De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:49

Zieke actie hoor, wegen willen gaan blokkeren.. Als je wil gekdoen doe het dan goed en val andere mensen daar niet mee lastig! Zielige mensjes weer die iedereen in hun protest willen meeslepen met dit soort ongein :x

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:50

Maar in de zorg is het wel heel opvallend: er wordt vanalles bedacht, gereorganiseerd, heen en weer geschoven... maar wat er niet echt is is visie. Er is niet echt gekeken naar een zinnige manier om te zorgen dat we zoveel mogelijk de zorg krijgen die we willen, voor een redelijk aanvaardbare prijs. Niet bij medicijnen, niet bij de inrichting van het financieringsstelsel. Elke keer wordt er iets nieuws bedacht, en is men weer verbaasd als mensen dat systeem vooral gebruikt om geld te verdienen en winst te maken, ipv een stabiel en redelijk systeem te creeren.

We hopen dat de oplossing zomaar magisch uit zichzelf ontstaat - en dat gebeurt niet. Boel verspilling van geld, die we ook hadden kunnen steken in goede ideeen en zorg.

Het op straat zetten van behoorlijk wat mensen uit AWBZ-instellingen is nog veel erger. Iedereen weet dat dat tot een aantal hele serieuze misstanden gaat leiden. En toch gaan we het doen, zonder de tijd te nemen het een beetje voor te bereiden.

Daar verontwaardigd over zijn mag best.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:54

secricible schreef:
Dat klopt deels, ninia, maar vergeet niet dat de kosten van zorg nog ieder jaar groeien. De zogenaamde bezuinigingem betekenen niets meer als dat we minder hard mogen groeien als we willen.

Daarom hebben de verzekeraars ook een productieplafond ingesteld waar we als ziekenhuis (ik werk als zorgmanager.. :) ) ons aan moeten houden. Komen we er bovenuit, dan moeten we het vanuit het eigen budget betalen, en al halen de zorgafspraak niet, dan moet het ook uit het eigen budget komen. En dat budget wordt steeds lager, vandaar oa de verschuiving naar de thuiszorg. Maar goed, het wordt wel erg technisch zo :-) Waar het mij vooral om gaat: we maken ons druk over allerlei bezuinigingen, maar willen zelf ook de laagste kosten. Ik begrijp dat natuurlijk ook goed, vooral als je inkomen laag is. Maar het kan niet anders dan dat het effect heeft op de algemene voorzieningen voor iedereen. En dat moeten we dan toch accepteren, of meer geld er voor over hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:58

Over zorg gesproken. Ik zie bij steeds meer ziekenhuizen betaald parkeren wordt ingevoerd vanwege tekorten die ontstaan doordat de zorg verzekeringen steeds minder uitkeren. Daardoor zijn straks hoop patiënten een paar euro extra kwijt per ziekenhuis bezoek. Best bizzar deze ontwikkeling.

Armoede, die is er zéker in nl. Maar dat zijn in ieder geval geen mensen die een auto hebben of andere luxe die je niet nodig hebt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:01

KarmaWitch schreef:
Ja ik heb leasepaard, hoef niet te betalen omdat ik hun help...
DUO gebeld, moeders is 2012 omhoog gegaan. Mijn moeder weet van niks. Die is namelijk niet omhoog gegaan.
En wat bedoel je überhaupt met dikgedrukte stukje? Ik maak me er niet druk om!

Je hebt het over hoe groot je broeken zijn en hoe lelijk je vesten. Er zijn mensen die het verdorie met minder moeten doen. En ik hoef niet te weten waarom je niet kunt werken in een magazijn. Maar ga dan niet piepen als een Roemeen dat baantje wel wilt. Waarom mag je vanwege je opleiding niet in de thuiszorg trouwens?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:03

Kitty1985 schreef:
Mjetterd schreef:

Nogmaals, het leek mij met mijn opmerking wel duidelijk richting welke doelgroep dit bedoeld was.

