Noord Korea in staat van Oorlog...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Re: Noord Korea in staat van Oorlog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:18

Zodat zij niet de eerste stap hoeven te zetten, en zij niet de aanleiding zijn van de oorlog. Want als zij beginnen, kunnen ze nog wat op hun dak krijgen...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:20

Ja dat is toch te kinderachtig voor woorden? Ik heb de VS ook nooit begrepen.. Met het toestaan van wapens etc. En het feit dat ze zichzelf gewoon helemaal geweldig vinden.. Stelletje nationalisten.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:32

Eddy_Rocks schreef:
Ja dat is toch te kinderachtig voor woorden? Ik heb de VS ook nooit begrepen.. Met het toestaan van wapens etc. En het feit dat ze zichzelf gewoon helemaal geweldig vinden.. Stelletje nationalisten.

En het stomme is: Kinder Suprise eieren zijn daar verboden, omdat kinderen de speeltjes kunnen inslikken _O-
Het is een ontzettend hypocriet land. Met het vingertje naar elk land dat een stap verkeerd doet wijzen, maar zelf zijn ze nóóit verkeerd geweest. Net als met de koloniën. Alle landen waren fout, maar je hoort geen woord over de duizenden indianen die ze uitgeroeid hebben of in reservaten hebben gestopt.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:34

Dat denk ik ook heidy_wilco

Ik vind de VS nog het beste lijken op iemand die MPS (Multiple Personality Disorder) heeft. Kijk naar bijvoorbeeld Guantanomo Bay aan de ene kant, maar aan de andere kant de mond vol hebben over mensenrechten. Dat rijmt niet. En zo kent de VS talloze tegenstellingen.

Nou geloof ik wel dat we blij mogen zijn dat op dit moment Obama president is, want met z`n voorganger hadden we nu wel al een 3e wereldoorlog te pakken denk ik.

Ik zag gisteren overigens een interessant interview met een nederlandse professor op het gebied van Korea. (excuses als het al behandeld is hiervoor) Hij gaf aan dat er geen geplande escalatie te verwachten viel. En dat den ik inderdaad ook niet. Noord Korea mag dan nu de middelen hebben (als dat 100% zeker is) om tot de kernmachten gerekend te worden, maar dat is als een druppel op een gloeiende plaat en wat ze ook beginnen, winnen kunnen ze niet, dat weer Noord Korea zelf ook. Als er al iets gebeurd, dan is dat een ongeplande escalatie, als gevolg van een incident. Denk aan een jonge nerveuze soldaat aan het front die bij het schoonmaken van zijn wapen een foutje maakt en een kogel afvuurt. Aan de andere kant zal dat ongetwijfeld een nerveuze reactie opleveren, die gepaard gaat met vuurgevechten. Hoe snel dat escaleert is de vraag.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:38

Obama vind ik erg leuk :D
Die mag van mij voor altijd wel president blijven.

Maar nu weer On-topic:

Ik denk dat er voor N-K maar en kleine aanleiding hoeft te zijn om de oorlog te beginnen, als dat vanuit Z-K komt. Als het vanuit de VS komt, denk ik wel dat ze iets meer oppassen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:45

Nee, ik geloof er uberhaupt niet in dat Noord Korea een oorlog zal beginnen. Ze zijn zich bewust van de consequenties. Ze hebben er niets bij te winnen.

Kim-Jong Un moet zich nog bewijzen en kiest daarom volgens mij voor extra dik aangezette oorlogsretoriek en wil er zeker van zijn dat iedereen zich er van bewust is dat Noord Korea een kernmacht is en niet schroomt een raket af te vuren als ze bedreigd worden.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:00

heidy_wilco schreef:
Obama vind ik erg leuk :D
Die mag van mij voor altijd wel president blijven.

Maar nu weer On-topic:

Ik denk dat er voor N-K maar en kleine aanleiding hoeft te zijn om de oorlog te beginnen, als dat vanuit Z-K komt. Als het vanuit de VS komt, denk ik wel dat ze iets meer oppassen.

