Werken voor je Bijstand uitkering.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:53

Sizzle schreef:
Doe je nu expres naief?
Amerika is maar een klein stukje vliegen van Europa.
Daarnaast is Europa een kontlikker van Amerika.

De afstand is verre van relevant, maargoed daarvoor moet je enige kennis hebben van maatschappelijk, sociologische, planmatige politiek met nog een snufje cultuurverschillen in je archief hebben zitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:54

Rellen door etnische achtergrond ontstaan pas een moment dat er een gevoel van benadeeldheid is.
Bij armoede hebben mensen ineens veel meer hekel aan buitenlanders.
Dat zie je in NL momenteel ontzettend sterk opkomen (Polen, Roemenen etc).
In tijden van welvaart zijn ze welkom om de rotklussen te doen.

Ik zie hier meningen voorbij komen dat het sociale vangnet luie mensen creeert.
Schaf het af en je bent ineens echt niet meer zo ver van amerika.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 08-09-13 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:55

Ik weet ook niet hoe jou leven verlopen is, zeg ik dat? Ik ben absoluut niet tegen werken voor je uitkering, maar de manier waarop het gaat, niet in alles gevallen gelukkig, is niet altijd in de haak. Zie mijn voorbeeld van die straatveger, zal de link eens opzoeken...

Wat bedoel je precies met behoud van alles heb je niks?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:57

Engeland is al aan het kijken naar het amerikaanse bijstandsysteem, ivm willen/moeten bezuiningen op de welzijnsstaat. BBC heeft er dit jaar een docu van gemaakt, incl. de schaduwzijde die met statistieken zo mooi weggemoffeld wordt.
http://vimeo.com/31308077

Je verstopt dan alles wat niet in het systeem KAN meedraaien door ze overal buiten te laten vallen. Veelal worden die mensen in leven gehouden door liefdadigheidsorganisaties en kerken. Overheid blij, want het kost ze niks en ze staan niet als werkeloos in de boeken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:58

Ceriadwen schreef:
Hoe kan je Amerika vergelijken met Nederland of Europa for that matter?

Nou ja, we schijnen per se dezelfde fouten te willen maken door eenzelfde systeem in te zetten waardoor de lonen naar beneden kelderen en je zelfs al werk je keihard, toch niet behoorlijk in je eigen bestaan kunt voorzien. Is ook daar allemaal verkocht onder 'denken in mogelijkheden' maar de mogelijkheden bleken toch beduidend beter voor de happy few.

En wat dat met de TS heeft te maken: alles. Want iemand profiteert er van hele goedkope arbeidskrachten, en het is niet de TS met partner... die worden geacht te werken onder het minimum. Denken in mogelijkheden geldt dan toch vooral de groep mensen die er beter van wordt, van dat goedkope werk.

En werken zonder behoorlijke rechten heeft ook z'n nadelen al ruimschoots bewezen. In welke mogelijkheden denk je precies als je wegens het ontbreken van veiligheidsvoorschriften van de ladder valt terwijl je onverzekerde glazenwassershulp bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:59

Tamary we hebben geen moeite rond te komen met het inkomen :o .
We hebben toeslagen :j .
Ik begrijp alleen niet helemaal waar je op doelt.

Grote Beer heftig dat je chemo kuren moest onder gaan. Ben jij nu weer helemaal hersteld?

Tja mensen praten soms erg gemakkelijk.
Mensen denken al snel dat gezondheidsproblemen wel mee vallen en men stelt ook makkelijk dat je dan gewoon gaat doen wat je nog wel kan.
Op zich niks mee maar mensen vergeten dat je opleiding vaak niet aansluit bij de carrière switch en je geen werk ervaring hebt. Dan kun je bijscholen maar dat is vandaag de dag ook niet gemakkelijk.
Bij scholen kost geld en er moeten investeringen worden gedaan op de werkvloer om het voor jou zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Daarnaast heb je nog steeds die gezondheidsklachten waarbij een baas het vaak al niet aandurft en kiest voor de gezondere kandidaat.

