Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doanique schreef:Kinderen worden inderdaad meer 'verwend' dan vroeger, omdat dat nu meer kán. Een paar jaar geleden wist niemand wat een iPad was, ja dan kan je die ook niet geven. Tijden veranderen, en ook al ben ik pas zestien, ik kan me best voorstellen dat het voor de bokkers-op-leeftijd lastig is om voor te stellen, maar 'mijn' generatie groeit op met dit soort elektronica en andere hulpmiddelen in het leven. Hetzelfde geldt voor de zelfscanners in de supermarkt. Die waren er twee jaar geleden ook nog niet, moet het daarom maar afgeschaft worden? Omdat het leven makkelijker gemaakt wordt?
Ojajoh schreef:Mindim schreef:Ik denk ook niet zozeer dat met het heeft om eens een spelletje te doen op een ipad. Maar om een kind van 3 een ipad kado te doen.
Ik geef liever dan duplo en als ik dan eens een uitdagend spelletje met mijn zou willen spelen, deed ik dat even met mijn eigen ipad. Maar geen duur apparaat voor een klein kind van 3, die je er ook niet alleen mee kan laten. Dan liever een tractor of een auto.
ja eigen ipad of niet, dat is aan elke ouder zelf....
dan nog betekent het niet dat het er zonder begeleiding op speelt, of de hele dag... en er zijn ook speciale fisher price hoezen voor. Die kunnen tegen een stootje
Niet meteen je oordeel trekken, je weet niet de details van de situatie
Doanique schreef:Tijden veranderen, en ook al ben ik pas zestien, ik kan me best voorstellen dat het voor de bokkers-op-leeftijd lastig is om voor te stellen, maar 'mijn' generatie groeit op met dit soort elektronica en andere hulpmiddelen in het leven.
superwoman schreef:Floor_x schreef:Er zijn genoeg andere dingen te vinden die niet educatief zijn die hij ongetwijfeld leuk vindt
hoezo ongetwijfeld? Als dat kind het leuk vind om te leren, wat is daar mis mee?!
Kind is "anders" blijkbaar, die moet je niet hetzelfde behandelen, daar worden ze ongelukkig van. En ook op langer termijn zal je moeten kijken om dit kind gelukkig te houden, dat maakt dit of een ander cadeau echt geen verschil mee. Behalve dan dat hij hier gelukkig van wordt, van een uitdaging...
Snap echt jouw probleem niet.
Lijkt wel jaloers
Blue_Eyes schreef:Die indruk heb ik eigenlijk ook een beetje...
Floor, vertel nou eens WAAROM jij ZO tekeer moet gaan tegen iemand die haar kind, dat anders is dan andere kinderen, wil HELPEN in zijn ontwikkeling? Alleen omdat dat gebeurt met een apparaat dat JIJ onzin vindt? Waarom mag die moeder geen gebruik maken van de technologie die tegenwoordig gewoon voorhanden is?
Blue_Eyes schreef:Doanique schreef:Tijden veranderen, en ook al ben ik pas zestien, ik kan me best voorstellen dat het voor de bokkers-op-leeftijd lastig is om voor te stellen, maar 'mijn' generatie groeit op met dit soort elektronica en andere hulpmiddelen in het leven.
Nou wil ik verder niet vervelend doen, maar de enige die hier moeilijk blijft doen over een iPad, is 18.
Mindim schreef:Helpen in de ontwikkeling is harstikke goed. Maar om een kind daar ' zijn eigen' Ipad voor te geven, vind ik ook behoorlijk. De meeste mensen hebben een laptop of pc, ik bedoel, er wordt gebokt. Daar kan je toch ook ontwikkelingsspelletjes op doen?
Dat een kind geen eigen Ipad heeft, wil niet zeggen dat hij geen ontwikkelingsspelletjes kan doen toch?
Blue_Eyes schreef:Mindim schreef:Helpen in de ontwikkeling is harstikke goed. Maar om een kind daar ' zijn eigen' Ipad voor te geven, vind ik ook behoorlijk. De meeste mensen hebben een laptop of pc, ik bedoel, er wordt gebokt. Daar kan je toch ook ontwikkelingsspelletjes op doen?
Dat een kind geen eigen Ipad heeft, wil niet zeggen dat hij geen ontwikkelingsspelletjes kan doen toch?
Dat doen ze hier ookMaar als een ander daar anders over denkt, zal dat mij werkelijk worst wezen. En ik snap dan ook niet waarom daar zo vreselijk moeilijk over gedaan moet worden. Het gaat er toch om dat ze het beste wil voor haar kind?
Ik ken iemand met twee zoontjes, 4 en 6 jaar. De oudste heeft een tablet gekregen voor zijn verjaardag (wel een goedkoop merk) maar daar wordt steeds om geknokt, dus in november krijgt de tweede er ook een. Ik zou het zelf niet doen, maar als zij daar gelukkig van wordt, prima. Haar keus.
Blue_Eyes schreef:Verwennerij zit volgens mij toch echt meer in andere dingen. In dit geval is de iPad bedoeld om te helpen bij een probleem in de ontwikkeling van het kind, niet om het nou een prachtig cadeau te geven, want daar weet dat manneke niks van. Had hij nou al maanden gezeurd 'Mag ik een iPad? Alsjeblieft? Ik wil zo graag een iPad, want dan kan ik AngryBirds spelen!' dan was dat wat anders geweest. Maar in dit geval... Neuh.
Mindim schreef:Ik heb ook zo'n kind, mijn ervaring is juist op te passen met dat soort dingen. Als hij straks op school zit met leeftijdsgenoten is het fijn dat ze aansluiting vinden aldaar. Als kinderen zich niet kunnen handhaven in de groep, omdat ze wel cognitief zijn gestimuleerd, maar niet sociaal(waarin ze toch al achter lopen), dan vallen ze er buiten.
Blue_Eyes schreef:Mindim schreef:Ik heb ook zo'n kind, mijn ervaring is juist op te passen met dat soort dingen. Als hij straks op school zit met leeftijdsgenoten is het fijn dat ze aansluiting vinden aldaar. Als kinderen zich niet kunnen handhaven in de groep, omdat ze wel cognitief zijn gestimuleerd, maar niet sociaal(waarin ze toch al achter lopen), dan vallen ze er buiten.
Het een sluit het ander toch niet uit? Volgens mij geeft ze zelf al aan dat het kind echt niet de hele dag met de iPad op schoot mag spelen. Je kunt een kind ook cognitief EN sociaal stimuleren.
Sok schreef:Ja, daar ben ik het wel mee eens TS.
Bedenk bijvoorbeeld die handzeepdispenser van Dettol, zodat je kind niet met vieze handen aan het pompje zit en zo bacterie infecties krijgt..Man, houd toch op, wij vraten vroeger moddertaartjes, vingen kikkers en zaten vervolgens gewoon weer aan ons gezicht. Worden ze hard van! Die kinderen van tegenwoordig kunnen niks meer hebben door al dat binnen zitten en xbox'en. Hoog tijd dat ze weer lekker buiten gaan spelen!