Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:52

SAKKIA schreef:
@Boompje1985: Ik ben het niet met je eens. Ik ben maar twee jaar ouder en mijn herinnering is echt anders.
De laatste elfstedentocht was in 1997, die daarvoor in 1986 dus dat duurde ook gewoon elf ( :+ ) jaar. Klopt dat er ook 1 was in 1985, maar dat noem ik meer toeval. Daarvoor duurde het namelijk zelfs 22 jaar, namelijk van 1966 tot 1985 ;)
Daar tussen is nog een horrorwinter geweest in de winter van 1978 - 1979, dit weet ik omdat mijn moeder toen zwanger was van mijn broer en ze er weleens over vertelde. met name de sneeuwstorm van 14 februari 1979.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Winter_van_1978-1979

Dat kan ik me ook nog herrineren....we konden schaatsen op het plein.
Heel bizar weer.

En er voor of erna...sneeuwduinen. Daar moest je doorheen zien te ploegen toen we uitschool kwamen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:57

__Elizabeth, die kou is natuurlijk ook hele andere (vooral droge) kou dan in NL.
Ik heb zelf ook in de winter in Iowa met -20 met paarden gewerkt en dan zaten we in de pauze met de jas los in de zon.
Blizzard met -40 en dan de stal aan de buitenkant nog moeten repareren is een ander verhaal en zonder goed beschermende kleding ronduit gevaarlijk.
Maar ik bleef het grappig vinden, 's ochtends de paarden met een zonnetje en -10 de wei op zetten, even een paar uurtjes naar de stad en dan een trekker met sneeuwschuiver nodig hebben om een pad van de wei naar de stal te maken om de paarden binnen te kunnen zetten... :+

Overigens ben ik nog steeds heel zuinig op m'n Iowa snow boots, niets dat warmer is dan dat paar :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:09

_lies_ schreef:
Amaris schreef:

Beter kijken want ze hangen overal en hoeven echt geen € 300,- te kosten.

Vertel! :)) heb nog steeds een warme winterjas nodig haha!
Meeste zijn niet waterdicht of bevries ik gewoon in..

Nou inderdaad.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:16

Balou_k schreef:
__Elizabeth schreef:
Nederlanders zijn kou niet gewend en zijn er ook nooit klaar voor. Waar ik nu woon is het 4 maanden lang -25 met een meter sneeuw. De uitschieters richting de -40 komen ook regelmatig voorbij. Als dat zo is zie een canadees ook vrijwel niet buiten. De jassen die wij hier hebben hangen zijn ook heel anders als n NL.

Ik had het altijd koud in nl en hier train ik paarden in de sneeuw met -25. Koud heb ik het niet hoor :+Ik zie er wss meer uit als een beer als een mens maar het is wel lekker warm :D

Ik vind de winter heerlijk en ik kan niet wachten tot het echt winter is.
Voor te stellen dat we hier al een dikke 2 weken -10 met sneeuw hebben :)

Het is pas koud als de ijsberen klappertanden :Y)

Hoe kan je het niet koud hebben? Is dat een soort van gewenning?

Een groot gedeelte is gewenning :j Het eerste jaar had ik het veel kouder als de jaren daarna. Maar een groot gedeelte is gewoon weten hoe je je erop moet kleden. Hier weten ze wel raad met kou in Nederland zie je dat niet.

Over winter/zomerbanden. Het maakt wel degelijk verschil. Ooit met beide in een zelfde toestand gereden? Vorig jaar was ik te laat met banden wisselen (je word ineens wakker in oktober en er ligt sneeuw) die ochtend ben ik met zomerbanden naar mijn werk gereden (heel voorzichtig) Maar toch in een bocht die schuin ligt begon de auto te glijden. Met winterbanden had dat nooit gebeurt :n
Nog leuker zijn winterbanden met studs die hebben wij nu onder onze pick up liggen :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:59