Hà, meld zich, een vvd'er met vrijwilligerswerk *\o/* (En in mijn omgeving ken ik er zo nog wel 5)

Wacht maar tot het geld nog harder binnen stroomt....dan gaat je neus omhoog en is het byebye vrijwilligerswerk...

De gemiddelde VVD'er doet niets als er geen geld tegenover staat.

Nah :')... Hier ga ik niet eens serieus op reageren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:04

Ninia schreef:
Waar het mij vooral om gaat: we maken ons druk over allerlei bezuinigingen, maar willen zelf ook de laagste kosten.

Dat is helemaal waar. Toen de zorgverzekering gekozen moest worden, zijn er maar heel weinigen geweest die hebben gekeken naar het soort contracten die de zorgverzekeraars eisen van de ziekenhuizen en andere zorgverleners. Vergoedt het mijn ziekenhuis / huisarts / apotheek / fysio en is het goedkoop waren de voornaamste overwegingen.

Lieveli, als je in Nederland geen kleding kan kopen als die aan vervanging toe is, is natuurlijk wel degelijk iets om (terecht) gefrustreerd over te zijn. Dat zou in onze maatschappij echt niet hoeven, nergens voor nodig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:07

We hebben crisis zegt men maar we kunnen wel voor miljoenen aan vuurwerk de lucht in knallen?
We hebben het o zo slecht qua zorg maar als we in het ziekenhuis komen te liggen met een zwaar ongeluk dan hoeven we alleen onze eigen bijdrage te betalen en verder niks?
WE hebben geen geld voor luxe dingen maar we kunnen wel met onze gat onder de zon in Turkije gaan liggen voor 1500 euro all in clusive?
We hebben het o zo zwaar maar wanneer we ontslagen worden krijgen we een uitkering.
We hebben 1 of meer auto's per gezin voor de deur staan.
We hebben jaren de mensen in een zorginstelling gestopt die maar een klein beetje zorg nodig hebben(wassen en aankleden en steunkousen de rest kan men zelf nog). Dat dit gaat veranderen vind ik alleen maar goed, we kunnen de handen aan zwaardere zorg beter gebruiken aan het bed dan alleen bij die mensen die misschien maar 20 minuten zorg nodig hebben....

In andere landen kan je niet even naar de dokter/zkh als je geen contant geld bij je hebt. Dan moet je dokken ter plekke.
In andere landen heb je geen WW uitkering. Geen werk? Geen geld.

Dus gaan we maar met zijn allen op de A4 ofzo staan als een stel kleine kinderen... gezellig leuk het verkeer ophouden.... Ben heel benieuwd hoeveel mensen hier aan mee gaan doen, wat dat betreft zijn we goed in gillen en janken maar actie ondernemen we niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:10

Shadow0 schreef:
Ninia schreef:
Waar het mij vooral om gaat: we maken ons druk over allerlei bezuinigingen, maar willen zelf ook de laagste kosten.

Dat is helemaal waar. Toen de zorgverzekering gekozen moest worden, zijn er maar heel weinigen geweest die hebben gekeken naar het soort contracten die de zorgverzekeraars eisen van de ziekenhuizen en andere zorgverleners. Vergoedt het mijn ziekenhuis / huisarts / apotheek / fysio en is het goedkoop waren de voornaamste overwegingen.

Lieveli, als je in Nederland geen kleding kan kopen als die aan vervanging toe is, is natuurlijk wel degelijk iets om (terecht) gefrustreerd over te zijn. Dat zou in onze maatschappij echt niet hoeven, nergens voor nodig.

