Filmpjes met gruwelijke 'moorden/zelfmoorden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yanne_RP

Re: Filmpjes met gruwelijke 'moorden/zelfmoorden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:24

Inderdaad op facebook komen er nu ook telkens filmpjes langs waarover jij hebt hebt. Vind het zelf echt verschrikkelijk gewoon al bij het idee.. :(

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:27

Knoffer: geen idee of er toestemminv was. Al was het gezicht van het meisje niet te zien..

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:27

Bah! Niet voor te stellen !

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:33

Lieffiefi schreef:
Overigens zijn er ook twee gasten, begin 1900, geweest die studeerden rechten.. 1 heette 'loeb' vanachter die hebben een 14 jarige vermoord. "Om te kijken of ze ermee weg kwamen".

Ehm, als ze rechten studeren zou je toch denken dat ze beter zouden weten... :+ weet dat het niet grappig is, maar moest toch stiekem wel lachen :')

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:39

Lieffiefi schreef:
Knoffer: geen idee of er toestemminv was. Al was het gezicht van het meisje niet te zien..

Hoop het iig wel. Ze zal toch wel herkend worden door de omgeving ws.

Edit: zit ff te googlen, prachtig, Hart van Nederland kopt met "Verkrachtingsfilm circuleert online". Met in het bericht: "In het fragment is te zien hoe een meisje aangerand dan wel verkracht wordt." :roll:

Lieffiefi schreef:
Overigens zijn er ook twee gasten, begin 1900, geweest die studeerden rechten.. 1 heette 'loeb' vanachter die hebben een 14 jarige vermoord. "Om te kijken of ze ermee weg kwamen".

Goed motief :j
Dat is pas je studie serieus nemen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:02

ik vind zulk soort filmpjes echt gruwelijk, ik wil het niet zien, en wil niet eens weten wat er gebeurt, als iemand me dat verteld dan kan ik de beelden zelf al wel invullen en wordt ik al misselijk.

maar waar ik echt heel slecht van wordt is ellende met dieren, mishandelingen en moorden, net als dat verhaal wat hier in dit topic staat daar wordt ik direct niet goed van.

dieren en kinderen zijn totaal hulpeloos en ik vind een aanslag daarop het de meest laffe daad die je kan uitvoeren.

documantaires over seriemoordenaars vind ik erg interresant, puur omdat ik wil weten hoe iemand zo is geworden en wat er dan precies zo anders is in iemand zijn hoofd tov iemand anders.
moorden is iets gruwelijks, maar het (laten) filmen en vervolgens verspreiden gaat echt een station te ver.

het zegt imo ook veel over de mensen die naar zulk soort filmpjes kijken.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:10

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Leopold_and_Loeb

Ze kwamen er niet mee weg.

Ik kan vaak ook de invulling zelf geven.

Maar ik vraag me ook wel af waardoor iemand als tom six beinvloedt is bij het schrijven van het script "the human centipide".

Ik vind films als saw niet fijn om te kijken.. en toch als jigsaw zegt "je moet het leven meer waarderen", kan ik dat stukje los zien van de film en pik ik alleen die boodschap eruit.

Fascinerend is ook de clio van "runaway train".
Kippenvel. Een website die duizenden foto's heeft van mensen die gewoon vanished zijn.
Evenals disappeared. Wat bezielt je om 'weg te lopen', letterlijk...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:32

in alle eerlijkheid, ik móet soms een filmpje wel kijken omdat ik het in m'n hoofd altijd erger maak dan het is, en dan slaap ik niet. Ik heb ooit een keer een fragment gezien van dat filmpje waarin een kind zijn bully even terugpakte, en ik heb daar nachtmerries van gehad. Maar veel later toch mezelf er even overheen gezet, en helemaal gekeken, en dan blijkt het ineens heel anders te zijn.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:35

ik kijk geen horror films, en bij twijfelaars kijkt mijn vriend eerst of ik het ook veilig kan kijken.
Saw heb ik dan weer wel gezien, deel 1, omdat ik dacht dat het een "normale" seriemoordenaar film zou zijn, thriller achtig.

het idee achter de film vind ik wel apart, hoe ver ben jij bereid te gaan om jou eigen leven te redden??

die andere films ken ik niet.
een film kan ik wat beter aan, omdat ik weet dat het niet echt is, maar dan nog kan ik soms dagen lang last hebben van een film.

