUO gebeld, moeders is 2012 omhoog gegaan. Mijn moeder weet van niks. Die is namelijk niet omhoog gegaan.
En wat bedoel je überhaupt met dikgedrukte stukje? Ik maak me er niet druk om!
Kitty1985 schreef:Mjetterd schreef:
Nogmaals, het leek mij met mijn opmerking wel duidelijk richting welke doelgroep dit bedoeld was.
Hà, meld zich, een vvd'er met vrijwilligerswerk(En in mijn omgeving ken ik er zo nog wel 5)
Wacht maar tot het geld nog harder binnen stroomt....dan gaat je neus omhoog en is het byebye vrijwilligerswerk...
De gemiddelde VVD'er doet niets als er geen geld tegenover staat.
Ninia schreef:Waar het mij vooral om gaat: we maken ons druk over allerlei bezuinigingen, maar willen zelf ook de laagste kosten.
Shadow0 schreef:Ninia schreef:Waar het mij vooral om gaat: we maken ons druk over allerlei bezuinigingen, maar willen zelf ook de laagste kosten.
Dat is helemaal waar. Toen de zorgverzekering gekozen moest worden, zijn er maar heel weinigen geweest die hebben gekeken naar het soort contracten die de zorgverzekeraars eisen van de ziekenhuizen en andere zorgverleners. Vergoedt het mijn ziekenhuis / huisarts / apotheek / fysio en is het goedkoop waren de voornaamste overwegingen.
Lieveli, als je in Nederland geen kleding kan kopen als die aan vervanging toe is, is natuurlijk wel degelijk iets om (terecht) gefrustreerd over te zijn. Dat zou in onze maatschappij echt niet hoeven, nergens voor nodig.
vuurneon schreef:Was het niet Lubbers die al jaren geleden aangaf dat de zorg veel te duur was en Nederland daarmee te verwend? (Want inderdaad, in een duur bejaardentehuis zitten terwijl je alleen iets minder mobiel bent was jarenlang doodnormaal. Sterker nog, vroeger schreef je je al in voor na je pensioen. Dus voordat je al oud en versleten was, zat je er al in)
En daar betalen wij nu de prijs ook voor.
Shadow0 schreef:Lubbers praatte natuurlijk wel een beetje voor het populistische gedachtengoed. Hij wordt zelf ook goed betaald, maakt 'ie ook nooit een punt van. Bovendien kunnen we moeilijk ons beleid baseren op de situatie van 20 jaar terug. (We doen het wel, maar het is nogal stom.)
purny schreef:We hebben crisis zegt men maar we kunnen wel voor miljoenen aan vuurwerk de lucht in knallen?
We hebben het o zo slecht qua zorg maar als we in het ziekenhuis komen te liggen met een zwaar ongeluk dan hoeven we alleen onze eigen bijdrage te betalen en verder niks?
WE hebben geen geld voor luxe dingen maar we kunnen wel met onze gat onder de zon in Turkije gaan liggen voor 1500 euro all in clusive?
We hebben het o zo zwaar maar wanneer we ontslagen worden krijgen we een uitkering.
We hebben 1 of meer auto's per gezin voor de deur staan.
We hebben jaren de mensen in een zorginstelling gestopt die maar een klein beetje zorg nodig hebben(wassen en aankleden en steunkousen de rest kan men zelf nog). Dat dit gaat veranderen vind ik alleen maar goed, we kunnen de handen aan zwaardere zorg beter gebruiken aan het bed dan alleen bij die mensen die misschien maar 20 minuten zorg nodig hebben....
In andere landen kan je niet even naar de dokter/zkh als je geen contant geld bij je hebt. Dan moet je dokken ter plekke.
In andere landen heb je geen WW uitkering. Geen werk? Geen geld.
Dus gaan we maar met zijn allen op de A4 ofzo staan als een stel kleine kinderen... gezellig leuk het verkeer ophouden.... Ben heel benieuwd hoeveel mensen hier aan mee gaan doen, wat dat betreft zijn we goed in gillen en janken maar actie ondernemen we niet.
