Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:05

[quote="xSlvna"]Electra, herlees mijn laatste zin anders?

Jij vindt de kleding van turkenwinkeltjes niet mooi en de inrichting niet luxe genoeg? Zo, vat ik jouw bericht samen?
Ja, ik snap dat het met moslims te maken heeft? Het is inderdaad offtopic :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:06

xSlvna schreef:
Electra63 schreef:
Hoeveel betaalt de burger dan mee aan de bouw of verbouw van een (nieuwe) kerk of moskee?

Te veel. :j

Waarom betalen voor iets wat bij andere mensen tussen de oren zit?

Bron??

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:07

Iedere cent is al te veel bedoel ik daarmee.

We betalen btw en retributie, komt (in)direct bij de gemeente en word gebruikt voor een kerk, moskee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:09

xSlvna schreef:
Iedere cent is al te veel bedoel ik daarmee.

We betalen btw en retributie, komt (in)direct bij de gemeente en word gebruikt voor een kerk, moskee.

De grote (nieuwe) moskee in Rotterdam Zuid is gefinancierd door de Verenigde Arabische Emiraten.

xSlvna

Re: Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:11

Ik neem aan dat niet alles door hun betaald word, of wel soms?

FiveSports

Re: Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:15

Het zou me niets verbazen als ze wel alles betalen. En wat als een oud leeg gebouw wordt overgekocht en er een moskee van gemaakt wordt? Bijvoorbeeld een leegstaande kerk?

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:15

:) ok. hoeveel wij betalen voor een kerk? of moskee is niet te zeggen omdat dit niet helder gebracht wordt. wat ik al melde vaak wordt grond verkocht aan een genootschap door gemeente voor een schijntje van de werkelijke waarde daarnaast woorden bijna alle advocate koste in bezwaar procedures prodeo gedaan (ook belasting betaler) en dan nog eens alle subsidies ? en de beleids koste die de ambtenaren maken.

zal eens tijd worden dat dit helder en duidelijk naar de burger gebracht werd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:16

xSlvna schreef:
Ik neem aan dat niet alles door hun betaald word, of wel soms?

JIJ zegt, dat wij (burgers) meebetalen, dan hoor ik graag van jou, hoe jij daar bij komt?

Ik ken Nederlandse bouwvakkers die meegewerkt hebben aan de bouw van deze moskee :D , dus het heeft "ons" zelf nog iets opgebracht.

Maar, dat heeft helemaal verder niets met het onderwerp te maken.
In de Nederlandse grondwet staat: vrijheid van godsdienst. Ik ben niet gelovig, ik kom nooit in de kerk, maar als anderen dan wel graag doen, moeten zij dat zelf weten, dat is hun RECHT.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:17

Geryon schreef:
Moslimstank

Nu breekt echt mijn klomp.

Meen je dit nou serieus??

FiveSports

xSlvna schreef:
Electra, herlees mijn laatste zin anders?

Citaat:
Maar bij mij is het geval dat ik direct al een link zie tussen Hitler en Wilders

Wat deed Hitler? Juist.

En als je mijn vraag je niet snapt, doe je toch alsof je hem niet gelezen hebt? :)

Sallandval, misschien valt mijn mening ook wat meer te begrijpen gezien ik in Limburg woon, waar bijna alleen maar 'rotte appels' zijn.

Ik leef niet op bokt, dus hoef ook niet direct te reageren.
Kijk eens naar de tijd voordat Hitler begon met mensen vermoorden. Denk je nou echt dat dat van de een op andere dag ging?

sallandval

xSlvna schreef:
Electra, herlees mijn laatste zin anders?

Citaat:
Maar bij mij is het geval dat ik direct al een link zie tussen Hitler en Wilders

Wat deed Hitler? Juist.

En als je mijn vraag je niet snapt, doe je toch alsof je hem niet gelezen hebt? :)

Sallandval, misschien valt mijn mening ook wat meer te begrijpen gezien ik in Limburg woon, waar bijna alleen maar 'rotte appels' zijn.

Ja, ach die hele vergelijking met Hitler geldt volgens mij ook altijd beide kanten uit. Afgeven op Moslims mag schijnbaar niet, maar afgeven op Wilders 'aanhangers' mag wel? Als je het mij vraagt is Wilders juist allesbehalve te vergelijken met Hitler. Hitler dacht dat er zoiets bestond als een übermensch, de ariër die beter was dan alle anderen 9ook te verklaren als je iets meer weet over de achtergrond van de man, maar dat terzijde) en dacht dat het uitroeien van alles wat buiten die groep viel een goed idee was (niet alleen Joden, maar ook zigeuners, aziaten, donkere mensen en homo's); Wilders wil helemaal niemand uitroeien maar is door zijn angst om vrijheid en tolerantie in het algemeen kwijt te raken zelf íntolerant jegens één bepaalde vorm van staatsinrichting. Dat de Sharia geen 'losse' vorm van staatsinrichting is (maar een overkoepelend geheel van geloof, recht en morele waarden) en zodoende gekoppeld is aan de Islam maakt dat hem verweten wordt dat hij een hekel heeft aan Moslims.

