Mogelijke bom aanslagen in Boston

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:25

H :r oe het ook zit tis te walgelijk voor woorden

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:05

MarvanTom schreef:
Aha! Speculaties! Food for thought! :Y)

We zullen het er allemaal over eens zijn dat, wie het ook gedaan heeft, dit een laffe manier is om onschuldige mensen te verwonden en/of te doden.
Laf is niet eens het juiste woord.

Ik heb niets met Amerika en hun militaire aanwezigheid wereldwijd.
Ze kunnen de eigen burgers en toeristen niet eens veilig laten rondlopen 'thuis'.
1 grote facade dat land.

Maar de hulpverlening was strak geregeld: binnen no-time waren ze ter plaatse in Boston.
Of zou dit een soort oefening zijn geweest, maar dan met echte mensen..? ;)

Ongeacht wat ik van Amerika vind, heb ik niet de illusie, dat ook maar in een enkele democratie de overheid burgers/toeristen veilig kan laten zijn. Er hoeft maar 1 gek of groep te zijn, die kwaad in de zin heeft en dan kan er iets gebeuren. Dat is in Amerika zo, hier in Nederland en in ieder ander democratisch land het geval.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:04

De complottheorieen gaan mij te ver. In dat geval ben ik dan maar liever naief, dan paranoide.
Het is te hopen dat ze kunnen achterhalen wie dit veroorzaakt heeft en waarom. Het draait niks terug, maar geeft in elk geval duidelijkheid.

En verder zie ik het ook zoals hierboven staat en daar zijn in ons kleine landje net zo goed voorbeelden van, als een of meerdere gekken kwaad willen, dan kunnen dit soort ernstige dingen gebeuren.

Mijn vader's ervaring gisteren in Boston;
De impact van de aanslagen is goed te merken. Op veel (kruis)punten politie, militairen, met een indrukwekkende uitrusting. De helikopter van de Coast Guard vloog regelmatig over. Op het station werd de bagage van alle reizigers van de Amtrak (trein naar Washington, Chicago, enz.) handmatig gecontroleerd.
Ik was van plan om het oude oorlogschip, met 3 masten, de USS Constitution, oftewel " Old Ironsides" te bezoeken. Helaas, was gesloten vanwege veiligheidsredenen.

Ik ben een keer in Boston geweest, een leuke overzichtelijke stad waar je te voet alles goed kunt bezoeken en bereiken. Over een paar weken zijn we er ook weer, afwachten of de stad dan weer zo "gemoedelijk" voelt.

Babeth

Re: Mogelijke bom aanslagen in Boston

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:13

Waarom meteen paranoïde? Dat snap ik echt niet. Omdat jij er niet in geloofd is een ander die er wel in geloofd paranoïde? Dat is wel erg grof. :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:33

Ik vind sommige berichten hier inderdaad paranoide.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:54

Ik snap gewoon niet dat men meteen een stempel ergens op drukt omdat ze er zelf anders over denken. Dat vind ik zo jammer...
Laat elkaar gewoon in de waarde en respecteer ieders mening, ookal is het niet je eigen mening.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:19

Ik snap niet hoe het nu precies is gegaan met de mensen die opgepakt zijn? Ik heb eerst een filmpje gezien van een naakte man die in een politieauto werd gezet. Dit zou een van de verdachten zijn. Daarna hoor en zie ik een filmpje dat één van de daders dood is en de ander voortvluchtig. Die overleden is, is niet dezelfde man als die van het andere filmpje, die is namelijk niet zwaargewond. Snappen jullie dit?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 13:49

ik snap er ook niet veel meer van, volgens de berichten die ik heb doorgekregen.. is er 1 man opgepakt en de andere voortvluchtig.
waarom het nu precies gebeurt is, weet ik eigenlijk ook niet.. ze spreken wel over een terroristen actie o.i.d.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:43

Op CNN melden ze dat een van de verdachte dood zou zijn en de andere is nog voortvluchtig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:24

