Veel kinderen op jonge leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 17:23

4 jaar, dan ben ik net 20 geworden :)
Is inderdaad een pittige opleiding, maar gezien ik nu een rapport had met 6.8 tot 8.4 erop (zonder een enkele keer te leren, want ik dacht 'Een diploma is een diploma' dus vond ik alles boven een 5.5 goed genoeg, dom hè, nu zorgen met mijn examens dat ik het nog wat ophaal) moet dat te doen zijn.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 10-05-13 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

delvira

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:25

okay.... maar wel een pittige studie lijkt mij..alvast heel veel succes....

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:27

Ik ben het er overigens niet mee eens mensen die in een fabriek werken oid dom te noemen.
Ik ken iemand die vrachtwagenchauffeur is, daarvoor een hele goed functie had met verantwoordelijkheden op HBO+ niveau. Maar hij werd letterlijk gek van die verantwoordelijkheden. Hij rolde toen in de baan als chauffeur en wil nooit meer anders.
Niet iedereen die lager geschoold werk doet is dom, maar hebben ook vaak andere interesses. Niet iedereen wordt gelukkig van binnen zitten achter de PC. :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:25

Wie zegt dat 'slimme' ouders ook 'slimme' kinderen krijgen (nog steeds geen antwoord van TS wanneer iemand nu slim is, dat is toch wel minstens WO niveau neem ik aan, met perfecte sociale vaardigheden anders krijg je maar van die rare kinderen)

En oh jee nu is mijn definitie van dom nog anders dan die van anderen, ik vind je opleidingsniveau niet zoveel over intelligentie zeggen, wel vind ik mensen die (ver)oordelen onwijs dom, die mogen van mij echt geen kinderen krijgen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 18:29

Ben geeneens van plan kinderen te krijgen in deze maatschappij, heel eerlijk gezegd, maar goed, zo ver denk ik dan weer, iets wat die ouders dan weer niet kunnen.
Wanneer is iemand slim? Geen idee, vind gewoon dat diploma loze jongeren niet mogen beginnen aan kinderen, wat heb je dan voor een voorbeeld als kind zijnde, 'Is niet erg, mama heeft ook geen diploma'.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:49

xSlvna schreef:
Ben geeneens van plan kinderen te krijgen in deze maatschappij, heel eerlijk gezegd, maar goed, zo ver denk ik dan weer, iets wat die ouders dan weer niet kunnen.
Wanneer is iemand slim? Geen idee, vind gewoon dat diploma loze jongeren niet mogen beginnen aan kinderen, wat heb je dan voor een voorbeeld als kind zijnde, 'Is niet erg, mama heeft ook geen diploma'.

:') Dit vind ik wel een hele erge domme opmerking

Sorry hoor, maar sinds wanneer ben je verplicht om een diploma te halen, dat is nou juist het probleem in Nederland, je MOET presteren, anders ben je niks waard? En volgens jou zou je dan niet eens aan kinderen mogen beginnen :=
Niet iedereen word blij van luxe hoor, sommige mensen halen al voldoening aan een wandeling in het bos, lekker buiten spelen met je kids, naar de plas gaan ( zelf eten en drinken meenemen ) en gewoon simpel gekleed zijn. Geen dure telefoons, auto's enz...

In Nederland zijn de mensen gewoon te verwaand, in andere landen is de prestatiedrang ook niet zo groot en nemen mensen genoegen met eten onderdak en liefde ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 18:53

Citaat:
Sorry hoor, maar sinds wanneer ben je verplicht om een diploma te halen, dat is nou juist het probleem in Nederland, je MOET presteren, anders ben je niks waard? En volgens jou zou je dan niet eens aan kinderen mogen beginnen :=

Als Nederland grandioos welvarend was maakte het mij niks uit, maar als je geen diploma hebt en dus geeneens kans hebt op een baan, moet je in mijn ogen niet beginnen aan meerdere kinderen.
Je verplicht ons dan maar te werken voor jou en je 2, 3 kindertjes omdat je geeneens een kans hebt om een baan te krijgen. Waarom moet ik werken voor andermans droom? Werken zij ook voor mijn paard (mijn droom) ?
Daarbij komt dat kinderen van jonge, werkeloze moeders vaak zelf ook in exact de zelfde situatie komen, want er is niemand die zegt 'Doe je best want...'.
Heb je wat aan, levert onze maatschappij wat op!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:54

xSlvna schreef:

Wat ben jij ontzettend kwetsend bezig zeg.
Serieus. Ik vind jou momenteel ook niet echt bijster slim bezig.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:55

Onder dat credo had mijn moeder dus niet geboren mogen worden, want mijn opa is op zijn 15e van school gegaan om te werken. Dat mijn moeder (en haar broer) een universitaire studie volgden en mams inmiddels jurist is, dat telt niet mee.

