Aanslag op van Baalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:15

jammer Marjoow, ieder zijn mening en zeker als je dit zelf aanhaalt door een topic te openen vind ik dat je erg kinderachtig reageert.

Jou mening hoeft niet mijn mening te zijn dat heb jij te respecteren net als ik de jouwe, jammer dat je mensen die niet in jou straatje passen dan beesten gaat noemen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:16

Happinez schreef:
jammer Marjoow, ieder zijn mening en zeker als je dit zelf aanhaalt door een topic te openen vind ik dat je erg kinderachtig reageert.

Jou mening hoeft niet mijn mening te zijn dat heb jij te respecteren net als ik de jouwe, jammer dat je mensen die niet in jou straatje passen dan beesten gaat noemen.

Amen _/-\o_

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:16

Nee ik respecteer geen mening waarin iemand het goedpraat om een ander in elkaar te slaan. Dat vind ik beestengedrag ;)

Ailill: Als jij dat als reclame ziet, whatever, wat jij wilt jongen ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:16

Marjo iedereen kan een andere mening hebben he, dan zijn we nog niet gelijk beesten.

Je kent me, ben ik een beest? :))

Het is niet normaal maar in deze specifieke situatie kan ik het me heeeeeel goed voorstellen.
En heb ik puur medelijden met de man die in het pistool heeft moeten kijken, en in een paar seconde de grootste angst van zijn leven gevoeld moet hebben. En de mensen in de zaal, die bijna getuige waren van een traumatische ervaring.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:17

DaniBanani schreef:
Happinez schreef:
Weet jij dat op het moment dat iemand naast jou staat met zo'n ding ? of ga je hem dat eerst vragen ? " uhmm voordat je de trekker overhaalt .. is dat ding echt dodelijk ? "

Nee, en dat is dus precíes waarom eigen rechter spelen een slecht idee is. ;) Je weet niet wat er speelt. Niet of de dader psychische of fysieke afwijkingen heeft, niet of het wapen wel echt is. Als iemand mij met de auto afsnijdt kan dat ook tot een dodelijk ongeluk leiden. Mag ik hem dan eens even flink in elkaar rammen omdat hij vast wilde dat ik zou verongelukken? Laatst waren er wat jongens die zich enórm beledigd voelden door een grensrechter en ook besloten voor eigen rechter te spelen. Liep niet zo best af.

En dan willen er mensen hier met droge ogen beweren dat deze mannen wel eigen rechter mogen spelen maar die jongens niet? Nou...leg mij dat maar eens uit. Ga jij dan voortaan bij elke dergelijke situatie even vertellen of het terecht geweld was of niet?

ja , grensrechter gebruikte geen pistool/mes of wat dan ook, dat was hier wel wat anders nietwaar ?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:17

Marjoow schreef:
Nee ik respecteer geen mening waarin iemand het goedpraat om een ander in elkaar te slaan. Dat vind ik beestengedrag ;)

Dus dan zijn dat gelijk beesten?

Ik zie net in je profiel dat je 19 bent, je hebt nog een lange weg te gaan.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:18

Marjoow schreef:

Dat duid weer aan dat je misschien in de toekomst dan beter geen topics meer kan maken over zulke onderwerpen als jij niet hebt geleerd respect te hebben voor andermans mening. ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:18

Ailill schreef:
Marjoow schreef:

En met die 5 jaar ouder dat jij bent wil je zeggen dat jij alle kennis van de wereld hebt? Wat fijn dat je mensen zo goed kent van alleen een boktprofiel en een computerschermpje :)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:19

Beesten? Kijk, veel begrip hebben voor een bijna moordaanslag. Maar scheldwoorden gebruiken tegen degenen die het niet met je eens zijn. Dat is nou niet bepaald een voorbeeld van beschaafd gedrag. Verbazingwekkend!