Een vriendin van mij heeft de ziekte van Bechterew (is Zeldzaam bij vrouwen) een ziekte verloop waarbij het ziekteverloop alleen maar grilligere gaat verlopen door ontstekingen.
Zij ligt soms een hele week op bed omdat ze niet kan lopen vanwege de pijn, zij was 100% afgekeurd maar dat is nu nog maar voor de helft.
Heel mooi dat er mensen achter bureaus hebben bedacht dat je wel iets anders kan doen maar dan moet je ook nog een baas vinden die het aandurft jou aan te nemen.
Zeker in de situatie van mijn vriendin en met haar nog veel anderen kan het zomaar zijn dat ze een maand uitgeschakeld is en dat kost een baas te veel.

Ceriadwen ik weet niet of jij de laatste ontwikkelingen hebt bijgehouden van de pensioen maar op dit moment wordt daar flink aan geknabbeld.
Op het moment dat jij met pensioen gaat heb je misschien wel niet zoveel als waar je op hoopte....
Maar dan ga jij natuurlijk gewoon door werken en kwalen krijg jij hoogst waarschijnlijk ook niet.
Jij wordt gewoon een 100% gezonde bejaarde die nergens een beroep op gaat doen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:02

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2187 ... zen__.html
Maar dan lees je dit artikel en dan weet je dat er honderden niet aan het werk gingen.
Voor mij is het dan simpel, uitkering stop, totaal.
Dat zal iemand als de vriend van ts dan niet overkomen, die gaat daar aan de slag.
Daarnaast mag er van mij een stop komen op al de Oostblokkers, laat dit werk maar vrij zijn voor onze eigen mensen.
Ook voor eigen mensen zonder uitkering, maar dan wel inzet tonen, anders geen rechtop ww.

Ceriadwin, dat als je ontslagen wordt en een bak gedl mee krijgt hadden wij ook gehoopt.
Helaas gaat dat niet altijd op.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:51

little_king schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2187 ... zen__.html
Maar dan lees je dit artikel en dan weet je dat er honderden niet aan het werk gingen.
Voor mij is het dan simpel, uitkering stop, totaal.
Dat zal iemand als de vriend van ts dan niet overkomen, die gaat daar aan de slag.
Daarnaast mag er van mij een stop komen op al de Oostblokkers, laat dit werk maar vrij zijn voor onze eigen mensen.
Ook voor eigen mensen zonder uitkering, maar dan wel inzet tonen, anders geen rechtop ww.

Ceriadwin, dat als je ontslagen wordt en een bak gedl mee krijgt hadden wij ook gehoopt.
Helaas gaat dat niet altijd op.

Ben ik helemaal met je eens.

Zo hoorde ik gister van een kennis die kon 1, een 18 jarige die te lui is om te werken, het voorelkaar heeft gekregen een WAJONG uitkering te krijgen.
Vraag me niet hoe ie dat voorelkaar heeft gekregen, maar de persoon in kwestie mankeert helemaal niets.

Vindt het schandalig gewoon, gelukkig is TS niet zo een.
En willen ze maar wat graag uit hun situatie komen, en ja ze wil dan wel meer werken, maar haar lichaam kan dat niet aan.
Ja dan geef ik haar helemaal gelijk dat ze zegt dat een baas daar ook niets aan heeft als je dan in de ziektewet komt.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:08

