Jij vindt de kleding van turkenwinkeltjes niet mooi en de inrichting niet luxe genoeg? Zo, vat ik jouw bericht samen?
Ja, ik snap dat het met moslims te maken heeft? Het is inderdaad offtopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSlvna schreef:Ik neem aan dat niet alles door hun betaald word, of wel soms?
xSlvna schreef:Electra, herlees mijn laatste zin anders?Citaat:Maar bij mij is het geval dat ik direct al een link zie tussen Hitler en Wilders
Wat deed Hitler? Juist.
En als je mijn vraag je niet snapt, doe je toch alsof je hem niet gelezen hebt?
Sallandval, misschien valt mijn mening ook wat meer te begrijpen gezien ik in Limburg woon, waar bijna alleen maar 'rotte appels' zijn.
xSlvna schreef:Electra, herlees mijn laatste zin anders?Citaat:Maar bij mij is het geval dat ik direct al een link zie tussen Hitler en Wilders
Wat deed Hitler? Juist.
En als je mijn vraag je niet snapt, doe je toch alsof je hem niet gelezen hebt?
Sallandval, misschien valt mijn mening ook wat meer te begrijpen gezien ik in Limburg woon, waar bijna alleen maar 'rotte appels' zijn.
xSlvna schreef:Mixje90 schreef:En wat als 100% pure Hollanders die elke dag stampot eten, hutspot eten en zaterdags ik hou van Holland kijken een moskee willen bouwen?
Zeg ik ook duidelijk nee.
Maakt mij niet uit wie zo iets wil bouwen, vind het gewoon niet horen in een stad od, sorry.
xSlvna schreef:Mixje90 schreef:En wat als 100% pure Hollanders die elke dag stampot eten, hutspot eten en zaterdags ik hou van Holland kijken een moskee willen bouwen?
Zeg ik ook duidelijk nee.
Maakt mij niet uit wie zo iets wil bouwen, vind het gewoon niet horen in een stad od, sorry.
hertogaj schreef:zeg ik prima maar wel zelf betalen.
ik vind het een mooi iets als mensen bij elkaar willen komen om hun geloof te delen. niks mis mee.
Ik zit zelf bij een oude katholieke kerk des tijds gebouwd met geld uit Rome maar ik weet ook dat dik 5 % van de jaar begroting in onze kerk uit subsidie komt.
daar ben ik dus op tegen. geloof prima maar betaal het zelf . net als bij de moskee want daar wordt nog veel meer subsidie gegeven.
xSlvna schreef:Als ik van buiten niet kan duidelijk kan zien wat het is vind ik het alsnog goed, normaal gebouw met een bordje boven de deur 'Moskee', oké veel plezier ermee.
hertogaj schreef:ieder jaar krijg ik een mooi boek werkje met alle jaar cijfers (inkomen uitgave) en inderdaad ook om dat het een oud gebouw is, maar ook voor het thee kransje van onze bejaarde , de eo jongeren dag die hier een jaar of 2 geleden is gehouden bracht uit mijn hoofd 2500,00 e subsidie op en ik kan nog wel even door gaan, wil ik niet.
ik wil het geloof niet ter discussie stellen maar vind dat we het zelf moeten bekostigen.
sallandval schreef:Ja, ach die hele vergelijking met Hitler geldt volgens mij ook altijd beide kanten uit. Afgeven op Moslims mag schijnbaar niet, maar afgeven op Wilders 'aanhangers' mag wel? Als je het mij vraagt is Wilders juist allesbehalve te vergelijken met Hitler. Hitler dacht dat er zoiets bestond als een übermensch, de ariër die beter was dan alle anderen 9ook te verklaren als je iets meer weet over de achtergrond van de man, maar dat terzijde) en dacht dat het uitroeien van alles wat buiten die groep viel een goed idee was (niet alleen Joden, maar ook zigeuners, aziaten, donkere mensen en homo's); Wilders wil helemaal niemand uitroeien maar is door zijn angst om vrijheid en tolerantie in het algemeen kwijt te raken zelf íntolerant jegens één bepaalde vorm van staatsinrichting. Dat de Sharia geen 'losse' vorm van staatsinrichting is (maar een overkoepelend geheel van geloof, recht en morele waarden) en zodoende gekoppeld is aan de Islam maakt dat hem verweten wordt dat hij een hekel heeft aan Moslims.
Je zou de Islam als religie mijns inziens beter kunnen vergelijken met de denkbeelden van Hitler aangezien dat geloof (in tegenstelling tot de overtuigingen van Wilders) stoelt op de wens om elke mens op aarde aan die overtuiging te onderwerpen en de afvalligen de doodsstraf te geven. Natuurlijk is niet elke Moslim even radicaal; maar ik denk ook niet dat alle Nazi's even radicaal waren (of eigenlijk weet ik dat wel zeker).
hertogaj schreef:reactie op electra
dat zijn de daad werkelijke stenen , het gebouw wat gebouwd wordt.
Nu de grond nog en de infrastructuur die de nederlandse gemeentes verplicht zijn te verschaffen .
het kost gewoon een hoop geld en daar hebben wij met zijn allen voor gekossen ind. maar is de informatie die wij er over krijgen wel helder?
de mensen weten me god niet meer waar ze voor betalen als u het mijn vraagt.
en of het geld nu als vroegen uit Rome komt of vandaag uit afrika ik zie het verschil niet