Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ragdollcat schreef:Niks mee te maken of het nou wilde dieren zijn of niet.
Je hoort niet met dieren op een beestachtige manier om te gaan. Die mensen de spanjaarden zijn gek.
Wat dacht je van geiten levend van een kerktoren gooien naar beneden? Van spijkertjes schieten naar een stier in t lijf en brandende toortsen op de hoorns van de stieren en opjagen en in t water jagen om het te laten verdrinken en noem maar op.
Laat ze het liever bij elkaar doen voor vermaak en traditie, dan ervaren ze zelf hoe het is en is het hopelijk snel klaar met die onzin.
Vala schreef:Ik begrijp ook echt niet hoe iemand dit goed kan praten of er begrip voor op kan brengen...
Vala schreef:Niemand heeft het over het einddoel, het gaat om de uitvoering. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo moet en dan helemaal al niet als volksvermaak! Kom nou zeg...
Ragdollcat schreef:Jij praat het goed, maar ja jij bent zelf spaans en of je bent aan hun kant, het is hoe dan ook barbaars en walgelijk, alles wat ze met de dieren doen ter volksvermaak op elke manier. Er is niks leuks aan voor de dieren.
Het kan ook gewoon op een normale manier en dan liever door de veterinairen en niet door burgers of wat dan ook.
Fiffill schreef:Kan nu natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken, en aangezien je op mij reageert Menino zal ik het nog maar eens uitleggen dan; zoals ik meermalen in het topic heb genoemd denk ik dat bepaalde dingen best anders kunnen, maar dat het hier wel om wilde dieren gaat en die reageren nu eenmaal anders dan onze paardjes en lief aaien gaat sowieso niet werken. Gemiddelde aanpak die wij in NL gewend zijn gaat niet op voor zulke dieren en dat gemekker op bokt vind ik inderdaad vaak overdreven. Beesten zijn niet van suiker. Er zit echter gewoon een verschil tussen onze paarden en (half)wilde dieren, als je niet uitkijkt kunnen die je gewoon lelijk verwonden en je gaat geen 200+ lokken met een snoepje en wachten tot ze braaf naar je toe komen. Op zo'n manier is het even stressen, maar daarna is het weer over. Gaan ze echt niet dood van. Dat het misschien soms wat zachtaardiger kan? Ja, misschien wel, maar vergis je niet in hoe lastig en gevaarlijk zo'n klus is.
Dat er iets ergers is is een kulargument, er zijn altijd wel ergere dingen in de wereld dus zo kan je door blijven gaan. Waar ik me vooral aan stoor is het feit dat de misleidende titel/openingspost suggereert dat dit een sport is zoals stierenvechten terwijl dit in feite gewoon om een jaarlijkse round-up gaat incl medische verzorging en bijna niemand de moeite neemt om even verder te lezen en meteen begint te brullen. Die laatste opmerking van je vind ik ook kant nog wal raken.