Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pearlx schreef:Ik denk dat het een mix is geweest van de reactie van de meiden en de eerdere ervaringen van de beveiligers. Meisje was uiteraard al niet helemaal zichzelf en waarschijnlijk geschrokken van het feit dat de beveiligers het gordijn open trokken. Beveiligers hebben blijkbaar eerder te maken gehad met junks en misschien vooroordelen.
Nog steeds een beetje raar dat er dan geen excuus af kan van de hema omdat het hier gewoon om een meid gaat die helemaal geen junk blijkt te zijn maar een conditie heeft waar ze zelf ook niks aan kan doen.
Als het een verwarde bejaarde was geweest die haar plas had laten lopen in het pashokje hadden ze dan ook zo gereageerd? en dan bedoel ik vooral achteraf?
Citaat:Rectificatie: Reactie HEMA op voorval Den Haag
dinsdag 14-01-2014 17:47
Dit is een origineel bericht van HEMA
Dit is een rectificatie op het eerder verzonden persbericht van vandaag 14 januari 2014 om 17:09
Amsterdam, 14 januari 2014
Onlangs heeft de media uitgebreid bericht over een incident in HEMA Den Haag waarbij een klant, mevrouw Aajir onjuist behandeld zou zijn door de beveiligingsbeambten en medewerkers van HEMA. Mevrouw Aajir verklaart in de media diabetespatiënt te zijn en tijdens een hypo een pashokje van HEMA gebruikt te hebben om zichzelf te injecteren waarbij zij last had van urineverlies. De bewakers zouden haar daarbij hebben aangezien voor junk.
Inmiddels heeft HEMA intern onderzoek gedaan naar de achterliggende feiten rondom de kwestie. Uit respect naar mevrouw Aajir toe, wil HEMA niet teveel op de inhoud van het incident ingaan. Wij willen echter wel reageren op de gang van zaken en de foutieve berichtgeving daarover in de (social)media, welke wij betreuren.
Vanuit de feiten zoals wij die kennen, gebaseerd op verklaringen van ooggetuigen en videobeelden, is de berichtgeving vanuit de media op een aantal punten onjuist en zijn zaken uitvergroot. De beveiligingsbeambten hebben correct gehandeld naar de feitelijke situatie in de winkel op dat moment. De standaard procedures zijn gevolgd en mevrouw Aajir is correct behandeld.
HEMA wil mensen te allen tijde respectvol behandelen en wij vinden het heel vervelend dat de indruk is ontstaan dat dit anders zou zijn. Wij distantiëren ons dan ook van onjuiste weergaven in de media. Wij hebben inmiddels persoonlijk contact met mevrouw gezocht om de kwestie te bespreken.
Electra63 schreef:Ach, suikerziekte zoekt niet zijn slachtoffers uit op ras of kleur, gelukkig maar.Wat dit allemaal verder met nationaliteit te maken heeft, begrijp ik sowieso niet.
De Hema kan natuurlijk wel rectificeren, maar is dat dan de waarheid? Dat kan ik niet beoordelen.
Als het meisje inderdaad blauwe plekken heeft, is ze behoorlijk hard aangepakt, lijkt mij buiten proporties.
geerke schreef:Electra63 schreef:Ach, suikerziekte zoekt niet zijn slachtoffers uit op ras of kleur, gelukkig maar.Wat dit allemaal verder met nationaliteit te maken heeft, begrijp ik sowieso niet.
De Hema kan natuurlijk wel rectificeren, maar is dat dan de waarheid? Dat kan ik niet beoordelen.
Als het meisje inderdaad blauwe plekken heeft, is ze behoorlijk hard aangepakt, lijkt mij buiten proporties.
nee diabetes is niet gerelateerd aan een ras....het ging even er om om te begrijpen waarom de politie zo fel reageerd.Dat zou kunnen komen omdat er 50 bendes actief zijn in Den Haag.
pmarena schreef:Maar Electra, jij gelooft toch zeker ook niet domweg dat het hele verhaal uit de mond van 2 meiden in een benarde situatie, en opgetekend door een journalist, een 100% accurate weergave is van wat er werkelijk gebeurd is...?