*eigenlijk ben ik dus gewoon een watje := *

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:37

Mister.. klinkt bekend.
En hoe volwassen ik ben... k ga dan altijd op wikipedia kijken, dan zie je vaak foto's van de cast enz... bij mij helpt dat

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:43

Tja ik kijk dan wel weer naar dat soort filmpjes en docu's op youtube.
Niet om te gaan staan lachen, nee omdat ik wil weten wat er gebeurd in andere delen van de wereld.
Nieuwsgierig tja denk het wel..Maar leuk? nee absoluut niet.

Ik ben bijvoorbeeld beelden van Syrië gaan kijken.
Vreselijk luguber. Kinderen die als beesten zijn toegetakeld door de "regering".
Hele families die je uitgemoord in hun huis ziet liggen.
Dit gebeurd nu terwijl ik dit opschrijf.
Mij stoort het als ik hoor dat de meeste mensen niet eens weten wat daar speelt.
Van de krant hoef je het niet te weten te komen, die vinden het meest belangrijke nieuws dat de
bezineprijs een duppie omhoog gaat.

Ja ik kijk ook naar beesten die geslacht worden etc...om vervolgens 3 weken niet te kunnen slapen.
Vind het vreselijk, zoals de docu over vechthonden die ik pas geleden keek.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:45

ik heb laatst saw7 gekeken en al het bloed was roze, was toch een beetje teleurstellend :')
Bij mij helpt de cast kijken helemaal niet, ik was vroeger altijd bang dat ik wakker zou worden en dat er ook zoiets met mij gedaan zou worden als in saw gebeurt. Maar dan zei ik gewoon tegen mezelf "dat zien we dan wel weer" :+
En wat kranten enzo betreft, ik had nachtmerries toen ik op een ochtend beneden kwam, en de krant lag midden op tafel met op de voorpagina die voetballer stond met z'n open dubbele beenbreuk. Op een lege maag, ging bijna onderuit daar..

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:58

peacehorses schreef:
ik heb laatst saw7 gekeken en al het bloed was roze, was toch een beetje teleurstellend :')
Bij mij helpt de cast kijken helemaal niet, ik was vroeger altijd bang dat ik wakker zou worden en dat er ook zoiets met mij gedaan zou worden als in saw gebeurt. Maar dan zei ik gewoon tegen mezelf "dat zien we dan wel weer" :+
En wat kranten enzo betreft, ik had nachtmerries toen ik op een ochtend beneden kwam, en de krant lag midden op tafel met op de voorpagina die voetballer stond met z'n open dubbele beenbreuk. Op een lege maag, ging bijna onderuit daar..

Ik bedoelde ook niet dat op de voorpagina van een krant een grote foto van een kind zonder onderkaak moet staan...maar wat er daar nu gebeurd...Op zijn minst toch dat verhaal in tekst op de voorpagina..Niks oh syrie bombardementen op pagina 20..Nee ze vermoorden GERICHT kinderen daar.
En tja misschien wel een x een foto van een kind dat opgebaard ligt erbij, misschien dat er dan eens hulp van buitenaf komt.

Ik heb die foto ook gezien met die beenbreuk..Kreeg ook ff een zweverig gevoel...Het idee alleen al. brrrrr

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:15

ohnee ik dacht ook zeker niet dat je dat bedoelde hoor, laat al dat soort foto's maar liever weg. De verhalen vind ik wel belangrijk, maar ik hoef al die plaatjes er niet bij te zien..
Botbreuken is sowieso echt mijn zwakke punt.. stom skelet is bedoeld om je bij elkaar te houden, niet om zo te breken.. ondanks dat ik zelf ook al regelmatig wat gebroken heb hoor

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:17

Ja dat van die botbreuken herken ik...Vooral als het gebroken ledemaat in kwestie een hele rare kant op buigt. Dan word ik helemaal week en naar

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 08:11

de dingen die overal om ons heen gebeuren in de wereld zijn verschrikkelijk, maar (en dat klinkt heel onmenselijk) het boeit niemand meer na een paar dagen.
en dan denk ik niet dat het wel blijft boeien wanneer het gruwelijker in beeld gebracht wordt.

in Syrie, Afghanistan en noem het maar op waar op de wereld worden dagelijks aanslagen gepleegd en mensen vermoord vanwege hun aanhang bij een verkeerde partij, of soms veel simpeler nog: puur omdat je daar woont.

maar ik denk ook niet dat je er meer mee bereikt wanneer je het elke dag weer opnieuw in beeld brengt, en je kan wel vertellen wat er gebeurt, maar dat gaan ze nooit laten zien op het 8 uur journaal hoor, en voor mij gelukkig maar!

op een of andere manier vind ik de daden van 1 of een zeer klein aantal altijd veel gruwelijker dan wanneer een grote groep erge dingen doet, zoals bv in oorlogen en opstanden gebeurt.
maar misschien is dat een persoonlijke error in mijn hoofd. :o

bij grote groepen is de groepsdruk altijd veel hoger, en is het vaak een questie van meelopen met de rest, want die doen het ook allemaal. maar bij eenlingen of hele kleine groepjes ligt dat voor mij anders, omdat het dan echt persoonlijk plezier en leedvermaak gehaald wordt uit de daad die wordt verricht.

ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, het is erg lastig om het te omschrijven.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:50

Das Experiment? ;)

Als dat soort beelden teveel in het nieuws komen, stompen mensen af, dat lijkt me juist niet gunstig.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:20

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:28

Ja ik kijk dat soort filmpjes.
Ook dierenleed, alhoewel me dat een stuk minder goed afgaat.

En de reden? Ik weiger mijn ogen (letterlijk) te sluiten voor de dingen waar deze achterlijke samenleving toe in staat is. Dus nee, ik kijk ze niet lachend, maar ik kijk ze wel ;)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:32

Ik bedoel het niet aanvallend;
Maar wat kun je ermee, als je weet waar deze samenleving toe in staat is?
Als je zoiets 1 x gezien hebt lijkt het mij dat je de rest niet meer hoeft te bekijken toch?

Dieren van filmpjes.. Ik las hier al eerder iets..
Als ik mn honden uitlaat, en ik zie iemand die zijn frustratie uit op zijn hond dan kan ik volledig uit mn pan gaan... Een dier raak je niet op zo een manier aan :n
Als het dier niet luisterd dan begrijpt hij je niet.. Ik snap dat ook echt niet...

Hoe chagerijnig ik ook ben.. Tara en Lizzy zijn altijd blij me te zien. Ik moet er niet aan denken dat die twee er ooit niet meer zijn :n
Onvoorwaardelijke liefde.. Dat wil je toch geen zeer doen..

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:33

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:51

Lieffiefi schreef:
Brrr, deze vond ik zojuist;

http://en.wikipedia.org/wiki/Fred_West

Zijn dochter heeft hier een boek over geschreven: Huis van de angst, geloof dat ze Anne Marie West heette.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:54

Ranzig! Ik heb er laatst ook wat overgehoort.
Volgens mij mijn zwager die een collega had die dat ook keek. Mijn zwager was er ook beroerd van (volwassen vent van 28)

Zulke dingen horen niet op het web. Smerig vind ik het bleg!

Ik zou het ook echt niet kijken.

Maar ik verbaas me er al over wat je op youtube kunt zien. Kinderen die door troepen honden worden aangevallen en niemand die ingrijpt maar wel iemand die het film en blijkbaar online zet. BAH! Echt WALGELIJK!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:55

Lieffiefi schreef:
Waar gaat Das Experiment over dan?

Gaat over groepsdruk en hoe bizar zich dat kan ontwikkelen in een gevangenis. Het experiment is dat proefpersonen verdeeld worden over bewakers en gevangen en hoe zich de verhoudingen ontwikkelen. Dat loopt op een gegeven moment dus uit de hand.

The movie is based on the infamous "Stanford Prison Experiment" conducted in 1971. A makeshift prison is set up in a research lab, complete with cells, bars and surveillance cameras. For two weeks 20 male participants are hired to play prisoners and guards. The 'prisoners' are locked up and have to follow seemingly mild rules, and the 'guards' are told simply to retain order without using physical violence. Everybody is free to quit at any time, thereby forfeiting payment. In the beginning the mood between both groups is insecure and rather emphatic. But soon quarrels arise and the wardens employ ever more drastic sanctions to confirm their authority.

http://www.imdb.com/title/tt0250258/

De film is niet gruwelijk om het gruwelijk, zitten eigenlijk weinig gruwelijke beelden in, staat me iig niet bij.
Gaat meer om het psychologische effect. Vind het wel een aanrader.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:11

Aha, dat moet ik dan meer zien als een Docu?

@ Mayflower, aha, okee. Thanks. Dat is zeker een boek wat ik ga aanschaffen als ik het kan vinden.

@ Blokje, Ik had als zoekterm (goh, hoe slim ben ik) ''Gestoorde moordenaar'', met als doel dit soort verhalen op Wikipedia te krijgen...
Tjsa.. Daar was de lijst van Youtube filmpjes.