Tuurlijk, dat is banketstaaf en vervelend maar kom op, als je zo graag een baantje wilt dan is er echt wel iets te vinden. Misschien niet voor vast, maar ik heb ook staan afwassen in de keuken van AZ toen ik net op mezelf woonde. Bijna het meest ranzige poedersuiker ooit, via Randstad. Het allerranzigste baantje ooit was schoonmaken op een psychiatrische instelling. Brrrr.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:10

Was het niet Lubbers die al jaren geleden aangaf dat de zorg veel te duur was en Nederland daarmee te verwend? (Want inderdaad, in een duur bejaardentehuis zitten terwijl je alleen iets minder mobiel bent was jarenlang doodnormaal. Sterker nog, vroeger schreef je je al in voor na je pensioen. Dus voordat je al oud en versleten was, zat je er al in :+)
En daar betalen wij nu de prijs ook voor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:12

Dat je in grote kleding loopt is ook een beetje je eigen punt. Er zijn zat mensen die kleding gratis weggeven, tweedehands kledingwinkels en ook bestaat er een apparaat: De naaimachine... Stukje stof van 4 euro op de markt halen en lekker aan de slag gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:13

vuurneon schreef:
Was het niet Lubbers die al jaren geleden aangaf dat de zorg veel te duur was en Nederland daarmee te verwend? (Want inderdaad, in een duur bejaardentehuis zitten terwijl je alleen iets minder mobiel bent was jarenlang doodnormaal. Sterker nog, vroeger schreef je je al in voor na je pensioen. Dus voordat je al oud en versleten was, zat je er al in :+)
En daar betalen wij nu de prijs ook voor.

En het is geld weggooien!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:16

Purny: de kloof tussen arm en rijk wordt groter. Ja, er zijn mensen die all-inclusive naar Turkije kunnen. Niet iedereen kan dat.

Als er ook een deel is dat bij de voedselbank moet aankloppen omdat ze anders niet eens de week doorkomen vind IK dat we ergens zaken scheef hebben georganiseerd. Een vakantie in Turkije van de een compenseert de armoede van de ander niet.

En 'alleen maar eigen risico' klinkt natuurlijk sympathiek, allemaal prima geregeld enzo, maar is wel een probleem als dat je leefgeld is van zowat 2 maanden. En kom je eenmaal in de armoede dan lopen de kosten (heel cynisch) snel op.

Lieveli: nee, ook als je heel graag wilt is er geen werk. Kwestie van getallen. Er zijn iets van 7 keer zoveel werklozen als banen. En nog meer banen (nu nog juist de simpele) worden vernietigd door mensen te dwingen hetzelfde werk beneden het minimumloon en niet als baan te doen, dus zonder rechten. Dus dat wordt alleen maar erger. Dan kun je wel heel graag willen, maar voor 6 op de 7 mensen IS dat werk er dus gewoon niet.

Lubbers praatte natuurlijk wel een beetje voor het populistische gedachtengoed. Hij wordt zelf ook goed betaald, maakt 'ie ook nooit een punt van. Bovendien kunnen we moeilijk ons beleid baseren op de situatie van 20 jaar terug. (We doen het wel, maar het is nogal stom.)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:17

@Lieveli
Op dit moment liggen de banen niet voor iedereen voor het oprapen, zelfs de meest simpelste baantjes niet.
Ik ben 41 jaar en wil (moet..) weer aan de slag.
Gewoon een leuk baantje van max 24 uur voor de centjes.
Voor de meeste banen vinden ze mij te oud, of te over gekwalificeerd.
Zoek ik een baan in het hogere segment, dan ben ik weer te oud... of ze zoeken alleen iemand voor fulltime.

Hier (het noorden) is iig moeilijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:20

Shadow0 schreef:
Lubbers praatte natuurlijk wel een beetje voor het populistische gedachtengoed. Hij wordt zelf ook goed betaald, maakt 'ie ook nooit een punt van. Bovendien kunnen we moeilijk ons beleid baseren op de situatie van 20 jaar terug. (We doen het wel, maar het is nogal stom.)

