Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiki1983 schreef:Klopt een mening is niet objectief. Maar een aantal mensen zeggen hier dat politie in Nederland niet corrupt is en dat ze geen drugs gebruiken ook dat is subjectief want hoe kunnen ze dat met zekerheid zeggen? Er zijn maar weinig feiten over dit specifieke onderwerp. Objectief kunnen mensen zeggen: Agent had verwijde pupillen, krabde veel aan zijn/haar nek, had "uitslag"in gezicht. Maar subjectief kun je daar wel een mooie draai aan maken dat ze aan de dope zaten die dag/avond etc. Politie gebruikt zelf ook veel subjectieve dingen ipv feiten.
kiki1983 schreef:Klopt een mening is niet objectief. Maar een aantal mensen zeggen hier dat politie in Nederland niet corrupt is en dat ze geen drugs gebruiken ook dat is subjectief want hoe kunnen ze dat met zekerheid zeggen? Er zijn maar weinig feiten over dit specifieke onderwerp. Objectief kunnen mensen zeggen: Agent had verwijde pupillen, krabde veel aan zijn/haar nek, had "uitslag"in gezicht. Maar subjectief kun je daar wel een mooie draai aan maken dat ze aan de dope zaten die dag/avond etc. Politie gebruikt zelf ook veel subjectieve dingen ipv feiten.
Mae schreef:Ik heb groot respect voor iedere hulpverlener en in z'n algemeen niks tegen de politie.
Wel heb je er, zoals je in ieder willekeurig beroep, bij zitten die het wat hoog in hun bol hebben.
Vaak wat jonge, onervaren agenten die zich iets te autoritair opstellen. Júist de kracht van een politieagent zit hem in natuurlijk gezag, een bepaalde uitstraling, jezelf in de hand hebben.
Ben zelf een grote braverik, dus nooit issues met de politie, maar wel eens meegemaakt dat vader heel autoritair aan de kant gezet werd omdat hij 'te hard optrok bij het stoplicht'. Toen merkte m'n vader heel droog op dat zij geen knipperlicht aan hadden toen ze besloten om van baan te wisselen en hem te achtervolgen. Dán schitter je als agent als je kunt glimlachen en je fout toe kunt geven, dan win je in mijn ogen respect en sta je erboven
![]()
Mensen die op een minder leuke manier met de politie in aanraking komen, reageren vaak vanuit emotie. Goede agenten happen niet, blijven rustig, gooien geen olie op het vuur door nog even bijdehand te doen en je macht te laten gelden. Verbaal geweld klópt niet, absoluut niet, maar sta erboven, hoe rot ook, het hoort helaas bij je beroep en is iets van alle tijden denk ik. Alleen mag er ook heel kritisch gekeken worden naar de professionele houding van agenten, hoe ga je om met mensen die blijven zuigen, die je uit de tent lokken?
Fysiek geweld is sowieso uit den boze, dat mag van mij nog veel strenger bestraft worden.
YouthReiner schreef:Ik werk sinds kort zelf als politie-agente en las gisteren een hele mooie uitspraak op facebook: de agent die jij vandaag uitscheldt omdat je een, in jouw ogen belachelijke, boete krijgt, is mogelijk dezelfde agent die morgen jouw vader staat te reanimeren.
Estera schreef:kiki1983 schreef:Klopt een mening is niet objectief. Maar een aantal mensen zeggen hier dat politie in Nederland niet corrupt is en dat ze geen drugs gebruiken ook dat is subjectief want hoe kunnen ze dat met zekerheid zeggen? Er zijn maar weinig feiten over dit specifieke onderwerp. Objectief kunnen mensen zeggen: Agent had verwijde pupillen, krabde veel aan zijn/haar nek, had "uitslag"in gezicht. Maar subjectief kun je daar wel een mooie draai aan maken dat ze aan de dope zaten die dag/avond etc. Politie gebruikt zelf ook veel subjectieve dingen ipv feiten.
Serieus, hoe kom je erbij? Ik vind het niet gek hoor dat mensen jou niet serieus nemen. En DE politie in Nederland is corrupt? Misschien enkele, maar niet DE politie in Nederland hoor.
kiki1983 schreef:Niet de gehele politie maar wel medeverantwoordelijk. Zeker met zo'n beroep zouden elke vorm van drugs verboden moeten zijn. In hun vrije tijd ook. Want als ze op zaterdag XTC slikken vind ik niet dat ze er op zondag met hun hoofd er echt bij zijn. In hun vakantie moeten ze het zelf maar uitzoeken maar wel een aantal dagen voor de terugkeer op het werk weer moeten stoppen. Dit vind ik overigens ook voor militairen. Ze hebben toch een voorbeeldfunctie en als je zelf drugs gebruikt vind ik het schijnheilig om wel de drugslabs op te rollen en drugsdealers op te pakken omdat ze zelf dan alleen maar aan het strafbare feit meewerken in de vorm van vraag en aanbod.
