Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Er is geen werk, dus wat komen de mensen hier doen dan? Een beetje profiteren van onze samenleving en het verzieken voor onze eigen mensen. Mijn ouders hebben nu ook problemen. Mijn ouders hebben zich jarenlang uit de naad gewerkt en nu ze eens een keer iemand nodig hebben staan ze voor een dichte deur. Maar dan nog gaan ze geen verhaal ophangen dat ze het slecht hebben.
Volgend jaar gaan de grenzen van Bulgarije en Roemenië open, Rutte wil werkloze Zuid Europeanen naar NL halen om hier de sectoren op te vullen. Soms vraag ik mij af of we nog wel in NL wonen...
suikermeisje schreef:Ze pakken ons werk af??.
Zijn een hoop van die zeik Nederlanders die zitten te zeuren: heb geen werk. Maar kan al zo 4 of 5 mensen opnoemen die wel werk willen maar zo kieskeurig zijn dat ze nooit een baan zullen krijgen. (En ook nog eens helemaal niet of slecht opgeleid). Het kan mij weinig schelen wat voor werk ik heb, als het maar geld betaald is het best.
Boras schreef:Dat in combinatie met de uitspraak " wat hebben ze hier te zoeken" maakt dat ik denk dat je uh.. niet erg gastvrij bent aangelegd.
Winged schreef:Boras schreef:Dat in combinatie met de uitspraak " wat hebben ze hier te zoeken" maakt dat ik denk dat je uh.. niet erg gastvrij bent aangelegd.
Mwah, dat valt best wel mee hoorMaar ik neem aan (ja, aanname ja) dat áls je opzoek gaat naar kansen je naar een land gaat waar je meer kansen kan krijgen. Dat is in Nederland momenteel absoluut niet het geval.
En ja, het overlijden van zo'n jongen is triest. Maar ik vraag mij af of er net zo'n gedoe was geweest of het een Nederlandse jongen was met pa en ma in de bijstand.
Even heel zwart/wit: Het geld voor een sobere, simpele begrafenis in Nederland wordt vergoed door de gemeente. Dat zou een Nederlandse 16-jarige jongen met pa en ma in de bijstand ook krijgen. Maar omdat het hier gaat om een wens voor begrafenis in Turkije liggen de zaken gewoon anders. Maar moet ik - als buitenstaander, iemand die deze jongen niet kent - geld bijleggen om deze jongen die oh zo gewenste uitvaart te geven?
Was het mijn buurjongen: Ja, dan had ik het wel overwogen. Maar voor iemand die ik niet ken, nooit heb gesproken etc etc. Hoe in en in triest het ook is: Ik zal niet gaan doneren.
En daarnaast blijf ik van mening dat iedereen ook zélf de grootste bijdrage moet leveren. OF tenminste de naaste familie.
En daarnaast of de mensen die hier het hardst schreeuwen hoe verschrikkelijk egoïstisch de mensen zijn die niet willen doneren zelf wél gaan doneren.
Winged schreef:Maar moet ik - als buitenstaander, iemand die deze jongen niet kent - geld bijleggen om deze jongen die oh zo gewenste uitvaart te geven?
Citaat:En daarnaast blijf ik van mening dat iedereen ook zélf de grootste bijdrage moet leveren. OF tenminste de naaste familie.
Citaat:En daarnaast of de mensen die hier het hardst schreeuwen hoe verschrikkelijk egoïstisch de mensen zijn die niet willen doneren zelf wél gaan doneren.
Winged schreef:Waar ik dat vandaan haal? Doordat mensen hier in dit topic - lees hem even door - regelmatig reageren met 'bah bah bah walgelijk dat je hier zo instaat'. Dat jullie dat niet zeggen: Fijn. Maar het is wel zo dat er op de mensen die hier anders instaan dan 'ja we leggen een steentje bij etc etc etc' direct de stempel racist, egoïst etc krijgen.
Zoals ik in mijn vorige post aangeef: Als Klaasje van hiernaast met pa en ma in de bijstand hetzelfde was overkomen was er ook een bijstands-uitvaart geregeld, en dan is er waarschijnlijk geen haan die ernaar kraait. Dat vind ik jammer, want waarom heeft Klaasje minder recht op zijn gewenste begrafenis dan Achmed? En dan kan geloof hier wel een belangrijke rol inspelen, maar misschien is Klaasje wel zwaar gelovig. En dan? Voor mij zijn Klaasje en Achmed in zo'n geval gelijk aan elkaar.
Daarnaast: Beetje jammer dat mijn vorige post zo wordt opgeknipt dat de - in jullie ogen - negatieve dingen eruit worden gehaald.
Rowdine schreef:Sok schreef:Zo... Zullen we het netjes en ontopic houden dames?![]()
Het gaat er steeds harder aan toe hier. En dan ook nog over banen?
De betreffende vader zal jullie kostbare banen in elk geval niet stelen, die zit in de bijstand, dus da's helemaal niet van toepassing hier.
Sanering is geen bijstand?
Rowdine schreef:Dat heeft niets met het wel of niet doneren te maken. Dat heeft alles te maken met je manier van reageren. Natuurlijk mag je een andere mening hebben, dat maakt je niet tot egoist of racist?
Dat tweede wat je schrijft is een gedachte die je hebt. Volgens mij zijn sommige Nederlands nog steeds redelijk begaan met een ander. Dus als de ouders van Klaasje een dergelijke oproep plaatsen, zullen zij ongetwijfeld ook donaties krijgen. Ik vind het raar dat je dit zo stelt, want deze situatie heeft zich niet voorgedaan.
Je laat in je bericht doorschemeren dat wij 'Achmed' zielig vinden, omdat hij van buitenlandse afkomst is? Nou sorry, maar naar kleur of afkomst kijk ik niet. Dus was het een Nederlander geweest, had ik hier precies hetzelfde ingestaan.
Voor iedere ondernemer die failliet is gegaan, en in de schuldsanering raakt is het leven al zwaar genoeg. Turk/Nederlander/Of whatever
Winged schreef:Waar ik dat vandaan haal? Doordat mensen hier in dit topic - lees hem even door - regelmatig reageren met 'bah bah bah walgelijk dat je hier zo instaat'.
Winged schreef:Rowdine schreef:Dat heeft niets met het wel of niet doneren te maken. Dat heeft alles te maken met je manier van reageren. Natuurlijk mag je een andere mening hebben, dat maakt je niet tot egoist of racist?
Dat tweede wat je schrijft is een gedachte die je hebt. Volgens mij zijn sommige Nederlands nog steeds redelijk begaan met een ander. Dus als de ouders van Klaasje een dergelijke oproep plaatsen, zullen zij ongetwijfeld ook donaties krijgen. Ik vind het raar dat je dit zo stelt, want deze situatie heeft zich niet voorgedaan.
Je laat in je bericht doorschemeren dat wij 'Achmed' zielig vinden, omdat hij van buitenlandse afkomst is? Nou sorry, maar naar kleur of afkomst kijk ik niet. Dus was het een Nederlander geweest, had ik hier precies hetzelfde ingestaan.
Voor iedere ondernemer die failliet is gegaan, en in de schuldsanering raakt is het leven al zwaar genoeg. Turk/Nederlander/Of whatever
Ik wéét dat ik geen egoïst of racist ben. Het is alleen alles behalve plezierig als je zo in een topic wordt genoemd. Snap? En manier van reageren: Ik verdedig graag mijn standpunten. Net zoals jij. En dat is prima toch
Nogmaals: Als Achmed/Klaasje/Pietje iemand was die ik kén dan had ik er waarschijnlijk wel anders ingestaan. En ja, ik heb de indruk dat Achmed voor wordt getrokken omdat de argumenten 'Geloof' en 'Herkomst' erg veel worden gebruikt.