Hebben jullie dit dan niet door? Arme Obama heeft daar niets te zeggen! Hij hangt aan touwtjes.
Is het dan nog niet duidelijk voor de mensen? US ziet alles groot, groots grootser grootst. Wie zijn Amerikanen? Inwijkelingen die de oorpspronkelijke bevolking overheerst heeft en weg gedrongen heeft, dieven, skum, rovers die land gepikt hebben. Tot op de dag van vandaag, bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ze lokken oorlogen uit, om bronnen in handen te krijgen, macht te verwerven. Ze zijn enkel en alleen uit op macht en geld, ze zijn in die zin niet beter dan Rusland of ander land met obscure leiders, maar de sluwe wolf weet zich wel te vermommen blijkbaar dat zovelen daar nog intrappen.....
O ja, ze helpen in oorlogen, wapens leveren, vechten, maar heb je ze ooit al eens iets zien doen dat niet in hun belang is?
Waar zij mee bezig zijn, dat is gewoon onbeschrijfelijk. Een leven is voor hen niets waard, als het geen gled of kennis opbrengt.
Obama is leuk indeed, maar die speelt nu een vreselijke rol, hij mag de smerigheid van andere onder zijn naam naar buiten brengen. Ik heb eigenlijk enorm met hem te doen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:15

hoe dan ook en hoe alles ook zal uitpakken.. ik hoop dat de schade beperkt blijft.. brrr

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:26

Bah, de 3 engste landen (VS China NK) aan het geruzie... Als dat escaleert is Europa ook flink de dupe! Je zou toch denken dat iedereen geleerd heeft van de vorige oorlogen... Belachelijk.

Cambiar; Dat vind ik wel een beetje... ver gaan :+ Ik ben er ook van overtuigd dat de Amerikaanse overheid geen heilige is, maar om nou álle Amerikanen zo neer te zetten... Denk dat met een groot deel van de bevolking (ik laat Texanen etc. daar even buiten :+ ) helemaal niets mis is, 't zijn gewoon geëmigreerde Europeanen hoor!

Verder zal Obama echt wel iets in te brengen hebben, zoals iemand al zei, zijn voorganger zou nu al oorlog verklaard hebben.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:04

Bailymix, niet alle amerikanen zijn zo, maar het vestuur wel.

Cambiar, dank. Eerder in dit topic zei ik al dat het me verbaasde dat iedereen zo por us was, ik kwn het alleen zelf niet goed verwoorden. Je hebt getypt wat ik denk. Het is zo duidelijk dat amerika ligt te broeden ej wacht tot er iets voorvalt waardoor ze een argument hebben tot oorlog over te gaan wat de wereld slikt.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:08

Ik denk inderdaad dat Obama wel íets in te brengen heeft. Maar je kunt je inderdaad afvragen hoe groot die invloed is. Mijn mening; die invloed maakt op dit moment het verschil tussen militair ingrijpen in Noord Korea of niet. Z`n voorganger zou het volgens mij wel gedaan hebben.

Wat ik wel met voorgaande posts eens ben (gebaseerd op mijn ervaringen met Amerikanen en amerikaanse werkgevers in de afgelopen 20 jaar) is dat de Amerikanen een totaal ander beeld hebben van alles wat er om hen heen gebeurd, dan dat wij dat hebben.

Besef van historie hebben ze niet echt. Ze vinden de monumenten in en rond washington al historisch, terwijl die dingen nog spierwit zijn van nieuwigheid. Ze hebben last van megalomanie en zien zichzelf als de verlosser. Ja, dit is generaliserend, maar zoals Noord Korea zich bezighoudt met propaganda voor haar eigen volk, doet de VS dat op dezelfde manier naar haar eigen bewoners.
Praat eens met een doorsnee amerikaan over de economische crisis van dit moment en ze zullen zeggen; wanneer lost europe de problemen nou eens op. Ze zien hun eigen probleem niet en al helemaal niet dat zij mede de oorzaak zijn van de problemen.....
En dan hebben we het nog niet eens over de wapenproblematiek in de VS.
En zo zijn er nog veel meer dingen te noemen waar de amerikanen heel anders tegenaan kijken.
Natuurlijk, een deel van de bevolking is oorspronkelijk afkomstig uit Europa, maar heeft natuurlijk de laatste 200 jaar een totaal andere ontwikkeling gekend.

Je kunt je natuurlijk ook afvragen in hoeverre de selectie van de europeanen die naar de VS is geemigreerd representatief is voor de doorsnee europeaan in die tijd. Ik bedoel; naar verhouding zullen er meer gelukszoekers en/of probleemontwijkers naar de VS gegaan zijn in die tijd. Dat heeft natuurlijk ook z`n invloed op hoe een bevolking zich verder ontwikkeld met die basis.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:24

Maar de VS is altijd al zo geweest, dat ze het zover uitlokten, dat de tegenpartij begon met de aanval. Bij de oorlog van Vietnam bijvoorbeeld: De VS heeft gezegd dat zij zijn begonnen met aanvallen, omdat er een Britse vloot was aangevallen, maar dat is nooit gebeurd! Het ging er alleen om dat de communisten niet meer land veroverden. En van de aanslag op Pearl Harbor wist Roosevelt al een paar dagen van te voren. Die hele aanval was voor de regering geen verrassing, maar omdat de inwoners van de VS niet mee wouden vechten, heeft hij dat achtergehouden, want als hun land "plotseling" word aangevallen, dan zouden de mensen wel willen vechten. En vergis je niet in de macht die alle presidenten hebben. Ze hebben echt veel te zeggen in het land.

En inderdaad, besef van history hebben ze niet echt. De VS is echt nog een heel erg nieuw land. En dat hele washington is er pas sinds 1776 (?). En dat lijkt lang, maar in verhouding met wat wij in Europa hebben, is dat echt niets.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:31

Eddy_Rocks schreef:
En het feit dat ze zichzelf gewoon helemaal geweldig vinden.. Stelletje nationalisten.

Hebben we het nu over de algemene Amerikaan offeh... :=

FlyAway schreef:
Ik denk inderdaad dat Obama wel íets in te brengen heeft.

Dankzij het politieke stelsel van de VS is dat helaas niet zo, Obama kan niets beslissen.

Cambiar schreef:
maar heb je ze ooit al eens iets zien doen dat niet in hun belang is?

Wat dacht je van Europa bevrijden en ons helpen ons land weer op te bouwen :+ Ik vind jouw post niet getuigen van veel wijsheid.

FlyAway schreef:
Ik bedoel; naar verhouding zullen er meer gelukszoekers en/of probleemontwijkers naar de VS gegaan zijn in die tijd. Dat heeft natuurlijk ook z`n invloed op hoe een bevolking zich verder ontwikkeld met die basis.

Wauw, wat ontzettend kortzichtig! Wat dacht je van mensen die hier niets (meer) hadden? En denk je niet dat dat er méér dan genoeg waren? Verder werd hen een nieuw land beloofd, het land van de talloze mogelijkheden. Als je niks te verliezen hebt lijkt me dat een prachtig aanbod. Betekent dat dat de mensen die toendertijd vertrokken zijn een slechte basis hebben gevormd voor de huidige bevolking?

FlyAway schreef:
dat de Amerikanen een totaal ander beeld hebben van alles wat er om hen heen gebeurd, dan dat wij dat hebben.

Sterker nog, dat is er bij iedereen. Dat heet een referentiekader en wordt onder andere gevormd door cultuur en geschiedenis. Maar de objectieve waarheid bestaat niet, dus om nou te zeggen dat wij daar dichter bij zitten dan Amerikanen?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:45

Doubtless schreef:
Cambiar schreef:

Wat dacht je van Europa bevrijden en ons helpen ons land weer op te bouwen :+ Ik vind jouw post niet getuigen van veel wijsheid.

