Cerera schreef:Waar trek je de grens om te bepalen of ze er zelf willen zitten of niet? Er worden ook zat illegalen gesmokkeld die in de prostitutie zitten (Niet perse op de wallen), mag niet, klinkt erg naar omdat het mensenhandel genoemd wordt, maar ook daarvan zijn er meiden die er vrijwillig zitten. Als jij daar onder dwang zit, en er komt een hulpverlener praten, ga jij dan zeggen dat je gedwongen wordt? En hoe bepaal je of zo iemand liegt? Ís het aan zo'n hulpverlener om dat uberhaupt te bepalen? Ik vind van niet, dan wordt het gedwongen hulp, en dat werkt ook niet. Net als met alle hulpverlening voor je eigen bestwil, je zult zelf die stap moeten zetten, net als met verslavingszorg, net als met crisiscentrums. Als je op tv soms die docu's ziet, zijn er ook zat meiden die het helemaal niet zo leuk vinden, maar het wel vrijwillig blijven doen/steeds weer gaan doen omdat het nou eenmaal retegoed verdient. Wat er dan wel zou moeten gebeuren, weet ik ook niet. Ik weet niet hoe die wereld werkt, wat voor papiertjes/vergunningen/andere rommel die meiden en hun pooiers moeten hebben. Of wat de wettelijke mogelijkheden zijn om dit aan te pakken, maar ik weet wel dat je iemand niet kunt verplichten om hulp te accepteren om uit die wereld te komen, als ze dat helemaal niet willen. Heb een beetje het gevoel dat dit meer een algemene maatschappelijke morele discussie is, dan een dagelijks probleem op de wallen.
Het verdient alleen goed als je er niets of nauwelijks wat van aan je pooier af moet staan. Die meiden die gedwongen staan, moeten zo goed als alles (zo niet alles) afstaan en houden er dus helemaal niets aan over. Natuurlijk gaan die extra veel werken om nóg meer binnen te halen, in de hoop dat ze er zelf ook nog wat aan verdienen (of omdat ze dat moeten).
Deel twee vetgedrukt: dat is je kop in het zand steken...
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 19-12-13 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt