Verdronken Ivan (16) kon niet zwemmen en was eigenwijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:32

Er is geen werk, dus wat komen de mensen hier doen dan? Een beetje profiteren van onze samenleving en het verzieken voor onze eigen mensen. Mijn ouders hebben nu ook problemen. Mijn ouders hebben zich jarenlang uit de naad gewerkt en nu ze eens een keer iemand nodig hebben staan ze voor een dichte deur. Maar dan nog gaan ze geen verhaal ophangen dat ze het slecht hebben.

Volgend jaar gaan de grenzen van Bulgarije en Roemenië open, Rutte wil werkloze Zuid Europeanen naar NL halen om hier de sectoren op te vullen. Soms vraag ik mij af of we nog wel in NL wonen...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:35

Ze pakken ons werk af??.
Zijn een hoop van die zeik Nederlanders die zitten te zeuren: heb geen werk. Maar kan al zo 4 of 5 mensen opnoemen die wel werk willen maar zo kieskeurig zijn dat ze nooit een baan zullen krijgen. (En ook nog eens helemaal niet of slecht opgeleid). Het kan mij weinig schelen wat voor werk ik heb, als het maar geld betaald is het best.
Laatst bijgewerkt door suikermeisje op 11-07-13 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:36

purny schreef:
Er is geen werk, dus wat komen de mensen hier doen dan? Een beetje profiteren van onze samenleving en het verzieken voor onze eigen mensen. Mijn ouders hebben nu ook problemen. Mijn ouders hebben zich jarenlang uit de naad gewerkt en nu ze eens een keer iemand nodig hebben staan ze voor een dichte deur. Maar dan nog gaan ze geen verhaal ophangen dat ze het slecht hebben.

Volgend jaar gaan de grenzen van Bulgarije en Roemenië open, Rutte wil werkloze Zuid Europeanen naar NL halen om hier de sectoren op te vullen. Soms vraag ik mij af of we nog wel in NL wonen...

Nou, misschien moet je een brief aan Rutte schrijven en een nieuw topic openen? Dit is in dit topic totaaaaaal offtopic.
Dat jij gefrustreerd bent door je ouders vind ik heel vervelend, maar ga elders je gal spuwen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:36

Purny: het lijkt me hier wat offtopic? Het heeft weinig te maken met de dood van de jongen. Dat soort meningen kun je misschien beter ergens anders plaatsen.

En wat mij betreft is het overlijden van een 16-jarige jongen gewoon in- en intriest. Niets anders dan dat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:39

suikermeisje schreef:
Ze pakken ons werk af??.
Zijn een hoop van die zeik Nederlanders die zitten te zeuren: heb geen werk. Maar kan al zo 4 of 5 mensen opnoemen die wel werk willen maar zo kieskeurig zijn dat ze nooit een baan zullen krijgen. (En ook nog eens helemaal niet of slecht opgeleid). Het kan mij weinig schelen wat voor werk ik heb, als het maar geld betaald is het best.

Kijk en nu heb je weer het punt. Er zijn zat mensen die willen werken maar gewoon geen kans krijgen om te werken. Mijn moeder is 56 en zit zonder werk thuis. Ze wil dolgraag aan het werk, liever gister als vandaag maar krijgt gewoonweg de kans niet eens om haar te bewijzen. Maar laten we idd weer ontopic verder gaan. Ik vind het erg dat het is gebeurd en dat iemand gewoon zo aan het geld van een begrafenis moet komen.

natas_joy

Re: Verdronken Ivan (16) kon niet zwemmen en was eigenwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:41

Jeetje wat reageren veel mensen hier grof en niet erg begripvol!
Het is al vreselijk genoeg voor de ouders om hun kind te verliezen, ze zitten vast niet te wachten op dit soort belachelijke reacties, hier krijgen zij hun zoon niet mee terug hoor!

Heel veel sterkte voor de familie en nabestaanden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:44

Boras schreef:
Dat in combinatie met de uitspraak " wat hebben ze hier te zoeken" maakt dat ik denk dat je uh.. niet erg gastvrij bent aangelegd.

Mwah, dat valt best wel mee hoor :') Maar ik neem aan (ja, aanname ja) dat áls je opzoek gaat naar kansen je naar een land gaat waar je meer kansen kan krijgen. Dat is in Nederland momenteel absoluut niet het geval.

