Voor 900.000 euro aan coke gevonden op strand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij?

Aangeven natuurlijk.
141 (33%)
Hoppa cashen.....
69 (16%)
Ik zou in tweestrijd staan,maar niet weten hoe,en waar ik t zou kunnen verkopen.
93 (22%)
Ik zou t spul niet eens herkennen,en in de afvalbak gooien.
65 (15%)
Anders.
10 (2%)
Das mooi,kan ik voorlopig even vooruit.
38 (9%)

Totaal aantal stemmen: 416

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:28

Wat ik zou doen.. het openmaken, denken dat het drugs is, eraan ruiken en proeven (doe ik altijd instinctief.. gisteren probeerde ik nog een brandend stukje sigarettenas op te pakken) om het te controleren en vervolgens helemaal van het padje af gevonden worden door de politie naast kilo's cocaïne. :')

En dan heel bang zijn voor pa en ma.
Laatst bijgewerkt door Silenna op 10-06-13 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:29

Liesje1611 schreef:
Wat ik zou doen.. het openmaken, denken dat het drugs is, eraan ruiken en proeven (doe ik altijd instinctief.. gisteren probeerde ik nog een brandend stukje sigarettenas op te pakken) om het te controleren en vervolgens helemaal van het padje af gevonden worden door de politie naast kilo's cocaïne. :')

:') :') :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:31

Whahaha zie het al gebeuren!! :D Dan heb je een hoop uit te leggen.

xNK

Re: Voor 900.000 euro aan coke gevonden op strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:35

Aah oliebol jongens, begreep al niet waar m'n bestelling bleef -O-

:')

Ik denk dat ik 't niet zou herkennen en anders aangeven

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:54

Ik zou het niet herkennen denk ik.. En als ik het wel zou herkennen.. Ja, als je zonder risico's het kon doorverkopen.. Hoppa, cashen. Maar helaas zitten er aan drugs handel altijd wel risico's (die mij ook gelijk veel te groot zijn). Ik wil helemaal niets met het drugs wereldje te maken hebben dus nee, ik denk dat ik zou doorlopen en evt een anonieme melding zou maken. :j

Maarja, als ik een grote doos op het strand zie staan zou ik het niet eens openen.. (of hoe verpak je dat spul eigenlijk? En hoe komt het daar dan??) Ik ben altijd als de doods om iets naars aan te treffen in zo'n doos :'). (Teveel nare nieuwsberichten de laatste tijd :=, en teveel enge films gezien :D).

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:03

Iris82 schreef:
Tuurlijk is het verleidelijk om te zeggen: nou ik verkoop het gewoon door. Zeker wel!!

Maar het idee dat jij als je net een kilo of 25 aan wit poeder in je auto hebt liggen en je rijdt de eerste de beste politiefuik in... :x

Laat maar. Ik bel de politie wel.

O ja... kak! Zit je daar weer mee! Maar wie vindt er nou ook zoveel coke? En meestal zit dat in dik plastic verpakt, het komt niet in mij op om het pakketje open te maken ofzo. Maar misschien na aanleiding van dit topic dat ik vanaf nu wel altijd een mesje bij me heb, of een nagelknipper en alle pakketjes openmaak!
Zal de buurt blij mee zijn dat ik in hun vuilnis zit te rommelen :')

Maar als ik de kans had om het makkelijk te transporteren, te verkopen en te cashen... ja, zal ik doen. Ga het zeker niet aan de politie geven! De politie knijpt dagelijks in de Rotterdamse haven een oogje toe bij vrachten die in Nederland binnenkomen. Wat daar per dag aan illegale dingen binnenkomt, daar word je eng van!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:14

Sta er ook wel van te kijken dat zoveel mensen het zouden aangeven... Waarom zou je? Zijn mijn zaken toch niet...

Ik zou het qua geld wel willen verkopen, maar ten eerste geen idee hebben hoe en waar, en ten tweede zoals iemand hier al zei zou ik geen idee hebben van de waarde en het voor €5000 verkopen :')

Aangeven zou ik ten eerste bang zijn dat die gezellige luitjes me op komen zoeken o.i.d. en ten tweede moeten de dealers én gebruikers het lekker zelf weten. Mag dan wel illegaal zijn, ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten, zolang ze anderen er maar niet te veel mee lastig vallen. Politie kan zich beter richten op belangrijke zaken i.p.v. €900.000 door de pleepot spoelen.

Lekker doen alsof m'n neus bloed dus, en doorlopen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:28

BaileyMix schreef:
Ik zou het qua geld wel willen verkopen, maar ten eerste geen idee hebben hoe en waar, en ten tweede zoals iemand hier al zei zou ik geen idee hebben van de waarde en het voor €5000 verkopen :')

De waarde, ook zoiets, als je het voor te weinig verkoopt en de eigenaren vinden je.. Willen ze vast hun geld zien. Kom jij met je '5000 toch? :o?'
En als je het voor teveel verkoopt heb je ook problemen maar dan met de gene die het wilt kopen :').

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:55

BaileyMix schreef:
Sta er ook wel van te kijken dat zoveel mensen het zouden aangeven... Waarom zou je? Zijn mijn zaken toch niet...

Aangeven zou ik ten eerste bang zijn dat die gezellige luitjes me op komen zoeken o.i.d. en ten tweede moeten de dealers én gebruikers het lekker zelf weten. Mag dan wel illegaal zijn, ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten, zolang ze anderen er maar niet te veel mee lastig vallen. Politie kan zich beter richten op belangrijke zaken i.p.v. €900.000 door de pleepot spoelen.