IZEP schreef:Sorry hoor, maar er zijn echt mensen die niet eens normaal gezond kunnen eten! En voor de mensen die het beter hebben; voel je gezegend, verdiep je eens wat meer in de armoede in Nederland en heb begrip voor de mensen die zo 'onterecht klagen'. Mijn bankrekeningnummer geef ik graag in pb.
Mjetterd schreef:Kitty1985 schreef:
Wacht maar tot het geld nog harder binnen stroomt....dan gaat je neus omhoog en is het byebye vrijwilligerswerk...
De gemiddelde VVD'er doet niets als er geen geld tegenover staat.
Nah... Hier ga ik niet eens serieus op reageren.
liedje89 schreef:IZEP schreef:Sorry hoor, maar er zijn echt mensen die niet eens normaal gezond kunnen eten! En voor de mensen die het beter hebben; voel je gezegend, verdiep je eens wat meer in de armoede in Nederland en heb begrip voor de mensen die zo 'onterecht klagen'. Mijn bankrekeningnummer geef ik graag in pb.
Ik denk inderdaad dat er in Nederland wel mensen achterblijven maar dit protest word sowieso georganiseerd voor/door mensen met auto's. Sorry maar als je een auto hebt of kan huren en je het kan veroorloven om de hele dag benzine te gaan staan verbranden dan ben je niet een van de mensen die echt iets te klagen heeft. Als je met alle fietsen het fietspad gaat blokkeren dan kom je misschien eens in de buurt van die groep....
Ninia schreef:Secricible, ik deel je zorgen! Het is zeker schrijnend! En wat te denken van de bezuinigingen bij de GGZ of de onduidelijke vergoeding van maatschappelijk werk bij de gemeenten. Hier worden juist de zorgmijders door geraakt, zij zullen niet gaan betalen voor ondersteuning die ze wel nodig hebben. En daardoor ontstaan er later grote problemen, denk aan bijvoorbeeld kindermishandeling. Dat is vooral heel erg, en ook nog eens duur! Ik denk, en hoop, dat we over een paar jaar tot inkeer komen, en meer geld over (of ter beschikking) hebben voor goede lichamelijke en psycho-sociale zorg!
IZEP schreef:liedje89 schreef:Ik denk inderdaad dat er in Nederland wel mensen achterblijven maar dit protest word sowieso georganiseerd voor/door mensen met auto's. Sorry maar als je een auto hebt of kan huren en je het kan veroorloven om de hele dag benzine te gaan staan verbranden dan ben je niet een van de mensen die echt iets te klagen heeft. Als je met alle fietsen het fietspad gaat blokkeren dan kom je misschien eens in de buurt van die groep....
En ook dat is kortzichtig! Ik heb ondanks dat ik het financieel zwaar heb nl. wel een auto simpelweg omdat openbaar vervoer en fietsen voor mij onmogelijk is omdat mijn gezondheid dat niet toelaat. Een heel klein, licht en zuinig bakkie van 14 jaar oud. Alleen op die manier kom ik bij het ziekenhuis, behandelaren, de supermarkt en mijn vrijwilligerswerk. Mijn vakantiegeld gaat trouw elk jaar naar mijn auto! Ik betaal er de APK, de beurt en de overige kosten van. Iets wat ik ook helemaal niet erg vind. Ik heb het er graag voor over. Ik eet bijvoorbeeld geen vlees maar af en toe een halve vegaburger ipv een hele. Ik koop mijn kleren in de kringloopwinkel... En dat zijn slechts 2 voorbeelden. Dus ja, ik heb een auto maar verder is er ook echt geen enkele sprake van welke luxe dan ook!
Citaat:Dus ik dank dat je een zeer groot deel van de daadwerkelijke doelgroep van de actie buitensluit door een actie tegen armoede te houden met luxe goed. Imo kan je arme mensen haast net zo goed oproepen om hun paard op het binnenhof te laten poepen