Ik zit nu ook CNN te kijken. Heftig!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:07

Ik moest toch grimlachen toen een verslaggever de sfeer in Boston omschreef met het woord explosief.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:42

Wat heftig, je zou maar in dat gedeelte wonen. Wetend dat er een idioot is die niks gruwt en wrs explosieven heeft.
Mijn broer is vandaag thuis gebleven, hij kon niet bij zijn werk komen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:45

Electra63 schreef:
MarvanTom schreef:
Ik heb niets met Amerika en hun militaire aanwezigheid wereldwijd.
Ze kunnen de eigen burgers en toeristen niet eens veilig laten rondlopen 'thuis'.
1 grote facade dat land.

Ongeacht wat ik van Amerika vind, heb ik niet de illusie, dat ook maar in een enkele democratie de overheid burgers/toeristen veilig kan laten zijn. Er hoeft maar 1 gek of groep te zijn, die kwaad in de zin heeft en dan kan er iets gebeuren. Dat is in Amerika zo, hier in Nederland en in ieder ander democratisch land het geval.

Ja, daar heb je gelijk in.
Al heb ik het idee dat USA eerder het doelwit is door hun militaire aanwezigheid overal in de wereld, die niet door iedereen wordt gewaardeerd.
Zich bemoeien met andermans oorlogen of die ze zelf creeeren.

Tja, jammer dat 1 dader dood is en de andere nog niet gepakt.
Ik kan me goed voorstellen dat slachtoffers graag de vraag: waarom ? beantwoord krijgen.
Hopen dat dader 2 niet doorzeefd wordt; dan bestaat er nog een kans dat die vraag voor iedereen beantwoord gaat worden...

Wel super hoe de Boston-mensen reageren op de oproepen van de politie en FBI: blijf thuis, doe niet open, alleen voor politie.
Ze doen echt hun best om dader 2 te pakken.
Boston ligt ff stil, maar het doel heiligt de middelen, hoop ik.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:55

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:58

Grit schreef:
Wat heftig, je zou maar in dat gedeelte wonen. Wetend dat er een idioot is die niks gruwt en wrs explosieven heeft.
Mijn broer is vandaag thuis gebleven, hij kon niet bij zijn werk komen.

Ik hoorde op de radio dat zelfs niemand zijn/haar huis uit mocht en dat het hele openbare leven in Boston plat ligt?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 02:00

je zou maar over straat lopen even een ijsje halen.. blijkt er nog een bom te liggen..
moet er echt niet aan denken.
wel apart dat ze de andere dader nog niet hebben terwijl die dode eigenlijk zo gepakt was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 06:40

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:19

my_precious schreef:
je zou maar over straat lopen even een ijsje halen.. blijkt er nog een bom te liggen..
moet er echt niet aan denken.
wel apart dat ze de andere dader nog niet hebben terwijl die dode eigenlijk zo gepakt was.

Ja dat is Logisch :+
Fijn dat verdachte 2 is opgepakt! :

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:40

Wat een goed nieuws dat ze beide verdachten hebben gepakt en dat de rust weer kan terugkeren in Boston.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:23

Super dat de tweede dader gepakt is!
Dat hebben ze knap gedaan.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:42

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:42

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:17

De tante was in 1e instantie boos op haar neefjes, zij vroeg zich af, hoe haar neefjes dit konden doen, wat was het doel van de aanslag. Nu, gelooft zij dat de foto's zijn "bewerkt", het zijn "gewone, sportieve maar slimme" jongens. Zij gelooft niet in de schuld van haar neefjes, zij gelooft in de complottheorie. Zij is gewend om erin geluisd te worden in haar vaderland, daar werden ook onschuldigen er in geluisd via fotoshop e.d.. Haar broer (de vader van de jongens) stelde zeer hoge eisen en had hoge verwachtingen van zijn zonen.
Kort samengevat. ;)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:44

Dat ja.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:54

Babeth schreef:
Dat ja.

?? kort samengevat? :D Of denk je dat de tante gelijk heeft?