Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:26

Pfffff tolerantie? Joh die ene paar dagen in het jaar....3 dagen last van vuurwerk knallen, dat is nog geen 1% van het jaar. Als mensen een maandsalaris uit willen geven...Laaaaaat ze. Ik snap iemand niet die een handtas van 800,00 koopt.

Vind het voor mn beesten wel vervelend, maar die houdt ik preventief een paar dagen binnen. Worden ze heus niet slechter van

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:32

Ik vind het vuurwerk prachtig om te zien. Ik kan er elk jaar weer opnieuw van genieten!
Maar zelf geld eraan uit geven? nee, dat vind ik zonde :) De echte mooie potten en pijlen zijn mij te duur
De goedkopere potten en pijlen vind ik het geld niet waard. Ik kijk dus lekker naar het vuurwerk van anderen!

Bij mijn schoonouders in het dorp is bij een sport vereniging geld in gezameld voor vuurwerk. Ze hebben echt prachtig vuurwerk ingekocht waar vervolgens veel mensen van hebben kunnen meegenieten.
De knallers heb ik niks mee, de lol van een lawine pijl snap ik niet maar een grondbloemetje op zn tijd, tja, ik heb er gister een stuk of 5 afgestoken ;) leuk om naar te kijken, geen knal.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:37

haha enof ik gister was 't huilen als ik langs een grondbloemetje moest, was altijd bang dat er wel een knal ging komen... :')

'Vind het voor mn beesten wel vervelend, maar die houdt ik preventief een paar dagen binnen. Worden ze heus niet slechter van', het zijn je dieren, niet je beesten, dat zijn wij.
Tolerantie, we hoeven niet alles te accepteren ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:40

pfffff what's in a name, mijn BEESTEN zijn me zeer dierbaar

Ik steek mn energie in andere dingen dan struikelen over terminologie

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:45

Bedoelde maar, wij hebben altijd de keuze of we het beest uithangen of niet, andere mensen en dieren verwonden, hun niet, hun zijn altijd het slachtoffer.

Nog iets...
Ben persoonlijk getraumatiseerd door vuurwerk, IK moet met een trauma lopen voor de lol van anderen en ik zal écht niet de enige zijn. Mensen met verwondingen voor het plezier van anderen, nee maar dat moeten we maar accepteren, hier kinderen nog een paar rotjes, steek maar af, gooi maar naar mensen en dieren, is leuk joh vooral als ze bloeden, echt tof.
'Hey laten we die lawinepijlen op een stapel leggen, in het rond, steken we ze af en rennen we naar binnen, hier staan toch maar 20 man in de straat, is niet zo erg.'
Hou toch op, hoe onverantwoord vele zijn, moeten we dat ook maar laten gaan?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:49

Vuurwerk vind ik leuk en prima, maar de manier waarop ermee omgegaan wordt vaak niet. Als je gewoon fatsoenlijk en oplettend je pijltjes afsteekt is er niets aan de hand. Sommige mensen kunnen de knallen heel naar vinden, maar iedereen heeft zo zijn eigen trauma's.
Ik koop zelf nooit wat, maar ben altijd blij dat anderen wel wat kopen, ik vind het prachtig om naar te kijken (vanaf mijn veilige balkonnetje)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:54

Ik ga met mn vogel op mn vinger voor het raam staan en roep MOOI HE! MOOI HE!
Eerste jaar was die als de dood, nu doet het em niks meer. Enige nadeel zijn die piep/fluit dingen, daar wil dat beest bovenuit komen.

Als ik bij mn schoonouders kijk, de vogels die buiten in de voiliere zitten hebben er niks van. Geen paniek niks. Leven gaat gewoon door, slapen, vreten etc.
De vogels binnen hebben er ook niks van, op eentje na, maar die tript al als die de "plop" van een bierflesje hoort :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:31

xSlvna schreef:
Bedoelde maar, wij hebben altijd de keuze of we het beest uithangen of niet, andere mensen en dieren verwonden, hun niet, hun zijn altijd het slachtoffer.

Nog iets...
Ben persoonlijk getraumatiseerd door vuurwerk, IK moet met een trauma lopen voor de lol van anderen en ik zal écht niet de enige zijn. Mensen met verwondingen voor het plezier van anderen, nee maar dat moeten we maar accepteren, hier kinderen nog een paar rotjes, steek maar af, gooi maar naar mensen en dieren, is leuk joh vooral als ze bloeden, echt tof.
'Hey laten we die lawinepijlen op een stapel leggen, in het rond, steken we ze af en rennen we naar binnen, hier staan toch maar 20 man in de straat, is niet zo erg.'
Hou toch op, hoe onverantwoord vele zijn, moeten we dat ook maar laten gaan?

Joh vervelend, maar dat is gewoon pech. Niet iedereen die van vuurwerk houdt valt er andere mensen mee lastig.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:33

Wat een onzin, wat is er mis mee als alleen bedrijven en 'gediplomeerden' vuurwerk afsteken, dan is 't toch alsnog even mooi...? Waarom moet dan iedereen particulier het doen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:34

waarom niet? Omdat er soms ongelukken gebeuren? Dan ook niet meer auto rijden maar met zn allen met de trein

Maak jouw persoonlijke trauma geen graadmeter voor je medemens

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:35

Vuurwerk en bommen waren hier gister niet van de lucht! Om middernacht vanaf balkon staan kijken en foto's gemaakt, want er was veel, heel veel ingekocht hier in de buurt.
Vanochtend liep ik naar parkeergarage waar ik mijn auto had gezet en zag her en der de mensen hun vuurwerktroep opruimen! Echt top!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:38

xSlvna schreef:
Wat een onzin, wat is er mis mee als alleen bedrijven en 'gediplomeerden' vuurwerk afsteken, dan is 't toch alsnog even mooi...? Waarom moet dan iedereen particulier het doen?

