Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Laten we er dan ook maar meteen bij zetten dat het hele team bestond uit allochtonen. Laat de vooroordelen maar komen.
Ik snap het onderbuikgevoel ook wel, trouwens. Mijn eerste reactie was ook; sluit maar levenslang op met water en brood. Maar als je erover na gaat denken en rationeel blijft, dan is dat totaal geen oplossing en ook helemaal niet mogelijk.
Vas schreef:Het helpt inderdaad misschien niet om zwaarder te straffen.. Maar derest van de samenleving heeft er dan tenminste geen last meer van.. Zulk amsterdams tuig uit osdorp moeten ze gewoon 20 jaar op water en droog brood zetten..
Citaat:Nee, dat moeten ze dus niet. Zoals je al correct beaamde: zwaarder straffen helpt niet.
_San87_ schreef:Laten we er dan ook maar meteen bij zetten dat het hele team bestond uit allochtonen. Laat de vooroordelen maar komen.
Ik snap het onderbuikgevoel ook wel, trouwens. Mijn eerste reactie was ook; sluit maar levenslang op met water en brood. Maar als je erover na gaat denken en rationeel blijft, dan is dat totaal geen oplossing en ook helemaal niet mogelijk.
pillow schreef:Strafwerkkamp in Siberie lijkt me wel gepast.
stef schreef:Hij is niet naar huis gegaan, waar dat vandaan komt weet ik niet. Voorzitter van de club melde dat hij zelf naar de kantine is gelopen en daar in elkaar gezakt is.
Dat daar onderzoek naar wordt gedaan lijkt me vragen naar de bekende weg.
Citaat:Het slachtoffer is naar huis gegaan, heeft daar even op bed gelegen en is daarna teruggekeerd naar het voetbalveld om een andere wedstrijd te bekijken.
Vas schreef:Ach, daar bestaat het team toch ook uit..? Zie jij wel eens een blanke op de voetbalclub in sloten..? Ik niet hoor.. Waarom denk je dat ze hier wonen..? Omdat ze het in de bergen wel uit hun hoofd laten, of thuis.. Dan worden ze in elkaar gemept door hun vader..
Maar goed, doet van het feit niks af dat ze een zeer ernstig delict plegen. Blank of marokkaan lijkt me otaal niet van belang..
tuurlijk wel, wil jij ze tegen komen op straat dan..? Ik niet hoor..
Ladypronk schreef:Ziek dat dit is gebeurd...
Ook ziek dat er weer een hele "uitleg" over onze rechtstaat bijgehaald wordt.
Slappe hap om maar weer rekening te moeten houden met de daders.
Waneer gaan we op deze wereld weer eens met respect met elkaar om en hebben we weer een moraal?
geerke schreef:_San87_ schreef:Laten we er dan ook maar meteen bij zetten dat het hele team bestond uit allochtonen. Laat de vooroordelen maar komen.
en wat is jou oplossing dan?Een goed gesprek?
Vas schreef:pillow schreef:Strafwerkkamp in Siberie lijkt me wel gepast.
Inderdaad, kijk dat zijn nou straffen..Dat is heel wat leerzamer dan playstationnen in jeugdgevangenis hoor..
En waarom is dat dan niet mogelijk San87..? Omdat dat zielig is voor ze, omdat ze pas 15 zijn..? Of is het iets anders waardoor dat niet mogelijk is..?
_San87_ schreef:geerke schreef:geen poging tot doodslag?Iemand een paar x tegen zijn hoofd schoppen?
Daar moet hij maar tegen kunnen??
Nee, daar moet hij niet tegen kunnen, er is echter in het strafrecht onderscheid gemaakt tussen poging tot doodslag en mishandeling met de dood tot gevolg.
geerke schreef:_San87_ schreef:
Nee, daar moet hij niet tegen kunnen, er is echter in het strafrecht onderscheid gemaakt tussen poging tot doodslag en mishandeling met de dood tot gevolg.
strafrecht zus strafrecht zo....er is een man overleden,een gezin verscheurd.
Vas schreef:Met je kicksen op iemands hoofd trappen is geen poging tot doodslag..?
Vas schreef:Met je kicksen op iemands hoofd trappen is geen poging tot doodslag..?
Citaat:We moeten met onze tijd mee gaan. Tegenwoordig is de jeugd een stuk verder dan onder andere ik was toen ik dezelfde leeftijd had. Ik kan daar erg van genieten. Een gozertje als Max Verstappen bijvoorbeeld. Zo volwassen als het gaat om hard gaan op een kart en het geven van interviews bijvoorbeeld. Ik heb fotografen van 12 jaar die meer begrijpen dan volwassen kerels met dezelfde hobby. Je mag nu al met 17 op voor je rijbewijs en neuken rond je 13e schijnt heel normaal te zijn. De leeftijdsgrenzen zijn dus niet meer wat ze geweest zijn. Zoals we allemaal ouder worden en dus de pensioengerechtigde leeftijd echt wel omhoog kan kunnen andere grenzen gerust omlaag. Laten we dus vanaf 1 december 2012 de grens voor jeugdrecht verlagen naar 13 jaar! Want als je volwassen genoeg bent om een spel te laten eindigen in een moordpartij dan mag je ook op die momenten laten zien hoe stoer je bent.
Vas schreef:Als jij een baksteen tegen iemand zn hoofd ramt wat is je doel dan..?
Als je 15 bent weet je toch dat een normaal mens er niet zo goed tegen kan als je die met kicksen bewerkt..? Of zie ik dit nou zo heel verkeerd..?
geerke schreef:Nee...jij schreef dat jou eerste gevoel was op water en brood achter slot en grendel....maar dat dat geen oplossing was.Toen wilde ik weten wat dan wel een oplossing was.10 jaar vast met gewoon eten,is dat dan wel een oplossing?
Ik vind toch dat de wet vreemd in elkaar zit.Moord is gewoon levenslang klaar.Ook moord door doodslag dus.Of het moet zelfverdediging zijn.