Dat was uiteindelijk ook wel in hun eigenbelang hoor. Ze deden het om te zorgen dat Europa niet over zou gaan op het communisme (en je weet waarschijnlijk wel, Amerika haat het communisme :P ) Als Europa zo arm was gebleven, waren we eerder "vatbaar" (om het zo maar even te noemen) voor het communisme.
Daarbij kwam ook dat Amerika verwachtte dat de europeanen veel producten uit Amerika zouden gaan kopen, en zo zouden ze er zelf ook nog op gaan verdienen

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:59

Esmee_98 schreef:
Doubtless schreef:

Dat was uiteindelijk ook wel in hun eigenbelang hoor. Ze deden het om te zorgen dat Europa niet over zou gaan op het communisme (en je weet waarschijnlijk wel, Amerika haat het communisme :P ) Als Europa zo arm was gebleven, waren we eerder "vatbaar" (om het zo maar even te noemen) voor het communisme.
Daarbij kwam ook dat Amerika verwachtte dat de europeanen veel producten uit Amerika zouden gaan kopen, en zo zouden ze er zelf ook nog op gaan verdienen

Inderdaad.
De Marshallhulp was er juist, zodat mensen producten uit de VS gingen kopen. Dus de VS heeft er veel aan verdient. En ze wouden ons ook niet bij de communisten hebben. En ook het vechten was voor de regering, (niet voor de gewone soldaat of burger!) ook eigenbelang. Als die aanslag op Pearl Harbor er niet was geweest, had de VS zich er echt niet mee bemoeid!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:14

@Doubtless - Ik reageer 1 keer en daarna ga ik je negeren, je reacties komen op mij erg negatief over en geven mij negatieve energie. Daar heb ik niet zo`n zin in.

Doubtless schreef:
FlyAway schreef:
Ik denk inderdaad dat Obama wel íets in te brengen heeft.

Dankzij het politieke stelsel van de VS is dat helaas niet zo, Obama kan niets beslissen.
Ik zeg niet dat hij iets te beslissen heeft, ik zeg dat hij iets in te brengen heeft.

Doubtless schreef:
FlyAway schreef:
Ik bedoel; naar verhouding zullen er meer gelukszoekers en/of probleemontwijkers naar de VS gegaan zijn in die tijd. Dat heeft natuurlijk ook z`n invloed op hoe een bevolking zich verder ontwikkeld met die basis.

Wauw, wat ontzettend kortzichtig! Wat dacht je van mensen die hier niets (meer) hadden? En denk je niet dat dat er méér dan genoeg waren? Verder werd hen een nieuw land beloofd, het land van de talloze mogelijkheden. Als je niks te verliezen hebt lijkt me dat een prachtig aanbod. Betekent dat dat de mensen die toendertijd vertrokken zijn een slechte basis hebben gevormd voor de huidige bevolking?
Ik vrees dat jouw eigen kortzichtigheid en/of negatieve connotatie bij "gelukszoekers en/of probleemontwijkers" deze onvriendelijke reactie heeft ingegeven. Er zit geen waardeoordeel in mijn post (jammer als je dat wel zo geïnterpreteerd hebt, maar dat is dan jouw interpretatie en daar ben ik niet voor verantwoordelijk ;) ) maar wel in jouw reactie op mijn post. Gelukkig bevestig je zelf deels wat ik zeg want de belofte van een nieuw land met talloze mogelijkheden trekt natuurlijk mensen die geluk zoeken.

Doubtless schreef:
FlyAway schreef:
dat de Amerikanen een totaal ander beeld hebben van alles wat er om hen heen gebeurd, dan dat wij dat hebben.

Sterker nog, dat is er bij iedereen. Dat heet een referentiekader en wordt onder andere gevormd door cultuur en geschiedenis. Maar de objectieve waarheid bestaat niet, dus om nou te zeggen dat wij daar dichter bij zitten dan Amerikanen?

Ook hier leg je mij woorden in de mond. Ik geef alleen aan dat het beeld dat de amerikanen hebben van wat er om hen heen gebeurd anders is dan het beeld wat wij hebben. Een relatie tot "de objectieve waarheid" leg ik niet, dat doe jij zelf in jouw reactie.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:30

Geloof niet dat het tot een oorlog komt. Zeker geen atoomaanval.
Het land wat met zo'n oorlog begint zal er zelf mee verwoest worden. Nee, ik hoop niet dat ze zo dom zijn.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 00:49

BaileyMix schreef:
Bah, de 3 engste landen (VS China NK) aan het geruzie... Als dat escaleert is Europa ook flink de dupe! Je zou toch denken dat iedereen geleerd heeft van de vorige oorlogen... Belachelijk.

Cambiar; Dat vind ik wel een beetje... ver gaan :+ Ik ben er ook van overtuigd dat de Amerikaanse overheid geen heilige is, maar om nou álle Amerikanen zo neer te zetten... Denk dat met een groot deel van de bevolking (ik laat Texanen etc. daar even buiten :+ ) helemaal niets mis is, 't zijn gewoon geëmigreerde Europeanen hoor!

Verder zal Obama echt wel iets in te brengen hebben, zoals iemand al zei, zijn voorganger zou nu al oorlog verklaard hebben.

Zeker niet alle Amerikanen, ik bedoelde de mannen met geld die alles naar zich toe willen trekken ;)
Ik denk ook niet dat het oorlog zal worden...de stille oorlog zoals die nu bezig is gaat wel door...

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:46

Wat heeft men eigenlijk geprobeerd om het conflict op te lossen?

pff, t word steeds gekker in Korea.... ben me erin aan het verdiepen want ik ga mijn werkstuk over de koreaanse oorlog schrijven :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:39

Doubtless schreef:
Cambiar schreef:

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat??????????????????????????????????????????????????
Mijn post getuigt van niet veel wijsheid :') :o? ?
(ligt hier momenteel ondanks vermoeidheid op de grond te rollen van het lachen :+ )
Jouw post getuigt van een immense wereldvreemdheid...
Heb je ooit al eens gehoord van het Marshall plan??? Neen? Zoek het misschien eens even op dan...
Was in de eerste plaats bedoeld om hun afzetmarkt te vergroten en meer invloed op de economie te verkrijgen van Europa en ook de wereldpolitiek.
Ik denk dat je je beter eerst eens even informeert vooraleer je me voor dom uitmaakt. Als er 1 ding is die absoluut zeker is: er bestaan geen altruïsten in de politiek, alle andere -isten des te meer!
Amerikaanse overheden zijn schurken eerste klas. Dacht je dat het nu beter was dan.... met Obama? Lees dit hier maar evenhttp://www.naturalnews.com/037310_Barack_Obama_Monsanto_lobbyist.html(en ik twijfel nog altijd of Obama dit uit vrije wil zo goedkeurt, ergens vrees ik dat hij zelf gemanipuleerd wordt, gemanipuleerd spul binnen krijgt waardoor hij zelf manipuleerbaarder wordt _O- ), die Amerikaanse schurken gaan door vanaf dat ze voet aan wal gezet hebben, de lokale bevolking verdreven hebben tot nu en ze gaan in crescendo door....
Of het nu oorlog wordt met Noord Korea of niet, dat is uitstel van executie, wat nu aan de gang is op deze aardkloot en blijkbaar weinigen over wakker liggen, zal vroeg of laat uitbarsten, maar dan op nog veel grotere schaal...KABOEM _O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:23

Eens met Cambiar. De Amerikaanse politici smullen ervan dat er wat broeit in NK, want nu hebben ze een zogenaamde ''stok waarmee ze kunnen slaan'' om de goedgelovige zielen te doen geloven dat er een oorlog nodig is, maar stiekum gaan er heel andere motieven onder schuil.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:40

Blij deze post te lezen ;)
Rood-blauwe ridders vallen van hun witte paard....
Als schildknaap van Rode Ridder Johan trekt Amerika edelmoedig ten strijde tegen 'terroristen' en ander onheilspellend gespuis, maar heb horen zeggen Amerika beter eerst de rode balk uit Johan’s oog kan pulken i.p.v. splinters te zoeken in de ogen van elkeen die hen in de weg staat :D

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:10