Vergelijking met Klaasje: Situatie heeft zich inderdaad niet voorgedaan - gelukkig voor Klaasje - maar het is puur theoretisch gesteld.
IndianLady schreef:Gemeentelijke begrafenis als vangnet
Burgemeester Tigelaar van Oud-Beijerland meldt dat het gezin ondersteuning krijgt van gemeentelijke hulpverleners. 'Het belangrijkste is dat de hulpverleners die deze familie ondersteunen de goede dingen kunnen doen', zegt hij tegen het AD/Hoeksche Waard.
Mocht er niet genoeg geld binnenkomen, dan wacht Ivan een sobere begrafenis op de gemeentelijke begraafplaats in Oud-Beijerland. 'We gaan daarbij uit van de goedkoopste uitvaart', zegt een woordvoerder van de gemeente. 'Dat is de regel bij mensen die de uitvaart niet kunnen betalen. De Sociale Dienst schiet het geld dan voor en kan het later verhalen.'
Winged schreef:Klopt: het gene wat de gemeente kan doen is het volgende:IndianLady schreef:Gemeentelijke begrafenis als vangnet
Burgemeester Tigelaar van Oud-Beijerland meldt dat het gezin ondersteuning krijgt van gemeentelijke hulpverleners. 'Het belangrijkste is dat de hulpverleners die deze familie ondersteunen de goede dingen kunnen doen', zegt hij tegen het AD/Hoeksche Waard.
Mocht er niet genoeg geld binnenkomen, dan wacht Ivan een sobere begrafenis op de gemeentelijke begraafplaats in Oud-Beijerland. 'We gaan daarbij uit van de goedkoopste uitvaart', zegt een woordvoerder van de gemeente. 'Dat is de regel bij mensen die de uitvaart niet kunnen betalen. De Sociale Dienst schiet het geld dan voor en kan het later verhalen.'
Kwanyin: Snap je ook dat het twee kanten opwerkt? Dat mensen die hier anders tegenover staan uit worden gemaakt voor hard en gevoelloos? Ik snap heus wel jullie standpunt, maar nogmaals: Als ik de jongen zou kennen zal ik wellicht wél doneren. Maar nu: Nee, ik heb geen binding met die jongen.
En daarnaast: Er zijn ook genoeg Turken die hier in Nederland wonen en hier worden begraven.
Netje schreef:karlijn1985 schreef:Omdat er geen geld is om z'n kind in het land van herkomst te begraven. En buiten dat, zal de hele familie ook over moeten. Traditie of niet, mij is geleerd: geen geld = geen geld.
.. en daarom is het zo fijn dat er mensen zijn die wél compassie kunnen tonen en bereid zijn geld te doneren om deze familie te helpen.
Wat ik me afvraag: waarom ben je daar zo fel op tegen?? Kom je zelf iets te kort? Ben je jaloers dat ze 'zomaar' geld krijgen? Ze gaan er geen vakantietripje van maken: ze gaan hun zoon begraven![]()
Ik ben blij dat er tenminste nog mensen zijn die het verdriet van deze mensen begrijpen en ze hulp bieden !
purny schreef:Er is geen werk, dus wat komen de mensen hier doen dan? Een beetje profiteren van onze samenleving en het verzieken voor onze eigen mensen. Mijn ouders hebben nu ook problemen. Mijn ouders hebben zich jarenlang uit de naad gewerkt en nu ze eens een keer iemand nodig hebben staan ze voor een dichte deur. Maar dan nog gaan ze geen verhaal ophangen dat ze het slecht hebben.
Volgend jaar gaan de grenzen van Bulgarije en Roemenië open, Rutte wil werkloze Zuid Europeanen naar NL halen om hier de sectoren op te vullen. Soms vraag ik mij af of we nog wel in NL wonen...