mylittlejoy schreef:tamary schreef:Tandarts zit daar niet/weinig in (en gebit is zozo), aanvullende verzekeringen ivm chronisch ziek (spierklachten) ook niet, want niet op DE lijst (en reuma is van die lijst af bv) maakt 160 premie - 70 = 90 euries zelf betalen per maand. Laag inkomen is geen probleem bij gezond lijf, heel goedkoop huurhuis en goede moestuin. De rest loopt op een gegeven moment stuk op de vaste lasten die niet lager kunnen.
Laag inkomen + gezond lijf + creatieve instelling = redelijk tot goed leven. Rest komt vroeg of laat in de problemen/schulden.
Ik zit gelukkig aan de goede kant van het land, in de randstad zou ik niet kunnen wat hier wel mogelijk is.
Dan zou ik toch een gaan shoppen bij verzekeringen dit najaar; ik ben zo volledig mogelijk verzekerd voor 130 euro per maand.
Zelf ben ik van mening dat er teveel met uitkeringen, subsidies e.d. gestrooid wordt. Zorgtoeslag, huurtoeslag, noem het maar op. Ik heb vorige maand de inkomsten van een gezin gezien die dus op die manier leefden. Huis werd door de gemeente betaald, ze kregen beide een uitkering, met z'n tweeën ruim € 200 zorgtoeslag, kinderbijslag (3 kids) etc. Ik wil niet beweren dat het een vetpot is, maar die mensen hadden dus zonder een vinger te hoeven uitsteken zo'n € 900 per maand vrij te besteden. Let wel, daar hoefde dus geen huur oid meer vanaf. Dan gaat er toch iets mis in dit land?
dat soort mensen mag van mij echt aangepakt.

er is ook gewoon te lange tijd met een rugzakje en dergelijke gestrooid. Begrijp me niet verkeerd. prima voor de kinderen die het nodig hebbben maar te vaak
praktijk gevallen gezien van gezinnen die het geld besteden aan vakanties en diverse andere aankopen.