Ceriadwen schreef:
Grote_Beer schreef:
Dit is een uitspraak waar mijn haren echt recht van overeind gaan staan. 3 jaar geleden kwam ik door een rottige samenloop van omstandigheden in de bijstand terecht. Ondanks mijn hogere opleiding en grote inzet om zelf mijn eigen broek op te houden. Zoals jij dat brengt zou dat dus mijn eigen schuld zijn geweest.
Je kunt heel leuk bedenken dat je, mocht je zonder werk komen te zitten, dan wel even stallen zal gaan uitmesten, kauwgompjes van de stoep gaat schrapen of glazenwassershulpje zal worden, maar is het ooit bij je opgekomen dat iedereen, dus ook jij, in zijn leven ooit te maken kan krijgen met gezondheidsproblemen die dit domweg onmogelijk maken?
Ik had destijds dolgraag alles aangepakt om niet afhankelijk te hoeven zijn van een uitkering. Maar stallen uitmesten wordt toch wat lastig als je net een chemokuur hebt gehad.
Ik hoop niet voor je dat je ooit in een dergelijke situatie terecht zal komen, maar het zou geen kwaad kunnen als je zou proberen om je een beetje in te leven in de situatie waarin anderen zitten, in plaats van uit te gaan van jouw situatie zoals die nu is. Ook die kan namelijk zomaar ineens veranderen zonder dat je daar zelf iets aan kunt doen.
TS geeft aan gezondheidsproblemen te hebben. Hoe kun jij beoordelen of zij in staat zou zijn om extra uren aan de slag te gaan als glazenwassershulpje? Jij betrekt haar keuzes kennelijk op jouw mogelijkheden, maar hoe reëel is dat?

Ik snap niet zo goed waarom jij je zo aangesproken voelt. Inderdaad bekijk ik de wereld in mogelijkheden, niet in onmogelijkheden zoals wat ik niet meer kan, dat alleen al schept ontzettend veel mogelijkheden. De maatschappij is sowieso aan het veranderen van het standpunt dat iemand maar geholpen moet worden omdat die niks kan, naar dat we gaan kijken wat diegene nog wel kan en dan pas gaan kijken naar of die nog hulp nodig heeft. Ik persoonlijk vind dat geen slechte ontwikkeling.

Er is niets mis mee om te kijken naar mogelijkheden i.p.v. onmogelijkheden. Het is echter wel de realiteit dat voor iedereen, dus ook voor jou, het risico bestaat dat je ooit in een onvoorziene situatie terecht kan komen waarin je mogelijkheden ineens héél erg beperkt worden. Dat wil niet zeggen dat je mogelijkheden dan 0 zijn. Ook ik ben, toen ik in die situatie terecht kwam, me blijven richten op de mogelijkheden om de situatie in mijn voordeel te veranderen. En dat is uiteindelijk ook gelukt. Maar daar zit naast mijn eigen inzet ook een stukje geluk bij. Al was het alleen maar het feit dat ik überhaupt nog leef.
De situatie waarin een ieder zich bevindt is niets meer of minder dan het sommetje van eigen inzet + puur geluk - domme pech. En hele dikke vette domme pech kan helaas helaas iedereen overkomen.
Een uitspraak als ˝Ik zal nooit in de bijstand komen˝ is m.i. niet alleen ondoordacht (je weet immers niet wat er ooit op je pad zal komen), maar ook een sneer richting de mensen die door domme pech wel in die bijstand terecht zijn gekomen. Die zijn kennelijk niet zo ´goed´ als jij die dat allemaal wel even heel anders zou hebben gedaan.
Je noemt de situatie naar TS toe een keuze die ze zelf heeft gemaakt. Maar de gezondheidsproblemen die TS belemmeren zijn waarschijnlijk evenmin een eigen keuze als dat de diagnose 'kanker' dat voor mij was.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:15

OsMo schreef:
Grote Beer heftig dat je chemo kuren moest onder gaan. Ben jij nu weer helemaal hersteld?

Ja, het is een heel heftige periode geweest, maar ik voel me nu weer helemaal 100%, hoor. Moet nog wel regelmatig op controle en dat blijft telkens weer spannend. Tot nu toe ziet het er naar uit dat ik geluk heb gehad. Nou ja, geluk bij een ongeluk dan.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:18

Er wordt hier veel uit verband getrokken.

Ten eerste: de man van TS werkt niet 32 uur voor 600 euro. Hij is 32 uren per week beschikbaar voor werk en heeft tegelijkertijd recht op bijstand ter waarde van 1150 euro. Echter, omdat zijn vriendin (vrouw?), zijnde TS, een parttime baan heeft en daarom het huishouden al een inkomen heeft van 550 euro en daarom krijgt manlief nog 600 euro bijstand.
Er is géén relatie tussen het aantal uren dat de man van TS 'werkt' in een re-integratieproject en de hoogte van zijn bijstand.

