Natrappen acht ik alleen zinnig als diegene het gewoon weigert te begrijpen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Als ik net zeg dat dat stukje reeds op tv was, dan is het logisch dat ik hem bekeken heb, nou?
Weet jij hoe snel het water daar is opgekomen? Ik meende vrij snel. En als er geëvacueerd wordt, dan is al te laat om je dieren in veiligheid te brengen. Hoe banketstaaf dat ook is. Deze hele situatie is onderschat, maar dat wordt meteen verdraaid door met de vingers te wijzen.
Gelukkig, we gaan weer ontopic.
Cassidy schreef:Als er in Tsjechie hoogwater is, denk je dan niet dat er voldoende tijd is voor Hamburg en omgeving om actie te ondernemen en zich voor te bereiden?
Cassidy schreef:Wat geweest is, is geweest.
Cassidy schreef:Echt hoor ik snap je instelling echt niet. Wat geweest is, is geweest. Het is dramatisch voor de mensen zonder dieren en mensen met dieren daar, maar de eigenaren van dieren hebben dit aan zien komen (dijkdoorbraken komen in niet ineens) en als er niet naar behoren is gereageerd of er mensen zijn geweest die te eigenwijs en te dwars waren om een waarschuwing gehoor te geven, kunnen wij daar wat aan doen?
F_Orumster schreef:Cassidy schreef:Als er in Tsjechie hoogwater is, denk je dan niet dat er voldoende tijd is voor Hamburg en omgeving om actie te ondernemen en zich voor te bereiden?
Gelukkig zit er maar 500km verschil tussen Dresden en Hamburg![]()
F_Orumster schreef:Dit gaat zó nergens meer over, dat ik het niet meer begrijp.
Cass, Magda is niet de TS?
Kunnen we aub ontopic gaan.
Lovebodin, wat een horrorscenario tekent zich af met jouw verhaal, ik hoop dat er nu geen mensen meer brullen dat de mensen lekker makkelijk de koeien op stal laten staan. Op akkers moet inderdaad steeds een ander gewas gekweekt worden om te voorkomen dat de grond uitgeput raakt en ziekten en resistenties tegen te gaan. Aardappelen mogen in NL bijvoorbeeld maar éénmaal per 4 jaar gecultiveerd worden. Even de koeien een willekeurige straat of land opjagen zou enorme gevolgen hebben, dát zou echt een bende worden.
Cassidy schreef:F_Orumster schreef:Gelukkig zit er maar 500km verschil tussen Dresden en Hamburg
Exactly my point....er is tijd genoeg geweest om zich voor te bereiden en alternatieve plannen en noodscenario's te bedenken.
LoveBodin schreef:En idd, alles vrij op straat gooien, dan blok je gewoon alles, voor iedereen. Al ben ik wel voor afschieten dan. Ze iig niet laten verdrinken. Liever in één keer dood.
Cassidy schreef:Als jij dat hebt bekeken, wat is de reden dat je er van uitgaat dat anderen dat hebben gedaan?
Als er in Tsjechie hoogwater is, denk je dan niet dat er voldoende tijd is voor Hamburg en omgeving om actie te ondernemen en zich voor te bereiden?
Ja de situatie is onderschat. Is Nederland daar verantwoordelijk voor? Moet er dan meer zendtijd vrijgemaakt worden in NL?
Echt hoor ik snap je instelling echt niet. Wat geweest is, is geweest. Het is dramatisch voor de mensen zonder dieren en mensen met dieren daar, maar de eigenaren van dieren hebben dit aan zien komen (dijkdoorbraken komen in niet ineens) en als er niet naar behoren is gereageerd of er mensen zijn geweest die te eigenwijs en te dwars waren om een waarschuwing gehoor te geven, kunnen wij daar wat aan doen?
Cassidy schreef:*Edit: reactie op je aangepaste bericht (toch fijn dat ik dat heb gezien voordat een aanpassing niet meer mogelijk is).
Op het moment dat je dingen aan ziet komen heb je tijd om je voor te bereiden. Op het moment dat je dingen gaat plannen of verzinnen als het hoogtepunt van de ramp er is, ben je te laat. Hoogwater in Tsjechie betekend onherroepelijk dat lager gelegen gedeeltes daar ook mee te maken krijgen. Daar kun je je op voorbereiden. Of wou je het tegendeel beweren?
Cassidy schreef:F_Orumster schreef:De grootste problemen zijn in zuidoost Duitsland. Wat is je punt dan?
Mijn punt is eerder een vraag. Hoe lang heb je nodig om 100 koeien naar hoger gelegen regionen te evacueren?
F_Orumster schreef:Als het zonnetje schijnt met een kabbelend beekje en de hele buurt op vakantie is dat vast nog steeds een onderneming.
magda_90 schreef:Cassidy schreef:Dat is een aanname. De vraag blijft nog steeds, hoe lang heb je nodig om een kudde van 100 koeien naar een terp te verhuizen?
Pak je auto, rijd er naar toe en probeer het uit.
Cassidy schreef:Je bent anders snel genoeg met het beantwoorden van een vraag waarvan je vindt dat ik het antwoord zelf op zou moeten zoeken.