Jesser schreef:Ik denk dat veel ouderen beseffen dat je niet alles op de kinderen kunt gooien. Ook daar gesprekken over gehad met die ouderen. Ze weten dat het moeilijk gaat worden als je allebei Moet werken voor je hypotheek, kinderen hebt ect.
Zeker in de huidige maatschappij waarbij door de hoge hypotheken twee verdieners normaal is. Vroeger was het normaal de vrouwen stopten met werken als ze gingen trouwen, werden huisvrouw zorgende voor het huis, de kinderen, en zelfs voor ouders die dat niet meer konden.
In de huidige maatschappij is het te gemakkelijk om te zeggen Moeten de kinderen dat maar gaan doen. Want als je allebei 40 uur werkt of de een 40 en de ander partime maar wel met kinderen wordt het onredelijk te vragen om de gehele zorg over te nemen.
De maatschappij vind het vaak onredelijk dat vrouwen bv thuis blijven, vinden dat ze net zo goed moeten werken, wordt door de staat aangemoedigd maar tegelijkertijd wil men nu dus ook dat de zorg voor ouderen overgenomen gaat worden door de kinderen van die ouderen... Terwijl er vaak signalen afgegeven wordt dat kinderen van die ouderen voor de eigen kinderen al vaak te weinig zorg uitgaat door werkende ouders. Kinderen die teveel op straat rondhangen te weinig opgevangen worden ect.
mijn opinie...
DEZE MAATSCHAPPIJ WEET NIET WAT ZE WIL, WAAR ZE VOOR STAAT...
Aan de ene kant moeten we dit, aan de andere kant moeten we dat.. het is nu al vaak moeilijk om rond te komen, om te kunnen zorgen voor jezelf. Hoeveel gezinnen zijn door de crisis afhankelijk van voedselbanken? Heel veel...
Van een zorgstaat gaan we langzaam over naar een Red jezelf maar gebeuren. We moeten goed achter onze oren krabbelen om hier een goed over na te denken. Willen we dit echt wel a la Amerikaanse toestanden???
Precies! Wat wil de maatschappij nou? Wat vinden wij nou belangrijk in het leven? Eerlijk gezegd zit ik er niet op te wachten om voor mijn moeder te moeten zorgen. Ik werk en ik heb een gezin. Ik heb maar een beperkt aantal uren in een dag. Ik weet nu al niet hoe en wanneer ik soms dingen voor elkaar moet krijgen, laat staan dat ik ook nog eens mijn moeder volledig moet verzorgen.. Van steunkousen aantrekken tot terminale zorg, want dat is wat het inhoudt als je zelf voor je ouders moet zorgen.