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat er ook maar iemand is in NL die voor zijn lol in de bijstand zit. Natuurlijk lijkt het leuk om gewoon thuis op de bank te zitten en verder helemaal te kunnen doen waar je zelf zin in hebt. Laat bijstand echter een bestaansminimum zijn: internet wordt al gauw te duur. Geen auto, geen paard, geen lidmaatschap op Margriet, geen kroeg hoppen in het weekend, geen deftig mobieltje...
Dat kan je allemaal niet meer betalen als je eenmaal in de bijstand zit.
Dus wat dan te doen met al die 'vrije tijd' die je dan ineens hebt?
Verveling en een gevoel van nutteloosheid en ja, ook depressie liggen op de loer.
Bijstand lijkt wellicht heel leuk als je 40 uur per week werkt... zeeën van tijd om eens lekker niets te doen. Maar als het eenmaal zover is...

En voor een ieder die denkt dat bijstand, langdurige werkloosheid, schuldsanering, ziekte... enz enz nooit op zijn pad zal komen: wake up. Je kunt morgen al aan de beurt zijn. Het hoeft niet eens aan jezelf te liggen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:25

Dees je vergeet dat er mensen zijn die werkend niet veel meer hebben dan de bijstand.
Dan zijn er echt een heleboel mensen die daarvoor niet gaan werken dat beetje meer. Het zijn geen uitzonderingen, elke stad heeft van die mensen en dat is algemeen bekend.
Die klussen wat bij voor de verveling maar vooral wel voor dat mobieltje, hangen in de voortuin met wat bier en kletsen met de buren die hetzelfde er over denken en ook thuis zijn. En ze vinden het prima.
Ik kan me dat ook niet voorstellen zo mijn dag te moeten besteden, maar ze bestaan en heel wat, gewoon voor de lol. Want oor de crisis waren die er al. Toen er bergen werk was.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:26

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:
Waarom zou je willen proberen om dat soort regelingen dit in grote getallen misbruikt worden in stand te houden?

Omdat het alternatief erger is?

Inderdaad, het alternatief is te zien in veel andere landen: om te beginnen worden mensen daar op straat vaak lastiggevallen door in het gunstigste geval bedelaars... maar de tralies voor de ramen in de woonhuizen laten zien dat niet iedereen onderaan de maatschappij genoegen neemt met een bestaan als bedelaar... die gaat geld "halen". Vandaar die tralies.
Ook zijn er meer oplichters en straatrovers aktief... je moet tenslotte toch wàt doen om te overleven als je geen financieel vangnet hebt...

Dees

Re: Werken voor je Bijstand uitkering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:33

Geen groter gevaar voor onze maatschappij dan misbruik van alcohol en drugs.
Mensen die dat doen, blijken ook keer op keer niet in staat om een baan te vinden en te houden, trouwens.

Een zwartwerkende "klussert" heb ik verder niet zo'n moeite mee. Die zitten in de praktijk trouwens ook eerder in de aow (arbeidsongeschiktheid) dan in de bijstand.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:55

Dees schreef:
Geen groter gevaar voor onze maatschappij dan misbruik van alcohol en drugs.
Mensen die dat doen, blijken ook keer op keer niet in staat om een baan te vinden en te houden, trouwens.

Een zwartwerkende "klussert" heb ik verder niet zo'n moeite mee. Die zitten in de praktijk trouwens ook eerder in de aow (arbeidsongeschiktheid) dan in de bijstand.

