Uitbraak mazelen door niet inenten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:34

NatasjavE schreef:
Chubby schreef:
Voor de grap zou je eigenlijk de bijsluiters voor CB artsen moeten lezen die geleverd worden bij vaccins. En niet die voor de ouders.

Die zijn gewoon op het internet te vinden onder de naam 1B teksten....

Dus stofnaam en dan 1B tekst erbij zetten en dan heb je ze zo gevonden. :)

Sorry, dat vermeldde ik er niet bij. Ik weet dat dat gewoon te googlen is ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:34

maaike5581 schreef:
Fijn hoor die gelovigen die weigeren in te enten.
Ik woon tegen de biblebelt aan en ben nu 30 wkn zwanger, maak mij zorgen om ons kindje nu het nog niet geboren is maar ook als ze geboren is..

Er zijn heel veel kinderen groot geworden op de biblebelt hoor :7

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:35

Urielle schreef:
Chubby schreef:
Dat is toch ook niet waar, lijkt mij. Aangezien vaccinatie dus niet 100% bescherming biedt. Met vaccineren kun je het virus dus niet uitroeien.

Uiteindelijk wel, maar daar gaat wel een tijd overheen.
Interessant boek over oa deze materie is Zwaarden, Paarden, Ziektekiemen van Jared Diamond. (of was het De Ondergang? Nou ja, ze zijn allebei boeiend om te lezen mocht je dat nog niet gedaan hebben)

Ik zal het eens opzoeken voor in m'n verlof! Dank voor de tip!

testebeest

Re: Uitbraak mazelen door niet inenten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:53

Weet je die site klopt misschien niet (zou graag weten wat dan excact)
Het is niet dat ik mensen aanval als ze wel enten.
Maar ik stoor me over het gewoon maar doen want tja het "moet"nu eenmaal want iedereen doet het bijna.

Mijn zoon zijn allergische reactie is daadwerkelijk onderzocht en daadwerkelijk toegewezen aan de enting. En dat hij dus ook mazelen heeft gehad.
Ik ent liever los maar kreeg het niet voor elkaar, op dat moment.Er is ontzettend veel weerstand als je iets doet zoals jij het wilt en niet volgens het "boekje"

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:57

Testebeest kan dat in Nederland niet ook gewoon via de huisarts?
Ik ben met mijn oudste destijds later begonnen met inenten, dan kon ik de reguliere entingen gratis bij het CB doen en als er iets buiten het schema viel betaald bij de huisarts.
Zo kan ik ook losse entingen laten doen ipv cocktails, maar dan is dat dus wel op eigen kosten.

Allergische reacties zijn altijd naar, maar dat kan natuurlijk gebeuren. Er zijn ook veel mensen allergisch voor bepaalde antibiotica, dat maakt dat antibioticum niet per se slecht natuurlijk.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:04

ik deed het ook op eigen kosten maar ik moest welde coictails nemen toen.
Mijn middelste is naast zijn bmr niet meer geent
Mijn jongste is net 4,5 maand dus ik wacht nog zeker tot 1 jaar. is misschien afhankelijk van de ha.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:05

Op de overheidssie staat bmr vanaf 14 maand.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:07

Ohh ik snap dat het in geval van allergie niet anders is hoor.
Maar wachten tot 1 jaar oud,...ik zou er peu neveu van worden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:09

BMR geef je normaal pas met 14 mnd.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:10

mijn kids zijn zowieso beschermd al via mij (geef min 1e jaar de borst) oudste 2 tot 15 en 17 maand

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:10

Chubby schreef:
BMR geef je normaal pas met 14 mnd.

Ik den dat ze het nu over de DKTP prikken hebben. Die zijn al eerder.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:19

Het is wel een interessante discussie ....

Vreemd is wel dat de kinderen die niet geent zijn en nu (ernstig) ziek zijn, zijn opgenomen in een ziekenhuis voor behandeling. Mag dat dan wel als je uit geloofsovertuiging niet ent?
Misschien vooral een vraag aan mensen die deze keuze gemaakt hebben .... ben gewoon benieuwd hoe dat zit met de gevolgen van gemaakte keuzes.

Het schoot me ook nog even door het hoofd: mensen die uit (geloofs)overtuiging niet enten, die laten dan dus ook hun paarden niet enten en kunnen dus geen wedstrijden rijden? ;)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:21

Was dat voor mij? ging idd over dktp maar bmr heb ik ook uitgesteld niet bij de oudste wel bij mijn middelste, waarom weet ik niet.Soort voorgevoel, of hoe je het noemen wilt :)

En mijn pony's hond konijn zijn idd niet geent, paarden alleen tetanus 1x per 2 jaar

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:29

Difterie wordt veroorzaakt door een bacterie. Komt in Westerse landen vrijwel niet meer voor, maar in sommige ontwikkelingslanden nog wel. Om difterie te voorkomen moet je zorgen dat je zo weinig mogelijk aangehoest wordt.

Tetanus wordt veroorzaakt door een bacterie die vooral in aarde en straatvuil zit. Je raakt besmet via wondjes. Kans bij een kindje wat niet loopt of valt enzo is minimaal.

Polio komt nog steeds voor in Afrika, Zuid-Amerika en Azië. Europa is al jaren vrij van polio. Om polio te voorkomen is goede hygiëne belangrijk: dus handen wassen na toiletbezoek en voor het eten. Dit is belangrijk omdat ook andere ziekten op deze manier worden overgedragen.

Kinkhoest of pertussis is een infectieziekte van de luchtwegen die wordt veroorzaakt door een bacterie, Bordetella pertussis (bacil van Bordet-Gengou), die vooral wordt overgebracht door de druppeltjes die bij hoesten ontstaan. Kinkhoest is zeer besmettelijk. Kinkhoest komt wel voor in NL. Maar de nvpk zegt er over dat de vaccinatie veel bijwerkingen kent http://nvkp.nl/informatie/ziekten-en-vaccins/kinkhoest/
en dat preventieve maatregelen in de vorm van goed de handen wassen, het niet boven de wieg hoesten en de baby weghouden bij zieke personen e.d., moeten in acht genomen worden vanaf de geboorte, juist gedurende het eerste half jaar. http://www.thuisarts.nl/kinkhoest/ik-heb-kinkhoest

Het hepatitis B-virus wordt van mens op mens overgedragen door blootstelling aan geïnfecteerd bloed of lichaamsvloeistoffen die bloed bevatten. Enkele mogelijke vormen van transmissie zijn onbeschermd seksueel contact (als dusdanig valt hepatitis B dan ook onder de SOA's.), bloedtransfusies, hergebruik van gecontamineerde naalden en verticale transmissie van moeder naar kind. Lijkt me niet zo nodig voor een baby, toch niet in mijn geval ;)

Hip en MenC moet ik me nog beter in verdiepen. Maar op basis van bovenstaande zou het risico van later vaccineren dus niet heel groot zijn?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:31

simodi schreef:
Het is wel een interessante discussie ....

Vreemd is wel dat de kinderen die niet geent zijn en nu (ernstig) ziek zijn, zijn opgenomen in een ziekenhuis voor behandeling. Mag dat dan wel als je uit geloofsovertuiging niet ent?
Misschien vooral een vraag aan mensen die deze keuze gemaakt hebben .... ben gewoon benieuwd hoe dat zit met de gevolgen van gemaakte keuzes.

Het schoot me ook nog even door het hoofd: mensen die uit (geloofs)overtuiging niet enten, die laten dan dus ook hun paarden niet enten en kunnen dus geen wedstrijden rijden? ;)

Ja, de zieken worden wel behandeld, het verschil zit m erin dat ze wel behandelen als je al ziek bent maar niet van tevoren gaat behandelen voor het geval dat.

En mensen met die geloofsovertuiging zie je niet op wedstrijden := want die doen geen wedstrijden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:31

Doordat je in een land massaal ent, verlaag je de infectiedruk en zo kan een pathogeen ingedamd worden. Op deze manier zijn al veel pathogenen bij mens én dier tot een diepe slaap gebracht, mits de infectiedruk maar laag genoeg blijft.

Overigens zijn koorts, rillingen etc enerzijds bijwerkingen maar anderzijds ook het effect op het immuniseren. Want het lichaam zal toch blootgesteld moeten worden om een reactie te krijgen zodat de geheugencellen gevormd worden. Bij de een kunnen deze secundaire symptomen echter lichtjes optreden en bij de ander zwaar. Echter is het in principe een algemeen natuurlijk proces.

De immunologie studieboeken geven voor de liefhebber hier prachtige informatie over.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:13

magda_90 schreef:
Doordat je in een land massaal ent, verlaag je de infectiedruk en zo kan een pathogeen ingedamd worden. Op deze manier zijn al veel pathogenen bij mens én dier tot een diepe slaap gebracht, mits de infectiedruk maar laag genoeg blijft.

Overigens zijn koorts, rillingen etc enerzijds bijwerkingen maar anderzijds ook het effect op het immuniseren. Want het lichaam zal toch blootgesteld moeten worden om een reactie te krijgen zodat de geheugencellen gevormd worden. Bij de een kunnen deze secundaire symptomen echter lichtjes optreden en bij de ander zwaar. Echter is het in principe een algemeen natuurlijk proces.

De immunologie studieboeken geven voor de liefhebber hier prachtige informatie over.

Maar dan snap ik het onderstaande dus niet als ik eerlijk ben.
Dit plaatje geeft aan wanneer het mazelen vaccin ingevoerd is en de daling na het invoeren van het vaccin.. Amper gedaald!
Misschien had het wel gewoon net zo doorgegaan zonder vaccins.
Plaatje komt van http://www.vaccinvrij.nl/index.html
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:19

De geplaatste grafiek gaat over de death rate en niet zozeer over de infectie zelf.
Kan best zijn dat toendertijd de behandeling van eventuele complicaties wat verbeterd was en daardoor minder doden bij zelfde hoeveelheid besmetting betekenen.

Iemand een grafiek met alleen besmettings graad?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:26

Ik zoek even misschien vind ik wat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:31

Kijk ook meteen naar het aantal zieken wat last houd van complicaties dankzij dergelijke ziektes.
Want daar heb je weer meer kans op als je het wel in erge mate krijgt maar toch overleeft door de goede zorg die je hier hebt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:34

Geen tabel/grafiek wel tekst...
NIH (dus de VS)
http://ajph.aphapublications.org/doi/ab ... H.75.7.739

Stukje tekst eruit.
Without an immunization program, an estimated 3,325,000 cases of measles would occur as compared to 2,872 actual cases in 1983 with a program.
Vrij vertaald.
Zonder immunisatie programma, wordt geschat dat er 3.325.00 gevallen van mazelen zouden zijn voorgekomen, vergeleken met de 2.872 daadwerkelijke gevallen in 1983 met het programma.

En inderdaad hier in NL, best redelijke kans op overleven complicaties (ook niet iedereen),
maar als je in 3e wereldland woont als kind, toch wel redelijke kans dat je die complicaties niet zomaar gaat overleven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:49

Chubby schreef:
Afgelopen jaar werden er bijna 1400 meldingen gedaan van bijwerkingen, met in totaal ruim 2250 bijwerkingen, nav de gegeven vaccinaties. De aard van de gemelde bijwerkingen is in lijn met de afgelopen jaren. Een groot deel van de meldingen betreft bekende bijwerkingen, zoals koorts, huilen en lokale reacties. Er waren drie meldingen van overlijden in 2012. Bij al deze meldingen werd een verband met vaccinaties als onwaarschijnlijk beoordeeld (note: door het RIVM zelf!).

Quis custodiet ipsos custodes?

Verder bewijst deze draad dat democratie in ons westen de dictatuur van het geld inhoudt. In deze zie je dat de modale groep makkelijk emotioneel gechanteerd kan worden.

Er staat verder in deze draad iets HEEL belangrijks: Dat de bescherming beter is wanneer men de ziekte gehad heeft. Dit is een punt met HEL vergaande consequenties. Zo worden onder meer ziektekiemen stérker door enten. Door vaccineren wordt de mensheid steeds kwetsbaarder en de vele bijeffecten maken deze gebrekkiger. Alle alergieën komen ook niet uit de lucht vallen bijvoorbeeld. Hier op het platte land is een allergisch kind nog net zo´n uitzondering als in NL in mijn schoolklas 35 jaar geleden. Rara....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:26

Bah vind het echt zó idioot! Laat die inentingen toch lekker verplicht worden, wat is nou het grote probleem? Las het bij mijn zus ook, mijn nichtje is bijna 6 maanden, mijn zus moet haar uit de buurt van andere mensen houden, mag niet zwemmen etc. alleen omdat er een groep mensen is die hun kind niet wilt inenten.

Hallo, we leven in Anno 2013 hoor, niet 1456 :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:10

@Marjoow
Ga jij dan met mijn zoon zijn entingen halen.....
Dat moet onder zware controle van de arts omdat hij allergisch (kan) reageren op de hulpstoffen van de enting.
Ook heeft hij een kippenei-allergie... en dat is dan wel een probleem.
Na de eerste enting was hij zieker dan een standaard kind... helaas na de tweede raakte hij van de wereld.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:14

marjoow ik vind het ook kort door de bocht.Mijn kids mogen gewoon overal aan deelnemen hoor al zijn ze niet volledig geent.
Mijn oudste is denk ik het gezondste kind wat je kan krijgen.ALs ik naar zijn klasgenoten kijk hoe vaak die weer ziek zijn.

EN wat brainless zegt als je ind een allergie hebt of in mijn geval allergische reactie familie gebonden?