Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eddy_Rocks schreef:Ja dat is toch te kinderachtig voor woorden? Ik heb de VS ook nooit begrepen.. Met het toestaan van wapens etc. En het feit dat ze zichzelf gewoon helemaal geweldig vinden.. Stelletje nationalisten.
heidy_wilco schreef:Obama vind ik erg leuk![]()
Die mag van mij voor altijd wel president blijven.
Maar nu weer On-topic:
Ik denk dat er voor N-K maar en kleine aanleiding hoeft te zijn om de oorlog te beginnen, als dat vanuit Z-K komt. Als het vanuit de VS komt, denk ik wel dat ze iets meer oppassen.
Eddy_Rocks schreef:En het feit dat ze zichzelf gewoon helemaal geweldig vinden.. Stelletje nationalisten.
FlyAway schreef:Ik denk inderdaad dat Obama wel íets in te brengen heeft.
Cambiar schreef:maar heb je ze ooit al eens iets zien doen dat niet in hun belang is?
FlyAway schreef:Ik bedoel; naar verhouding zullen er meer gelukszoekers en/of probleemontwijkers naar de VS gegaan zijn in die tijd. Dat heeft natuurlijk ook z`n invloed op hoe een bevolking zich verder ontwikkeld met die basis.
FlyAway schreef:dat de Amerikanen een totaal ander beeld hebben van alles wat er om hen heen gebeurd, dan dat wij dat hebben.
Doubtless schreef:Cambiar schreef:maar heb je ze ooit al eens iets zien doen dat niet in hun belang is?
Wat dacht je van Europa bevrijden en ons helpen ons land weer op te bouwenIk vind jouw post niet getuigen van veel wijsheid.
Esmee_98 schreef:Doubtless schreef:Wat dacht je van Europa bevrijden en ons helpen ons land weer op te bouwenIk vind jouw post niet getuigen van veel wijsheid.
Dat was uiteindelijk ook wel in hun eigenbelang hoor. Ze deden het om te zorgen dat Europa niet over zou gaan op het communisme (en je weet waarschijnlijk wel, Amerika haat het communisme) Als Europa zo arm was gebleven, waren we eerder "vatbaar" (om het zo maar even te noemen) voor het communisme.
Daarbij kwam ook dat Amerika verwachtte dat de europeanen veel producten uit Amerika zouden gaan kopen, en zo zouden ze er zelf ook nog op gaan verdienen
Doubtless schreef:Ik zeg niet dat hij iets te beslissen heeft, ik zeg dat hij iets in te brengen heeft.FlyAway schreef:Ik denk inderdaad dat Obama wel íets in te brengen heeft.
Dankzij het politieke stelsel van de VS is dat helaas niet zo, Obama kan niets beslissen.
Doubtless schreef:Ik vrees dat jouw eigen kortzichtigheid en/of negatieve connotatie bij "gelukszoekers en/of probleemontwijkers" deze onvriendelijke reactie heeft ingegeven. Er zit geen waardeoordeel in mijn post (jammer als je dat wel zo geïnterpreteerd hebt, maar dat is dan jouw interpretatie en daar ben ik niet voor verantwoordelijkFlyAway schreef:Ik bedoel; naar verhouding zullen er meer gelukszoekers en/of probleemontwijkers naar de VS gegaan zijn in die tijd. Dat heeft natuurlijk ook z`n invloed op hoe een bevolking zich verder ontwikkeld met die basis.
Wauw, wat ontzettend kortzichtig! Wat dacht je van mensen die hier niets (meer) hadden? En denk je niet dat dat er méér dan genoeg waren? Verder werd hen een nieuw land beloofd, het land van de talloze mogelijkheden. Als je niks te verliezen hebt lijkt me dat een prachtig aanbod. Betekent dat dat de mensen die toendertijd vertrokken zijn een slechte basis hebben gevormd voor de huidige bevolking?
Doubtless schreef:FlyAway schreef:dat de Amerikanen een totaal ander beeld hebben van alles wat er om hen heen gebeurd, dan dat wij dat hebben.
Sterker nog, dat is er bij iedereen. Dat heet een referentiekader en wordt onder andere gevormd door cultuur en geschiedenis. Maar de objectieve waarheid bestaat niet, dus om nou te zeggen dat wij daar dichter bij zitten dan Amerikanen?
BaileyMix schreef:Bah, de 3 engste landen (VS China NK) aan het geruzie... Als dat escaleert is Europa ook flink de dupe! Je zou toch denken dat iedereen geleerd heeft van de vorige oorlogen... Belachelijk.
Cambiar; Dat vind ik wel een beetje... ver gaanIk ben er ook van overtuigd dat de Amerikaanse overheid geen heilige is, maar om nou álle Amerikanen zo neer te zetten... Denk dat met een groot deel van de bevolking (ik laat Texanen etc. daar even buiten
) helemaal niets mis is, 't zijn gewoon geëmigreerde Europeanen hoor!
Verder zal Obama echt wel iets in te brengen hebben, zoals iemand al zei, zijn voorganger zou nu al oorlog verklaard hebben.
Doubtless schreef:Cambiar schreef:Wat dacht je van Europa bevrijden en ons helpen ons land weer op te bouwenmaar heb je ze ooit al eens iets zien doen dat niet in hun belang is?Ik vind jouw post niet getuigen van veel wijsheid.