En de AOW hoeft niet betaald te worden uit belastinggeld? Of waar denk je dat het geld vandaan komt?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:02

Die WAO bestaat niet meer... is nu vervangen door de Wet Arbeid naar Vermogen. Vroeger konden mensen er nog op rekenen dat ze in de WAO konden als ze zich letterlijk kapot hadden gewerkt, nu krijgen ze te horen dat ze nog kantoorwerk kunnen doen, ook al zijn ze zo dyslectisch als de pieten en worden ze maar voor een paar procent afgekeurd, waar ze vroeger helemaal zouden zijn afgekeurd.
Verder is het zo dat mensen zodra ze werkten ook premie betaalden voor die WAO dus spaarden ze in feite mee aan die voorziening.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:07

Wat me trouwens vaak opvalt aan bijstandsverhalen in het algemeen, is dat mensen die nog gedeeltelijk werken klagen als ze een groot deel van hun loon zien "verdwijnen" in de bijstand... dan vinden ze bijvoorbeeld dat ze 28 uur werken voor 100 Euro (boven die bijstand) en vergeten ze dat ze ook de complete bijstand erbij krijgen, waar ze anders voor zouden moeten werken. Sommige mensen zeggen dan dat ze "niet willen werken voor die 100 Euro" en stoppen met werken. En dàt getuigt van een foute mentaliteit.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:10

Je bedoelt zeker wao ipv aow. Werken terwijl je wettelijk afgekeurd ben vind ik schandaliger dan dat ts buiten haar schuld in bitand is terecht gekomen. Ze belazerd de boel toch niet...een afgekeurde zwartwerkende wao daarintegen is bewust de boel aan het flessen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:49

Ik bedoelde idd wao. Ook al heeft dat nu een andere naam. Je kunt lichamelijk niet meer instaat zijn om 8 uren achtereen het werk te doen, maar nog wel af en toe een klusje aankunnen voor bijv. 2 uurtjes op een dag. Overigens is het allemaal gemeenschapsgeld en degene die zo'n zwarte klusser inhuurt is net zo fout en illegaal bezig als de klusser zelf. Zwart werk zou niet bestaan als er geen opdrachtgevers voor zouden zijn. Maar nu kom ik weer op iets wat ik al eerder in dit topic schreef: arbeid zou goedkoper moeten worden georganiseerd in NL. 40% loonheffing is teveel en lokt fraude uit.

Mensen die tegenwoordig denken dat ze "niet willen werken voor die 100 euro" worden keihard gekort op hun uitkering. Daarin is wel e.a.a. verandert. Mede dankzij work first. Lees de openingspost van TS nog maar eens - dat is het directe resultaat van work first. Wel moeten werken voor je uitkering.
Het is daarom extra grappig dat er mensen zijn die denken dat "moeten werken voor 600 euro bijstand" "de nieuwste vorm van slavernij" is :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:05

Dees schreef:
Het is daarom extra grappig dat er mensen zijn die denken dat "moeten werken voor 600 euro bijstand" "de nieuwste vorm van slavernij" is :D

Gewdongen om werk te doen zonder rechtsbescherming of minimumloon vind ik al verdacht ver die kant op gaan. Heel grappig vind ik het ook niet, degenen die daarom lachen zijn degenen die nu goedkoop hun werk kunnen laten doen en de winsten zelf kunnen houden. Waarom is dat wel ok en zwartwerken niet? Ook hier onttrekt men zich eenzijdig aan de maatschappelijke verplichting.

Dat wao, bijstand en andere regelingen flexibeler zouden moeten om met korte klussen en weinig uur om te gaan, daar ben ik het wel mee eens.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:09

@Dees even uitgaande van 2 kleine deeltijd banen : 2x 500 euro netto aanvullen met 257,35 tot het bestaansminimum van 1257,35 (=bedrag voor echtparen zonder kinderen) is voor de gemeente stukken goedkoper dan 600 euro + premies voor het werkverschaffende bedrijf ophoesten. Helemaal in crisistijd kan ik niet snappen dat 2 mensen die de pech hebben te weinig te kunnen genereren om aan het bestaansminimum te raken er qua werksituatie gedwongen op achteruit gaan (want baan moeten opzeggen) om werkritme/ervaring op te doen?! Want dat is eigenlijk wat er nu gebeurt en als TS gezond verklaard wordt (en dat kan heel goed) mag die ook ivm te weinig uren ontslag gaan nemen en voltijds werken voor dan dus 50% van het minimumloon, want dan werken ze samen voor dat bedrag. Nogal wiedes dat er dus geen banen zijn, bedrijven zijn ook niet gek, arbeidsloon is altijd de grootste kostenpost van een bedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:14

Sizzle schreef:
russel schreef:
Wie praat over leuk? Overigens is het leuk hoor om voor 600 thuis te mogen zitten....ik teken er voor, zat te doen hier! Maar moet er helaas ook op uit voor een stuk minder euries...