Ik vond de afgelopen winter heerlijk, moest wel zo'n 600/800 meter door de sneeuw en over het ijs baggeren voor ik bij het paard was (over het weiland en een berg op), maar met een paar thermoboots en een sjaal om heb ik er geen enkele problemen mee gehad, pas toen het warmer werd en alles nat was... :r

Ik vind het sjiek zolang de sneeuw lekker kraakt, warmer hoeft het voor mij niet te worden 3, 4 maanden lang.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:23

Geryon schreef:
xxCYNNxx schreef:
we zijn zo knettergek geworden in dit land en zo 'verwend'met winters met hoge temperaturen (en helaas dus ook veel regen) dat we niet eens meer een normale winter herkennen.
Die winter van vorig jaar was niet streng; dat was een normale winter zoals die hoort te zijn in dit deel van de wereld.
Gewoon goede kleding en goede winterschoenen en dan is het prima te doen.

Uh nee voor sommigen is het helemaal niet prima te doen.

Ik hoop dat het sneeuwt met oud en nieuw en de dagen erna!

Ik snap ook wel dat het voor mensen met bv slechte gezondheid of slecht ter been niet te doen is, maar dat doet niets af aan het feit dat we afgelopen winter weer eens een normale winter hebben gehad voor het eerst in jaren.

DonCamillo

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:13

Oef, jij bent erg optimistisch aangelegd geloof ik... Ik herinner me nog dat ik de laatste winter bijna 5 maanden lang heb staan zeulen met emmertjes warm water.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:15

Agh dat zeggen ze elk jaar. En het zou toch best gaaf zijn als er een keer een elfsteden tocht komt. Maar horror winter? Neuh in Nederland is het al een horrorwinter als het een keer sneeuwt :j

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:18

Warm water bevriest sneller. Ik pot op als het kouder word en zet de drinkbak er dan in. Dit isoleert een klein beetje.
Ooit komen er verwarmde drinkbakken met waterleidingen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:35

Ik vind elke winter horror ;-)
Geef mij maar zomer!!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:56

Ik heb een ontzettende hekel aan kou. Voorjaar 2013 met gevoelstemperatuur min tien tot min vijftien. Vreselijk die snijdende wind :brr:
Ik heb het hoe dan ook koud. Veel laagjes aan, scheurde zelfs uit mijn jas. Kan me bijna niet meer bewegen als Michelin mannetje maar heb het nog steeds ijskoud.
Sneeuw is wel mooi, als het net gevallen is maar meestal is het binnen no time bruine blubber.
Nee voor mij niet weggelegd. ..

Die voorspellingen zijn onzin. Ze zijn helemaal niet in staat om zo lang vooruit te voorspellen. Ik hoop voor mezelf op een extreem zachte winter {:}
Koude voeten zijn bij mij ook niet te vermijden helaas. En met de fiets door de sneeuw ploegen. ... ik zie er nu al tegen op!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:01

Bah bah bah hoe kunnen jullie zo liefkozend over de winter praten :+ "Mooi landschap, krakende sneeuw..." NEEN!

Voor mij betekent een strenge winter gewoon;

- 36 paar handschoenen aan en nog bevroren vingers (die dan gaan branden zodra je binnen stapt!)
- Oren die bijna van je hoofd af donderen
- Haar dat nooit meezit
- Spier spier spierwitte benen OMDAT DE ZON HET GEWOON AF LAAT WETEN ;(
- Bevroren leidingen en waterbakken = eindeloos gezeul met water
- Stomme kleren want leuke kleren zijn te koud :')
- Het is donker en koud als je uit bed moet komen... = ONMOGELIJK

En met stip op nummer 1 Grootste Winterergernissen;

- Ein-de-loos op je muil gaan. Op de fiets, lopend, schaatsend, AL-TIJD. 1 stap verkeerd en BAM je ligt weer. En val je toevallig een keertje niet, wordt je alsnog achtervolgd door de paranoïde gedachtes "Wat als dat stukje wél glad is?".