Nee zo bedoelde ik het niet; kan zelfs nog verder terug zijn, maar er was een politici die toen al de rode zwaailampen bij wijze van aanzette. Dus niet achteraf bekeken, maar juist op dat moment dat de overheid te gortig was met de zorg. Dus niet in hindsight

(Verrekt geheugen werkt nu echt niet mee :') )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-01-14 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:22

purny schreef:
We hebben crisis zegt men maar we kunnen wel voor miljoenen aan vuurwerk de lucht in knallen?
We hebben het o zo slecht qua zorg maar als we in het ziekenhuis komen te liggen met een zwaar ongeluk dan hoeven we alleen onze eigen bijdrage te betalen en verder niks?
WE hebben geen geld voor luxe dingen maar we kunnen wel met onze gat onder de zon in Turkije gaan liggen voor 1500 euro all in clusive?
We hebben het o zo zwaar maar wanneer we ontslagen worden krijgen we een uitkering.
We hebben 1 of meer auto's per gezin voor de deur staan.
We hebben jaren de mensen in een zorginstelling gestopt die maar een klein beetje zorg nodig hebben(wassen en aankleden en steunkousen de rest kan men zelf nog). Dat dit gaat veranderen vind ik alleen maar goed, we kunnen de handen aan zwaardere zorg beter gebruiken aan het bed dan alleen bij die mensen die misschien maar 20 minuten zorg nodig hebben....

In andere landen kan je niet even naar de dokter/zkh als je geen contant geld bij je hebt. Dan moet je dokken ter plekke.
In andere landen heb je geen WW uitkering. Geen werk? Geen geld.

Dus gaan we maar met zijn allen op de A4 ofzo staan als een stel kleine kinderen... gezellig leuk het verkeer ophouden.... Ben heel benieuwd hoeveel mensen hier aan mee gaan doen, wat dat betreft zijn we goed in gillen en janken maar actie ondernemen we niet.

Dit is echt kul, dit was jaren geleden zo, maar tegenwoordig niet meer. Binnenkort komen de beginnend dementerende op straat te staan. De mensen die net niet binnen de zzp5 vallen, maar wel al verward zijn, de weg naar huis niet meer weten, vergeten dat zij het gas aan hebben gezet, vergeten dat zij moeten eten.
En als ze dan uiteindelijk binnen komen bij ons zijn ze ondervoed, hebben een slechte conditie en zijn zwaar verwaarloosd. Waarna men dubbel zoveel zorg nodig heeft om deze persoon weer op te lappen als wanneer deze in een verzorgingshuis had gezeten waar deze beschermt was, gezamelijk had kunnen eten en er zorg om de hoek was.
De situatie voor onze ouderen is schrijnend en als ik soms zie wat we naar huis moeten sturen "omdat ze uitgerevalideerd zijn" terwijl we in ins achterhoofd weten dat die persoon valgevaarlijk is en waarschijnlijk binnen enkele maanden de andere heup breekt, terwijl we weten dat de cognitie twijfelachtig is en dat iemand eigenlijk niet op zichzelf kan wonen, maar we familie toch moeten vertellen dat ze de woning door de ggd moeten laten schoonmaken zodat diegene terug kan... Dan vraag ik me wel eens af waar nederland mee bezig is. Dan schaam ik me wel eens dat ik in een verpleeghuis werk.
De ouderwetse rusthuizen van vroeger waren teveel van het goede... Maar wat er nu gebeurt is echt niet de oplossing..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:27

IZEP schreef:
Sorry hoor, maar er zijn echt mensen die niet eens normaal gezond kunnen eten! En voor de mensen die het beter hebben; voel je gezegend, verdiep je eens wat meer in de armoede in Nederland en heb begrip voor de mensen die zo 'onterecht klagen'. Mijn bankrekeningnummer geef ik graag in pb. ;(

Ik denk inderdaad dat er in Nederland wel mensen achterblijven maar dit protest word sowieso georganiseerd voor/door mensen met auto's. Sorry maar als je een auto hebt of kan huren en je het kan veroorloven om de hele dag benzine te gaan staan verbranden dan ben je niet een van de mensen die echt iets te klagen heeft :n . Als je met alle fietsen het fietspad gaat blokkeren dan kom je misschien eens in de buurt van die groep....

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:36

Mjetterd schreef:
Kitty1985 schreef:

Wacht maar tot het geld nog harder binnen stroomt....dan gaat je neus omhoog en is het byebye vrijwilligerswerk...