Daarbij loop ik al 2,5 keer langer op deze aarbol in het rond dan jij en heb ook de tijd meegemaakt dat de criminaliteit een stuk minder was. En dat er niet van die slapjanussen aan het bewind waren.
Ik heb dus een goed vergelijk. Vroeger was het echt niet altijd beter, maar zeker wel veiliger.
Laatst bijgewerkt door Mousmous op 21-01-13 14:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:20

Happinez schreef:
ja , grensrechter gebruikte geen pistool/mes of wat dan ook, dat was hier wel wat anders nietwaar ?

Ja. Maar een auto kan ook als wapen worden gebruikt, mag ik in mijn voorbeeld dan dus wel de chauffeur in elkaar meppen? Wat als iemand zégt dat hij mij neer gaat steken? Wat als ik dénk dat iemand een pistool bij zich heeft? Mag ik dan ook erop los slaan? En mag het dan alleen als hij nog staat? Als hij net op de grond ligt? Als hij al 5 minuten op de grond ligt? Mag het ook nog als hij vastgebonden is? Bewusteloos? En alleen tegen zijn benen, of ook stampen op zijn rug, of in zijn ribben, of tegen zijn hoofd?

Mousmous schreef:
de tijd meegemaakt dat de criminaliteit een stuk minder was. [...] Vroeger was het echt niet altijd beter, maar zeker wel veiliger.

Heb je daar even cijfers bij? Volgens mij klopt dat namelijk allebei niet. :)
Laatst bijgewerkt door Dani op 21-01-13 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_flo_

Amburtjoz schreef:
Daar heb je een goed punt DaniBanani, dat er nog even nageschopt wordt terwijl de man al niks meer kan. Dat keur ik ook niet goed, maar dat de man met geweld tegen de grond gewerkt word wel.

Marjoow, wat doe jij als je inbrekers betrapt in je eigen huis? Ongewapend. Spijt me zeer hoor maar dan zoek je toch het gevecht op? Welk mens gaat er npu zitten zwijgen en toekijken hoe vreemde mannen je huis leeghalen? Als de situatie het toelaat, zouden ze bij mij in huis van alles naar het hoofd krijgen hoor. Inbrekersrisico noemen ze dat. Ik riskeer liever een straf daarvoor, maar zoiets laat je toch niet gebeuren? := Ik zou het heft in eigen hand nemen, net als de meeste mensen, denk ik.

En ik heb het heft in eigen handen genomen toen ik hier thuis de inbreker overliep, en ik kan vertellen dat adrenaline een hele hoop met je doet, ik deed helaas niet genoeg.
Ik belande in een worsteling met de inbreker, mijn hele lichaam kapot...
Politie kon hem inrekenen omdat ik hem vast wist te houden.
Door een fout van de officier van justitie is hij vrijgesproken van alle aanklachten en ik kan fluiten naar het rechtsgevoel !
Geweld is niet goed te praten maar ik kan me verplaatsen in hetgeen een adrenaline stoot met mensen kan doen !
Ik hoop dat in dit geval de officier van justitie geen steken laat vallen en de dader niet vrij komt door een vormfout !

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:20

Het was geen moordaanslag, niet eens een poging tot. En nee, ik keur het gedrag van de dader ook niet goed, maar het recht in eigen hand nemen is net zo slecht als wat die gast deed.

Knakker

mooi gesproken mousmous!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:21

Marjoow schreef:
Ailill schreef:

En met die 5 jaar ouder dat jij bent wil je zeggen dat jij alle kennis van de wereld hebt? Wat fijn dat je mensen zo goed kent van alleen een boktprofiel en een computerschermpje :)

Absoluut niet, maar 19 -24 is wel degelijk een verschil.