En ja, het overlijden van zo'n jongen is triest. Maar ik vraag mij af of er net zo'n gedoe was geweest of het een Nederlandse jongen was met pa en ma in de bijstand.
Even heel zwart/wit: Het geld voor een sobere, simpele begrafenis in Nederland wordt vergoed door de gemeente. Dat zou een Nederlandse 16-jarige jongen met pa en ma in de bijstand ook krijgen. Maar omdat het hier gaat om een wens voor begrafenis in Turkije liggen de zaken gewoon anders. Maar moet ik - als buitenstaander, iemand die deze jongen niet kent - geld bijleggen om deze jongen die oh zo gewenste uitvaart te geven?
Was het mijn buurjongen: Ja, dan had ik het wel overwogen. Maar voor iemand die ik niet ken, nooit heb gesproken etc etc. Hoe in en in triest het ook is: Ik zal niet gaan doneren.
En daarnaast blijf ik van mening dat iedereen ook zélf de grootste bijdrage moet leveren. OF tenminste de naaste familie.

En daarnaast of de mensen die hier het hardst schreeuwen hoe verschrikkelijk egoïstisch de mensen zijn die niet willen doneren zelf wél gaan doneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:47

Winged schreef:
Boras schreef:
Dat in combinatie met de uitspraak " wat hebben ze hier te zoeken" maakt dat ik denk dat je uh.. niet erg gastvrij bent aangelegd.

Mwah, dat valt best wel mee hoor :') Maar ik neem aan (ja, aanname ja) dat áls je opzoek gaat naar kansen je naar een land gaat waar je meer kansen kan krijgen. Dat is in Nederland momenteel absoluut niet het geval.

En ja, het overlijden van zo'n jongen is triest. Maar ik vraag mij af of er net zo'n gedoe was geweest of het een Nederlandse jongen was met pa en ma in de bijstand.
Even heel zwart/wit: Het geld voor een sobere, simpele begrafenis in Nederland wordt vergoed door de gemeente. Dat zou een Nederlandse 16-jarige jongen met pa en ma in de bijstand ook krijgen. Maar omdat het hier gaat om een wens voor begrafenis in Turkije liggen de zaken gewoon anders. Maar moet ik - als buitenstaander, iemand die deze jongen niet kent - geld bijleggen om deze jongen die oh zo gewenste uitvaart te geven?
Was het mijn buurjongen: Ja, dan had ik het wel overwogen. Maar voor iemand die ik niet ken, nooit heb gesproken etc etc. Hoe in en in triest het ook is: Ik zal niet gaan doneren.
En daarnaast blijf ik van mening dat iedereen ook zélf de grootste bijdrage moet leveren. OF tenminste de naaste familie.

En daarnaast of de mensen die hier het hardst schreeuwen hoe verschrikkelijk egoïstisch de mensen zijn die niet willen doneren zelf wél gaan doneren.

Dat moet jij zeker niet. Dat mag jij.
Volgens mij zegt overigens niemand dat het verschrikkelijk egoistisch is om niet te doneren. Dus waar je dat nu toch vandaan haalt?

Je vergelijking is heel zwart-wit. Net als een Nederlander, zou deze Turk ook een sobere begrafenis van de gemeente krijgen. Vanwege zijn herkomst wil hij de jongen graag in Turkije begraven. Dat is vanwege geloof en vanwege de achtergrond. Dat is iets heeeeel anders dan iemand een gewenste uitvaart geven.
Als je dat verschil niet begrijpt of niet wil zien, dan is deze discussie totaal zinloos.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:48

Staan er bij die spui niet allemaal bordjes met niet zwemmen?( woonde vroeger in spijkenisse) en moest altijd met me fietsje pondje over om naar de manege te kachelen,... en ben veel bordjes toen tegen gekomen anders had ik er ook wel een x ingesprongen:+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:53

Winged schreef:
Maar moet ik - als buitenstaander, iemand die deze jongen niet kent - geld bijleggen om deze jongen die oh zo gewenste uitvaart te geven?

Volgens mij is het antwoord hierop al heel vaak gegeven: nee, dat moet niet! Dat mag, als je dat wilt, maar er is geen enkele verplichting. Dus wat is het probleem?

En wat betreft vergelijkbare situaties: als iets dergelijks zou gebeuren met een zoon van een bijstandsgezin, en oma woont in het buitenland, dan kan ik ook best begrijpen als er een vrijblijvende vraag om hulp komt om oma naar de begrafenis te laten komen. Heb ik evenmin moeite mee.