Het verhaalt rammelt nogal namelijk
Als er echt sprake is van blauwe plekken, dan heeft de bewuste jongedame zich blijkbaar zo heftig verzet dat ze haar zo stevig vast moesten pakken om haar in bedwang te houden. Dat is dan toch een piepklein beetje haar eigen schuld![]()
Wanneer een stel beveiligers ziet dat er 2 zich vreemd gedragende meiden een pashokje in gaan zonder kleding, en vervolgens zien dat 1 van de meiden zo van het padje af is dat ze boel onder zit te piesen, vervolgens gaan beide meiden volledig tegen hen zitten flippen....dan hebben ze toch groot gelijk dat ze dat hele spul even oppakken en meenemen zodat ze het rumoer uit de winkel verwijderen? Daar zijn ze voor![]()
Bovendien is het wel zo beschaafd om die meiden even weg te halen uit die situatie zodat ze tot rust kunnen komen, toch?
Of hadden die beveiligers haar beter met de broek op de enkels en blijkbaar zo van het padje af, naar buiten kunnen schoppen?
Groot gelijk dat ze die meiden even mee wilden nemen naar een rustig plekje om bij te komen
En dat die dames dan helemaal door het lint gaan en niet willen beseffen dat het voor hun eigen bestwil is, maar er weer een racisme-spelletje van willen maken... ik geloof het nog niet direct dat zoiets echt door de beveiligers is gezegd, je hebt minstens zoveel kans dat 1 van die flippende jongedames dat er zelf maar bij bedacht heeft om de boel een beetje op te blazen, dat zou ook de eerste niet zijn
Er zijn zat hele plausibele redenen te bedenken waarom het gegaan is zoals het is gegaan, en zonder dat daarbij iets misdaan is door de beveiligers / politie / HEMA. En dan hebben ze groot gelijk dat ze geen excuses gaan maken tegen een stel moord en brand schreeuwende meiden die een dramatisch zielig verhaal staan te verzinnen in een schreeuw om aandacht, en daarbij onterecht HEMA door het slijk halen terwijl die het gewoon keurig opgelost zouden hebben.
De manier waarop ze nu ook nog steeds netjes reageren doet mij eerder vermoeden dat de bovenstaande mogelijkheid wel eens dichter bij de waarheid kan liggen dan hoe het nu in de pers breed uitgemolken wordt door een stel enorm in de slachtofferrol kruipende dames en media![]()
Maargoed, de waarheid kan in het midden liggen, en dat is dan nog plausibeler dan het verhaal dat iedereen vanuit het niets zo ontzettend gemeen was tegen een stel arme onschuldige schaapjes die helemaal niks verkeerd deden
minikatje schreef:en je hebt de rest van de artikelen ook gelezen?
geerke schreef:vivalavida schreef:
Oja natuurlijk![]()
bovendien zijn het geen allochtonen maar 'medelanders'.
tja....er is in Den Haag wel degelijk een probleem met jeugdbendes.Misschien dat het daardoor komt?
VivaLaVida schreef:Ja dat van mij was met sarcasme.
Het word weer gelijk gegooid op racisme en hoe zielig allochtonen ohnee medelanders zijn.
Sorry geen medelijden.
VivaLaVida schreef:Hoezo? We waren het dus nooit te weten gekomen. Omdat het een beetje krom is in NL en op je tenen lopen om geen allochtonen voor het hoofd te stoten.
Als het andersom was had ik me afgevraagd waarom het meisje zich zo verzet had.
Net als wat ik nu doe dus![]()
En wat er nou precies gebeurd is.
Mijn reactie was op de zin dat haagse politie racistisch zou zijn trouwens. Niet eens op dit voorval zelf.