_Saar schreef:Wauw, ik weet niet eens meer hoe te reageren hier. We zullen elkaar toch niet van elkaars mening kunnen overtuigen. En zeker hoop ik ook dat niemand van ons ooit in zo'n situatie beland. Wat Gini zegt, ik moet er ook absoluut niet aan denken om een doodsbang dier te moeten laten zitten. Als het kan, zou ik het altijd meenemen, ik zou er alleen geen mens voor laten zitten. En ik hoop van harte dat anderen dat ook niet doen. Ik zie het al voorbij komen bij Hart van Nederland.
@Geryon ik wil daar toch nog even op reageren. Dat ik mensen verkies boven dieren wil natuurlijk niet zeggen dat ik dieren mishandel of verwaarloos. Mijn dieren hebben en krijgen alles wat ze maar kunnen wensen. Iedereen heeft recht op een goed leven, mens en dier. Op leven en dood kies ik echter voor de mens, zo anders ook hypocriet zijn want ik eet ook vlees.
En in het geval van overlijden van een dier tijdens een evenement vind ik dat minder schokkend dan het overlijden van een mens. Tuurlijk zijn er mensen heel verdrietig over maar ik heb liever dan iemand z'n paard moet missen dan zijn vader/zoon/broer/beste vriend. En ik mag toch hopen dat iedereen dat met me eens is. Nu niet gaan roepen dat jouw vader oid toevallig een eikel is want dan kan je ook wel iemand anders dierbaars bedenken.
Zo bedoel ik het ook niet helemaal. Het was meer algemeen en samenvattend bedoeld, was een snelle edit

Dieren die geen goed leven hebben of mishandeld worden, zijn vaak niet de dieren van mensen die hun dieren even belangrijk vinden.
Tja, en wat is een goed leven? Ik neem dat niet zo snel aan. Mensen vinden al snel dat hun dier een goed leven heeft. Maar dan blijkt het konijn samen met de cavia in een hokje te zitten, de hond uren lang alleen in een kennel te zitten. Allemaal omdat mensen zo egoistisch zijn.
Ik zou er niet zo stellig in zijn dat iemand liever zijn paard moet missen dan familie oid. Elk persoon is anders. En er zijn echt mensen die evenveel of meer waarde hechten aan hun dier als aan hun familie.