dieren worden niet gered in hoogwatergebieden duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:18

Ik verzin geen dingen en leg die in de mond van een ander. :Y) Ik maak geen heisa om een simpele behulpzame tip.
Natrappen acht ik alleen zinnig als diegene het gewoon weigert te begrijpen.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-06-13 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re: dieren worden niet gered in hoogwatergebieden duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:18

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:20

Dat jij het nodig vindt om twee keer eenzelfde link te plaatsen van iets dat reeds al op tv is geweest. En dat het ook maar niéts te maken heeft met mijn eerdere berichten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:22

Het maakt niet uit hoe vaak ik links plaats. Probleem is dat niet iedereen die links bekijkt. Jij plaatst een reactie dat er films op het internet staan die op de Duitse TV zijn geweest in de aanname dat niemand ze hier heeft gezien. Ik ga ervan uit dat jij (en anderen) de link in mijn reactie niet hebben gezien.

Aan jouw nogmaals de vraag: heb je het filmpje bekeken?
En rijst er dan niet bij jouw de vraag of de veehouder niet eerder actie had kunnen ondernemen, zonder dat je de bestuurder van de vrachtwagen in gevaar had gebracht?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 14-06-13 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:26

Als ik net zeg dat dat stukje reeds op tv was, dan is het logisch dat ik hem bekeken heb, nou?

Weet jij hoe snel het water daar is opgekomen? Ik meende vrij snel. En als er geëvacueerd wordt, dan is al te laat om je dieren in veiligheid te brengen. Hoe banketstaaf dat ook is. Deze hele situatie is onderschat, maar dat wordt meteen verdraaid door met de vingers te wijzen.

Gelukkig, we gaan weer ontopic.

Edit, zucht ik doe geen aanname dat niemand dat gezien heeft... Ik verwijs alleen er na als je behoefte hebt aan meer informatie.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-06-13 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:27

%) Dit gaat zó nergens meer over, dat ik het niet meer begrijp.

Cass, Magda is niet de TS?
Kunnen we aub ontopic gaan.

Lovebodin, wat een horrorscenario tekent zich af met jouw verhaal, ik hoop dat er nu geen mensen meer brullen dat de mensen lekker makkelijk de koeien op stal laten staan. Op akkers moet inderdaad steeds een ander gewas gekweekt worden om te voorkomen dat de grond uitgeput raakt en ziekten en resistenties tegen te gaan. Aardappelen mogen in NL bijvoorbeeld maar éénmaal per 4 jaar gecultiveerd worden. Even de koeien een willekeurige straat of land opjagen zou enorme gevolgen hebben, dát zou echt een bende worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:31

magda_90 schreef:
Als ik net zeg dat dat stukje reeds op tv was, dan is het logisch dat ik hem bekeken heb, nou?

Weet jij hoe snel het water daar is opgekomen? Ik meende vrij snel. En als er geëvacueerd wordt, dan is al te laat om je dieren in veiligheid te brengen. Hoe banketstaaf dat ook is. Deze hele situatie is onderschat, maar dat wordt meteen verdraaid door met de vingers te wijzen.

Gelukkig, we gaan weer ontopic.

Als jij dat hebt bekeken, wat is de reden dat je er van uitgaat dat anderen dat hebben gedaan?

Als er in Tsjechie hoogwater is, denk je dan niet dat er voldoende tijd is voor Hamburg en omgeving om actie te ondernemen en zich voor te bereiden?

Ja de situatie is onderschat. Is Nederland daar verantwoordelijk voor? Moet er dan meer zendtijd vrijgemaakt worden in NL?

Echt hoor ik snap je instelling echt niet. Wat geweest is, is geweest. Het is dramatisch voor de mensen zonder dieren en mensen met dieren daar, maar de eigenaren van dieren hebben dit aan zien komen (dijkdoorbraken komen in niet ineens) en als er niet naar behoren is gereageerd of er mensen zijn geweest die te eigenwijs en te dwars waren om een waarschuwing gehoor te geven, kunnen wij daar wat aan doen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:36

Cassidy schreef:
Als er in Tsjechie hoogwater is, denk je dan niet dat er voldoende tijd is voor Hamburg en omgeving om actie te ondernemen en zich voor te bereiden?

Gelukkig zit er maar 500km verschil tussen Dresden en Hamburg :')

Cassidy schreef:
Wat geweest is, is geweest.

Dat geldt ook voor jullie oeverloze ( :') ) discussie, please.

Cassidy schreef:
Echt hoor ik snap je instelling echt niet. Wat geweest is, is geweest. Het is dramatisch voor de mensen zonder dieren en mensen met dieren daar, maar de eigenaren van dieren hebben dit aan zien komen (dijkdoorbraken komen in niet ineens) en als er niet naar behoren is gereageerd of er mensen zijn geweest die te eigenwijs en te dwars waren om een waarschuwing gehoor te geven, kunnen wij daar wat aan doen?