Citaat:

Wat heb je daar uberhaupt mee te maken? Dat is toch volstrekt jouw zaak niet?

Citaat:

Ik kan er natuurlijk overheen gelezen hebben, maar ik heb NIEMAND horen zeggen dat het egoistisch is om niet te doneren. Dat is vrije keuze. Alleen al die extra negativiteit, dat vind ik wel vreemd en onnodig. Alsof je het ze zelfs misgunt dat anderen wel iets geven.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:00

Waar ik dat vandaan haal? Doordat mensen hier in dit topic - lees hem even door - regelmatig reageren met 'bah bah bah walgelijk dat je hier zo instaat'. Dat jullie dat niet zeggen: Fijn. Maar het is wel zo dat er op de mensen die hier anders instaan dan 'ja we leggen een steentje bij etc etc etc' direct de stempel racist, egoïst etc krijgen.
Zoals ik in mijn vorige post aangeef: Als Klaasje van hiernaast met pa en ma in de bijstand hetzelfde was overkomen was er ook een bijstands-uitvaart geregeld, en dan is er waarschijnlijk geen haan die ernaar kraait. Dat vind ik jammer, want waarom heeft Klaasje minder recht op zijn gewenste begrafenis dan Achmed? En dan kan geloof hier wel een belangrijke rol inspelen, maar misschien is Klaasje wel zwaar gelovig. En dan? Voor mij zijn Klaasje en Achmed in zo'n geval gelijk aan elkaar.

Daarnaast: Beetje jammer dat mijn vorige post zo wordt opgeknipt dat de - in jullie ogen - negatieve dingen eruit worden gehaald.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:02

Zo... Zullen we het netjes en ontopic houden dames? :=
Het gaat er steeds harder aan toe hier. En dan ook nog over banen?
De betreffende vader zal jullie kostbare banen in elk geval niet stelen, die zit in de bijstand, dus da's helemaal niet van toepassing hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:05

Winged schreef:
Waar ik dat vandaan haal? Doordat mensen hier in dit topic - lees hem even door - regelmatig reageren met 'bah bah bah walgelijk dat je hier zo instaat'. Dat jullie dat niet zeggen: Fijn. Maar het is wel zo dat er op de mensen die hier anders instaan dan 'ja we leggen een steentje bij etc etc etc' direct de stempel racist, egoïst etc krijgen.
Zoals ik in mijn vorige post aangeef: Als Klaasje van hiernaast met pa en ma in de bijstand hetzelfde was overkomen was er ook een bijstands-uitvaart geregeld, en dan is er waarschijnlijk geen haan die ernaar kraait. Dat vind ik jammer, want waarom heeft Klaasje minder recht op zijn gewenste begrafenis dan Achmed? En dan kan geloof hier wel een belangrijke rol inspelen, maar misschien is Klaasje wel zwaar gelovig. En dan? Voor mij zijn Klaasje en Achmed in zo'n geval gelijk aan elkaar.

Daarnaast: Beetje jammer dat mijn vorige post zo wordt opgeknipt dat de - in jullie ogen - negatieve dingen eruit worden gehaald.

Dat heeft niets met het wel of niet doneren te maken. Dat heeft alles te maken met je manier van reageren. Natuurlijk mag je een andere mening hebben, dat maakt je niet tot egoist of racist?

Dat tweede wat je schrijft is een gedachte die je hebt. Volgens mij zijn sommige Nederlands nog steeds redelijk begaan met een ander. Dus als de ouders van Klaasje een dergelijke oproep plaatsen, zullen zij ongetwijfeld ook donaties krijgen. Ik vind het raar dat je dit zo stelt, want deze situatie heeft zich niet voorgedaan.

Je laat in je bericht doorschemeren dat wij 'Achmed' zielig vinden, omdat hij van buitenlandse afkomst is? Nou sorry, maar naar kleur of afkomst kijk ik niet. Dus was het een Nederlander geweest, had ik hier precies hetzelfde ingestaan.
Voor iedere ondernemer die failliet is gegaan, en in de schuldsanering raakt is het leven al zwaar genoeg. Turk/Nederlander/Of whatever

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:06

Sok schreef:
De betreffende vader zal jullie kostbare banen in elk geval niet stelen, die zit in de bijstand, dus da's helemaal niet van toepassing hier.