Bah, nachtmerries krijg ik ervan. :brr:

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:07

Laat die horror maar komen <3 wij nederlanders zijn zo heerlijk goed in overdrijven.. -O- ja sneeuw is af en toe lastig.. Maar buiten alle ellende kun je er ook van genieten *\o/* schaatsen.. Sneeuwballen gooien.. Sneeuwpoppen/gebouwen maken.. Sneeuw grot bouwen... Jahoor komaar op met die ellende *\o/*

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:29

Ohh brrr het woord 'hororwinter' klinkt zoo vreselijk :brr: Ik vind het allemaal beetje overdreven :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:34

Inderdaad, dat uit bed komen :') Vreselijk moeilijk om je lekkere warme bedje uit te moeten gaan zo de kou in.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:34

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:05

Heerlijk :D Zolang ik gewoon normaal de weg op kan heb ik er helemaal geen probleem mee.

Maar nu heb ik zelf ook een halfjaar in Finland gewoond. Koudste was -32 overdag, 's nachts rond de -45. Een verschil: Je hebt daar niet zo'n snijdende wind.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:15

Tat_jana schreef:
Laat die horror maar komen <3 wij nederlanders zijn zo heerlijk goed in overdrijven.. -O- ja sneeuw is af en toe lastig.. Maar buiten alle ellende kun je er ook van genieten *\o/* schaatsen.. Sneeuwballen gooien.. Sneeuwpoppen/gebouwen maken.. Sneeuw grot bouwen... Jahoor komaar op met die ellende *\o/*

Van mij mag de ellende ook wel komen *\%/*
Ik hoop alleen wel dat de ns er goed op is voorbereidt..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:17

Laten we maar hopen dat dit, zoals bijna alle weersvoorspellingen, niet klopt.
Lijkt me niet echt leuk, in buitenbak rijden met -25.

En ik wil zo nu en dan nog wel eens naar school, lieve ns :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:39

Ik zeg heerlijk laat maar komen! Ben gek op vorst en sneeuw, vind het prachtig.
Zal wel fijn zijn dat de wegen schoon zijn, maar voor de rest mag er wel een halve meter vallen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:16

Bluh, ik vind sneeuw de eerste twee dagen leuk, daarna is het alleen maar vreselijk onpraktisch.

Auto uitgraven, krabben, beslaan van binnen. Kippen kunnen geen kant op, ik moet met de trein naar het werk (tel uit je 'winst') Elke dag 10 minuten eerder opstaan om de stoep te ruimen. Paarden kunnen niet naar buiten. Niet normaal naar het station kunnen fietsen zonder dat je op je bek gaat.

Naaaaahhhhh.... Ik snap echt niet dat mensen dat leuk kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:38

Omdat ik een hekel heb aan de zomer :') Heb zware zonne allergie en kan slecht tegen warmte. En op kou kan ik mij tenminste aankleden. Je zult mij ook nooit zien fietsen met sjaal of handschoenen. Veelste warm :')

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:45

Ik geloof er niet veel van die zogenaamde "horror winter" dat zeggen ze ook gewoon al een paar jaar maar altijd ligt er maximaal 20 cm sneeuw ofso :') tenminste hier in Drenthe.
Ik ben benieuwd of er een echte horror winter komt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:52

Eerst zien dan geloven ...
De pest is we moeten verhuizen ...... in december.
Ik hoop niet dat we kasten ed moeten ploegen door de sneeuw ...

Dan nog ... ik zie de ernst er niet van in.
Ze schreeuwen al moord en brand bij 0,5 cm sneeuw.
Verdorie in rusland daar ligt pas sneeuw !

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:00

Ik heb echt geen zin in kou, ijs en sneeuw. Moet nu al eerder op om de auto te krabben en met een beetje sneeuw of ijs zal ik denk ik een half uur tot uur eerder moeten vertrekken en hoop ik nog weer thuis te komen. Mij hoor je nooit zeggen in nederland dat ik het te warm vind, maar ik loop nu al in mn dikste kleding.
Ik vind sneeuw enkel mooi als ik binnen ben want zelfs met thermosokken en schoenen lukt het me dan niet om buiten mn tenen warm te houden.