Geweest? Het is nog gaande hoor. Ik begrijp hier jouw instelling niet, waar ik het eerder wel met je eens was over wat wij in NL kunnen doen, maar zo'n gebrek aan inlevingsvermogen als jij hier laat zien vind ik een ernstigere instelling.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 14-06-13 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:37

F_Orumster schreef:
Cassidy schreef:

Exactly my point....er is tijd genoeg geweest om zich voor te bereiden en alternatieve plannen en noodscenario's te bedenken.

*Edit: reactie op je aangepaste bericht (toch fijn dat ik dat heb gezien voordat een aanpassing niet meer mogelijk is).
Op het moment dat je dingen aan ziet komen heb je tijd om je voor te bereiden. Op het moment dat je dingen gaat plannen of verzinnen als het hoogtepunt van de ramp er is, ben je te laat. Hoogwater in Tsjechie betekend onherroepelijk dat lager gelegen gedeeltes daar ook mee te maken krijgen. Daar kun je je op voorbereiden. Of wou je het tegendeel beweren?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 14-06-13 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:41

F_Orumster schreef:
%) Dit gaat zó nergens meer over, dat ik het niet meer begrijp.

Cass, Magda is niet de TS?
Kunnen we aub ontopic gaan.

Lovebodin, wat een horrorscenario tekent zich af met jouw verhaal, ik hoop dat er nu geen mensen meer brullen dat de mensen lekker makkelijk de koeien op stal laten staan. Op akkers moet inderdaad steeds een ander gewas gekweekt worden om te voorkomen dat de grond uitgeput raakt en ziekten en resistenties tegen te gaan. Aardappelen mogen in NL bijvoorbeeld maar éénmaal per 4 jaar gecultiveerd worden. Even de koeien een willekeurige straat of land opjagen zou enorme gevolgen hebben, dát zou echt een bende worden.

Ik maak ook zeker geen grapjes oid over wat er daar gebeurd :). Er wordt met man en macht gewerkt.
Maar ik vind het zeker onzin dat mensen roepen dat alle dieren maar gewoon snel gered moeten worden.
Het gaat gewoon helaas niet altijd.
En idd, alles vrij op straat gooien, dan blok je gewoon alles, voor iedereen. Al ben ik wel voor afschieten dan. Ze iig niet laten verdrinken. Liever in één keer dood.

Ik dacht dat de regelgeving daar iets was van 2x akkerbouw, dan 1 jaar grazerij (dus koeien of paarden). En dan moet je dus geluk hebben met het jaar, en waar je weides zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:43

Cassidy schreef:
F_Orumster schreef:

Exactly my point....er is tijd genoeg geweest om zich voor te bereiden en alternatieve plannen en noodscenario's te bedenken.

De grootste problemen zijn in zuidoost Duitsland. Wat is je punt dan?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 14-06-13 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:44

LoveBodin schreef:
En idd, alles vrij op straat gooien, dan blok je gewoon alles, voor iedereen. Al ben ik wel voor afschieten dan. Ze iig niet laten verdrinken. Liever in één keer dood.

Afschieten doe je ook pas als je zéker weet dat je stal onderlopen gaat, anders heb je altijd de hoop dat het niet zo hoog komt te staan.

Ik denk overigens dat het peil supersnel stijgt ook over een 500km. Ben ook wel benieuwd naar zulke gegevens.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:45

Ik ben er absoluut geen voorstander van om koeien in een keer te euthanaseren, als er alternieven te bedenken zijn. Het is voorjaar, er is ruimte genoeg en als er ruim op tijd ingegrepen wordt, is er geen noodzaak om een dier af te maken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:46

F_Orumster schreef:

Mijn punt is eerder een vraag. Hoe lang heb je nodig om 100 koeien naar hoger gelegen regionen te evacueren?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:47

Cassidy schreef:
Als jij dat hebt bekeken, wat is de reden dat je er van uitgaat dat anderen dat hebben gedaan?

Ja de situatie is onderschat. Is Nederland daar verantwoordelijk voor? Moet er dan meer zendtijd vrijgemaakt worden in NL?

Ben je nu serieus zo slecht in lezen? |o
Citeer mij eens exact, waarin ik zeg dat ik er van uit ga dat anderen dat ook gezien hebben? Citeer mij eens exact, waarin ik zeg dat er meer zendtijd vrijgemaakt moet worden in NL?

Ik zou jou wel eens willen zien in die situatie. 500 km is een pittige afstand en de problemen met hoog water waren toen nog niet te voorzien, het werd niet verwacht. Wel een beetje, en wellicht hier en daar over de oevers, maar dit is niet verwacht.

Cassidy schreef:
*Edit: reactie op je aangepaste bericht (toch fijn dat ik dat heb gezien voordat een aanpassing niet meer mogelijk is).
Op het moment dat je dingen aan ziet komen heb je tijd om je voor te bereiden. Op het moment dat je dingen gaat plannen of verzinnen als het hoogtepunt van de ramp er is, ben je te laat. Hoogwater in Tsjechie betekend onherroepelijk dat lager gelegen gedeeltes daar ook mee te maken krijgen. Daar kun je je op voorbereiden. Of wou je het tegendeel beweren?

