Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
melody7 schreef:Dat misbruik maken vind ik ook echt heel erg jammer ja, dat ze dat doen! Maar daarom ga ik dus bv. een weeshuis daar zoeken dat getroffen is, en rechtstreeks daarheen over maken, dat vind ik veel beter dan weet je meteen dat het aan is gekomen
Lavien schreef:Het is jammer maar waar: het grootste gedeelte van dit ingezamelde geld gaat niet naar de mensen zelf. Dat was in 2004 zo, dat was bij Haïti zo, en zal nu ook weer gebeuren. Ik snap niet dat mensen hier nog intrappen... kijk toch eens kritisch waar dat geld naartoe gaat...
Urielle schreef:Ik zou graag doneren in de vorm van houdbare voeding/kleding/medisch materiaal ed omdat de kans dan groter is dat er echt ook iets op zijn plaats aankomt. Maar daar is dus geen boodschap aan heb ik al begrepen.
Tigra_ schreef:Lavien schreef:Het is jammer maar waar: het grootste gedeelte van dit ingezamelde geld gaat niet naar de mensen zelf. Dat was in 2004 zo, dat was bij Haïti zo, en zal nu ook weer gebeuren. Ik snap niet dat mensen hier nog intrappen... kijk toch eens kritisch waar dat geld naartoe gaat...
Ik vrees ook dat dit het geval is. En ieder moet het uiteraard voor zich weten maar ik sta er versteld van dat er toch nog zoveel opgehaald worden. Als je alles zo eens bij elkaar gaat tellen word er toch heel veel geld gedoneerd. Niets mis mee hoor maar ik ben niet overtuigd dat het daar komt waar het nodig is.
mika11 schreef:De Bekende Nederlanders profiteren er wel van, ze staan ook weer even in de aandacht tijdens de actie.
Ook al doneer je niet, doordat de regering een bedrag schenkt, daar hebben alle Nederlanders al aan meebetaalt.
Magiccc schreef:Mee eens. Ik zou die mensen graag willen helpen. Door eten, kleding, hout en spijkers te doneren bijvoorbeeld. Maar nee, hier hebben ze geen boodschap aan. Dan gaan er bij mij al belletjes rinkelen. Want de zakkenvullers kunnen niet op vakantie van hout en spijkers. Erg jammer dat mensen zo fel zijn op mensen die niet doneren. Ik vind het niet zo gek. Ook al gun ik de Filipijnen allemaal een dak boven hun hoofd en eten!
Loretta schreef:Urielle schreef:Ik zou graag doneren in de vorm van houdbare voeding/kleding/medisch materiaal ed omdat de kans dan groter is dat er echt ook iets op zijn plaats aankomt. Maar daar is dus geen boodschap aan heb ik al begrepen.
Natuurlijk is daar geen boodschap aan.
Daar kunnen die topmanagers van 555 hun dure mercedes niet van bekostigen.
Citaat:Wat een gelul over de crisis.. ondertussen zitten wij wel allemaal in warme, comfortabele huizen met luxes zoals internet. .... (en andere quotes over dankbaarheid, luxe en hoe goed we het hier wel niet hebben)
Urielle schreef:Citaat:Wat een gelul over de crisis.. ondertussen zitten wij wel allemaal in warme, comfortabele huizen met luxes zoals internet. .... (en andere quotes over dankbaarheid, luxe en hoe goed we het hier wel niet hebben)
Ik wel gelukkig, maar genoeg mensen in Nederland die een "comfortabel luxe huis" hebben waar ze vanaf willen omdat ze al maanden de hypotheek niet meer kunnen opbrengen. En dat gaat gewoon nog even door tot de bank beslag legt en je op straat staat met je gezin. Maar aangezien vrijwel iedereen momenteel financieel minder zit worden juist die huizen niet verkocht.
Ik denk dat als je tegen iemand die voorheen een goede vaste baan had en nu geen nagel om aan zijn kont te krabben gaat vertellen dat ie zo dankbaar moet zijn dat je een klap op je bek te pakken hebt.
Het is allemaal relatief, maar hier gaan ook genoeg mensen dakloos worden. En voor wie de bek vol heeft over opvang en sociale woningen... ik heb afgelopen jaar toen ik het niet zag zitten in mijn relatie gaan kijken voor een sociale huurwoning... wachttijd TIEN jaar... misschien nu maar vast allemaal inschrijven zodat je een uitweg hebt als je je failliet moet laten verklaren want je weet nooit wanneer jouw baas je aan de kant zet?! Ik ben zelf momenteel aan het solliciteren omdat wij financieel ook wat krap komen te zitten, ik word niet eens teruggebeld (en dan heb ik het over banen als poetshulp bij de thuiszorg, waar zgn. zoveel mensen nodig zijn; dat ik in winkels niet aangenomen word dat begrijp ik, die hebben liever studenten enzo)! Nou is het voor ons geen strikte noodzaak in de zin van leven en dood, broekriem strakker aantrekken en dan gaat het wel, maar er zijn ook mensen voor wie het echt wel MOET. Gezondheidszorg... ik weet niet hoor... maar steeds meer mensen die met hun kwalen niet eens meer naar de dokter gaan omdat ze de onderzoeken toch niet kunnen betalen. Gas, water en licht die regelmatig afgesloten worden omdat je je rekeningen niet kunt betalen... o o o wat moeten die mensen dankbaar zijn dat ze hier wonen.
Blij zijn dat ze niet op de Filippijnen zitten ja, dankbaar zijn dat je hier woont? Me reet!
RedPassion schreef:Kaitlyn schreef:Ik vind het van de zotte!
Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar laten wij eerst maar eens zorgen dat we uit de crisis zijn voordat we zoveel geld aan mensen/dingen gaan doneren.
Crisis?? Het feit dat wij het in dit verwende land crisis noemen zegt al genoeg over hoe veel (of weinig) we gewend zijn. Walgelijk, zo'n instelling! Geen huis meer hebben, geen eten hebben en in het ergste geval geen familie meer hebben, DAT is pas crisis!