Iets verder denken dan je neus lang is, daar is niets mis mee xSlvna.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 18:58

Depende schreef:
Onder dat credo had mijn moeder dus niet geboren mogen worden, want mijn opa is op zijn 15e van school gegaan om te werken. Dat mijn moeder (en haar broer) een universitaire studie volgden en mams inmiddels jurist is, dat telt niet mee.

Vroeger kon dat ook, vroeger was een diploma ook niet belangrijk. Ken er die zonder diploma werkte bij defensie etc. Maar nu kom je nergens zonder diploma en moeder werkend Nederland maar voor je betalen...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:58

Ach ja dan zullen wij daar ook wel onder vallen toch.
Mijn vriend alleen een stratenmakersdiploma waar hij toch niet meer terug kan door zijn knieen. O ja hij is wel op zijn 13e begonnen uit nood.
Ik een paardenhouderij diploma waar je ook geen kant mee op kan, ja eigen schuld maar ik kon niet leren, lichamelijk niet geschikt om de zorg in te gaan en techniek was mij te moeilijk. En die twee keuze had ik.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 19:03

Jullie hebben het op zijn minst geprobeerd, dat vind ik anders. Zoals vaker aangehaald is geworden heb ik het over kinderen die niet willen (school, werken) maar wel een kind willen, meerdere zelfs.
Meid hier liep iedere dag weer van school weg als haar ouders haar afzette, want ze voelde zich te stoer om naar school te gaan. Zulke mensen mogen imo. geen uitkering krijgen tot ze een diploma hebben, als ze zo stoerkoppig waren om niet te gaan, ... Iets met wie zijn kont brandt...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:38

Nou nou als we die stelling moesten volgen dan was mijn vriend er nooit geweest..want zijn ouders hebben beide geen diploma...sterker nog hadden niks kwa luxe en leven nog steeds heel zuinig.
En weet je wat? Hij heeft met de vingers in de neus een bachelor en is een van de beste in het bedrijf.
Bij bijna al mijn vriendinnen is er geen enkele ouder met een diploma hoger dan het middelbaar. Mijn vader is op zijn 14de gaan werken en mijn moeder heeft ook nooit verder gestudeerd en raad eens? Ja hoor ik heb een bachelor.

Ik heb heel hard gestudeerd voor een diploma en ik ben er nu niks mee. Alle jobs waar ik op kan solliciteren, zijn er ontzettend weinig en honderd man concurrentie is geen uitzondering. En lager kan ik niet, ben niet verlegen om achter een kassa te gaan zitten ondanks ik dan mijn 3 jaar studie gewoon weggooi. Maar ze lachen je nog net niet uit want "sorry, maar je diploma is te hoog". Ik heb heel vaak gewoon gewenst dat ik niet was gaan studeren. Dan had ik geen hoog diploma, maar dan mocht ik tenminste wel hier in elke winkel in de buurt beginnen en dan verdiende ik misschien minder, maar ik hàd wel werk. Dat je een diploma nodig hebt om te werken is reinste onzin, het belemmert je juist vaak!

En wat is slim? Omdat je gestudeerd heb? Ik ken mensen met een master die héél goed zijn in hun werk, maar die kwa sociale vaardigheden en leven zo dom zijn als het achtereind van een koe. Slim zijn is heel erg ruim.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:08

xSlvna schreef:
Je verplicht ons dan maar te werken voor jou en je 2, 3 kindertjes omdat je geeneens een kans hebt om een baan te krijgen. Waarom moet ik werken voor andermans droom? Werken zij ook voor mijn paard (mijn droom) ?

dit is iets wat ik vaker hoor.... maar de mensen die dit roepen moeten niet vergeten dat mijn kinderen later ons moeten verzorgen....
dan hoor ik ook die mensen niet klagen....
dit is niet persoonlijk naar jou toe, maar dit is wat ik vaker hoor....

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:10

xSlvna schreef:
Jullie hebben het op zijn minst geprobeerd, dat vind ik anders. Zoals vaker aangehaald is geworden heb ik het over kinderen die niet willen (school, werken) maar wel een kind willen, meerdere zelfs. Meid hier liep iedere dag weer van school weg als haar ouders haar afzette, want ze voelde zich te stoer om naar school te gaan. Zulke mensen mogen imo. geen uitkering krijgen tot ze een diploma hebben, als ze zo stoerkoppig waren om niet te gaan, ... Iets met wie zijn kont brandt...

