LBLGypsyCobs schreef:Ik zeg ook niet dat ze zonder hulp moeten, Geryon, maar ik snap niet waarom er eigenlijk nauwelijks vooruitgang is.
Ik snap dat een chronische stoornis niet weg gaat, maar er kan toch geleerd worden om mee om te gaan?
En dat gaat heus niet even in een jaartje, maar 10 jaar aanmodderen werkt toch alleen maar demotiverend?
Ik stel bovenstaande vragen niet als oordeel, maar omdat ik wil weten wat er mis gaat.
Ik hoef heus niet alle in en outs van de betreffende bokker + aandoeningen te weten.
Ik heb zelf wat bezoekjes aan het RIAGG en nu de BAVO achter de rug, meer ervaring heb ik niet met de geestelijke zorg in Nederland en ik ben niet kapot van die instanties.
Ik ben wel een paar keer bij een psycholoog geweest, want meer keren kreeg ik niet vergoed en kon ik dus niet betalen, maar die paar keren zijn wel een zetje in de goede richting geweest.
Ik snap dat mijn depressie en burnout (bleek overigens later een gevolg van ADD en Asperger) peanuts zijn vergeleken met angststoornissen en dergelijke, hoe kan het dat het soms een soort cirkeltje is waar iemand gewoon niet uitkomt?
Overigens vind ik dat zulke mensen wel degelijk recht hebben op een Wajong en een lichtpuntje in het leven, mijn kritiek is meer naar zo'n meisje als hier in de flat, wat trots laat zien wat ze allemaal via de Wajong heeft verkregen en eigenlijk best een druk sociaal leven heeft, uitgaan, visites, maar echt aan het werk gaan wil maar niet want dan is ze moe.
Dat kan goed, maar dan misschien de balans leuke dingen en werken een beetje bijstellen?
Ja, er kan geleerd worden om ermee om te gaan. Dat wórdt gedaan. Betekent echter niet dat de klachten zoveel minder erg worden. Voor sommigen wel, voor sommigen niet.