Michael schumacher in coma na ski-ongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:34

FNews schreef:
Ik vind het ook heel erg, maar aan de andere kant, eigen schuld dikke bult Moet je maar niet off piste gaan. En zeker niet als je kinderen hebt .

ZO, lekker hard. Ik denk niet dat je hetzelfde zou zeggen als het jou ouders of je zusje of broertje zou gebeuren.. Soms doen mensen onhandige dingen, maar niemand vraagt om zo'n ongeluk..

Jolliegirl

Re: Michael schumacher in coma na ski-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:40

Hard is het zeker...bovenstaand..

Maar offpiste skieen is een risico.. Dat weet je als je dat doet..

Triest is het zeker.. En al helemaal voor de familie..

Zoveel ongelukken overleefd met het racen..
Gaat ie nu op zn snuffert met skieen..

En ook ik snap niet helemaal wat voor n nieuwswaarde dit voor de voorpage heeft..
Zeker niet 3 dagen later... Had het dan meteen gedaan.. :)

Ik hoop dat de beste man er weee bovenop.komt..en dan de volgende keer wel even een x extra nadenkt of ie wel buiten de piste moet gaan skieen...

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:41

Het hele skieen is een risico...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:42

Zo lang er nog veel verschillende lezingen zijn over wat er nou precies is gebeurd, kun je uberhaupt niet iemand de schuld geven. Vooralsnog hoor ik vooral verhalen over dat hij is overgestoken op een kruising, naar een andere piste, en dat hij heeft geprobeerd een vriend te helpen die naast een piste was gevallen en bij vertrek daarvan is verongelukt. Dus wat nou, bewust risico nemen? Niet meer dan een ander die daar rondskiet, want skien is nou eenmaal een risicosport.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:52

Het doet er ook allemaal helemaal niet toe wat mij betreft. Ik volg dit topic omdat dat makkelijker is, dan zelf alles afstruinen naar informatie. Maw, ik ben benieuwd hoe het met hem gaat en hoop dat hij er goed vanaf komt. Of hij nou geprobeerd heeft een vriend te helpen, gewoon van piste naar piste ging of op skies achterwaartse saltos van de berg af nam, met 2 vingers in zijn neus...

Al die speculatie en wel of geen eigen schuld, is alleen maar vervelend. Kan ik net zo goed dit topic laten voor wat het is en zelf de kranten bij gaan houden :)

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:57

Cerera schreef:
Het hele skieen is een risico...

inderdaad, Ook on-piste gebeuren zeer veel ongeluken.
Het is gewoon een best gevaarlijke sport.
En off-piste zegt ook niet alles.
ik ben wel eens in een gebied geweest waar off- en on-piste niet veel verschil hadden.

Je kunt ook van de trapvallen.

Veel sterkte aan zijn familie, hopelijk komt hij er weer boven op.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:00

Paardrijden is ook een gevaarlijke sport (met paardrijden gebeuren procentueel meer ongelukken en ook met zwaar letsel)

Moeten we dan maar zeggen, geen ruiters meer buiten de piste?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:45

Ceriadwen schreef:
Paardrijden is ook een gevaarlijke sport (met paardrijden gebeuren procentueel meer ongelukken en ook met zwaar letsel)

dat zou dan ook betekenen geen buitenritten meer waarschijnlijk toch :7 :7

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:12

Ketaki schreef:
Ceriadwen schreef:

dat zou dan ook betekenen geen buitenritten meer waarschijnlijk toch :7 :7

:+

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:48

Ceriadwen schreef:

omdat meer mensen paardrijden dan skiën.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:52

FNews schreef:
Ceriadwen schreef:

omdat meer mensen paardrijden dan skiën.

Bron?

Mss een idee om een nieuw topic te maken met deze discussie? En hier gewoon ontopic te blijven?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:53

Waar is de andere bron?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:30

Ceriadwen schreef:

Van de week ging er nog eentje van zijn paard hier....in de piste. Ambu op het pad en mee naar het ziekenhuis. Gelukkig alleen beurs en desbetreffende is alweer thuis.

Dat je goed kan herstellen van dit soort verwonden heeft Richard Hammond(top gear) wel laten zien.
Daar waren de eerste berichten destijds alles behalve goed. Die is er gelukkig ook nog :)

Laten we hopen op een goede afloop zodat de kinderen hun vader nog kunnen hebben en zijn vrouw een man waarvan ze houd.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:46

rina schreef:
Voor diegene die niet weten dat Schumacher idd rijd, hier een filmpje. Dit was tijdens een show in de USA.
http://youtu.be/IT4lFbPVHL4

o ik vind hem erg netjes rijden zeg, ook zo stil in het zadel! hij kan denk ik beter western rijden dan ikzelf.

het blijft ontzettend sneu, ook omdat hij netjes een helm heeft gedragen en eigenlijk ontzettend ongelukkig terecht is gekomen precies met z'n hoofd op de rots. Hopelijk overleefd hij dit!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:30

Cayenne schreef:
Ik moet zeggen dat zelfs ik ook niet helemaal begrijp waarom dit tussen het paardennieuws staat. Zo primair is de paardensport niet voor Schumacher. Als hij nou regelmatig in het nieuws was om zijn verrichtingen in de westernwereld..
Vreemd..

Niet primair???

je moest eens weten hoe fanatiek de familie de reining sport beoefenen!!!

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:41

Nooit fan van M en R Schumacher geweest, was in die tijd meer van Mika Häkkinen.. Maar goed, ik hoop voor hem en zijn familie dat hij er bovenop komt. Gezien de dingen die ik heb gelezen, is de kans alleen klein -O-

Edit.. http://www.cs-ranch.eu/ Ranch van de familie Schumacher
Edit 2:.. skiën is gewoon lomp, zal het zelf niet snel meer doen :o

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:43

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:44

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:46

Ze zullen het vast niet specifiek weten of jij paardrijdt. Zoiets gaat naar het aantal leden van verenigingen enz.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:46

Magie! Maar goed, moet het hier nu echt over gaan? Imo is het ongelofelijk off-topic om het over hoe bekend hij is in de paardenwereld te hebben. Hij is ernstig gewond geraakt door een skiongeluk. Daar gaat het topic over dan lijkt me.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:47

der zijn ook genoeg mensen die niet in een vereniging zitten. Dat zegt dus niet zo veel.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:48

Het zijn gemiddelden, die zijn heel goed uit te rekenen zonder elke nederlander te ondervragen.
Moet ik het je uittypen, hoe dat in zijn werk gaat, voor je bereid bent het te accepteren als bron?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:57

friendly schreef:
Magie! Maar goed, moet het hier nu echt over gaan? Imo is het ongelofelijk off-topic om het over hoe bekend hij is in de paardenwereld te hebben. Hij is ernstig gewond geraakt door een skiongeluk. Daar gaat het topic over dan lijkt me.

Gaat er over dat men niet snapt waarom het voorpagina nieuws op Bokt is ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:13

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:07

Er zijn veeeel meer mensen die paardrijden. Daarvoor hoef je nergens geregistreerd te zijn.

Ik hoop op goed nieuws voor MS. Hoorde er vandaag niets over in het nieuws, maar zapte net iets laat in. Iemand bekend met de laatste svz?