Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poess91

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:56

Maar even serieus
a·so·ci·aal, a·so·ci·aal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
zonder sociaal besef: zich asociaal gedragen zonder rekening te houden met anderen.

Hoezo kan een tattoo dan asociaal staan? Je zet toch geen tattoo voor een ander? sowieso niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:57

suikermeisje schreef:
Ayasha schreef:
suikermeisje; De hele wereld hoeft ze niet t zien maar ik ga met 30°C ook niet met lange mouwen lopen omdat een ander het niet kan laten zich te bemoeien.

Interesse vind ik zelf iets anders dan bemoeien. Bemoeien zit zo'n negatieve toon bij, interesse positief. Misschien bedoelen mensen het wel goed?
Ik vraag er zelf ook weleens naar, zet anders die tattoo op je bil en loop op zijn minst in een slip, dan ziet niemand het, kun je het zelf bekijken in de spiegel en niemand die ernaar vraagt.
Ik vind zelf dat je met een tattoo wel laat zien dat je iets zou willen delen met de rest van de wereld.

Even in het algemeen: ik vind tattoo's meestal lelijk en mensen die heb hebben zijn niet asociaal, maar het kan wel erg asociaal staan. Vooral van die opzichtige dingen die met geen mogelijkheid te bedekken zijn.

again; dus ik wil een tattoo op mijn pols maar omdat een ander geen "het is persoonlijk" wil accepteren moet ik hem op mijn bil zetten? :?
Mijn tattoo's die zichtbaar zijn, zijn dusdanig subtiel dat veel mensen ze pas na maanden zien (ook in de zomer) maar als ze ze dan zien, wil ik op een oprecht geïnteresseerd "waar staan ze voor" wel gewoon zeggen "voor een periode uit mijn leven en de lessen die ik daaruit getrokken heb om me aan die lessen te herinneren" (vandaar ook de plek die ik zelf kan zien) maar als ze dan uit IMO onbeleefde nieuwsgierigheid gaan doordrammen. Dán krijg je reactie ja. Niet omdat het over mijn tattoo gaat maar omdat ik zelf het principe dat je iemand niet pusht (op geen enkel gebied) hoog in het vaandel draag en sowieo erg veel moeite heb met mensen die het nomaal vinden te pushen.

Een ander principe is dat ik een ander niet laat bepalen wat ik met mijn lichaam doe. Als ik een tattoo op mijn voorhoofd wil maar daar niet over wil praten is dat mijn goed recht en er niet over willen praten ook. Iemand die dan blijft pushen is niet het type mens dat ik in mijn vriendenkring wil. Bijgevolg heb ik daar slechts een heel kille beleefdheid voor over die kordaat en wellicht op het bitsige af is. Maar niet onbeleeft. Wel klaar en duidelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:57

Ayasha schreef:
suikermeisje; De hele wereld hoeft ze niet t zien maar ik ga met 30°C ook niet met lange mouwen lopen omdat een ander het niet kan laten zich te bemoeien. Wat is dat voor vreemde logica, da's de logica van "een meisje met een korte rok en open bloesje vroeg gewoon zelf om de verkrachting"

en tegelijk de burka onderdrukking vinden.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:58

Ik ben blij met mijn tattoo's en die staan er op met een reden en een achterliggende gedachten. En tja wat een ander vind interesseert me eigenlijk niet. De een doet dit met zijn lijf de ander weer iets anders , das ook met hoe je het haar doet of wat je aan kleding en schoenen draagt. Ik gaat er volgende week 1 laten zetten, en dat gaat niet over 1 nacht ijs hoor. Dat heb ik speciaal uit gezocht en een tekst bij gemaakt.
En ik vind iemand die er netjes bij loopt een goede baan heeft en geen tattoo's heeft net zo goed asso kunnen zijn in z'n doen en laten

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:59

Ik was nooit tegen tattoo's, maar wilde er ook geen. Althans, ik ging er niet naar op zoek. Het moest op mijn pad komen en denken van; wauw, dit is het voor mij. En op dit punt zit ik nu enkele weken.
Het is een zinnetje, en nee geen life laugh love of carpe diem haha, en dit is echt iets voor mij.
Ben nog bezig met het uitwerken ervan e.d. en hij komt op mijn onderarm aan de binnenkant dus niet heel opvallend.

Mijn vader heeft toevallig deze week ook een tattoo laten zetten. Hij had 40 jaar geleden bij zichzelf een anker gemaakt :+ .
En daarover heen hebben ze nu een nieuwe gezet als herinnering aan mijn moeder die een half jaar geleden overleden is.
Hij had zoiets van, of ik loop met dat lelijke anker rond, of er komt een nieuwe mooie en betekenisvolle tatoeage overheen.