Ik schat mensen in op wat ze zeggen/denken/vinden, daar kan ik immers iets mee. Jouw gedrag/denkwijze komt dusdanig jong over dat ik tot de conclusie ben gekomen dat je nog een hoop moet leren. Net als ik ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:22

Hoe wil jij het noemen dan ailill?
Deze mensen overmeesteren hem niet maar tuigen hem af.
Ze zijn getraind om dit soort mensen tegen te houden (waarin ze gefaald zijn).
Vervolgens om dit soort mensen op te pakken en in te rekenen, niet om ze in elkaar te trappen en door te trappen als ze weerloos op de grond liggen.

Hoe noem je mensen die iemand die een misdaad begaat in elkaar trappen? beulen dan ofzo?

Je kunt het ene niet met het andere goedpraten volgens mij hoor?
Meneer 1 heeft een moordpoging (of hoe je het wil noemen) begaan, meneer 2 t/m 10 hebben mishandeling en poging tot doodslag? (gezien de opmerking : SLA HEM DOOD!)

allen strafbaar, ene heft het ander niet op ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:23

Marjoow schreef:
Het was geen moordaanslag, niet eens een poging tot. En nee, ik keur het gedrag van de dader ook niet goed, maar het recht in eigen hand nemen is net zo slecht als wat die gast deed.

Niet eens een poging tot? Wat was dit volgens jou dan wel?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:23

ach je kan het ook zien als verweer , zoals je kunt zien in het filmpje probeerde die pipo nog op te staan e.d. , hij heeft geen recht iemands leven te ontnemen ( of poging daar toe )
Hij heeft die keuze gemaakt om dat wel te willen doen, dan mag er ook geïncasseerd worden.
Hierbij is duidelijk welke doel hij voor ogen had, dat heb je bij het voorbeeld van jou niet.

is totaal 2 verschillende dingen die niet te vergelijken zijn.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:24

Ailill schreef:
Marjoow schreef:

Niet eens een poging tot? Wat was dit volgens jou dan wel?

knuffelen :j

Marjo

Re: Aanslag op van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:25

Bang maken? Statement maken? Whatever, maar een iemand proberen te vermoorden met een nepwapen, is in mijn ogen geen poging tot moord ;)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:25

Dank je Knakker :)

Ik hoef geen cijfers te noemen, ga naar een gemeentearchief en pak van een maand lang 30 jaar oude kranten en een maand lang kranten van nu, en vergelijk ze even en tel het aantal doden. Heb je daar nou echt cijfers voor nodig? Ik niet, want ik heb die tijd meegemaakt. 19 en 24 scheelt misschien niet zoveel, maar jij en ik zijn een wereld van verschil zeker in ervaring binnen de maatschappij.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:27

Marjoow schreef:
Bang maken? Statement maken? Whatever, maar een iemand proberen te vermoorden met een nepwapen, is in mijn ogen geen poging tot moord ;)

Ik vind het belangrijker om te weten of degene die het pistool tegen iemand anders z'n hoofd zet wist dat het niet dodelijk is, of dat hij in de veronderstelling was dat hij iemand ging vermoorden. Vergeet niet dat het voor de mensen in het publiek, maar met name voor de man die in de loop keek, levensecht was.

Als hij wist dat dit wapen niet dodelijk is, dan zijn dit zeer zeker slechte grappen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:27

Happinez schreef:
ach je kan het ook zien als verweer , zoals je kunt zien in het filmpje probeerde die pipo nog op te staan e.d. , hij heeft geen recht iemands leven te ontnemen ( of poging daar toe )
Hij heeft die keuze gemaakt om dat wel te willen doen, dan mag er ook geïncasseerd worden.
Hierbij is duidelijk welke doel hij voor ogen had, dat heb je bij het voorbeeld van jou niet.

is totaal 2 verschillende dingen die niet te vergelijken zijn.

Je bedoeld mij nu?
verweer geldt alleen voor diegene die een pistool in zijn mik krijgt, de andere is geen verweer.
Verder ben je zeker ook voor de doodstraf? hij heeft een keuze gemaakt dus mag er ook geincasseerd worden?
Ik ben blij dat er geen mensen met die gedachtengang het nederlandse rechtsysteem in elkaar gezet hebben.
Lijfstraffen (zoals hier dus zoals jullie het benoemen uitgevoerd) is dus eigen rechtertje spelen in dit geval.

Ik zie mijn vergelijking verder ook niet, behalve dat ze beide strafbaar zijn.
Laatst bijgewerkt door smurffie op 21-01-13 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:28

Marjoow schreef:

Precies. Als ik iemand probeer te slaan met een pluchen knuppel is dat ook geen poging tot zware mishandeling. :+ Ook niet als het slachtoffer niet ziet dat het pluche is. Het is dan hooguit een verzwarende omstandigheid, omdat ik wél extra trauma bezorg.

Mousmous schreef:
Ik hoef geen cijfers te noemen, ga naar een gemeentearchief en pak van een maand lang 30 jaar oude kranten en een maand lang kranten van nu, en vergelijk ze even en tel het aantal doden. Heb je daar nou echt cijfers voor nodig? Ik niet, want ik heb die tijd meegemaakt. 19 en 24 scheelt misschien niet zoveel, maar jij en ik zijn een wereld van verschil zeker in ervaring binnen de maatschappij.

En jij weet dan toevallig hoeveel procent van alle doden in kranten werd genoemd, en dat dat percentage gelijk is gebleven? ;) Dat je meer misdaad ziet in de media kan 2 dingen betekenen: er is meer misdaad, óf de media brengt het meer onder de aandacht. Volgens mij is met name dat laatste het geval.
Laatst bijgewerkt door Dani op 21-01-13 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:28

God god god, een boel mensen mogen zich erg schamen! Ik ben bovendien wel ontzettend blij dat de aanslag mislukt is en dat de dader gepakt is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:31

smurffie schreef:
Hoe wil jij het noemen dan ailill?
Deze mensen overmeesteren hem niet maar tuigen hem af.
Ze zijn getraind om dit soort mensen tegen te houden (waarin ze gefaald zijn).
Vervolgens om dit soort mensen op te pakken en in te rekenen, niet om ze in elkaar te trappen en door te trappen als ze weerloos op de grond liggen.

Hoe noem je mensen die iemand die een misdaad begaat in elkaar trappen? beulen dan ofzo?

Je kunt het ene niet met het andere goedpraten volgens mij hoor?
Meneer 1 heeft een moordpoging (of hoe je het wil noemen) begaan, meneer 2 t/m 10 hebben mishandeling en poging tot doodslag? (gezien de opmerking : SLA HEM DOOD!)

allen strafbaar, ene heft het ander niet op ;)

Hoe ik dit wil noemen? Gerechtigheid.

Het lijkt mij sterk dat al die mensen van de beveiliging zijn, dat betwijfel ik ten zeerste. Ik ga daarom ook niet in op een deel van je bericht, volgens mij zijn dit gewone burgers (uitzonderingen daar gelaten).

"Hoe noem je mensen die iemand die een misdaad begaat in elkaar trappen?" In dit geval: gerechtigheid. We praten hier niet over een licht vergrijp.

Je kunt het ene inderdaad niet met het andere goedpraten, maar dit is een typisch voorbeeld van actie-reactie. Als die man nooit die zaal in was gelopen had hij ook de klappen niet hoeven incasseren.

Hoe kom je er bij dat meneer 2 t/m 10 allemaal schuldig zijn aan poging tot doodslag? Dus omdat mensen roepen dat hij dood moet is het gelijk en poging tot doodslag voor iedereen? Dat zou lekker zijn. Als er hier in de kroeg twee gasten gaan staan vechten (geen poging tot doodslag) en ik roep tijdens dat gevecht sla hem dood, dan wordt het toch ook niet opeens een poging tot doodslag? Ik geloof nog altijd in eigen verantwoordelijkheid.