Sanering is geen bijstand?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:08

Rowdine schreef:
Sok schreef:

Goeiemorgen! :+ Excuus!
Helemaal verkeerd gelezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:10

Sok schreef:
Rowdine schreef:

Goeiemorgen! :+ Excuus!
Helemaal verkeerd gelezen!

Hhahaa morning :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:12

Rowdine schreef:
Dat heeft niets met het wel of niet doneren te maken. Dat heeft alles te maken met je manier van reageren. Natuurlijk mag je een andere mening hebben, dat maakt je niet tot egoist of racist?

Dat tweede wat je schrijft is een gedachte die je hebt. Volgens mij zijn sommige Nederlands nog steeds redelijk begaan met een ander. Dus als de ouders van Klaasje een dergelijke oproep plaatsen, zullen zij ongetwijfeld ook donaties krijgen. Ik vind het raar dat je dit zo stelt, want deze situatie heeft zich niet voorgedaan.

Je laat in je bericht doorschemeren dat wij 'Achmed' zielig vinden, omdat hij van buitenlandse afkomst is? Nou sorry, maar naar kleur of afkomst kijk ik niet. Dus was het een Nederlander geweest, had ik hier precies hetzelfde ingestaan.
Voor iedere ondernemer die failliet is gegaan, en in de schuldsanering raakt is het leven al zwaar genoeg. Turk/Nederlander/Of whatever

Ik wéét dat ik geen egoïst of racist ben. Het is alleen alles behalve plezierig als je zo in een topic wordt genoemd. Snap? En manier van reageren: Ik verdedig graag mijn standpunten. Net zoals jij. En dat is prima toch :)

Nogmaals: Als Achmed/Klaasje/Pietje iemand was die ik kén dan had ik er waarschijnlijk wel anders ingestaan. En ja, ik heb de indruk dat Achmed voor wordt getrokken omdat de argumenten 'Geloof' en 'Herkomst' erg veel worden gebruikt.

Vergelijking met Klaasje: Situatie heeft zich inderdaad niet voorgedaan - gelukkig voor Klaasje - maar het is puur theoretisch gesteld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:17

Winged schreef:
Waar ik dat vandaan haal? Doordat mensen hier in dit topic - lees hem even door - regelmatig reageren met 'bah bah bah walgelijk dat je hier zo instaat'.

En dat gaat nergens over de keuze om al dan niet te doneren, maar steeds om de manier waarop het gebracht wordt (hoe durven ze het te vragen, ze moeten zelf de kosten betalen, ze hadden niet naar Nederland moeten komen, etc.)

Op de keuze zelf heb ik geen commentaar gelezen.

En ja, als mensen nadrukkelijk vermelden dat buitenlanders niet welkom zijn, dan ligt het oordeel 'niet gastvrij' en 'racistisch' wel een beetje voor de hand.

Tot slot heb je in mijn post niet goed doorgelezen. Ik gaf daar een voorbeeld waarin een Nederlandse jongen en een buitenlandse jongen (wat mij betreft, maar volgens mij voor de meesten) weldegelijk vergelijkbaar zouden kunnen zijn. Jij negeert dat echter en creeert een tegenstelling die er niet is. Dat vind ik geen nette manier van discussieren.

Je post opknippen zal ik niet meer doen, al heb ik voor zover ik kan nagaan niets weggelaten dat de essentie verandert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:18

Winged schreef:
Rowdine schreef:

Ik wéét dat ik geen egoïst of racist ben. Het is alleen alles behalve plezierig als je zo in een topic wordt genoemd. Snap? En manier van reageren: Ik verdedig graag mijn standpunten. Net zoals jij. En dat is prima toch :)

Nogmaals: Als Achmed/Klaasje/Pietje iemand was die ik kén dan had ik er waarschijnlijk wel anders ingestaan. En ja, ik heb de indruk dat Achmed voor wordt getrokken omdat de argumenten 'Geloof' en 'Herkomst' erg veel worden gebruikt.

Vergelijking met Klaasje: Situatie heeft zich inderdaad niet voorgedaan - gelukkig voor Klaasje - maar het is puur theoretisch gesteld.