Je zou de Islam als religie mijns inziens beter kunnen vergelijken met de denkbeelden van Hitler aangezien dat geloof (in tegenstelling tot de overtuigingen van Wilders) stoelt op de wens om elke mens op aarde aan die overtuiging te onderwerpen en de afvalligen de doodsstraf te geven. Natuurlijk is niet elke Moslim even radicaal; maar ik denk ook niet dat alle Nazi's even radicaal waren (of eigenlijk weet ik dat wel zeker).

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:18

Ik legde eigenlijk meer hertogaj's opmerking uit (wat ik verwachtte), waarvan ik zelf dacht dat het ook zo ging.

En hun recht is geloven, maar is voor geloof een kerk nodig? Iets wat ik 'in mijn hoofd' doe, heb ik geen speciale ruimte voor nodig? :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:19

En wat als 100% pure Hollanders die elke dag stampot eten, hutspot eten en zaterdags ik hou van Holland kijken een moskee willen bouwen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:21

Mixje90 schreef:
En wat als 100% pure Hollanders die elke dag stampot eten, hutspot eten en zaterdags ik hou van Holland kijken een moskee willen bouwen?

Zeg ik ook duidelijk nee. :)

Maakt mij niet uit wie zo iets wil bouwen, vind het gewoon niet horen in een stad od, sorry.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:25

xSlvna schreef:
Mixje90 schreef:

Maakt mij niet uit wie zo iets wil bouwen, vind het gewoon niet horen in een stad od, sorry.

Al is het in een gebouw die er niet uiziet als moskee?

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:25

:) zeg ik prima maar wel zelf betalen.

ik vind het een mooi iets als mensen bij elkaar willen komen om hun geloof te delen. niks mis mee.
Ik zit zelf bij een oude katholieke kerk des tijds gebouwd met geld uit Rome maar ik weet ook dat dik 5 % van de jaar begroting in onze kerk uit subsidie komt.

daar ben ik dus op tegen. geloof prima maar betaal het zelf . net als bij de moskee want daar wordt nog veel meer subsidie gegeven.

sorry reactie op 2 berichten terug
Laatst bijgewerkt door hertogaj op 01-02-13 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:27

xSlvna schreef:
Mixje90 schreef:

Als je over een paar jaar 18 jaar bent, mag je stemmen en dan kan je jouw mening via een politieke partij proberen om te zetten naar een (nieuwe) wet. Tot die tijd, geldt gelukkig de grondwet in Nederland. :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:28

Als ik van buiten niet kan duidelijk kan zien wat het is vind ik het alsnog goed, normaal gebouw met een bordje boven de deur 'Moskee', oké veel plezier ermee. :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:28

hertogaj schreef:
:) zeg ik prima maar wel zelf betalen.

ik vind het een mooi iets als mensen bij elkaar willen komen om hun geloof te delen. niks mis mee.
Ik zit zelf bij een oude katholieke kerk des tijds gebouwd met geld uit Rome maar ik weet ook dat dik 5 % van de jaar begroting in onze kerk uit subsidie komt.

daar ben ik dus op tegen. geloof prima maar betaal het zelf . net als bij de moskee want daar wordt nog veel meer subsidie gegeven.

Bron?

Die subsidie was misschien wel van Monumentenzorg omdat het een oud gebouw is? Ik noem maar iets.
Subsidies worden aan zoveel (IMO onnodige) zaken uitgegeven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:30

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:33

:) ieder jaar krijg ik een mooi boek werkje met alle jaar cijfers (inkomen uitgave) en inderdaad ook om dat het een oud gebouw is, maar ook voor het thee kransje van onze bejaarde , de eo jongeren dag die hier een jaar of 2 geleden is gehouden bracht uit mijn hoofd 2500,00 e subsidie op en ik kan nog wel even door gaan, wil ik niet.
ik wil het geloof niet ter discussie stellen maar vind dat we het zelf moeten bekostigen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:42

hertogaj schreef:
:) ieder jaar krijg ik een mooi boek werkje met alle jaar cijfers (inkomen uitgave) en inderdaad ook om dat het een oud gebouw is, maar ook voor het thee kransje van onze bejaarde , de eo jongeren dag die hier een jaar of 2 geleden is gehouden bracht uit mijn hoofd 2500,00 e subsidie op en ik kan nog wel even door gaan, wil ik niet.
ik wil het geloof niet ter discussie stellen maar vind dat we het zelf moeten bekostigen.