De gemiddelde VVD'er doet niets als er geen geld tegenover staat.

Nah :')... Hier ga ik niet eens serieus op reageren.

Daar heb je ook gewoon gelijk in Mjetterd. Waar het verstand ophoudt begint het kwetsen. Wat een zotte opmerking.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:42

liedje89 schreef:
IZEP schreef:
Sorry hoor, maar er zijn echt mensen die niet eens normaal gezond kunnen eten! En voor de mensen die het beter hebben; voel je gezegend, verdiep je eens wat meer in de armoede in Nederland en heb begrip voor de mensen die zo 'onterecht klagen'. Mijn bankrekeningnummer geef ik graag in pb. ;(

Ik denk inderdaad dat er in Nederland wel mensen achterblijven maar dit protest word sowieso georganiseerd voor/door mensen met auto's. Sorry maar als je een auto hebt of kan huren en je het kan veroorloven om de hele dag benzine te gaan staan verbranden dan ben je niet een van de mensen die echt iets te klagen heeft :n . Als je met alle fietsen het fietspad gaat blokkeren dan kom je misschien eens in de buurt van die groep....

En ook dat is kortzichtig! Ik heb ondanks dat ik het financieel zwaar heb nl. wel een auto simpelweg omdat openbaar vervoer en fietsen voor mij onmogelijk is omdat mijn gezondheid dat niet toelaat. Een heel klein, licht en zuinig bakkie van 14 jaar oud. Alleen op die manier kom ik bij het ziekenhuis, behandelaren, de supermarkt en mijn vrijwilligerswerk. Mijn vakantiegeld gaat trouw elk jaar naar mijn auto! Ik betaal er de APK, de beurt en de overige kosten van. Iets wat ik ook helemaal niet erg vind. Ik heb het er graag voor over. Ik eet bijvoorbeeld geen vlees maar af en toe een halve vegaburger ipv een hele. Ik koop mijn kleren in de kringloopwinkel... En dat zijn slechts 2 voorbeelden. Dus ja, ik heb een auto maar verder is er ook echt geen enkele sprake van welke luxe dan ook!
Laatst bijgewerkt door Izep op 22-01-14 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:46

Ik ben het er mee eens dat bezuinigingen (in de zorg) schrijnende situaties oplevert, maar expres file creëren als protest vind ik pas echt geldverspilling...

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:48

Secricible, ik deel je zorgen! Het is zeker schrijnend! En wat te denken van de bezuinigingen bij de GGZ of de onduidelijke vergoeding van maatschappelijk werk bij de gemeenten. Hier worden juist de zorgmijders door geraakt, zij zullen niet gaan betalen voor ondersteuning die ze wel nodig hebben. En daardoor ontstaan er later grote problemen, denk aan bijvoorbeeld kindermishandeling. Dat is vooral heel erg, en ook nog eens duur! Ik denk, en hoop, dat we over een paar jaar tot inkeer komen, en meer geld over (of ter beschikking) hebben voor goede lichamelijke en psycho-sociale zorg!

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:55

Ninia schreef:
Secricible, ik deel je zorgen! Het is zeker schrijnend! En wat te denken van de bezuinigingen bij de GGZ of de onduidelijke vergoeding van maatschappelijk werk bij de gemeenten. Hier worden juist de zorgmijders door geraakt, zij zullen niet gaan betalen voor ondersteuning die ze wel nodig hebben. En daardoor ontstaan er later grote problemen, denk aan bijvoorbeeld kindermishandeling. Dat is vooral heel erg, en ook nog eens duur! Ik denk, en hoop, dat we over een paar jaar tot inkeer komen, en meer geld over (of ter beschikking) hebben voor goede lichamelijke en psycho-sociale zorg!