Je leest niet wat ik schreef.
Ik vind werken voor die 600 euro prima, maar het mag geen moderne slavernij worden.
600 euro voor 32 uur neigt daar behoorlijk naar. Tewerkstelling zou moeten gaan naar de wettelijke eissen van het minimum loon.
Waar leg je anders de grens? Moet dadelijk iemand 40 uur werken voor 50 euro?

Hoezo moderne slavernij? De gemeente vraagt wat arbeidsinzet voor de totale uitkering of aanvulling.

Iedereen wil graag lezen, 40 uur werken voor 600 euro of liever nog minder. Niets is minder waar.

Iedereen krijgt waar ze recht op hebben.. 1150 euro met toeslagen in de vorm van huursubsidie, kwijtschelding gemeente belasting en als je kinderen hebt, aktiviteitentoeslag per gemeente verschillend. Alles totaal toch een meer dan minimum inkomen, waar iemand 40 uur voor moet werken en met het totale bedrag dus in feite met hetzelfde thuiskomt.

Toch jammer dat er uberhaupt discussie over moet zijn. Een paar uur werken voor het totale bedrag en toch in het arbeidsproces blijven. Geen een baas zit te wachten op iemand die zijn bed uitkomt als hij is uitgeslapen van de nachtelijke tv uurtjes en eens achter zijn oren krabt of hij deze dag wel even zal douchen...want zo vergaat het je als je in de werkeloosheid komt. Wat ga je doen vandaag, voor diegenen die liever lui en moe zijn tv en internet genoeg vinden op een dag een uitkomst. Graag fritten en pizza van de Lidle eten en zo ook rond komen.

Maar hebben we het over deze groep? Ik denk over de groep die hun oude leven weer willen oppakken en zo in her arbeidsproces blijven, in de routine van de dag, presteren, leiding ontvangen...etc....

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:17

Shadow0: Gedwongen om werk te doen zonder rechtsbescherming of minimumloon?
Wat denk je dat de bijstand is? Een recht?
Het is een vangnet, geen recht.

Tamary, daar heb je wel gelijk in, dat zo'n traject duurder is dan thuis laten zitten, maar het is bewezen een stuk makkelijker werk te vinden vanuit een werksituatie dan vanaf de bank thuis. Terecht dat de gemeente dus wel investeert om mensen te laten solliciteren vanuit een werksituatie.
Een nul-uren contract is géén "heuse baan". De man van TS heeft dus helemaal niets op hoeven zeggen - je kunt aan een nul-uren contract als werknemer bijna geen rechten ontlenen (niet eerder dan wanneer je minimaal 3 maanden achtereenvolgend een aantal uren hebt gewerkt). Aangezien de man van TS beschikbaar moest zijn voor het re-integratie traject, zal er niets te halen zijn geweest bij zijn nul-uren werkgever.
Er is trouwens helemaal geen reden voor de man van TS om niet een dag bij die nul-uren baas te blijven werken. Een 32-uren traject van de gemeente is 4 dagen de week, terwijl fulltime werken 5 dagen in de week is. Dus waarom niet een dag blijven werken dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:20

Volgens mij is het gewoon een recht hoor,,mits je aan voorwaarden voldoet, dus als je altijd huurt heb je altijd recht, heb je overwaarde niet, dat je daar niets mee kan, wordt niet naar gekeken. Dan heb je geen vangnet, dat heb je een net met een groot gat in het midden. Maar wie heeft tegenwoordig nog een eigen huis zonder overwaarde?

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:25

We gaan er maar vanuit dat er werk genoeg is, maar dat is er niet.

Daarbij worden de meest smerige constructies bedacht door UWV en gemeenten. Heb laatst een documentaire gekeken over Rotterdam. Valt je bek van open.