Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Happinez schreef:jammer Marjoow, ieder zijn mening en zeker als je dit zelf aanhaalt door een topic te openen vind ik dat je erg kinderachtig reageert.
Jou mening hoeft niet mijn mening te zijn dat heb jij te respecteren net als ik de jouwe, jammer dat je mensen die niet in jou straatje passen dan beesten gaat noemen.
DaniBanani schreef:Happinez schreef:Weet jij dat op het moment dat iemand naast jou staat met zo'n ding ? of ga je hem dat eerst vragen ? " uhmm voordat je de trekker overhaalt .. is dat ding echt dodelijk ? "
Nee, en dat is dus precíes waarom eigen rechter spelen een slecht idee is.Je weet niet wat er speelt. Niet of de dader psychische of fysieke afwijkingen heeft, niet of het wapen wel echt is. Als iemand mij met de auto afsnijdt kan dat ook tot een dodelijk ongeluk leiden. Mag ik hem dan eens even flink in elkaar rammen omdat hij vast wilde dat ik zou verongelukken? Laatst waren er wat jongens die zich enórm beledigd voelden door een grensrechter en ook besloten voor eigen rechter te spelen. Liep niet zo best af.
En dan willen er mensen hier met droge ogen beweren dat deze mannen wel eigen rechter mogen spelen maar die jongens niet? Nou...leg mij dat maar eens uit. Ga jij dan voortaan bij elke dergelijke situatie even vertellen of het terecht geweld was of niet?
Marjoow schreef:Nee ik respecteer geen mening waarin iemand het goedpraat om een ander in elkaar te slaan. Dat vind ik beestengedrag![]()
Ailill: Als jij dat als reclame ziet, whatever, wat jij wilt jongen
Marjoow schreef:Nee ik respecteer geen mening waarin iemand het goedpraat om een ander in elkaar te slaan. Dat vind ik beestengedrag
Ailill schreef:Marjoow schreef:Nee ik respecteer geen mening waarin iemand het goedpraat om een ander in elkaar te slaan. Dat vind ik beestengedrag![]()
Ailill: Als jij dat als reclame ziet, whatever, wat jij wilt jongen
Dus dan zijn dat gelijk beesten?
Ik zie net in je profiel dat je 19 bent, je hebt nog een lange weg te gaan.
Happinez schreef:ja , grensrechter gebruikte geen pistool/mes of wat dan ook, dat was hier wel wat anders nietwaar ?
Mousmous schreef:de tijd meegemaakt dat de criminaliteit een stuk minder was. [...] Vroeger was het echt niet altijd beter, maar zeker wel veiliger.
Amburtjoz schreef:Daar heb je een goed punt DaniBanani, dat er nog even nageschopt wordt terwijl de man al niks meer kan. Dat keur ik ook niet goed, maar dat de man met geweld tegen de grond gewerkt word wel.
Marjoow, wat doe jij als je inbrekers betrapt in je eigen huis? Ongewapend. Spijt me zeer hoor maar dan zoek je toch het gevecht op? Welk mens gaat er npu zitten zwijgen en toekijken hoe vreemde mannen je huis leeghalen? Als de situatie het toelaat, zouden ze bij mij in huis van alles naar het hoofd krijgen hoor. Inbrekersrisico noemen ze dat. Ik riskeer liever een straf daarvoor, maar zoiets laat je toch niet gebeuren?Ik zou het heft in eigen hand nemen, net als de meeste mensen, denk ik.
Marjoow schreef:Ailill schreef:Dus dan zijn dat gelijk beesten?
Ik zie net in je profiel dat je 19 bent, je hebt nog een lange weg te gaan.
En met die 5 jaar ouder dat jij bent wil je zeggen dat jij alle kennis van de wereld hebt? Wat fijn dat je mensen zo goed kent van alleen een boktprofiel en een computerschermpje
Marjoow schreef:Bang maken? Statement maken? Whatever, maar een iemand proberen te vermoorden met een nepwapen, is in mijn ogen geen poging tot moord
Happinez schreef:ach je kan het ook zien als verweer , zoals je kunt zien in het filmpje probeerde die pipo nog op te staan e.d. , hij heeft geen recht iemands leven te ontnemen ( of poging daar toe )
Hij heeft die keuze gemaakt om dat wel te willen doen, dan mag er ook geïncasseerd worden.
Hierbij is duidelijk welke doel hij voor ogen had, dat heb je bij het voorbeeld van jou niet.
is totaal 2 verschillende dingen die niet te vergelijken zijn.
Marjoow schreef:Bang maken? Statement maken? Whatever, maar een iemand proberen te vermoorden met een nepwapen, is in mijn ogen geen poging tot moord
Mousmous schreef:Ik hoef geen cijfers te noemen, ga naar een gemeentearchief en pak van een maand lang 30 jaar oude kranten en een maand lang kranten van nu, en vergelijk ze even en tel het aantal doden. Heb je daar nou echt cijfers voor nodig? Ik niet, want ik heb die tijd meegemaakt. 19 en 24 scheelt misschien niet zoveel, maar jij en ik zijn een wereld van verschil zeker in ervaring binnen de maatschappij.
smurffie schreef:Hoe wil jij het noemen dan ailill?
Deze mensen overmeesteren hem niet maar tuigen hem af.
Ze zijn getraind om dit soort mensen tegen te houden (waarin ze gefaald zijn).
Vervolgens om dit soort mensen op te pakken en in te rekenen, niet om ze in elkaar te trappen en door te trappen als ze weerloos op de grond liggen.
Hoe noem je mensen die iemand die een misdaad begaat in elkaar trappen? beulen dan ofzo?
Je kunt het ene niet met het andere goedpraten volgens mij hoor?
Meneer 1 heeft een moordpoging (of hoe je het wil noemen) begaan, meneer 2 t/m 10 hebben mishandeling en poging tot doodslag? (gezien de opmerking : SLA HEM DOOD!)
allen strafbaar, ene heft het ander niet op