Ik heb hier niet eens een uitspraak over gedaan gedurende dit hele topic en toch krijg ik alles over mij heen gegooid. Terwijl ik alleen aangaf dat men gerust de Duitse TV op kon zetten voor meer informatie.

Serieus, Cassidy je bent aan het mierenneuken bij de verkeerde persoon.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:51

Toch jammer dat je je persoonlijk aangevallen voelt.
I rest my case. Info is idd te verkrijgen via de Duitse TV. Ik neem het niemand kwalijk dat er in de Nederlandse TV onvoldoende aandacht aan wordt besteed. Wat hier gebeurt is een wereldwijd probleem waar helaas in Duitsland onvoldoende aandacht aan is besteed, maar ga dan niet piepen dat de Nederlandse media daar onvoldoende aandacht voor is.

En wie heeft het over 500 km? Al een kudde met dieren naar hoger gelegen regionen moet worden verplaatst, is daar echt geen 500 km voor nodig?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 14-06-13 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:52

Cassidy schreef:
F_Orumster schreef:

Mijn punt is eerder een vraag. Hoe lang heb je nodig om 100 koeien naar hoger gelegen regionen te evacueren?

Als het zonnetje schijnt met een kabbelend beekje en de hele buurt op vakantie is dat vast nog steeds een onderneming.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:53

Dat is het wel het laatste wat ik doe, en voila weer woorden in mijn mond gelegd. ;)

Ik wacht nog steeds op de betreffende citaten, want ik heb nergens gezegd dat er meer zendtijd in Nederland moet komen. Dat heb jij er steeds maar van gemaakt.
Haak je nu dus af omdat je die citaten niet kunt geven?

edit: Jammer hoor, ik ben betere en nettere discussies van je gewend. :=
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-06-13 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:54

F_Orumster schreef:
Als het zonnetje schijnt met een kabbelend beekje en de hele buurt op vakantie is dat vast nog steeds een onderneming.

Dat is een aanname. De vraag blijft nog steeds, hoe lang heb je nodig om een kudde van 100 koeien naar een terp te verhuizen?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 14-06-13 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:54

Cassidy schreef:
Dat is een aanname. De vraag blijft nog steeds, hoe lang heb je nodig om een kudde van 100 koeien naar een terp te verhuizen?

Pak je auto, rijd er naar toe en probeer het uit. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:55

magda_90 schreef:
Cassidy schreef:

Pak je auto, rijd er naar toe en probeer het uit. ;)

Wat is de reden dan jij vindt dat ik dat uit moet proberen? Het is een vraag, geen stelling.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:57

Serieus? :') Je stelde een vraag, om antwoord op de vraag te krijgen moet je of gebruik maken van beschikbare literatuur, opgedaan door eerdere ervaringen, of doormiddel van mensen met die ervaring of door het vraagstuk zelf uit te werken. Een kind kan de was doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:58

Je bent anders snel genoeg met het beantwoorden van een vraag waarvan je vindt dat ik het antwoord zelf op zou moeten zoeken.

Maar goed, geeft niet. Maar ergens wel jammer, ben betere en nettere discussies van je gewend :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:02

Cassidy schreef:
Je bent anders snel genoeg met het beantwoorden van een vraag waarvan je vindt dat ik het antwoord zelf op zou moeten zoeken.

En weet je waarom? In mijn berichten in dit topic staan de betreffende uitspraken niet (dus logischerwijs kun je die niet citeren), die komen pas te voorschijn in jouw berichten. Je ziet ze vliegen meid. :(:)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:02

Als het zo makkelijk was, werd het vast vaker gedaan. Ten eerste heb je een x aantal mankracht nodig om een groep koeien te leiden naar een voor hen volstrekt onbekende plek. Dát is al een kunst op zich, die nette rij die je weleens ziet is op hun geconditioneerde tochtje van land maar melkput, maar een tochtje ergens anders heen vergt begeleiding. Dan heb je nog dat je niet met ze over de openbare weg kan (kijk eens in NL wat dat al doet als er een kudde alleen al hoeft over te steken op een nietszeggend weggetje in een gehuchtje... blokkeert al verkeer. Laat staan in een gebied waar een hevig evacuatieplan aan de gang is. Door weilanden heen banjeren zal ook niet gaan met afzettingen (al dan niet natuurlijk) en wie weet hoever een hoger gelegen gebied van de stal vandaan ligt en wat doe je als er 6 andere boeren op weg zijn? En wat ga je dan doen, met zijn allen om de koeien heen staan om te voorkomen dat ze alsnog ontsnappen?

Om dan even te vergeten dat alle 3 de kinderen van de boer op dat moment nog op school sport en bij een vriendje zitten en je deze op moet halen. Om er ter plekke achter te komen dat alle kinderen van het kinderdagverblijf nog niet opgehaald zijn en zwaar in paniek en dus toch ook hulp nodig hebben en als je terug wil naar de boerderij is er al een toegang overstroomd en kun je er niet doorheen met de auto... en en en...

De beste stuurlui staan aan wal nu.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 14-06-13 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt