Dode wolf gevonden in Nederland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:45

Liesje1611 schreef:
Ik vraag me af of het geen Saarloos is.. :)
En is dat wel zulk goed nieuws, als de wolven terugkomen in nederland..? Waar moeten die beesten leven? Zulke uitgestrekte bossen hebben wij niet.

Een saarloze wolfshond is inderdaad het eerste wat ik ook dacht bij de foto's!

Fair

Re: Dode wolf gevonden in Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:48

Er waren toch ook stukken bever in zijn maag gevonden? En het had geen chip, dus waarschijnlijk is het geen wolfshond.

Maar ik vind het erg sneu, dat na zo lange tijd eindelijk de wolf terug is en hij word natuurlijk gelijk aan gereden, typisch nederland. Ik ben er zelf een voorstander van, dus ik hoop dat ze terugkomen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:56

unihorses schreef:
Jolliegirl schreef:
Die tekst is niet van mij he ;) Maar van een familielid.

Ik snap ook niet echt wat je bedoeld.

dat begreep ik :D

nu al op de oostvaardersplassen, gaat het steeds mis, als de wolf daar ( uitgezet? ) komt, en helemaal omringt door hekken :( dan zal het eten zo op zijn, en er een hongerige wolf- drama komen :P

maar het is volgens mij niet de bedoeling om die dieren daar uit te zetten.

Zolang ze zelf hun plek opzoeken?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:00

Jolliegirl schreef:
unihorses schreef:

dat begreep ik :D

nu al op de oostvaardersplassen, gaat het steeds mis, als de wolf daar ( uitgezet? ) komt, en helemaal omringt door hekken :( dan zal het eten zo op zijn, en er een hongerige wolf- drama komen :P

maar het is volgens mij niet de bedoeling om die dieren daar uit te zetten.

Zolang ze zelf hun plek opzoeken?

dan zal het vast goed gaan, maar zodra het beheer zich ermee gaat bemoeien, en vervolgens hun verantwoordelijkheid niet neemt zal het mis gaan..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:02

Dan zal het idd mis gaan...
En dat is wat ik net ook al zei, de wolf heeft geen natuurlijke vijand..
Als de mens zich ermee gaat bemoeien zal het fout gaan...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:21

Kuggur schreef:
renep schreef:
Van de 20 roedels die er nu in duitsland zijn kunnen ze een mooie bloedlijn in standhouden onderling

Wilde wolven doen tegenwoordig aan conformatie fokkerij "onderling"....?
_O-

De Europese wolf wel.
Deze roedels (2 - 10 stuks) bestaan uit 1 paartje wolven met hun jongen van max 2 jaar oud.
Dan verlaten zij de familie en zoeken een eigen territorium en gaan op zoek naar een nieuwe partner (buiten hun familie).
De Amerikaanse wolf sluit zich soms wel aan bij een andere roedel (deze zijn ook groter).
http://www.wolveninnederland.nl/wolven/wolf/roedeldier

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:55

gezien het hier een teef betreft gok ik dat er wel meer zullen zijn denk ik? dacht dat teven bijna altijd bij een roedel hoorde en dat reuen nogal bekend staan om het dwalen in hun eentje... althans dat heb ik ooit begrepen.... Al klinkt het ook logisch dat de teven een andere roedel zullen zoeken :')
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 08-07-13 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:56

Een teek?
_O-

Haha, het is al geedit zie ik, maar ik vond hem grappig :P
Help: ik heb een teek doodgereden :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:21

noem me een mierenneüker of niet
hetgeen wat me in de media nog het meest stoort :+ zeker als ik het zelfs door de meneer van naturalis gezegd hoor worden in het nieuws
"het zou ook een wolfShond kunnen zijn"
NEEEE het zou geen wolfShond kunnen zijn, WolfShonden zijn honden gefokt om tegen groot wild op te kunnen
Wolfhonden, die bedoeld worden , zijn kruisingen met wolvenbloed er in ZONDER DIE S .... nondeju...en zeker als expert etc zou dat toch tot je basiskennis moeten behoren....
zo moest ik even kwijt....

ja, ik kan me aan minutieuze zaken irriteren ja, ik weet het ....

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:27

Citaat:
Alleen hebben we in NL geen zwerfhonden en een kat is geen prooi voor een wolf, veel te klein.
Als die kan kiezen, gaat hij voor iets groters, zeker als het makkelijker te vangen is. Vee gaat er eerst aan maar dat lossen boeren snel genoeg op, dus wat is het volgende? In de wetenschap dat er wolven in de buurt zijn, zou jij dan rustig met je kinderen in het bos gaan wandelen/fietsen? Of ze buiten laten spelen? Of nog even een avondwandeling maken? Op de fiets naar je paard of de sportclub toe?
Ze kunnen ons nog zo graag willen ontlopen, maar dat gaat niet gebeuren in NL, er is geen ruimte om ons te ontlopen. Dus worden ze tam, té tam

Whahahaa!!! Sorry hoor, maar er zijn genoeg zwerfhonden en katten, 1 wolf gaat niet voor een hele koe en we heten geen roodkapje.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:29

En wolven vallen ECHT niet zomaar mensen aan, zelfs niet als ze heftige honger hebben. Misschien als je tussen het nest waar jongen zitten en de wolf in staat, maar dan zal een wolf je echt niet aanvallen om je te doden. Eerder om je weg te jagen!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:35

Tessaaaah schreef:
En wolven vallen ECHT niet zomaar mensen aan, zelfs niet als ze heftige honger hebben. Misschien als je tussen het nest waar jongen zitten en de wolf in staat, maar dan zal een wolf je echt niet aanvallen om je te doden. Eerder om je weg te jagen!

maar jou hond vallen ze wel aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:42

Wolven gaan niet zomaar achter een hond aan....ze zullen altijd eerder vluchten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:05

Wat het citaat van Jolliegirl op de vorige pagina al zegt; zijn er veel prooidieren dan zullen er veel wolven komen, zijn er minder prooidieren, dan zullen er vanzelf ook minder wolven komen.
In NL zijn nu veel prooidieren dus als ze zich tussen de drukte kunnen passen, zullen ze goed gedijen.
Maar langzaam raakt de hoeveelheid prooidieren op en dan? De wolven die er dan teveel zijn gaan echt niet ergens in de bosjes liggen wachten tot ze dood gaan. Die gaan echt wel op zoek naar alternatieve prooien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:08

Voorlopig lopen ze nog onder de auto, daarna nog een tijdje in 7 sloten tegelijk (inpolderen kennen ze natuurlijk nog niet) en dan moet ik nog zien dat ze het leuk vinden met al die hekken.
Zolang er niets uitgezet wordt zal het inderdaad wel meevallen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:17

Maar ik denk niet dat ze daar in Nl genoegen mee nemen. Uit zichzelf gaat het te langzaam dus er moet toch weer uitgezet worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 00:10

Mensen..jemig...

De wolven worden NIET UITGEZET in nederland!
Als ze komen. Is dat op eigen kracht.

Verzin geen verhalen die er niet zijn....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 00:16

Jemig??
Er is al jaren terug gepraat over het uitzetten van wolven, al voordat ze vanuit dld deze kant op zijn gekomen.
Beetje beter opletten met wat je zegt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 00:23

Gepraat ja...dit gaat niet gebeuren.
Ze laten het aan de natuur over.
De.volgende vraag zal zijn : hoe gaan de boeren hun vee beschermen en leren samenleven met de wolven?

Denk dat mijn bron wel heel goed weet waar ze over praat ;) denk dat die zich er meer in heeft verdiept se afgelopen tijd dan de meesten hier op bokt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 00:53

En zij denkt dat wolven onder een struik gaan liggen wachten tot ze dood gaan?
Onder het mom van opofferen voor het goede doel?

Er is toen bedacht dat ze het aan de natuur over moeten laten maar de meningen veranderen daar toch om de haverklap dus het is een kwestie van tijd. Ik zie staatsbos ook zo trosje wolven in de oostvaardersplassen kieperen onder het mom van zelfregulering, zijn ze ook van dat gemekker af wat elke winter terugkomt.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:11

Wat een paniek allemaal over wolven in Nederland. Volgens mij zitten ze er al veel langer maar heeft niemand ooit iets gemerkt. 7 September 2011 is er al een wolf gespot in Duiven. Alleen is hebben ze nooit met 100% kunnen aantonen dat het om een wolf gaat omdat ze het dier niet hebben kunnen onderzoeken. Een collega van mij is zich een keer s´avonds laat rotgeschrokken omdat ze bijna drie hele grote honden aanreed die de weg overstaken langs de Linge in Heteren. Hier is alleen maar weiland met een paar boerderijen,hoe groot is de kans dat daar drie Herdershonden s´avonds laat loslopen. Wolven zijn echt heel schuw,dus ik denk dat ze er al langer zijn maar de kans dat we ze tegenkomen inderdaad heel klein is.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:49

Dat denk ik dus ook mimp3.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:54

Sonja_vR schreef:
ja, ik kan me aan minutieuze zaken irriteren ja, ik weet het ....

Ahum :o

Je kunt je er aan ergeren, begrijp ik? :D

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:18

Kan mijn Pyreneese Berghond toch eindelijk het werk gaan doen waar hij voor gefokt is _O- .

Ik kan de angst voor wolven wel begrijpen, de angst dat vee slachtoffer gaat worden ed. , maar boeren kunnen ook zelf wat meer hun best gaan doen om hun vee te beschermen. Zoals al een paar keer gezegd: zorg voor degelijke omheiningen en zet er een hond bij. In mijn ogen heb je dan het "probleem" al getackeld. Angst dat je een wolf tijdens je boswandelingetje tegen gaat komen, snap ik dan weer niet zo. Beesten zijn zo schuw als wat en zijn banger voor ons dan wij voor hen.

Ik juich het ergens alleen maar toe als er weer wolven in Nederland komen; lijkt mij zeer positief voor de wildstand ed. Ik vrees meer voor de irrationele angsten van mensen en de gevolgen daarvan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:23

Inderdaad, vooral de bekrompen mensen met het Roodkapje syndroom.

(even offtopic, die berghond van jou zal dan blij zijn met zijn nieuwe taakje,hahah)