Lekker doen alsof m'n neus bloed dus, en doorlopen.

Nou, das dan lekker als daar een dier of een kind godweetwat mee gaan uitspoken? Nu is het spul niet te vreten, dus opeten zal wel meevallen, maar dan nog...

Je kunt toch gewoon de politie bellen, aangeven waar het te vinden is en verder lopen? Nee... ieder voor zich en god voor ons allen... daar worden we beter van.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:58

verootjoo schreef:
Amaris schreef:

Nee hoor, helemaal niet naief.

Als je al ziet wat een ellende en geweld er aan een paar ton wiet vast hangt, dan wil je écht niet in het gebiedje 'harddrugs twv een miljoen' terecht komen.

juist niet naief... ik vind iedereen die hier zegt het zullen te gaan verkopen naief. De drugswereld is de meest gevaarlijke wereld en als je graag lang en onbezorgd wil leven moet je je daar zeker niet in gaan mengen ;)

Euhhh niet om het een of ander hoor.... maar we zeggen toch precies hetzelfde?

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:12

xSlvna schreef:
Het is dat ik genoeg dealers ken en dus makkelijk door kan schuiven, eventueel in kleine delen want ze zullen geen €900.000 in hun sok thuis hebben.

Zou het meenemen en verkopen, heb niks aan een 'Dankjewel', aan een €900.000 daarentegen wél, al moet je die ook zien wit te wassen, al is dat ook niet zo lastig.

Paarden kopen en verkopen en je fortuin nog groter maken, geen ongekende techniek :)*

Nuja, ik weet echt wel wat te doen met 900000 euro; en toch wel eens 10 x nadenken!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:15

Ik zou er waarschijnlijk mee aan de wandel gaan om het naar het politiebureau te brengen. Hoogstwaarschijnlijk zou ik dan worden betrapt en opgepakt en in de bak moeten zitten. MAW: Ik heb nu al van dit topic geleerd.
Dus aangezien ik heb geleerd, zou ik ter plekke de politie bellen en gezellig een middagje rond een zak cocaine gaan zitten *\o/*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:19

hmm, ik denk dat ik te braaf ben om het te verkopen en te bang overigens ook. :') hoewel ergens diep van binnen er een héél luid stemmetje is die roept hoeveel 900.000 is := Maar er roept er eentje luider dat ik niet de gevangenis in wil :')

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:20

als zou ik het herkennen en ik ben er echt helemaal van overtuigd dat er niemand in de buurt is zou ik t meenemen en doorverkopen (ookal zou ik daarbij in mn broek schijten van angst...) Er word zoveel gedealt dat het geen onmogelijke opgave moet zijn om er vanaf te komen...
Goed is het zeker niet maarja dat zijn wel meer dingen niet..
kom maar op met de centjes ik weet er wel raad mee!! ;)

Nee ik ben er vrij zeker van dat als ik ontdek dat het coke is, dat ik dan gelijk de politie zou bellen en lekker met mn gevonden stuff blijven zitten tot de politie er is als ik er rare dingen mee ga doen ben ik sws de banketstaaf :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:51

Amaris schreef:
verootjoo schreef:

juist niet naief... ik vind iedereen die hier zegt het zullen te gaan verkopen naief. De drugswereld is de meest gevaarlijke wereld en als je graag lang en onbezorgd wil leven moet je je daar zeker niet in gaan mengen ;)

Euhhh niet om het een of ander hoor.... maar we zeggen toch precies hetzelfde?

Klopt, maar ik doelde op degene die ik erbij had gequote :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:56

Weten jullie eigenlijk wat er jááááááááren terug in coca cola zat ... *D

:P

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:56

mee nemen en verkopen;)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:58

Tot jij chill met je kont in het zand zit, naast je vonst, met de politie aan de lijn en de 'eigenaar' achter je staat.

Oepsie :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:04

de eigenaar komt niet opdagen als de politie er is,,

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:06

Mijn man kwam vroeger weleens thuis met een grote bonk van dat spul. Helemaal luchtdicht verpakt.
Ze hadden toen een grote lading opgevist met de kotter. Alles teruggemikt in zee.
Het stuk wat ie had meegenomen hebben we opengemaakt. Het was keihard. Stuk eraf gesneden en zacht gemaakt in de magnetron :+
De hele flat meurde naar die zooi }>
We hebben het daarna maar gewoon in de container gekiept omdat we niet wisten wat ermee te doen }:0

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:06

bello2005 schreef:
de eigenaar komt niet opdagen als de politie er is,,

Wel als de politie er nóg niet is :P.

Lijkt me een lastige kwestie Liesje1611.. Gewoon heel hard weg rennen? :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:07

Heb jij je telefoon direct doorgeschakeld staan naar fe eerste de beste meldkamer dan, zodat ze binnen een minuut voor je neus staan? :')

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:08

Volgens mij was het trouwens geen coke maar wiet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:09

was het geen hash? wiet is, naar mijn weten, niet hard, hash wel. Coke is gewoon poeder? En ik ruikt geloof ik ook niet. (hash daarentegen)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:09

Dat zou ík nooit doen Tammy..
Ik zou direct ophangen en me van de domme houden. 'Hee, weet jij van wie dit is en waarom het hier ligt?' Desnoods een gesprekje aanknopen. Zodra jij begint te rennen, weten zij dat ze erbij gelapt zijn, en dan ben je nog niet jarig..