Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 12:05

Sammie schreef:
AI's gaan gewoon automatisch door :)

Het woord zegt het al :+

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:05

Pff.. 10 jaar is heel lang, maar als ik zo nadenk zou het hier net zo goed kunnen gebeuren..

De buren naast ons heb ik nog nooit gezien, ook nog nooit beweging in de gordijnen oid, en verder hebben wij ook niet echt contact met onze buren, ik kan niet eens iedereen aanwijzen die in onze portiek wonen en dat zijn er maar 8..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:08

Cayenne schreef:
Sammie schreef:
AI's gaan gewoon automatisch door :)

Het woord zegt het al :+

Goyha zei dat ze zelf verhogingen door moet geven. Dat is dus niet waar :) Je krijg een brief over verhoging/verlaging/aanpassing. Als je daar niet op reageert stem je toe met deze aanpassing, dus gaat de incasso gewoon verder.

Lang leve de automatisering. *\o/*

gohya

Re: Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:16

@Sammie als de automatische incasso van je huur via de bank gaat,moet je de huursverhoging zelf doorgeven aan de bank.Als de woningbouw automatisch de huur inhoud,ja dan hoef je dat niet door te geven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:45

Damn, wat een boel mensen die niet lezen of allerlei (rare) conclusies trekken -O-

Vrouwtje lag daar 10 jaar in huis, blijkbaar heeft niemand haar gemist omdat ze met niemand goede contacten onderhield.

Daar is iemand toch echt zelf bij, iedereen kan in principe zelf contacten opdoen als die dat wil...
Blijkbaar was de vrouw graag op zichzelf, gezien verhalen van dochter en buren.

Het blijft natuurlijk erg sneu dat dit 10 jaar moet duren maar het is best te begrijpen met wat goede wil...

Als je een machtiging geeft voor een automatische incasso dan sta je dat bedrijf dus toe om het geld van de rekeningen automatisch van je rekening af te schrijven. Bij een verhoging blijven ze dat dus gewoon doen tenzij je bezwaar maakt, en je kunt er denk ik veilig vanuit gaan dat die mevrouw de laatste 10 jaar geen bezwaar heeft gemaakt :=

Het is geen betaal-opdracht die je zelf geeft hè... het is een automatische incasso :)*

Ik kan me ook wel voorstellen dat een lijk na een jaar wel een keer uitgestonken is...en dat een nieuwe buuf die op dat moment een huis betrekt dus geen nare luchtjes ruikt en de buurvrouw ook niet mist: die heeft ze immers nooit gezien, voor haar stond het huis al leeg toen ze er kwam :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:40

Citaat:
Het is geen betaal-opdracht die je zelf geeft hè... het is een automatische incasso

Je bedoeld een periodieke overboeking.
Nou daar kan je wel een leuke over vertellen.
In 2006 zijn we overgegaan naar de Basisverzekering en werd het oude Ziekenfonds beeindigd. Hield ook in dat alle rekeningnummers buiten gebruik werden gesteld.
Na een halfjaar zijn we gaan opschonen en rekeninghouders gaan aanschrijven dat zijn naar een niet meer in gebruik zijnde rekening overmaakten. De grootste vervuiler was het UWV. Er liepen PO's al 10 jaar zonder ook maar ooit aangepast te zijn geweest. En uitkeringsgerechtigden maar mopperen dat ze deurwaarders op bezoek kregen. Ik betaal toch elke maand??? Het UWV gebeld, aangeschreven, ga zo maar door. Ze wisten vaak niet eens waar we het over hadden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:06

gohya schreef:
@Sammie als de automatische incasso van je huur via de bank gaat,moet je de huursverhoging zelf doorgeven aan de bank.Als de woningbouw automatisch de huur inhoud,ja dan hoef je dat niet door te geven.

ai's gaan altijd via de bank..? De woningbouw incasseert het met jouw toestemming.

Ben jij niet in de war met een 'automatische' (geagendeerde) afschrijving?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:10

pmarena schreef:
het is geen betaal-opdracht die je zelf geeft hè... het is een automatische incasso :)*

Duidelijker kan het toch niet? ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:13

Als je niet helemaal weet wat er met een incasso, automatische incasso en betaalopdracht of geagendeerde afschrijving (die gaan nl. ook automatisch, maar is wel een vast bedrag dat je zelf moet aanpassen) bedoeld wordt blijkbaar wel..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:51

De dochter gaat de begravenis zelf regelen in gesloten kring. De gemeente helpt wel als ze dat wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:01

Dochter heeft advies gekregen die erfenis niet te accepteren ivm alle claims die er gaan komen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:25

Was net op het nieuws dat de aow wordt teruggevorderd, dat zal inderdaad een gevalletje verwerpen worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:33

Echt wel een beetje typisch dat ze willen claimen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:38

Ligt er aan hoeveel er op de spaarrekening staat, als ze ook pensioen kreeg en alleen vaste lasten gingen eraf.. zal er genoeg op staan.. Ik vind trouwens typisch iets van deze tijd :') Dat geld terugvorderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:38

Cer schreef:
Echt wel een beetje typisch dat ze willen claimen?

Nee hoor, klinkt heel krom maar er is onterecht uitgekeerd. Rechthebbende was gaan hemelen. Procedure mag misschien wat vriendelijker(voor de nabestaanden) worden uitgelegd. Helaas zoals alle uitkeringsinstanties is het SVB geen uitzondering wat betreft lomp toepassen van de regels.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:46

Hoezo zou dat typisch of krom zijn? Wat naar mijn mening krom zou zijn is als de nabestaanden (die in die 10 jaar niet hebben gemerkt dat ze dood was) een erfenis zouden krijgen terwijl de samenleving de rekening gepresenteerd krijgt. :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:49

Ik kan mij niet herinneren dat dit in eerdere berichten direct bij het overlijden werd gemeld laat staan zo uitgebreid in de media besproken. Tuurlijk valt er wat voor te zeggen dat dit geld niet als erfenis verdeeld mag worden, maar hoe ver gaan we.. 10 jaar huur, GWL en abonnementen terug vorderen?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:10

Ik heb geen rechten gestudeerd, maar het lijkt mij sterk dat er voor de nabestaanden nog veel terug te vorderen is. Als er minder energie is verbruikt dan waar voor betaald is kan ik mij daar nog iets bij voorstellen, maar wat huur en abonnementen betreft lijkt mij dat de kosten terecht in rekening zijn gebracht. Ik denk ook dat verwerpen de beste optie is. Deze hele situatie is al triest genoeg, daar hoort naar mijn mening niemand met een zak met geld uit te komen. Streep eronder en zand erover. (of is dit té zwarte humor? :o )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:22

Sammie schreef:
Ligt er aan hoeveel er op de spaarrekening staat, als ze ook pensioen kreeg en alleen vaste lasten gingen eraf.. zal er genoeg op staan.. Ik vind trouwens typisch iets van deze tijd :') Dat geld terugvorderen.

Er stond 120.000 euro op de rekening. Ik vind het normaal dat het teruggevordert word. Voor een AOW moet je levend zijn ,niet dood. Mijn vriend moet zich 1x per jaar melden,dan word er gekeken hoe levend hij is. Maar dat is als je in het buitenland woont.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:31

Ik dacht dat dat bedrag was watze in die 10 jaar aan aow had gekregen..?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:43

geerke schreef:
Sammie schreef:

Er stond 120.000 euro op de rekening. Ik vind het normaal dat het teruggevordert word. Voor een AOW moet je levend zijn ,niet dood. Mijn vriend moet zich 1x per jaar melden,dan word er gekeken hoe levend hij is. Maar dat is als je in het buitenland woont.

Dat klopt als je in het buitenland woont, moet je een "bewijs van leven" sturen. Dat komt omdat Nederland geen automatisch bericht krijgt als iemand overlijdt in het buitenland en de uitkering dan (onterecht) zou kunnen doorlopen.
In Nederland is alles gekoppeld. Als hier aangifte van overlijden wordt gedaan, dan is er een koppeling naar diverse instanties.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:42

Het zou de BV Nederland sieren als ze de teller op nul zetten, dus alles wat er nu over is terugvorderen en niet het hele bedrag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 07:09

Dus heel suf gezegd bleef er 1000€ pm over, na aftrek van vaste lasten, wat ze nu terug willen?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 08:32

Nee ze willen alles terug. Het bedrag wordt dan ook gebruteert

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 08:49

Dat lukt ze nooit :Y)