Ja, maar ik wil misschien ook niet meebetalen aan het theekransje van de bejaarden of de EO-jongerendag. Zo gaat dat in een democratie. De politiek (meerderheid) bepaalt aan wat wij (de burgers) meebetalen. :D
Voor zover ik het snel kan terugvinden op internet, worden de Moskeeën grotendeels gefinancierd door het buitenland. Persoonlijk vind IK dat een veel slechtere zaak.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:50

sallandval schreef:
Ja, ach die hele vergelijking met Hitler geldt volgens mij ook altijd beide kanten uit. Afgeven op Moslims mag schijnbaar niet, maar afgeven op Wilders 'aanhangers' mag wel? Als je het mij vraagt is Wilders juist allesbehalve te vergelijken met Hitler. Hitler dacht dat er zoiets bestond als een übermensch, de ariër die beter was dan alle anderen 9ook te verklaren als je iets meer weet over de achtergrond van de man, maar dat terzijde) en dacht dat het uitroeien van alles wat buiten die groep viel een goed idee was (niet alleen Joden, maar ook zigeuners, aziaten, donkere mensen en homo's); Wilders wil helemaal niemand uitroeien maar is door zijn angst om vrijheid en tolerantie in het algemeen kwijt te raken zelf íntolerant jegens één bepaalde vorm van staatsinrichting. Dat de Sharia geen 'losse' vorm van staatsinrichting is (maar een overkoepelend geheel van geloof, recht en morele waarden) en zodoende gekoppeld is aan de Islam maakt dat hem verweten wordt dat hij een hekel heeft aan Moslims.

Je zou de Islam als religie mijns inziens beter kunnen vergelijken met de denkbeelden van Hitler aangezien dat geloof (in tegenstelling tot de overtuigingen van Wilders) stoelt op de wens om elke mens op aarde aan die overtuiging te onderwerpen en de afvalligen de doodsstraf te geven. Natuurlijk is niet elke Moslim even radicaal; maar ik denk ook niet dat alle Nazi's even radicaal waren (of eigenlijk weet ik dat wel zeker).

Wilders is echt niet alleen intolerant tegen de sharia, maar ook naar antilianen en oost europeanen. Daarbij is sharia geen vorm van staatsinrichting, maar een wetgeving die zich beperkt tot het familierecht, strafrecht en erfrecht van moslimsl. In de UK en in Canada is de sharia voor moslims geldig slecht voor diegene die zich daaraan onderwerpen. Het mag daar niet in strijd zijn met het nationale recht. Denk bijvoorbeeld dat mensen willen trouwen, behalve in het gemeentehuis ook in de moskee. Als ze willen scheiden dan kunnen ze naar de sharia rechtbank.
De sharia stelt niets over hoe een staat ingericht moet worden. Het is inderdaad wel geloof, recht en morele waarden, maar op een beperkt niveau en voor een beperkte groep.

De denkbeelden van Hitler zijn niet te vergelijken met sharia. Sharia zegt dat je goed moet zijn voor je medemens. Moorden op grond van etniciteit komt niet voor in de sharia. In de koran staat dat je niemand de islam mag opleggen, Allah heeft verscheidenheid gecreerd, en dat dienen moslims te eerbiedigen. Er is nogal wat anti islam propaganda vanuit verschillende kanten. Ik zie dat je kritisch bent, probeer dit alsjeblieft ook te zijn wat betreft de islam.

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:56

reactie op electra

dat zijn de daad werkelijke stenen , het gebouw wat gebouwd wordt.
Nu de grond nog en de infrastructuur die de nederlandse gemeentes verplicht zijn te verschaffen .

het kost gewoon een hoop geld en daar hebben wij met zijn allen voor gekossen ind. maar is de informatie die wij er over krijgen wel helder?
de mensen weten me god niet meer waar ze voor betalen als u het mijn vraagt.

en of het geld nu als vroegen uit Rome komt of vandaag uit afrika ik zie het verschil niet

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 01:05

hertogaj schreef:
reactie op electra

dat zijn de daad werkelijke stenen , het gebouw wat gebouwd wordt.
Nu de grond nog en de infrastructuur die de nederlandse gemeentes verplicht zijn te verschaffen .

het kost gewoon een hoop geld en daar hebben wij met zijn allen voor gekossen ind. maar is de informatie die wij er over krijgen wel helder?
de mensen weten me god niet meer waar ze voor betalen als u het mijn vraagt.

en of het geld nu als vroegen uit Rome komt of vandaag uit afrika ik zie het verschil niet

Wat betreft de grond en de infrastructuur m.b.t. de grote Moskee in Rotterdam-Zuid. Die was er al en verder is deze Moskee door het buitenland gefinancierd ;) . Vlakbij deze Moskee is een grote Mediamarkt, ook daar is de infrastructuur (een beetje) voor aangepast.

De meeste (negatieve) argumenten in dit topic kunnen niet onderbouwd worden met een bron of onderzoek. Het zijn voor het grootste deel "onderbuikreacties", dat past goed bij de oprichter van deze website. Zijn hele politieke carriere is gebaseerd op de onderbuikgevoelens van Nederlanders.

Zoals al eerder opgemerkt door mij, ik ben niet gelovig, ik bezoek geen kerk of moskee, maar mensen die dat wel willen (doen), mogen van mij dit doen in het kader van vrijheid van geloofsovertuiging, ik heb er geen last van. Ik ben verder wel klaar met dit onderwerp. :evaw: