Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Appelmoes_11 schreef:Wat ik eerder raar vind is dat je op je 18e scholierentoeslag kunt aanvragen, ook als je nog op de middelbare school zit en thuis woont. Ik ging met 16 een hbo-opleiding volgen en uit huis, maar ik kreeg geen stufi en geen OV. Dit jaar idem. Volgens mij is scholierentoeslag eerder af te schaffen. En zoals al genoemd is, voor school betalen is één ding, maar zo wordt het wel heel erg moeilijk.
Overigens zijn de bedragen die ik hier voor de zorg zie langskomen echt absurddaar zou inderdaad gewoon een maximum voor moeten komen.
Met de verhoging van de minimumleeftijd voor alcohol ben ik het ook niet eens, helemaal niet als je 17-jarigen dan wel achter het stuur laat kruipen.
__Marloes schreef:Appelmoes_11 schreef:Wat ik eerder raar vind is dat je op je 18e scholierentoeslag kunt aanvragen, ook als je nog op de middelbare school zit en thuis woont. Ik ging met 16 een hbo-opleiding volgen en uit huis, maar ik kreeg geen stufi en geen OV. Dit jaar idem. Volgens mij is scholierentoeslag eerder af te schaffen. En zoals al genoemd is, voor school betalen is één ding, maar zo wordt het wel heel erg moeilijk.
Overigens zijn de bedragen die ik hier voor de zorg zie langskomen echt absurddaar zou inderdaad gewoon een maximum voor moeten komen.
Met de verhoging van de minimumleeftijd voor alcohol ben ik het ook niet eens, helemaal niet als je 17-jarigen dan wel achter het stuur laat kruipen.
Een vriendin van mij was 16 toen ze naar het hbo ging (en ook op kamers ed), die kreeg na een paar maanden stufi en ov. Maar toen ik met mn 15 naar het mbo ging moest ik wachten tot mn 18e voor ik stufi en ov kreeg.
Taffje schreef:Studeren moet niet hoor, het mag. En denk je dat een universiteit of hogeschool genoeg heeft aan de inkomsten van de collegegelden? En het afbetalen, als je een studie kiest met een goed banenperspectief krijg je echt wel een baan. Als je een leuke studie gaat doen waarbij je bij voorbaat weet dat meer dan de helft hier geen baan in zal krijgen denk ik dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt.
Misschien gaan mensen serieuzer nadenken over studeren en niet zomaar iets doen om maar te studeren want "het wordt toch betaald en werken kan je de rest van je leven nog".
Taffje schreef:Ik zou ook een voorstander zijn om de MRB bijvoorbeeld in de brandstof prijs te verwerken, dan betaal je naar wat je rijdt/verbuikt. Een zware en belastende auto betaald dan in verhouding meer (verbruikt meer) maar je betaald dus wel alleen als je rijdt.
Marjoow schreef:Taffje schreef:Studeren moet niet hoor, het mag. En denk je dat een universiteit of hogeschool genoeg heeft aan de inkomsten van de collegegelden? En het afbetalen, als je een studie kiest met een goed banenperspectief krijg je echt wel een baan. Als je een leuke studie gaat doen waarbij je bij voorbaat weet dat meer dan de helft hier geen baan in zal krijgen denk ik dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt.
Misschien gaan mensen serieuzer nadenken over studeren en niet zomaar iets doen om maar te studeren want "het wordt toch betaald en werken kan je de rest van je leven nog".
Dan nog ben je lang niet altijd verzekerd van een baan als je je diploma hebt. Zeker niet in deze tijden. Werkgevers willen vaak personeel met ervaring.
En ik vind het helemaal niet erg om aan mijn studie te betalen, maar persoonlijk vind ik het al belachelijk dat ik boeken moet hebben die ruim €100,- per stuk kosten!
Studeren moet betaalbaar en mogelijk zijn, en dat is het gewoon niet als dit er allemaal uit gaat.
Studeren moet gestimuleerd worden, en op deze manier werkt het averechts.
Serendip90 schreef:Weet je wat ik wel heel "raar" vindt... bezuinigen moet, ok.. Je pakt altijd wel iemand harder dan een ander... Snap ik ook nog (zeg niet dat het allemaal goed is wat ze doen.)
Maar als er zo veel bezuinigd moet worden, en we dit jaar niet eens mochten weten (geloof ik) wat het koningshuis koste? Klein vermoeden, maar als je dat afschafd, bespaar je volgens mij al redelijk veel wat weer ergens anders beter voor gebruikt kan worden
Lauren_ schreef:Serendip90 schreef:Weet je wat ik wel heel "raar" vindt... bezuinigen moet, ok.. Je pakt altijd wel iemand harder dan een ander... Snap ik ook nog (zeg niet dat het allemaal goed is wat ze doen.)
Maar als er zo veel bezuinigd moet worden, en we dit jaar niet eens mochten weten (geloof ik) wat het koningshuis koste? Klein vermoeden, maar als je dat afschafd, bespaar je volgens mij al redelijk veel wat weer ergens anders beter voor gebruikt kan worden
Een president schijnt duurder te zijn. ik vind het wel asociaal dat Bea er 60.000 bij krijgt. ik bedoel, het is niet dat ze niks heeft of zo
Serendip90 schreef:Maar waarom moet er een koningshuis zijn? President is ook niets, maar ze heeft toch alleen maar een "kijk we hebben een koningin" functie die af en toe haar gezicht ergens moet laten zien en hoedjes promoot....
Schaf dat af... Scheelt denk ik heel veel, ook alle onzin en dure "nutteloze" (alleen voor de show) zaken..
Jans schreef:Dat misbruik is gemaakt voornamelijk door een "bevolkingsgroep" die ik steeds vaker in oude Mercedessen, BMWs etc. zie rondrijdenen als je daar achter rijdt.. bah wat een meur komt er uit die wagens
ik snap dondersgoed dat die in Duitsland de steden niet meer in mogen
Ik heb een rekentool gevonden voor de zorgverzekering, en ik verdien ruim modaal, maar zou er maar 15 euro per maand op achteruit gaan op mijn basisverzekering. Imo is dat voor mij een normale premieverhoging. Wat mijn aanvullend pakket betreft verwacht ik geen schokkende veranderingen.
Wegenbelasting afschaffen en kilometerrijden invullen, of tolpoorten overal. Dan belast je naar gebruik, niet naar auto.