Amen!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:05

Altijd een fijne discussie als het over geld gaat.
Ja we zijn vergeleken met veel andere landen niet slecht af, en ja overal wordt op bezuinigd omdat de regering geld tekort heeft en dat voelen velen in hun portemonnee nu.
Wel moet de regering zichzelf eens hard op het hoofd krabben aan waar en wie ze hun geld uitgeven.
Miljarden elk jaar naar de zogeheten derde wereld landen, maar totaal geen zicht op waar dat geld uiteindelijk voor gebruikt word of bij wie het beland.
Met al die miljarden die deze landen al ontvangen heeft zou het geen arm land meer moeten zijn, echter wordt dit geld grotendeels niet gevolgd en verdwijnt het in verkeerde ( broek) zakken.
Met die miljarden zou de Nederlandse kas al behoorlijk inlopen.
Zorg en huurtoeslagen die al jarenlang betaald worden terwijl de ontvanger lekker in zijn eigenthuisland zit maar hier via een georganiseerde busreis zich ingeschreven heeft op een Nederlands adresje, ze lachen ons vierkant uit!

Dit is uiteraard maar een klein voorbeeld maar een hoop centen die weggesmeten wordt.

Ik ging toen ik een jaar of 12/13 was elke zomervakantie bollen pellen, bollen sorteren,bollen trekken, wortels eraf rukken etc etc
Mijn moeder ging gezellig met schoonzus appels plukken,was geen buitenlander te vinden, die baantjes zijn nu "overgenomen" door veelal Polen en niet omdat mijn ma meer geld wilde, nee de Polen deden het voor minder geld.
En tuurlijk iedereen moet zijn centen verdienen, mag ook zeker, als ze het in eigen land konden verdienen trokken ze niet naar dit kikkerland, maar daardoor verdwijnen de kansen voor de mensen hier.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:10

IZEP schreef:
liedje89 schreef:

En ook dat is kortzichtig! Ik heb ondanks dat ik het financieel zwaar heb nl. wel een auto simpelweg omdat openbaar vervoer en fietsen voor mij onmogelijk is omdat mijn gezondheid dat niet toelaat. Een heel klein, licht en zuinig bakkie van 14 jaar oud. Alleen op die manier kom ik bij het ziekenhuis, behandelaren, de supermarkt en mijn vrijwilligerswerk. Mijn vakantiegeld gaat trouw elk jaar naar mijn auto! Ik betaal er de APK, de beurt en de overige kosten van. Iets wat ik ook helemaal niet erg vind. Ik heb het er graag voor over. Ik eet bijvoorbeeld geen vlees maar af en toe een halve vegaburger ipv een hele. Ik koop mijn kleren in de kringloopwinkel... En dat zijn slechts 2 voorbeelden. Dus ja, ik heb een auto maar verder is er ook echt geen enkele sprake van welke luxe dan ook!

Er zijn vast wel uitzonderingen te bedenken waarbij je zo afhankelijk bent van die auto dat je het boven andere basis behoefte gaat verkiezen. Maar het grootste deel van de mensen die echt wat te klagen hebben kiezen waarschijnlijk geen auto boven dat soort dingen. Dus ik dank dat je een zeer groot deel van de daadwerkelijke doelgroep van de actie buitensluit door een actie tegen armoede te houden met luxe goed }:0 . Imo kan je arme mensen haast net zo goed oproepen om hun paard op het binnenhof te laten poepen |o

EDIT: Ik bedoel meer dat de vanzelfsprekendheid waarin men er in de oproep vanuit gaat dat mensen die willen protesteren wel aan een auto kunnen komen voor mij een beetje aangeeft dat de initatief nemers waarschijnlijk niet de mensen zijn die echt iets te klagen hebben :n

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:18

Citaat:
Dus ik dank dat je een zeer groot deel van de daadwerkelijke doelgroep van de actie buitensluit door een actie tegen armoede te houden met luxe goed }:0 . Imo kan je arme mensen haast net zo goed oproepen om hun paard op het binnenhof te laten poepen |o

Uhm, heb je het tegen mij? Ik ben de organisator of topicstarter niet nl. ;)

edit: Ik zie nu pas dat je waarschijnlijk ipv dank, denk bedoelt, ik begrijp dus dat het algemeen bedoeld was.
Laatst bijgewerkt door Izep op 23-01-14 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt