Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kohtje schreef:Dat zal allemaal wel mee valen dat 24 uur.
Citaat:Van mij mogen ze mensen die 24 uur zorg doen belonen want die schelen een hoop geld voor de gemeenschap.
kohtje schreef:Dat zal allemaal wel mee valen dat 24 uur. Volgens mij gaat het ook niet over wassen maar over simpele dingen zoals was,boodschappen enz.
Van mij mogen ze mensen die 24 uur zorg doen belonen want die schelen een hoop geld voor de gemeenschap.
kohtje schreef:maar 1x per week moet wel te doen zijn toch?
kohtje schreef:Ja je hoeft mij niets te vertellen ,ik zorg 24/7 mijn moeder. Maar als ik zie dat er mensen zijn die niets doen dan wordt ik daar best verdrietig van.
Er zijn heel wat mensen die niet van plan zijn om ook maar iets in te leveren voor hun ouders. Als ze 1x per maand naar hun ouders om kijken vinden ze het al veel.
patrice02 schreef:niet alles gelezen in het topic , maar wil wel even reageren. de zzp 1 tm 3 worden inderdaad er uitgeknikkerd dit houdt in dat deze mensen thuis blijven wonen ipv in het wzc kunnen worden opgenomen. m. i. is dat de thuiszorg hier op gaat inspringen dus deze krijgen meer geld en middelen om de thuiszorg in te zetten. dit scheelt in de kosten posten van de woonzorgcentrums. maar dit houdt dus niet in dat de mensen thuis geen zorg krijgen en/of afhankelijk zijn van familie en vrienden.
patrice02 schreef:niet alles gelezen in het topic , maar wil wel even reageren. de zzp 1 tm 3 worden inderdaad er uitgeknikkerd dit houdt in dat deze mensen thuis blijven wonen ipv in het wzc kunnen worden opgenomen. m. i. is dat de thuiszorg hier op gaat inspringen dus deze krijgen meer geld en middelen om de thuiszorg in te zetten.
Citaat:ook nog even over de pgb .. dit budget wordt in 2013 verhoogd ter compensatie van de pgb in 2012 (zie rijksoverheid.nl )
patrice02 schreef:. m. i. is dat de thuiszorg hier op gaat inspringen dus deze krijgen meer geld en middelen om de thuiszorg in te zetten. dit scheelt in de kosten posten van de woonzorgcentrums. maar dit houdt dus niet in dat de mensen thuis geen zorg krijgen en/of afhankelijk zijn van familie en vrienden.
jesito schreef:Het gaat hier niet over 1x in de week, het gaat er echt over dat deze mensen verzorgd worden.
Shadow0 schreef:Rivendell, geen nood: je mag hetzelfde werk blijven doen tot je 80ste hoor. MinstensGeheel verplicht vrijwillig, en omdat we vandaag ontzettend gul zijn mag dat met behoud van een uitkering. Geen volledige ww natuurlijk, want dat is te duur, maar een leuke bijstandsuitkering? Die zijn helemaal het walhalla tegenwoordig, schijnt.
(Dat je daarmee onder het sociaal minimum duikelt, en het kleine gemis van salaris en arbeidsrechten, ach, dat zijn details. Kniesoor die daarop let hoor.)