Lame, dus als je een feestje geeft moet je voor het vuurwerk naar een bedrijf of gediplomeerde om het te zien? :') De lol van het vuurwerk zit 'm toch ook echt in het zelf afsteken, waarom denk je dat er overdag al veel wordt aangestoken? Omdat het bij daglicht zo mooi is? :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:43

Colway schreef:

Ik ben niet de enige met een trauma aan vuurwerk, door het plezier van anderen. Ja ik vind het te gevaarlijk.
Auto rijden heeft nog voordelen, maar vuurwerk is alleen mooi, leuk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:44

xSlvna schreef:
Colway schreef:

Ik ben niet de enige met een trauma aan vuurwerk, door het plezier van anderen. Ja ik vind het te gevaarlijk.

Joh, er zijn meer mensen die wat overhouden aan paardrijden dan aan vuurwerk. Big deal :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:45

Ik vind het verkeerd als je je medemens opzettelijk verwondt met vuurwerk, maar het verdere afsteken... leuk toch? En waarom zou 'leuk' geen goede reden zijn om iets te doen? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:45

xSlvna schreef:
Colway schreef:

Paardrijden heeft ook geen voordelen voor anderen hoor en is nog hartstikke gevaarlijk om te doen ook.

En ja, er zijn ook mensen doodsbang voor paarden! Compleet getraumatiseerd en toch ga ik nog steeds lekker op buitenrit. Leef en laat leven en gun een ander z'n plezier ;)

Maar ik relativeer ook makkelijk; en ik heb genoten van al dat prachtige siervuurwerk <3

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:47

Paardrijden vind ik wederom niet vergelijkbaar, ken niemand die zijn paard op random mensen afstuurt om ze bang te maken, of ze te verwonden. :')
Heb zelf ook wel genoten van het vuurwerk, daar niet van. Neet niet weg dat het gevaarlijk is in verkeerde handen, en DAT moet (vind ik) tegengegaan worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:49

Een paard in verkeerde handen is ook levensgevaarlijk.... Echt.
Alles wat zich bevindt op de weg kan potentieel gevaarlijk zijn. Auto is een moordwapen wat dat betreft en ja, met 500 kilo losgeslagen paard op een massa inrennen kan ook dodelijk zijn.
(En er gaan best wel wat onervaren mensen met nog onervarene paarden de weg op... En dat is ook wel bewust het gevaar op zoeken natuurlijk. )

Oftewel; alles kan in verkeerde handen komen en lelijk uitpakken en bewust vuurwerk naar mensen gooien is ook absurd.

Maar goed, denk dat toch wel 99 procent gewoon netjes zich gedraagt :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-01-13 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:50

en als je zo in het leven wilt staan.....succes

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:51

Danseresje schreef:
en zag her en der de mensen hun vuurwerktroep opruimen! Echt top

Hier krijgen we vlak voor kerst een envelop van de gemeente met daarin een brief en een vuilniszak :) De volle zakken kun je kosteloos aan de straat zetten of inleveren bij de gemeente. Als je kiest voor de laatste optie kun je volgens mij ook nog leuke prijsjes winnen!

En idd alles in verkeerde handen kan verkeerd uitpakken! Maar om het dan maar te verbieden? Dan denk ik dat je bijna alles kunt gaan verbieden!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:52

xSlvna schreef:
Paardrijden vind ik wederom niet vergelijkbaar, ken niemand die zijn paard op random mensen afstuurt om ze bang te maken, of ze te verwonden. :')
Heb zelf ook wel genoten van het vuurwerk, daar niet van. Neet niet weg dat het gevaarlijk is in verkeerde handen, en DAT moet (vind ik) tegengegaan worden.

Ik vind de leeftijdsgrens verhogen voor vuurwerk en strengere boetes voor het te vroeg afsteken hele goede maatregelen om vuurwerkoverlast tegen te gaan. Dat is wat minder fanatiek dan jouw idee, maar denk er wellicht eens over na.

Verder vind ik de vergelijking met paardrijden wel relevant, het zijn immers vluchtdieren en een ongeluk (op de openbare weg) zit in een klein hoekje.

Het zou fijn zijn als mensen wat verdraagzamer zouden worden. Misschien een goed voornemen voor 2013?

Collie2008

super actie vindt ik dat rianneke

vuurneon

Vraag mij wel altijd af hoe mensen dat met een balkon doen, zullen er mensen zijn die een bepaalde constructie hebben om vuurwerk af te steken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:53

Colway schreef:
en als je zo in het leven wilt staan.....succes

Lang lang lang lang leven wordt dat vrees ik :=
Overal de apen en beren op de weg zien is ook niet aan mij besteed.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:54

Jeetje zeg, ik snap ook echt niet waar jullie je zo druk om maken :O het is maar 1x per jaar hoor.
En sommige mensen vinden het geweldig vuurwerk daar kijken ze het hele jaar naar uit!
Gun hun ook lekker hun plezier