Dat gedeelte snap ik wel hoor... denk dat mensen gewoon vallen over de opmerking over dom/slim.... en volgens mij had je al eerder aangegeven dat je dit niet zo bedoelde...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:41

Diploma zie ik ook niet als eis. De instelling te willen werken wel en dat kan prima zonder diploma.
Mensen die voor de crisis al 2 jaar zonder baan zaten en wel gezond waren hadden ze van mij toen al mogen korten, elke maand 100 euro er af.
Dan was om 6:00 op staan om om 7:00 in de fabriek te staan ineens zo verkeerd niet.
Terwijl ze nu pas om 11:00 de nest uitkomen omdat ze 's avonds tot 2 uur voor de tv zitten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:54

Maar niet iedereen zonder werk heeft plezier aan thuis zitten en ook voor de crisis is dat niet anders.
De mama van een vriendin van mij had een diploma als opvoedster...gescheiden toen mijn vriendin nog maar een kleuter was, rugproblemen gehad en een aantal jaren out geweest. Doch nog na haar 40ste opnieuw begonnen met solliciteren. Nergens een kans gekregen. Ze hield hardnekkig vol en stuurde sommige instellingen regelmatig haar sollicitatie door,ookal kreeg ze nooit zelfs maar respons. Tot een keer. Toen kreeg ze terug of ze alsjeblieft wilde stoppen met solliciteren want ze was toch te oud...
Het enige wat ze al die jaren heeft kunnen vastkrijgen was een beetje strijkwerk en toezicht op een schooltje houden. En nu met héél veel geluk, heeft ze ruim na haar vijftigste een mooie partimejob gevonden in de administratie.
Maar zij is lang niet de enige die uit de boot valt. Mijn vriend kan nu dankzij ervaring gemakkelijk werken maar toen hij begon was het om moedeloos van te worden. Hij heeft een buitenlandse naam...hij had een Vlaamse vriend die samen met hem afgestudeerd was en ze stuurde vaak naar net dezelfde bedrijven net dezelfde cv...drie keer raden wie van de twee bijna altijd op gesprek mocht komen...sommige groepen zijn nu eenmaal nooit graag gewild op de arbeidsmarkt. Dat je altijd maar werk kan hebben als je het gewoon wil is gewoon niet waar.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:55

Zo had ik dit jaar iemand in mijn klas zitten van 24 die een kind van 6 (!!!!) had en een van 2 of 3. De eerste was een ongeluk zo vertelde ze en vriendlief van die tijd zou bij haar blijven.. Wat achteraf dus niet zo bleek. Nummer twee was met haar huidige vriend (al vijf jaar samen + getrouwd dacht ik) en wel gepland. Ze had een vmbo-t diploma en zat bij mij in de VAVO klas havo diploma, om dit dan toch te gaan halen. Heeft ze helaas niet af kunnen maken door problemen in de prive sfeer (niks tussen haar en haar man hoor).

Ik vond het heel apart moet ik zeggen.. kon het goed vinden met haar enzo maargoed, nu helaas geen contact meer. Maarja.. nadat ze was gestopt had ze blijkbaar een miskraam gekregen van nummer drie (waarvan ze het nog maar pas wist en niks gezegd had). Moet zeggen dat ik toen toch wel een :oo momentje had.

Maar, als jij voor een kind kan zorgen en een vaste basis hebt, die zij nu dan wel had (manlief verdiende ook goed), dan maakt het in mijn ogen weinig uit hoe oud je bent (dan tel ik 17 jaar en een kind krijgen niet mee, dan is gewoon.. nee).

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:59

Ik vind het ook een negatieve ontwikkeling hoor :j
Ben zelf 23, en echt heel veel meiden van mijn leeftijd hebben al 1 of meerdere
kinderen. Op zich niets mis mee, een paar meiden hebben een goede basis, stabiele relatie,
eigen huis, baan, spaargeld en een aardige opleiding.

Maar dat zijn er echt 2 van de 10 die ik ken. Die andere 8 hebben allemaal ! een uitkering,
een huisje van de sociale huur of wonen bij oma/moeder/vrienden. Geen of hele lage opleiding,
geen van allen hebben een stabiele relatie. Dit zijn ook de meiden die blijven roken en drinken
tijdens hun zwangerschap. Die kinderen zijn ook super vervelend en de moeders
zijn niet gelukkig, hebben een kort lontje pff ik ben echt niet jaloers op die meiden :n