Ik kan me niet indenken dat je racist of egoist wordt genoemd vanwege het feit dat je niet wil doneren? Want dat is wat je stelt in een van je reacties toch?
Geloof en herkomst kunnen alleen de reden van het begraven in Turkije uitleggen. Niet waarom men al dan niet wil doneren.
Het is niet dat ik zou willen doneren vanwege een mooie begrafenis of vakantie. Maar vanwege het feit dat het vanwege geloofsovertuigingen normaal is dat men een dergelijke begrafenis krijgt.
Als jij een cowboy bent, en het is normaal/gewild dat je een begrafenis hebt waarbij je door paarden wordt begeleid, wil ik ook prima dat doen met mijn paard. De benzinekosten voor het trekken van de trailer en het rijden van de auto betaal ik dan zelf.
Ik denk dat je het meer op die manier moet zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:20

Sterker nog; dat zou ik ook doen wanneer je het gewoon zou willen! (onafhankelijk van je geloofsovertuiging/levenswijze etc

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:28

Precies Shadow! Het gaat er helemaal niet om dat je niet wil doneren, je mag het zelfs vinden dat je wel duizenden dingen kan verzinnen die je veel belangrijker vindt om te steunen of zelfs dat je dat nieuwste kleedje in de winkel veel belangrijker vindt dan tien miljoen goede doelen samen. Maar het gaat op de manier waarop sommigen zo hard kunnen zijn in hun oordeel.
So what dat die jongen dood is? Is lekker zijn eigen fout, moest die maar niet zwemmen. Moest die Turk maar niet naar hier komen wonen. Moet die Turk zich maar aanpassen aan onze begrafenisrituelen en hem hier begraven. Oh nee help, straks worden mijn belastingcenten aangeraakt!(ook een paar keer gevallen terwijl ik nergens zie dat de gemeente iets gaat bekostigen). Dat hij hulp dùrft vragen zeg, los het zelf op. In Nederland lossen wij eenmaal de problemen zelf op dus hij moet niet bij een ander gaan bedelen....
Dat gevoel krijg je bij sommige berichten en dàt vind ik vreemd en onnodig. Je doet mensen die wél medeleven hebben en willen bijna voelen dat ze iets doms en slecht doen als zij wel iets willen schenken. Waarom is dat nodig? Waarom kon je het bericht niet gewoon lezen en verder klikken, maar moest er een hele discussie geopend worden omdat een buitenlander durft vragen op de goede wil van mensen terwijl het de eigen stomme fout van zijn zoon was?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:41

Klopt: het gene wat de gemeente kan doen is het volgende:
IndianLady schreef:
Gemeentelijke begrafenis als vangnet
Burgemeester Tigelaar van Oud-Beijerland meldt dat het gezin ondersteuning krijgt van gemeentelijke hulpverleners. 'Het belangrijkste is dat de hulpverleners die deze familie ondersteunen de goede dingen kunnen doen', zegt hij tegen het AD/Hoeksche Waard.

Mocht er niet genoeg geld binnenkomen, dan wacht Ivan een sobere begrafenis op de gemeentelijke begraafplaats in Oud-Beijerland. 'We gaan daarbij uit van de goedkoopste uitvaart', zegt een woordvoerder van de gemeente. 'Dat is de regel bij mensen die de uitvaart niet kunnen betalen. De Sociale Dienst schiet het geld dan voor en kan het later verhalen.'

Kwanyin: Snap je ook dat het twee kanten opwerkt? Dat mensen die hier anders tegenover staan uit worden gemaakt voor hard en gevoelloos? Ik snap heus wel jullie standpunt, maar nogmaals: Als ik de jongen zou kennen zal ik wellicht wél doneren. Maar nu: Nee, ik heb geen binding met die jongen. En misschien omdat ik zelf nooit om geld zou vragen sta ik hier ook wel anders in
En daarnaast: Er zijn ook genoeg Turken die hier in Nederland wonen en hier worden begraven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:44

Winged schreef:
Klopt: het gene wat de gemeente kan doen is het volgende:
IndianLady schreef:
Gemeentelijke begrafenis als vangnet
Burgemeester Tigelaar van Oud-Beijerland meldt dat het gezin ondersteuning krijgt van gemeentelijke hulpverleners. 'Het belangrijkste is dat de hulpverleners die deze familie ondersteunen de goede dingen kunnen doen', zegt hij tegen het AD/Hoeksche Waard.

Mocht er niet genoeg geld binnenkomen, dan wacht Ivan een sobere begrafenis op de gemeentelijke begraafplaats in Oud-Beijerland. 'We gaan daarbij uit van de goedkoopste uitvaart', zegt een woordvoerder van de gemeente. 'Dat is de regel bij mensen die de uitvaart niet kunnen betalen. De Sociale Dienst schiet het geld dan voor en kan het later verhalen.'

