Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Op hoge leeftijd miljonair worden, heeft niet alle winnaars van de PostcodeKanjer van begin dit jaar gelukkig gemaakt. 'We zijn 84 en 82, mijn vrouw is ernstig ziek. Laat ons toch met rust.'
Liselot schreef:xSlvna schreef:Liselot, wat nu als je dat geld niet hebt, maanden op een wachtlijst staat, je kind niet de studie kan doen die hij/zij wilt, door het kostenplaatje. Als je geen geld hebt om af en toe te gaan zwemmen, sporten en je kind plezier te laten maken (en jij zelf trouwens ook niet). Nooit vakantie, en als naar een enorm goedkope waar je eigenlijk niet echt kan genieten. Als je moeder (wie weet hoe het straks gaat) haar spaarcenten moet uitgeven aan een rolstoel die ze écht nodig heeft, of whatever wat. Ben je dan gelukkig? Denk 't niet.
Waarom zou je minder gelukkig zijn met een goedkope scholing en niet op vakantie gaan? Wij nederlanders zijn gewoon veel te veel verwend...
Een kind is op een low budget vakantie misschien nog wel gelukkiger dan in een duur resort.
Was toevallig 2e kerstdag in scheveningen. Stond een mega duur speeltoestel voor de kids en waar speelden ze?? Juist, op de bulten zand die ze er voor afgegraven hadden
Varekaj schreef:Veel geld maakt ook niet altijd gelukkig hoor. Mijn vriend verdient bijvoorbeeld best goed. Aan zijn kledij en houding zie je dat niet, die shopt nog steeds even graag bij C&A hoewel hij zich heel wat andere dingen kan veroorloven. Voor we een koppel werden zag je regelmatig meiden bij onze vriendengroep (bijna allemaal jongens) hangen en lief doen. Niet omdat elke keren zo'n hunk is, maar omwille van de centen. De ene is ingenieur biochemie, de ander ingenieur waterbouw, mijn vriend is geograaf, weer een andere is ingenieur handelswetenschappen... En dat soort diploma's, velen zien gelijk $$$$ als ze dat horen. Kerels lopen er ook verzorgd bij, dus je ziet ergens wel dat ze het niet slecht hebben én ze wonen allemaal nog thuis, dus lekker sparen.
Mijn vriend had het minste aantrok omdat hij veruit als enige niet steevast hemdje/nette broek/nette schoenen/blazertje/nette trui rondloopt. Da's gewoon comfi maar nette spijkerbroek, nette trui en makkelijke schoenen. TOT de dames hoorden wat zijn werk inhield (vaak in het buitenland) en voor welk bedrijf (wereldtop baggersector). Daar kan je niet onderuit, iederéén hier kent dat bedrijf en weet dat de loonfiches daar heel erg netjes zijn, zacht gezegd. En wat heeft dat tot gevolg? Dames die plots wel interesse hebben.. maar dan eerder voor wat er financieel binnenkomt dan om wie hij is.
Ik wist het ook en ik heb vanaf dag 1 gezegd "Het is niet omdat je goed verdiend dat je moet denken dat je meer bent dan een ander". Gelijk gesteld dat zijn loon me niet boeit, wel wie hij is en ik hou dat ook zo. OK, ik geniet ervan als hij me een keertje trakteert maar als hij dat te vaak doet krijgt hij onder zijn voeten van mij. Wil niet het gevoel hebben dat hij me moet "afkopen" of hoe je het ook wil omschrijven.
Ook zijn vrienden lopen daar met regelmaat tegenaan. Denken ze een leuke meid te treffen hoor je na een paar weken (of zelfs al na een dag) "je koopt dat en dat en dat toch wel voor me als ik je vriendin ben? En dan liefst dat en dat merk, goedkoop gedoe past niet bij onze leefwereld". Of ik krijg met regelmaat de opmerking "waarom werk je nog/studeer je terug? Je vriend verdient meer dan genoeg om in zijn eentje het huis af te betalen en jou te onderhouden als huisvrouw. In jouw plek had ik het wel geweten hoor, eentje die zo vaak weg is moet er maar een financieel meevallertje tegenover zetten naar mij toe".
Het geluk van 2 mensen die elkaar oprecht graag zien, dat is inderdaad niet te koop. Op dat vlak kan geld wel degelijk ongelukkig maken en geluk in de weg staan.
Citaat:Mindere scholing is vaak ook stres, als je kind stres heeft heb jij dit ook, het is tenslotte je kind. Vakantie af en toe vind ik écht wel niet 'overbodige luxe', zie hier maar eens een paar straaltjes van de zon mee te pikken in dit land.
Als die kinderen ouder zijn (en ik zie het enorm veel), en ze heeft niet aan wat de rest aan heeft (minimaal 1 paar vans/uggs/nike's/puma schoenen) of sobere kleren (maatje te groot, ooit voor zus gekocht, ondertussen niet meer waar een meid mee rond lopen 'moet'), geloof mij maar, in een heel deel van het land heb je als kind pech als je van weinig geld af en toe een nieuw tshirt kan kopen in de C&A od. als ze rond de leeftijd van 15/16/17 komen, geen geld hebben als hun vriendinnetjes vragen of ze eens mee gaat op stap, naar de bios, een uitstappje.
Met het speelgoed heb je indd gelijk, geef mij maar een bakje en een tuin, ga ik heksensoep maken, of de grootste onzin wat niks kost, klopt indd.maar verder...