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:01

Kwanyin schreef:
Maar niet iedereen zonder werk heeft plezier aan thuis zitten en ook voor de crisis is dat niet anders.
De mama van een vriendin van mij had een diploma als opvoedster...gescheiden toen mijn vriendin nog maar een kleuter was, rugproblemen gehad en een aantal jaren out geweest. Doch nog na haar 40ste opnieuw begonnen met solliciteren. Nergens een kans gekregen. Ze hield hardnekkig vol en stuurde sommige instellingen regelmatig haar sollicitatie door,ookal kreeg ze nooit zelfs maar respons. Tot een keer. Toen kreeg ze terug of ze alsjeblieft wilde stoppen met solliciteren want ze was toch te oud...
Het enige wat ze al die jaren heeft kunnen vastkrijgen was een beetje strijkwerk en toezicht op een schooltje houden. En nu met héél veel geluk, heeft ze ruim na haar vijftigste een mooie partimejob gevonden in de administratie.
Maar zij is lang niet de enige die uit de boot valt. Mijn vriend kan nu dankzij ervaring gemakkelijk werken maar toen hij begon was het om moedeloos van te worden. Hij heeft een buitenlandse naam...hij had een Vlaamse vriend die samen met hem afgestudeerd was en ze stuurde vaak naar net dezelfde bedrijven net dezelfde cv...drie keer raden wie van de twee bijna altijd op gesprek mocht komen...sommige groepen zijn nu eenmaal nooit graag gewild op de arbeidsmarkt. Dat je altijd maar werk kan hebben als je het gewoon wil is gewoon niet waar.

Nu niet, voor de crisis wel.
Niet elk baantje waar je zin in hebt, dat is wat anders, maar werk was er toen voldoende, voor elke groep.
Maar dan moet je niet kieskeurig zijn.
Maar persoonlijk vind ik dat mensen die langdurig in de bijstand zitten ook niet kieskeurig mogen zijn.
Ik heb zelf gewerkt op plaatsen waar ze zaten te springen op mensen. Vereiste, op tijd komen en niet werkschuw. Die hadden altijd mensen te kort.
Nu helaas niet meer, door de crisis.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:10

Waar woon je ergens? In sommige regio's en grootsteden was inderdaad altijd wel werk te vinden, maar dat geld niet voor overal...en iemand met een gezin kan nu eenmaal ook niet twee uur enkel reizen voor werk...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:11

xApple schreef:
Ik vind het ook een negatieve ontwikkeling hoor :j
Ben zelf 23, en echt heel veel meiden van mijn leeftijd hebben al 1 of meerdere
kinderen. Op zich niets mis mee, een paar meiden hebben een goede basis, stabiele relatie,
eigen huis, baan, spaargeld en een aardige opleiding.

Maar dat zijn er echt 2 van de 10 die ik ken. Die andere 8 hebben allemaal ! een uitkering,
een huisje van de sociale huur of wonen bij oma/moeder/vrienden. Geen of hele lage opleiding,
geen van allen hebben een stabiele relatie. Dit zijn ook de meiden die blijven roken en drinken
tijdens hun zwangerschap. Die kinderen zijn ook super vervelend en de moeders
zijn niet gelukkig, hebben een kort lontje pff ik ben echt niet jaloers op die meiden :n

Is dit wat anders dan gewoon huren via een woonstichting?
Wij huren namelijk, en zijn echt niet van plan om te gaan kopen, wij vinden dat momenteel veel te link. En huren is net zo fijn, als je weer weg wil en ergens ander wil wonen hoef je alleen maar de huur op te zeggen.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:11

xApple, wat vreemd, ik (ben 24) heb echt niemand in mijn vrienden/kennissenkring van mijn leeftijd die al kinderen heeft, toevallig nu net iemand waar ik op het HBO bij in de klas zat die op FB zette (why?!) dat ze zwanger was, maar die was ook een paar jaar ouder, overigens met vaste baan. Iedereen zit nog in de avontuurlijke fase, beste vriendin is naar Tanzania verhuist, iedereen reist nog, anderen beginnen net een eigen bedrijfje, studeren nog etc.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:15

Kwanyin schreef:
Waar woon je ergens? In sommige regio's en grootsteden was inderdaad altijd wel werk te vinden, maar dat geld niet voor overal...en iemand met een gezin kan nu eenmaal ook niet twee uur enkel reizen voor werk...

Ik heb in 2 provincies gewoond.
1 keer in de stad de rest in dorpjes.
Binnen 30 auto minuten werk, ov slechter vanuit een dorp, maar dat weet je als je in een dorp gaat wonen.
Dat mag dus geen belemmering zijn.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:15

Depende schreef:
xApple, wat vreemd, ik (ben 24) heb echt niemand in mijn vrienden/kennissenkring van mijn leeftijd die al kinderen heeft, toevallig nu net iemand waar ik op het HBO bij in de klas zat die op FB zette (why?!) dat ze zwanger was, maar die was ook een paar jaar ouder, overigens met vaste baan. Iedereen zit nog in de avontuurlijke fase, beste vriendin is naar Tanzania verhuist, iedereen reist nog, anderen beginnen net een eigen bedrijfje, studeren nog etc.

Oh het is zeker niet mijn vriendenkring hoor :')
Maar ik 'ken' deze meiden wel.