je koopt toch ook geen beschadigde auto voor de nieuwprijs, dan wil je ook een strakke auto.maar als je hem voor de helft krijgt, neem je dat deukje wel voor lief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:Wendy schreef:Klopt, maar wat ik bedoel te zeggen: dat ieder gezin een eigen woning heeft, is niet per se een eerste levensbehoefte.
Wendy en Fiebe, ik vind een dak boven je hoofd zeker wel een eerste levensbehoefte. Net als goed eten en medische zorg.
kiki1976 schreef:Idd als hier in de rondte kijkt zitten de aardappels hier nog allemaal in de grond, zelfs het loof staat er nog fris en fruitig bovenop. Dus het duurt nog wel even voordat ze eruit gaan.
ulyse schreef:Dona85 schreef:Hier wil ik wel even op reageren
De boeren maken deze prijs niet zo hoog xIirtJj!!!
De boer krijgt (hier in de omgeving van Tholen dan) welgeteld €0,26 per kilo aardappelen die hij hier laat veilen. Dan heb ik het hier over hetzelfde ras als TS namelijk Frieslanders.
De prijs die je in de winkel betaald is ronduit schandalig!!
Mijn vader teelt zelf ook frieslanders en doré's maar bij €0,26 mag je nog in je handen klappen en dan mag er absoluut geen onregelmatigheidje in de aardappels zitten.
Wat het in de winkel zo duur maakt is al het transport, de winkel zet er wat tussen, ze zijn misschien nog gewassen voor ze in het zakje verkocht worden.
Ons geld wordt gewoon steeds minder waard, dat merk je in alles. Toch hoef je geen medelijden te hebben met een boer. Ten opzichte van iedere andere ondernemer waait de wind wel erg 1 kant op.
Als boer wordt je gecompenseerd met vaste subsidies per hectare grond, kun je subsidie krijgen voor natuurbeheer, kun je subsidie krijgen voor biologische landbouw, kun je goedkope brandstof tanken, zijn er contracten voor de afzet van je produc enz... enz...
En na pensioen en verkoop van landerijen ben je ruim miljoenair. Het is een bijzondere wereld.
xSlvna schreef:Fiebie schreef:Het is belachelijk en van de zotten dat het weg gegooid wordt i.p.v. meegegeven aan personeel of iets dergelijks....
Ik mocht jaaaaaren geleden geen brood meenemen voor de paarden, het lag al in het vuilniskrat om vernietigd te worden.Nee, want anders gingen mensen dingen achterhouden zodat ze het mee konden nemen...... *zucht*
Fiebie, ik hoop dat je snapt dat minder winst gaat zorgen voor minder geld voor werknemers...![]()
Is dat nu zo lastig om te snappen dat een bedrijf dat niet kan doen? Weet zeker dat er genoeg mensen gaan achterhouden etc., vaak genoeg mensen zien zeiken 'Dit is over de datum' om vervolgens gelijk een later binnengekomen product erbij te grijpen om het gratis te krijgen, soms om een cent of 50.
Mensen die zeiken voor een product dat er niet is (500 ml pak) en wanneer je zegt 'U mag een 1l pak pakken voor de gelijke prijs' ze direct 6/7 van die literpakken pakken... Ik dacht je wilde persee een 500 ml pak![]()
Als het om geld draait is men zo oneerlijk, je kán het gewoon niet maken om over de datum weg te geven.
Wendy schreef:_Nelleke_ schreef:
Wendy en Fiebe, ik vind een dak boven je hoofd zeker wel een eerste levensbehoefte. Net als goed eten en medische zorg.
Druk ik me dan zo beroerd uit?
Ik zeg niet dat een dak boven je hoofd geen eerste levensbehoefte is. Ik zeg alleen dat een eigen huis geen eerste levensbehoefte is. Een eigen kamer is ook een dak boven je hoofd.
Batlow schreef:Waarom ze dat brood niet gratis mee geven is omdat je de volgende dag geen brood meer zou kopen voor je paard omdat je er dan al een hebt..
Batlow schreef:Waarom ze dat brood niet gratis mee geven is omdat je de volgende dag geen brood meer zou kopen voor je paard omdat je er dan al een hebt..
Batlow schreef:Producten die worden gemuteerd hebben een speciale bestemming. Maar ook omdat je als supermarkt niet eten wat net wel net niet over de datum is aan de voedselbank geeft, dan geef je goed voedsel
Fiebie schreef:Batlow schreef:Waarom ze dat brood niet gratis mee geven is omdat je de volgende dag geen brood meer zou kopen voor je paard omdat je er dan al een hebt..
Ik koop geen brood voor mijn paard....![]()
Als het toch weg gaat, want bij de supermarkt waar ik werkte vroeger had het geen andere bestemming dan ''Vernietiging'', en het ligt al in het krat om opgehaald te worden, dan vind ik dat ik best een brood mag meenemen.
Janine1990 schreef:Batlow schreef:Producten die worden gemuteerd hebben een speciale bestemming. Maar ook omdat je als supermarkt niet eten wat net wel net niet over de datum is aan de voedselbank geeft, dan geef je goed voedsel
De datum op de verpakking zijn de uiterste verkoopdatum.
Die heeft niets te maken met de uiterste houdbaarheidsdatum!!!
Als ik diep in de oliebol zou zitten, zou ik maar wat blij zijn met eendagsbrood!!
Want niet vergeten: Brood mag maar 1 dag in het schap liggen, is het niet verkocht, wordt het vernietigd.
Dat is toch onzin?
Batlow schreef:Tja, het zal een reden hebben maar weet niet meer wat. Anders was de honger in Nederland allang de wereld uit