Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tweebelgen schreef:Waarom denk je dat halal geslacht vlees zuiverder is?
Omdat ze handschoenen dragen bij het inpakken ?
Hoeveel van de Turkse slagers slachten illigaal ?
GUSTIxBILL schreef:tweebelgen schreef:Waarom denk je dat halal geslacht vlees zuiverder is?
Ik zeg niet dat halal vlees rechtstreeks zuiverder is, maar als je rechtstreeks bij de Turkse slager/ Slachter gaat halen en je kunt de stukken uitkiezen, het gehakt word voor je ogen gemaakt. Dan vind ik dit er toch beter uit zien dan een stuk vlees bij de budget slager.
Over de discussie over het slachten kunnen we het uren hebben. Maar hier blijf ik eigenlijk bij het principe: als ze geslacht worden hebben ze zowiezo zeer, en ik zou het in principe liever vriendelijker zien ja. Maar als je daarbij nadenkt mag je totaal geen vlees meer eten.
Eveneens weet ik dat er veel illegaal slachten. Maar je moet ook zelf beetje uitkijken waar en wat je koopt.
GUSTIxBILL schreef:tweebelgen schreef:Waarom denk je dat halal geslacht vlees zuiverder is?
Ik zeg niet dat halal vlees rechtstreeks zuiverder is, maar als je rechtstreeks bij de Turkse slager/ Slachter gaat halen en je kunt de stukken uitkiezen, het gehakt word voor je ogen gemaakt. Dan vind ik dit er toch beter uit zien dan een stuk vlees bij de budget slager.
Over de discussie over het slachten kunnen we het uren hebben. Maar hier blijf ik eigenlijk bij het principe: als ze geslacht worden hebben ze zowiezo zeer, en ik zou het in principe liever vriendelijker zien ja. Maar als je daarbij nadenkt mag je totaal geen vlees meer eten.
Eveneens weet ik dat er veel illegaal slachten. Maar je moet ook zelf beetje uitkijken waar en wat je koopt.
Geryon schreef:Oh sorry, dan heb ik mij verkeerd ingelezen.
En waarom maakt iedereen dan de vergelijking halal geslacht vlees die het tenminste goed heeft gehad met de bio industrie dieren? Zo kan ik alles wel een goed licht zetten
Eddy_Rocks schreef:Ik vind het vervelend dat we vaak de 'keuze' niet meer hebben. Net als bij bijvoorbeeld Domino's, maken reclame dat het Halal is..
Citaat:'De Amerikaanse onderzoeker Temple Grandin heeft aangetoond dat de koosjere slacht de beste manier is voor bedwelmen, slachten en ontbloeding van het vlees. Uit sommige onderzoeken zou blijken dat de bloeddruk in de hersenen binnen twee seconden zodanig is gedaald dat er geen pijnsensatie meer is. Een beroemd anesthesioloog die ik om advies heb gevraagd, zegt dat het gevoel van dieren niet wordt uitgeschakeld door het schieten van een pin door het motorisch deel van hun hersenen. Sommige experts zeggen dat het lijden daardoor zelfs erger wordt, omdat het dier zijn pijn niet kan uiten. De Leidse hoogleraar Albert Dahan schrijft dat een andere methode van verdoven, elektrocutie, wel verlamt maar niet ongevoelig maakt. De ervaring met mensen in de psychiatrie zijn zeer negatief. Vergassing als methode is helemaal een ramp.'