Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Okay, "you are wrong". En niet alleen wat betreft de opslag in de lever.
Vitamine B is in tegenstelling tot bijvoorbeeld vit D, en E slechts zeer beperkt voorradig. Dit omdat deze vitamine wateroplosbaar is.
Dat je onkundig bent is één, maar je onwetenheid proberen te verspreiden via dit forum is kwalijk.
Kuggur schreef:phormicola schreef:Een gezond lichaam heeft grote voorraden vitamine B12 (volgens mij in de lever, correct me if I'm wrong). Daar kun je heel lang, gezond, op teren.
Okay, "you are wrong".
Vitamine B is in tegenstelling tot bijvoorbeeld vit D, en E slechts zeer beperkt voorradig. Dit omdat deze vitamine wateroplosbaar is.
Dat je onkundig bent is één, maar je onwetenheid proberen te verspreiden via dit forum is kwalijk.
NB, de voorraad die er is zit inderdaad in de lever.
Kuggur schreef:Het is niet verstandig vit b12 tekort te bagatelliseren, gezien de ernstige gevolgen die het kan hebben.
Citaat:Water- of vetoplosbaarheid is overigens wel degelijk relevant voor de reserves van bepaalde stoffen in het lichaam.
Fiffill schreef:Grappig is wel dat toen ik in het buitenland vlees moest eten (had geen keus) ik ineens, ondanks het zware lichamelijk werk
Kuggur schreef:Shadow, yep je hebt gedeeltelijk gelijk, er is inderdaad een opslag in de lever, en voor drie jaar, komt me onverwacht dat die zó groot is.
Het is niet verstandig vit b12 tekort te bagatelliseren, gezien de ernstige gevolgen die het kan hebben.