Kwanyin: Snap je ook dat het twee kanten opwerkt? Dat mensen die hier anders tegenover staan uit worden gemaakt voor hard en gevoelloos? Ik snap heus wel jullie standpunt, maar nogmaals: Als ik de jongen zou kennen zal ik wellicht wél doneren. Maar nu: Nee, ik heb geen binding met die jongen.
En daarnaast: Er zijn ook genoeg Turken die hier in Nederland wonen en hier worden begraven.

Nou, dat is toch prima! Je staat vrij om te doneren. Of om niet te doneren :)
Er zijn ook genoeg Turken die wel alcohol drinken, niet hallal eten, etc etc. Ik denk niet dat we alle Turken over een kam kunnen scheren daarin!
En prima toch, laat die man lekker vragen om een donatie. Nu heeft hij niks, en wordt het een sobere begrafenis in NL. Super toch, als zijn zoon in Turkije begraven kan worden doordat mensen willen doneren? Daar lijkt me nog steeds niets mis mee :)
Ik vind het juist spreken van lef dat deze man zijn trots opzij zet en vraagt om donaties.
Hij zit financieel al totaal in het slop en daardoor zit hij in de sanering. Dat is al relatief mensonterend en beschamend. Ik vind het wel getuigen van lef dat hij om donaties vraagt!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:01

Netje schreef:
karlijn1985 schreef:
Omdat er geen geld is om z'n kind in het land van herkomst te begraven. En buiten dat, zal de hele familie ook over moeten. Traditie of niet, mij is geleerd: geen geld = geen geld.

.. en daarom is het zo fijn dat er mensen zijn die wél compassie kunnen tonen en bereid zijn geld te doneren om deze familie te helpen.

Wat ik me afvraag: waarom ben je daar zo fel op tegen?? Kom je zelf iets te kort? Ben je jaloers dat ze 'zomaar' geld krijgen? Ze gaan er geen vakantietripje van maken: ze gaan hun zoon begraven :(

Ik ben blij dat er tenminste nog mensen zijn die het verdriet van deze mensen begrijpen en ze hulp bieden !

Volgens mij moet je mijn reactie(s) wat beter lezen, want jouw reactie slaat echt helemaal nergens op!

Ik ben er niet fel op tegen, absoluut niet zelfs. Als die man geld bij elkaar krijgt om die begrafenis in Turkije te doen dan gun ik m dat van harte.

En of ik zelf iets te kort kom, hoe haal je t in je hoofd??? Dit is weer een typische bokt opmerking, iets onzinnigs roepen terwijl het nergens op slaat. Ongelofelijk!
Maar om even antwoord te geven: nee ik heb echt helemaal niets te klagen en kan leven hoe ik graag wil leven.

Nergens zet ik neer dat ik het niet vreselijk vind voor die man & de nabestaanden. Je kind verliezen is het ergste wat er is.
Dus wil je niet doen alsof ik dat met mijn reacties bedoel?

Eerder heb ik gezegd dat het verschil in cultuur en achtergrond is. Nederlanders zijn nou eenmaal nuchter, de een wat minder dan de ander. Maar ik denk dat daarom mensen zich afvragen hoe en waarom (in dit geval) de Turkse mensen op een bepaalde manier handelen. Wat ik overigens nergens afkeur!

Normaal discussieren is er niet meer bij hier, in een discussie is het gebruikelijk dat mensen hun mening geven en dat er over gesproken word.
Niet om uitgemaakt te worden voor ongevoeling, spoort niet of dat je iets te kort komt in het leven. Dat is gewoon mensen afzeiken en de grond in trappen, terwijl iedereen recht heft op het uiten van zijn/haar eigen mening.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:33

purny schreef:

Gelukkig is er voor goede verpleegkundigen altijd werk, dus ik neem aan dat jij geen probleem hebt om aan een baan te komen? ;)

Iedereen is vrij om te doneren, ik veroordeel niemand als hij/zij niets geeft. Wat ik wel veroordeel is het kortzichtige gelul als waarom kan hij niet zwemmen, waarom is hij daar gaan zwemmen, waarom woont hij hier (terwijl er geen werk is voor onze Nederlanders), waarom is hij niet verzekerd, waarom spreekt hij geen Nederlands............
Er zijn tientallen mensen per jaar die verongelukken door onvoorzichtigheid en/of pure pech, vreselijk voor de nabestaanden.