Iedereen moet het dus zelf weten, die van mijn zusje vind ik best dom gekozen allemaal maargoed daar zeg ik niks over tegen haar en zij moet er toch mee rond lopen. Maar ik zal nooit iemand beoordelen op wel of geen tattoo's.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:03

Poess91 schreef:
Maar even serieus
a·so·ci·aal, a·so·ci·aal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
zonder sociaal besef: zich asociaal gedragen zonder rekening te houden met anderen.

Hoezo kan een tattoo dan asociaal staan? Je zet toch geen tattoo voor een ander? sowieso niet?

Neem de verplichte mouwtjes bij endurance.
Dat is omdat op de Veluwe vunzige geesten aanstoot nemen aan een onbekte schouder. Jij moet daar rekening mee houden anders wordt er geen toestemming voor een wedstrijd gegeven. Om dat politiek correct te verpakken is dat een algemene regel.

De redenering is dat omdat anderen zich storen aan jouw tattoo het asociaal van jou is als deze voor hen zichtbaar is.

Leve de burka! en daar dan met alleen tattoos als onderkleding onder...
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 29-07-13 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:06

Hahaha, maar kan een mens zich niet beter gaan storen aan vieze zwetende mensen en meisjes met vet haar? :') Dat is zoooooooooooo asociaal

Whis_Serada

Nou daar zeg je wat Poesss hihihi

Ayasha
Blogger

Huertecilla schreef:
Ayasha schreef:
suikermeisje; De hele wereld hoeft ze niet t zien maar ik ga met 30°C ook niet met lange mouwen lopen omdat een ander het niet kan laten zich te bemoeien. Wat is dat voor vreemde logica, da's de logica van "een meisje met een korte rok en open bloesje vroeg gewoon zelf om de verkrachting"

en tegelijk de burka onderdrukking vinden.

Ik durfde het al niet typen. _O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:28

_Nero schreef:
Asociaal? Hangt er vanaf.. Als je hele armen er onder zitten, ja dan vind ik het asociaal en niet meer mooi.. Dat is mijn mening.

Heb zelf 1 tatoeage en binnenkort komt de tweede, mijn eerste zit op de buitenkant van m'n pols en de tweede komt op de zijkant van m'n ribben, onder m'n bh zeg maar.. :')

en wat is er asociaal aan dan? en wat maakt jouw tattoo's dan minder aso dan die van mij? ben ik wel nieuwsgierig naar je denkwijze (en ja mijn armen zitten al aardig vol)

tja, je mag niet discrimineren op kleur van de huid, of het dragen van een hoofddoek want dan staat heel bokt op z'n kop
maar genoeg mensen hier die je wel discrimineren op de inkt die je draagt.... :roll:

Nou mijn lijf mijn leven, ik vind ze prachtig, heb er 8 en ik wil er nog veeeeeeeeeeeeeeeel meer :Y)
staan er al 8 in wachtrij :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:33

Ojajoh schreef:
_Nero schreef:
Asociaal? Hangt er vanaf.. Als je hele armen er onder zitten, ja dan vind ik het asociaal en niet meer mooi.. Dat is mijn mening.

Heb zelf 1 tatoeage en binnenkort komt de tweede, mijn eerste zit op de buitenkant van m'n pols en de tweede komt op de zijkant van m'n ribben, onder m'n bh zeg maar.. :')

en wat is er asociaal aan dan? en wat maakt jouw tattoo's dan minder aso dan die van mij? ben ik wel nieuwsgierig naar je denkwijze (en ja mijn armen zitten al aardig vol)

Dat komt heel wonderlijk over ja.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:34

Geryon schreef:
Zo'n tattoo net boven de bilspleet vind ik wél asociaal in álle gevallen. Maar de mensen die zo'n tattoo laten zetten zijn ook vaak wel de ordinaire types.

Hier moet ik toch stiekem om gniffelen. Ik ben een computernerd met brilletje en tattoo boven mijn bilnaad. :')
Denk dat er weinig mensen zijn die in eerste indruk of als ze me kennen me als asociaal of ordinair zouden bestempelen. (beoordeel zelf foto in profiel)

Ik vind tattoos kunst!
En net als elke kunst is de ene artiest beter dan de ander en is het ook nog aan smaak onderhevig.