En ja door deze ervaring vertrouw ik de politie niet. Dat moet ik zelf weten en als ik hulp nodig heb zal ik de politie niet bellen. Dat heb ik 1 keer gedaan en toen werd er totaal niet geluisterd naar mij en het slachtoffer dus dat doe ik niet meer. Neemt niet weg dat als ik op de snelweg zit en er klappen in tegengestelde richting 2 auto's op elkaar toch 112 zal bellen. En dat neemt ook niet weg dat er toch een aantal agenten zijn die ik met liefde een klap verkoop en honden noem.
kiki1983 schreef:*zucht* . Neem een rechtzaak. Politie is erachter gekomen via GPS/sateliet whatever dat de telefoon van persoon X in Amsterdam was ( objectief), dus OvJ verteld aan de rechter dat persoon X in Amsterdam was omdat zijn telefoon daar een signaal afgaf ( subjectief) Persoon X kan ook zijn telefoon uitgeleend hebben of in de trein laten liggen terwijl persoon X in Den-Haag al uit de trein was gestapt.
Dus objectief feit: Ja de telefoon van persoon X was in Amsterdam.
Dus subjectief (mening): Persoon X was ook in Amsterdam want zijn telefoon was daar.
Openstaan voor een ander doet geen pijn. Echt niet.
pniekepnak schreef:@Kiki En dat mag, maar of je daar heel realistisch in handelt vraag ik me dan af. Ik denk dat je mening over de politie voor een groot deel je attitude bepaalt als je in aanraking komt met een agent.
Het lijkt me dan niet verkeerd om eens naar je eigen aandeel in het geheel te kijken.
kiki1983 schreef:*zucht* . Neem een rechtzaak. Politie is erachter gekomen via GPS/sateliet whatever dat de telefoon van persoon X in Amsterdam was ( objectief), dus OvJ verteld aan de rechter dat persoon X in Amsterdam was omdat zijn telefoon daar een signaal afgaf ( subjectief) Persoon X kan ook zijn telefoon uitgeleend hebben of in de trein laten liggen terwijl persoon X in Den-Haag al uit de trein was gestapt.
Dus subjectief (mening): Persoon X was ook in Amsterdam want zijn telefoon was daar.
kiki1983 schreef:pniekepnak schreef:@Kiki En dat mag, maar of je daar heel realistisch in handelt vraag ik me dan af. Ik denk dat je mening over de politie voor een groot deel je attitude bepaalt als je in aanraking komt met een agent.
Het lijkt me dan niet verkeerd om eens naar je eigen aandeel in het geheel te kijken.
Dat weet ik wel zeker. Maar nogmaals..Ik ben nooit in echte aanraking met de politie gekomen!!!
Mri schreef:kiki1983 schreef:
Dat weet ik wel zeker. Maar nogmaals..Ik ben nooit in echte aanraking met de politie gekomen!!!
Dan moet je toch echt je eigen posts nalezen. Je hebt eerder gezegd dat de politie met getrokken pistolen bij jullie in huis stond.
Dan ben je wel degelijk in aanraking gekomen met de politie
Loody schreef:kiki1983 schreef:Niet de gehele politie maar wel medeverantwoordelijk. Zeker met zo'n beroep zouden elke vorm van drugs verboden moeten zijn. In hun vrije tijd ook. Want als ze op zaterdag XTC slikken vind ik niet dat ze er op zondag met hun hoofd er echt bij zijn. In hun vakantie moeten ze het zelf maar uitzoeken maar wel een aantal dagen voor de terugkeer op het werk weer moeten stoppen. Dit vind ik overigens ook voor militairen. Ze hebben toch een voorbeeldfunctie en als je zelf drugs gebruikt vind ik het schijnheilig om wel de drugslabs op te rollen en drugsdealers op te pakken omdat ze zelf dan alleen maar aan het strafbare feit meewerken in de vorm van vraag en aanbod.
En ja door deze ervaring vertrouw ik de politie niet. Dat moet ik zelf weten en als ik hulp nodig heb zal ik de politie niet bellen. Dat heb ik 1 keer gedaan en toen werd er totaal niet geluisterd naar mij en het slachtoffer dus dat doe ik niet meer. Neemt niet weg dat als ik op de snelweg zit en er klappen in tegengestelde richting 2 auto's op elkaar toch 112 zal bellen. En dat neemt ook niet weg dat er toch een aantal agenten zijn die ik met liefde een klap verkoop en honden noem.
Blijf het apart vinden dat jij zo'n mening hebt.
Straks heb je ze echt nodig omdat bijv: je vader, moeder, zus, broer, vriend of vriendin hun leven er vanaf hangt, maar jij belt ze niet omdat jij de hulp van de politie niet wilt??
Straks willen ze jou niet eens meer helpen
Estera schreef:@Wemkelover: Misschien dan toch een keer een klacht indienen tegen die agent? Hij zal dan in elk geval een keer een gesprekje hebben om die klacht te weerleggen (of beamen, maar dat lijkt me dan weer sterk). Kan net genoeg zijn voor hem om jullie met rust te laten.