De eerste tattoo heb ik laten zetten toen ik 17 was, de 2e toen ik 20 was en de bilnaad tattoo toen ik 26 was. Als ik niet enkele jaren jaren later flinke last van psoriasis had gekregen had ik inmiddels de schouderblad tattoo laten coveren of integreren met een mooi schouder/sleeve kunstwerk, vermoedelijk in Japanse stijl met veel kleur.
En dan wel bij een hele goede artiest en niet even snel bij de eerste de beste tattooshop.

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet een heleboel tattoos lelijk of ordinair vind. Een roos op een borst bijvoorbeeld vind ik vreselijk ordinair.
Grote kans dat die naarmate je ouder wordt eruit gaat zien als een verwelkt roosje.
Maar mijn motto met alles is: als de persoon er zelf blij mee is wie ben ik. En of ik iemand asociaal of ordinar vind meet ik af aan gedrag van mensen en niet aan uiterlijk.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:36

If your body is a temple, why not decorate the walls? :D

Nou, ik ben dubbel zo aso, ik heb namelijk een kind én ik heb tattoo's, man man als blikken konden doden :')

Ik vind inkt iets magisch, ik zelf heb dan ook genoeg staan en vooral groot, het moet alleen wel bij de juiste artiest gezet worden en niet bij beulen/thuis-tattooeerders-die-het-voor-minder-doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:48

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:57

Ik heb ook een tattoo , maar er komen er meerdere.
Ik heb nu een zin aan de binnenkant van mijn rechterarm staan. Vele nu, ja niet origineel vele hebben dat.
Een zin die voor mij heel veel betekend en mij sterk houd en nog geen moment spijt van, hij staat er al 3 jaar.
3 Gaan er zeker nog komen :) Een andere zin die ook veel betekend komt op de andere arm te staan.
En dan nog 2 symbolen.

Mijn vader heeft er nooit iets van gezegd en vind het geen probleem.
Mijn moeder dreigde me uit huis te zetten als ik dat wou, uiteindelijk heb ik de tattoo als cadeau gekregen voor mijn 17e verjaardag :)

Ik zet niet zomaar iets, het heeft veel betekenissen en is goed over nagedacht :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:01

CrazyCat schreef:
Geryon schreef:
Zo'n tattoo net boven de bilspleet vind ik wél asociaal in álle gevallen. Maar de mensen die zo'n tattoo laten zetten zijn ook vaak wel de ordinaire types.

Hier moet ik toch stiekem om gniffelen. Ik ben een computernerd met brilletje en tattoo boven mijn bilnaad. :')
Denk dat er weinig mensen zijn die in eerste indruk of als ze me kennen me als asociaal of ordinair zouden bestempelen. (beoordeel zelf foto in profiel)

Dan ben jij dus iemand die niet een ordinair type is :D (althans, je uiterlijk niet). Maar blijf het echt ordinair vinden. Ik vraag mezelf altijd af waarom een tattoo daar? Wat is jouw reden om hem daar te zetten bijvoorbeeld? Ik vind het echt zo ordinair om te zien, bijvoorbeeld in bikini oid.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:09

Geryon schreef:
Maar blijf het echt ordinair vinden. Ik vraag mezelf altijd af waarom een tattoo daar? Wat is jouw reden om hem daar te zetten bijvoorbeeld? Ik vind het echt zo ordinair om te zien, bijvoorbeeld in bikini oid.

Waarom vind jij dat ´ordinair´?

Waarom níet daar? Kan daar de vrouwelijk vorm +:)+ accentueren en is een makkelijk te verbergen plek :j

Met bikini kan het naast vrouwelijkheid accentuerend ook intrigerend zijn. Stoor jij je wellicht aan dat laatste? aan het effect bij jouzelf?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:23

Huertecilla schreef:
Geryon schreef:
Maar blijf het echt ordinair vinden. Ik vraag mezelf altijd af waarom een tattoo daar? Wat is jouw reden om hem daar te zetten bijvoorbeeld? Ik vind het echt zo ordinair om te zien, bijvoorbeeld in bikini oid.

Waarom vind jij dat ´ordinair´?

Waarom níet daar? Kan daar de vrouwelijk vorm +:)+ accentueren en is een makkelijk te verbergen plek :j

Met bikini kan het naast vrouwelijkheid accentuerend ook intrigerend zijn. Stoor jij je wellicht aan dat laatste? aan het effect bij jouzelf?

Dat effect bij mijzelf? Pff ik stoor me er juist aan dát sommige vrouwen met zo'n tattoo het willen accentueren en dát ze het doen omdat het intrigerend kan zijn. Ik vind dat ontzettend sneu. Maargoed leven en laten leven :D

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:27

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik verbaas me er werkelijk over dat er nog zoveel mensen zijn die tattoo's 'asociaal' vinden.
Hee, mijn vader vindt het ook 'asociaal en ordinair geklieder', maar liet ik nu 'papa' op m'n arm tatoeëren, was het vast ineens ware kunst. 8)7
Waar neemt men nu precies aanstoot aan vraag ik me dan af? En al helemaal 'n tattoo boven je bilspleet, jemig zeg, wie heeft daar nu last van?
Mijn rug is zo goed als bedekt en ik vind het, al zeg ik het zelf, pure lichaamsverfraaiing. Goed, ieder z'n ding, maar asociaal?
Rotzooi achterlaten op straat, oude mensjes lastigvallen, als 'n idioot achter het stuur zitten, dát vind ik asociaal.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:34

Afbeelding

Ik heb er nog geen, maar er staan er zeker een paar op mijn lijstje!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:38

Geryon schreef:
Dat effect bij mijzelf? Pff ik stoor me er juist aan dát sommige vrouwen met zo'n tattoo het willen accentueren en dát ze het doen omdat het intrigerend kan zijn. Ik vind dat ontzettend sneu.

Driewerf waarom in vredesnaam. Waarom stoor jij je eraan dat ze hun vorm willen accentueren, dat ze een ´spannende´ vraag oproepen? Wat is daar sneu aan?

Citaat:
Maargoed leven en laten leven :D

Inderdaad. Dus waarom het waardeoordeel ´ordinair´? Dat is snobbistisch.

Het is simpelweg jouw belevingswereld niet. Net zo sneu, of niet.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:39

Ik kan het ook niet Ordinair vinden hoor

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:49

Ik heb er 2, 1 op de binnenkant van m'n pols en 1 op m'n rug.
Ik vind ze mooi en ben er blij mee.
Wat een ander ervan vind moet 'ie lekker zelf weten. Vinden ze het niks kijken ze maar niet.
Ik werkte in een winkel en daar droeg ik altijd lange mouwen. Maar ik hou sowieso niet zo van de hele dag in de airco staan met korte mouwen :n
Nu werk ik in een drukkerij en is het geen probleem.
Heb er nog nooit negatieve reacties over gehad trouwens. Heb ze nu 2 en 1 jaar.

Over het algemeen vind ik tattoo's erg mooi en ook altijd leuk om te zien :j
Alleen op het hoofd vind ik het... Tsja. Niet mijn smaak zeg maar :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:00

Huertecilla schreef:
Geryon schreef:
Dat effect bij mijzelf? Pff ik stoor me er juist aan dát sommige vrouwen met zo'n tattoo het willen accentueren en dát ze het doen omdat het intrigerend kan zijn. Ik vind dat ontzettend sneu.

Driewerf waarom in vredesnaam. Waarom stoor jij je eraan dat ze hun vorm willen accentueren, dat ze een ´spannende´ vraag oproepen? Wat is daar sneu aan?

Citaat:
Maargoed leven en laten leven :D

Inderdaad. Dus waarom het waardeoordeel ´ordinair´? Dat is snobbistisch.

Het is simpelweg jouw belevingswereld niet. Net zo sneu, of niet.

Ik vind het sneu als in de zin dat je dus denkt iets te moeten accentueren oid. En dat je op die manier een spannende vraag op wilt roepen. Vind het gewoon sneu :')

En nee, ik vind het sneu als het mijn belevingswereld wél is. Het waardeoordeel ordinair heeft trouwens niets te maken met leven en laten leven. Wat een onzin kraam je toch uit :')

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:01

Tattoeages asociaal? Dat is gewoon een vooroordeel. Het beeld dat mensen hebben bij iemand met vol getattoeerde armen.
Tattoeages lelijk? Dat is een mening. Ik denk dat ik me bij de meerderheid aan kan sluiten dat ze wel heel mooi kunnen zijn. Voor mij zijn dat de kleine betekenisvolle tatoeages op een niet al te opvallende plek. Zoals ik er nu over denk, zal ik er nooit een nemen. Het is zo definitief en mocht ik er spijt van hebben of mocht het zijn betekenis verliezen, kom ik er nooit meer vanaf.

En dan heb je ook nog de menselijke kleurplaten die rondlopen, dat vind ik wel verschrikkelijk. Je ziet het persoon zelf niet eens meer. Natuurlijk moet men zelf weten wat hij/zij met zijn lichaam doet, maar ik vind het zelf gewoon geen gezicht.